שיחה:סמנתה סמית'/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מועבר להצבעה. תומר - שיחה 14:52, 13 במאי 2011 (IDT)

ערך יפה ומעניין שנכתב במסגרת "מקצרמר למובחר". תומר - שיחה 22:05, 6 במרץ 2011 (IST)

מדובר בערך על אדם ולא על אירוע היסטורי. הייתה התייחסות להערות והערך אף הורחב על ידי תומר ט. בעקבותם. באשר להערות אחרות כגון, האם אמה ואביה עזרו לה לכתוב את המכתב, ברור לי לאן אתה חותר אך אין עדות של צד שלישי בתוך בית משפחת סמית' בעת כתיבת המכתב ובאופן כללי, דווקא פרט זה נראה לי זניח. התגובה של אנדרופוב, מה שהגיע אחריה וההשפעה הקטנה שהייתה לזה על העולם באותה עת, אלו הם הפרטים החשובים ולא אם מר וגברת סמית' ביקשו להתפרסם (לא נראה סביר שכן הם לא יכלו לדעת שאנדרופוב יגיב). בכל הקשור למקורות בני שלושים שנה, לפי הבנתי תומר הוסיף מקור יותר עדכני אבל בכל מקרה, לחייה של סמית' לא הייתה חשיבות כזו גדולה שנעשו עליה מחקרים מודרניים משמעותיים ובנוסף לכך, לא לכל דבר צריך לכתוב פרספקטיבה היסטורית מעמיקה. לאירוע היו השפעות מיידיות כגון ביקורים נוספים של ילדים כ"שגרירים" של רצון טוב משני צידי מסך הברזל כפי שמאוזכר בערך. לא היו לאירוע השפעות מרחיקות לכת שנים רבות לאחר מכן מלבד הקרן על שם סמנתה סמית' שהופעלה על ידי אמה ומוזכרת גם היא בערך. יורי - שיחה 22:20, 13 במאי 2011 (IDT)
אני לא רואה מדוע יש סיבה, כאשר יש ערכים מומלצים על כדורגלנים (מה כבר מומלץ? כמה שערים הוא הבקיע בוולה?), לדרוש מהערך הזה יותר ממה שהוא יכול לתת. נכון, מדובר באנקדוטה, אבל גם לאנקדוטות יש זכות קיום, אם הן כתובות היטב וממוסמכות.
ב-1982 רוב משתתפי הדיון כאן היו מן הסתם ילדים, ויורי (תקן אותי אם אני טועה) עוד לא היה בתכנון, אז קבלו רק זאת, בתור הפרספקטיבה ההיסטורית: בשנת 1982 כלל לא היה דבר טריוויאלי לשלוח מכתב לנשיא ברית המועצות שנחשב אז לראש אימפריית הרשע. אלמוג, אני לא רואה אותך בגיל 12 עושה דבר דומה (עוד היו יכולים להאשים אותך בשת"פ עם האויב). צריך קצת פרופורציות. הערך כתוב היטב, ממוסמך, ומתאים להיות מומלץ. איתן - שיחה 08:26, 14 במאי 2011 (IDT)
לאיתן - ייתכן שפשוט אין טעם להמליץ על נושא הערך הזה. בעיניי ספורטאים שהיו פעילים בעסקי הבידור במשך שנים והותירו חותם גדול על התרבות הפופולרית, הם נושא משמעותי יותר מילדה שבמקרה נסעה לביקור בארץ כלשהי, אף שבמשך שנים ספורות היא גרמה לרעש גדול - זאת, כמובן, אלא אם כן לסיפור שלה הייתה משמעות עבור המלחמה הקרה. ‏YHYH ۩ שיחה 20:23, 14/05/2011
בעיני אין מקום לערכים מומלצים על כדורגלנים, למעט בודדים (פלה, לב יאשין, יוהאן קרויף, ושאר חברי הליגה הזו). אבל אין לי רצון להשתתף בהצבעות עליהם. הערך הזה חידש לי, גם אם לא הביא לסיום המלחמה הקרה. איתן - שיחה 21:34, 16 במאי 2011 (IDT)
אתה פותח כאן פתח למדרון חלקלק. דבר אחד להגיד שהערך לא טוב, דבר אחר זה להגיד שאין טעם להמליץ על הנושא בכלל. לפי המקובל בויקיפדיה, כל ערך יכול להיות מומלץ על כל נושא. ברגע שאתה מתחיל לפסול נושאים מסויימים אחרים עלולים להתחיל לעשות את זה גם כן לנושאים אחרים, כמו כדורגל או כדורסל למשל. יורי - שיחה 21:26, 14 במאי 2011 (IDT)
המדובר לא על תחום שלם אלא על ערך ספציפי. ‏YHYH ۩ שיחה 21:38, 14/05/2011
  • בעד. בהמשך לדבריי בדיון. ‏Danny-w21:25, 13 במאי 2011 (IDT)
  • בעד. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 22:34, 13 במאי 2011 (IDT)
  • מתלבט - הערך מעניין וכתוב טוב, אבל עם סיום קריאתו לא הרגשתי שיש לאירוע הטרגי הזה משמעות כלשהי. למיטב זיכרוני האירוע לא סוקר בכלל בארץ (ומומחי דבר ומעריב מוזמנים לחפש ואם טעיתי אז לפחות שהערך לא יהיה תרגום בלבד אלא עם תוספת ישראלית). לגבי הערך עצמו יש לי הערה ושאלה. ההערה קשורה ליורי אנדרופוב. הוא היה ראש הק.ג.ב. עד שנבחר למזכיר המפלגה ווזה הרבה יותר משמעותי מהיותו שגריר בהונגריה. והשאלה היא האם קראת את "The Sword and the Shield The Mitrokhin Archive and the Secret History of the KGB" by Christopher Andrew and Vasili Mitrokhin המצוטט בערך (בגוגל ספרים אין אליו גישה)? אביהושיחה 00:05, 14 במאי 2011 (IDT)
קישור. אף על פי שממה שזכור לי מצאתי בזמנו אתר עם ציטוט מלא יותר מהספר אך מסיבה מסויימת לא הצלחתי לקשר אליו (בכל פעם שניסיתי זה הוביל לקישור מת ורק דרך חיפוש בגוגל ניתן היה להיכנס לאתר, לא יודע למה). בקשר לשאר דבריך, באמת שלא ברור לי איזו נקודה ישראלית ניתן לתת כאן. ישראל פשוט לא קשורה לערך הזה. לאירוע הייתה בהחלט משמעות באותו הזמן ואני חושב שבערך זה מובהר היטב. יחד עם זאת, בסופו של דבר, לחייה של סמית' לא היו השפעות ארוכות טווח משמעותיות מלבד מה שמוזכר בפסקת "הנצחה". יורי - שיחה 00:23, 14 במאי 2011 (IDT)
ראשית, לא התייחסת להערה לגבי אנדרופוב. שנית, אני יודע שישראל לא קשורה לאירוע. הצעתי להתייחס לעיתונים ישראלים של התקופה משתי סיבות, האחת שיהיה גם קישור אחד בעברית (וגם להראות בכך שמחבר הערך טרח מעבר לתרגם ערך באנגלית) ושנית, אם האירוע הופיע בעיתונות הישראלית סימן שהאירוע חרג מגדר האנקדוטה. אביהושיחה 02:07, 14 במאי 2011 (IDT)
תיקנתי לגבי אנדרופוב. אין להיותו שגריר בהונגריה חשיבות רבה לערך. איתן - שיחה 08:30, 14 במאי 2011 (IDT)

הוסף. תומר - שיחה 09:54, 23 במאי 2011 (IDT)