שיחה:לוקיוס קורנליוס סולה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

טכנית הוא קדם ליוליוס ובכל זאת הוא היה שליט האימפריה הרומית אז אפשר לקטלגו בקיסרי רומי? מלך הג'ונגל 16:31, 5 דצמ' 2004 (UTC)

לא!. מה פתאום?!. הוא היה דיקטטור בלבד, וגם זה לתקופה מוגבלת. לא היתי מוסיף אותו אפילו לשליטי רומא. גילגמש 16:32, 5 דצמ' 2004 (UTC)
Category:רומא העתיקה, Category:שליטי ארצות, Category:מצביאים. מקובל? מלך הג'ונגל 16:49, 5 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא בטוח שהיתי מקשר לשליטי ארצות. יש צורך בהרבה קט' כמו הרומאים, מצביאים, רומא העתיקה, הרפובליקה הרומית והאימפריה הרומית. הענין הוא שהוא היה דיקטטור רק מספר שנים וויתר על זה בעצמו. יש טעם לפנות לויקיפדים נוספים בענין. גילגמש 16:52, 5 דצמ' 2004 (UTC)

למה שמו בעברית 'סולא' ולא 'סולה'? יש למישהו הסבר? פיני

גם לדעת האנציקלופדיה העברית שמו 'סולה'. אעביר את הערך. דוד שי 22:20, 5 דצמ' 2004 (UTC)

הערך נראה קצת לא אוביקטיב לפי דעתי, הרבה מהמידע פה מציג את הרפורמה של סולה רק מההשקפה אחת, ולא מציגה את ההשקפה שרואה ב כתגובה לפעולות שביצא המפלגה הפפוליסטית בראשות מריוס, שכללו שינים חוקתים מפליגים, שלטון עריצות(הקונסלים מוני על ידי ראשי המפלגה ולא על ידי העם) ורדיפות אישיות קשוות. לפי ההשקפה הזו סולא ניסה להחזיר את החוקה הרומאית לישנה ולהציל את המדינה הרומית.

הועבר מרשימת ההמתנה של המומלצים[עריכת קוד מקור]

בברכה, מתניה שיחה 17:44, 29 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

חבל על חוסר בתמונות, אבל הערך באמת נהדר, מקיף וברור. אדם נבו;שיחה 23:56, 31 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]
ממש לא. מלבד ליקויי הניסוח והעברית (שאותם אני מתקן כרגע), מדובר בערך מנופח מעל ומעבר: נושא הערך כרגע אינו סולה אלא ההיסטוריה של הרפובליקה הרומית בתקופת סולה. זוהי דוגמה מצויינת לאיך לא לכתוב ערך. עמית 22:08, 2 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
נחכה עוד כמה ימים לראות אם מישהו לוקח על עצמו לבצע עריכה נרחבת בערך. א&ג מלמד כץשיחה 20:16, 7 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

חוסר דיוק[עריכת קוד מקור]

הפרטים על חייו המוקדמים לוקים מאוד לא מדיוקים. ההנחה שסולא התחתן עם דודתו של קיסר היא ספקולציה חסרת יסוד המבוססת על רומן היסטורי של קולין מקאלוג. אני מתקן זאת עכשיו.

אתה צודק, מדובר בספקולציה. צריך לתקן. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:52, 9 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
מקובל. שנילישיחה 07:48, 11 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

הצעת הסרה מהמומלצים[עריכת קוד מקור]

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

דיון[עריכת קוד מקור]

מומלץ ותיק שלא עומד יותר בקריטריונים. מלבד הצורך לעדכן קישורים לערכים שנכתבו מאז שנכתב הערך הזה, יש בו מספר פגמים מהותיים. הראשון הוא הספרות המיושנת שהוא מסתמך עליה. ספרו של מומזן נכתב במאה ה19 ולא יכול להיות מקור ראשי לערך כזה. ספרו של שצמן כללי מדי ויכול לשמש לרקע בלבד. את הספר של קארי לא קראתי, אבל משמו עולה שגם זה ספר כללי. נדרשת ביוגרפיה מסודרת שנכתבה על ידי היסטוריון מודרני כדי לסייע בעדכון הערך הזה. מלבד המקורות החלשים ניכר העדר הערות השוליים. בנוסף לפגם עם המקורות הערך נעדר התייחסות רצינית למשבר שאפיין את הרפוביקה המאוחרת והדבר מוזכר בחטף. ניכר חסרונו של הערך הרפובליקה הרומית המאוחרת שיתן רקע מתאים לקורא. גילגמש שיחה 11:15, 8 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]


נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בלוקיוס קורנליוס סולה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:42, 2 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]