שיחה:פולסר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נראה לי שעדיף להעביר את רוב מה שכתבת פה על הוויג'ר לערך עליה ולהשאיר פה רק את המשפט הראשון. אבל אני משאיר את זה לשיקולך.
eman 10:56, 11 ינו' 2004 (UTC)

לאימן הנכבד , תודה על ההתיחסות . בקשר לוויאג'ר , התכוונת לפיוניר בוודאי. אבל עיקר הערך הוא על הפולסארים , ערך שיש עוד מקום לעבות אותו , וייתכן עוד להוסיף פה ושם כמה מלים שיבהירו את הערך , וזה לפי היזונים שיתקבלו. ענין הדסקית בא להבהיר בצורה פיקנטית איך ניתן ליישם את הפולסארים בהקשר מלהיב ומעניין יותר , כי סך הכל ערך על פולסארים , כרוב הערכים באנציקלופדיה תוצאתו די יבשה וטריויאלית , והמגמה אם שמת לב היא , גם לפי "הצהרת הכוונות" של הויקיפדיה , שיהיו בה ערכים כתובים יחודית , אפילו עם נימה אישית , שלא תפגע במהות הבסיסית של קובץ אנציקלופדי. וכדאי לשמור על קו זה אם אכן רואים בויקיפדיה את אנציקלופדית העתיד. בברכה לירז!

אופס, סליחה. התבלבלתי בחללית. בכל מקרה זה דוקא מאוד היה לעניין לתת את האיזכור אליה בערך על הפולסארים!
רק שלפי דעתי היה עדיף שהפרטים המורחבים של זה יהיו בערך על פיוניר עצמה (שגם ככה הוא קצת רזה וזה היה מעבה אותו), ואילו בערך על הפולסארים יהיה התקציר + הפניה לשם.
eman 11:36, 11 ינו' 2004 (UTC)


רפאל שלום. כללי ויקיפדיה הם ששם הערך יכתב ביחיד. נא להעביר לפולסר. בברכה אביהו 11:34, 11 ינו' 2004 (UTC)


תודה אביהו , ננסה להעביר לערך "פולסר" , כשהשאלה היא אם לא עדיף "פולסאר" בוודאי יש כללים לטרנקריפציה בויקיפדיה! בברכה לירז!

שלום! ברצוני להעיר, שפולסרים פולטים קרינה בכל ספקטרום אלקטרומגנטי ולא רק בתדרי רדיו. אלי

אתה מוזמן לתקן את הערך בהתאם. טרול רפאים 10:24, 17 אוגוסט 2005 (UTC)

הצעת מבנה לערך[עריכת קוד מקור]

לירון, להלן הצעתי למבנה הערך:

  • בפתיח לספר על הקשר לכוכבי נייטרונים ועל התכונות הנצפות שלהם. אפשר להזכיר את העניין המחקרי הרב בהם, וכמה פולסרים מוכרים כיום.
  • חלק ראשון: היסטוריה של הגילוי. כדאי להזכיר גם את הביקורת על אי הענקת פרס נובל ל-Jocelyn Bell Burnell שהייתה זו שגילתה אותם לראשונה. כדאי להזכיר את השם הראשוני שניתן להם - LGM (אנשים קטנים ירוקים). בהמשך הפרק אפשר לספר על גילויי פולסרים מעניינים.
  • חלק שני: הקשר לכוכבי נייטרונים, סוגי פולסרים, ומנגנון פעולתם. כאן כדאי לחפש או לייצר איורים. זה אמור להיות החלק הראשי של הערך.
  • חלק שלישי: מחקרים מתקדמים הקשורים לפולסרים. למשל מחקרי גלי כבידה. ניתן גם לספר על מאפיינים של מספר פולסרים חשובים ומחקרים הקשורים אליהם. אפשר לשלב את הסיפור על הלוחית של פיוניר על מנת להסביר על היחס כלפיהם בתור נקודות ציון בגלקסיה. אריה מלמד כץשיחה 01:50, 11 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
בנוסף...
  • הפרק "מיפוי מערכת השמש על ידי פולסרים בפיוניר 10" צריך לעבור או הפניה לערך מורחב על הדסקית שכותב עומר (או לפחות התחייב)
  • להסביר למה הפולסרים מאיטים את סבובם
  • בהזדמנות, אולי מישהו יכתוב את הערך גלי כבידה במקום ההפניה התמוהה לכבידה חגי אדלר 02:08, 11 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

ערך חסר, לדעתי[עריכת קוד מקור]

אולי כדאי להוסיף יותר נתונים על הפולסרים עצמם, ופחות על פרט שולי מבחינתם של השימוש שלנו בהם. עש

דעיכת הפולסר[עריכת קוד מקור]

בידוע שמהירות הסיבוב שלהם יורדת עד שבעוד מיליארדי שנים תדעך לגמרי. מה יקרה אז? האם הוא יתקרר כמו ננס לבן ויהפוך לננס שחור. או שיש תהליך אחר לפולסרים? משתמש:Corvus? בורה בורה - שיחה 09:46, 26 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

אני משאר שהוא יהפוך להיות כוכב נייטרונים מתקרר עד אינסוף (אף פעם לא מגיע למטפ' אפס) ולא ננס לבן. בשביל להפוך לפוסלר הכוכב היה צריך לעבור תהליך בו רוב הפרוטונים שלו מתחברים לאלקטרורנים ויוצרים ניטרונים. התהליך הפיך אמנם כי נייטרונים אוהבים להתפרק בחזרה כל עוד הם לא נמצאים בפוטנציאל חזק (כמו בגרעין האטום), אבל הלחץ הכבידתי מונע את ההתפרקות של הנייטרונים והפיכתם לחומר רגיל. ננס לבן מורכב בעיקר מפרוטונים ואלקטרונים, אבל במצב מנוון (ראה בערך יש פסקה על חומר מנוון). Corvus‏,(Nevermore)‏ 18:20, 26 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]
משתמש:Corvus, ברור שהוא לא יהפוך לננס לבן. אבל האם בעוד 300 מיליארד שנה הוא לא יתקרר למוות כמו ננס שחור.? זה חשוב כי יש איזה הידעת? שאומר שבעוד מאות מיליארדי שנים היקום יהיה "מקום אפל ושומם".... בורה בורה - שיחה 19:24, 26 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]
לדעתי כן, ילך ויקרר לעט. זה לא יהיה כמו ננס שחור, זה יהיה סוג של כוכב שמאיר באורכי גל מאוד ארוכים. אני לא יודע להעריך את קצב הדעיכה ויתכן שהזמן האופייני גדול בהרבה מגיל היקום. בהחלט יתכן שהיקום ימות במוות תרמי. Corvus‏,(Nevermore)‏ 22:00, 26 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]