שיחה:משפט אוילר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לדעתי ה"שיטה" השניה לחישוב הפונקציה של אוילר מיותרת. זה גודש של פרטים לא מעניינים ולא חשובים. עוזי ו. 14:27, 27 מאי 2005 (UTC)

האם צריך לאחד, או שמא זה שני נושאים שונים? Yonidebest Ω Talk 20:49, 30 נובמבר 2005 (UTC)

אין שום קשר (פרט לזה שלאונרד אוילר עסק בשני הנושאים). עוזי ו. 20:53, 30 נובמבר 2005 (UTC)

מהיישומים הבולטים של RSA[עריכת קוד מקור]

"אחד היישומים הבולטים של המשפט הוא בשיטת ההצפנה הקרויה RSA."

נראה לי שאחד מהיישומים הבולטים של RSA הוא לפאר את שימושיותם של משפטים מתמטיים שהם בסיסיים בתחומם כמו לחם וחמאה. זה כמעט כמו להגיד שאחד מהיישומים הבולטים של פעולת החזקה הוא בשיטת ההצפנה הקרוייה RSA (או שאחד היישומים הבולטים של החשבון המודולרי הוא בשיטת ההצפנה הזו). השורה הזו מדיפה ריח של מישהו שעוסק במדעי המחשב ולא במתמטיקה ונתקל במשפט רק במהלך לימודי RSA. האם אין כאן אף אחד שיכול להביא כמה יישומים מתמטיים מעניינים של המשפט? גדי אלכסנדרוביץ' 21:22, 30 נובמבר 2005 (UTC)

הניסוח הזה (שלי) החליף את "יש לו חשיבות גדולה בתחום ההצפנה, כפי שמפורט בערך RSA". אתה מוכרח להודות שזה יישום בולט של המשפט; הוא בולט בכך שבכל מקום שמנסים לשכנע עד כמה תורת המספרים שימושית, מציגים דווקא אותו. אולי "מוכרים" עדיף.
משפט אוילר הוא בסך הכל משפט לגרנז' למקרה הפרטי של חבורת אוילר. המשפט הזה כל-כך בסיסי, עד שבכל מקום שמשתמשים בו זה בדרך-אגב, בלי לראות בזה "יישום". עוזי ו. 01:39, 1 דצמבר 2005 (UTC)
אני מסכים. בדיוק בגלל שזה השימוש שעושים ב-RSA, צורם לי מאוד לראות את השימוש הזה נעשה גם אצלנו. הארדי מתהפך בקברו. גדי אלכסנדרוביץ' 05:05, 1 דצמבר 2005 (UTC)