שיחה:שמואל ליימן-ווילציג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום חן, אני מרכז כמה בעיות הקיימות עם הערך נכון לעכשיו, שבהחלט עלולות למנוע ממנו לעלות למרחב הערכים כפי שהוא:

  1. מבוא - בפסקת הפתיחה יש שתי בעיות עקרוניות
    1. הלא נהוג אצלנו לקרוא לפי שם רשמי ושם לא רשמי. כלומר, ניתן לקרוא לערך בשם בו הוא מוכר "סם ליימן-ווילציג", ואז בשורה הראשונה של הערך לרשום את שמו המלא "שמואל ליימן ווילציג" ולהוסיף הידוע גם כ"סם ליימן-ווילציג".
    2. המבוא קצר מדי. במבוא צריך להופיע בתמצות המידע העיקרי על האדם והסיבות שבגינן יש לו חשיבות אנציקלופדית. במקרה הזה, נשאלת השאלה איפה הוא מרצה? ואיזה תחום הוא חוקר? (במידה והוא פעיל חברתית או מקדם מטרה מסויימת בעלת הד ציבורי - ניתן להוסיף גם כן).
  2. ביוגרפיה - אני מפרט את הציטוטים הבעייתיים:
    1. "שם שיחק כדורסל והשתתף פעמיים רצופות במשחק האליפות של הליגה במדיסון סקוור גארדן. גם כיום, באמצע שנות השישים שלו, הוא עדיין משחק כדורסל תחרותי שלוש פעמים בשבוע". זה אולי פיקנטי ונותן "צבע" על האדם, אבל זה לא מקובל אצלנו ונחשב לפירוט יתר שאינו נחוץ או תורם.
    2. "וסיים את לימודיו בהצטיינות יתרה (3.89 מתוך 4.0) בשנת 1971." אין צורך בממוצע הציונים שלו. זה מיותר ובהחלט לא מקובל אצלנו.
    3. "סימור מרטין ליפסט (אשר סאם שימש אצלו כמתרגל בקורס "סוציולוגיה פוליטית")" - זה חסר משמעות להיות מתרגל של מרצה ידוע. במידה והיה שותף למחקר ידוע שלו, אולי היה ניתן לציין זאת.
    4. באופן כללי הבעיה המרכזית של הערך בכלל, ושל פסקת הביוגרפיה בפרט - היעדר סימוכין. אין הערות שוליים כדי לתקף את המידע שניתן בפסקה זו. אני משוכנע שניתן למצוא מקורות אמינים וטובים לפעילותו האקדמית. יש להוסיף ולשלב אותן בתוך הטקסט. (כדי להבין איך עושים את זה טכנית, אני ממליץ לך להסתכל על דף העזרה שלנו לנושא הערות שוליים).
  3. קריירה אקדמית - באופן כללי פירוט יתר. (זה חסר משמעות כמה סטודנטים ליווה לתזה, או כמה קורסים לימד). הפרק לא צריך להיכתב כמו קורות חיים. אלה כמו טקסט זורם שמתאר את נקודות הציון המשמעותיות של הקריירה שלו. צריך להיות אזכור למחקר שלו, והשפעתו/אי השפעתו על התחום+מידת הקבלה של התאוריות שלו בקרב הקהילה המדעית. באופן כללי, ניתן להוסיף כמה שורות על כל התפקידים שציינת ועל פעילותו בהם. - והכי חשוב הערות שוליים
  4. פרסומים בולטים - זו פסקה שגויה. צריכה להיות בתחתית הדף, כרשימה ביביליוגרפית בלבד. אני ממליץ לך לקרוא ערכים על אנשי אקדמיה נוספים כדי להבין כיצד בנוי ערך על חוקרים.
  5. שונות - פרק זה צריך להיכלל בביוגרפיה שלו, שצריכה להיות מחולקת לכמה תתי פרקים, כשהפרק האחרון יהיה "פעילות לא אקדמית" או משהו בסגנון. לדעתי "שונות" זה ניסוח לא מוצלח.
  6. קישורים חיצוניים - צריך לסדר את הקישורים כך שיראו נורמלי. מצבם הנוכחי אינו מקובל בערכים בוויקיפדיה. ממליץ לקרוא ולהעזר במדריך להערות שוליים, אותו הזכרתי מקודם.

במידה ויש שאלות נוספות, אני זמין, גארפילד - שיחה 12:57, 6 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]

תודה רבה רבה![עריכת קוד מקור]

תודה רבה רבה! אתקן את כל הנ"ל Chen s.b.p - שיחה 14:57, 6 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]

הי חן, אני רואה שלא נגעת בערך כמעט שבוע. אם יש בעיות או שאלות, אני עוקב אחר הדף. תרגישי חופשי לשאול גארפילד - שיחה 13:32, 11 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]