שיחת ויקיפדיה:באגים/ארכיון עד אדר תשע"ב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שגיאות כתיב[עריכת קוד מקור]

לא יודעת אם זה ממש באג, אבל יש פה ושם שגיאות כתיב: למשל בערך מסה - כתוב כניוטון ולא כשניוטון, או בערך גרביטציה כתוב תפישה ולא תפיסה. ורק התחלתי לשוטט אני בטוחה שאמצא עוד.. אבל חוץ מזה זה אחלה אתר!

היופי של ויקי הוא שכל אחד יכול מייד לתקן טעויות. את מוזמנת לעשות את השינויים בעצמך. -- אדם
יש הבדל בין "תפיסה" ל"תפישה". "תפיסה" היא מהשורש ת.פ.ס, לתפוס מישהו, למשל במשחק תופסת... ו"תפישה", לעומת זאת, היא מהשורש ת.פ.ש, הבנה של משהו.

תצוגה במוזילה[עריכת קוד מקור]

במאמר כתוב:

 בעיה: בדפדפן מוזילה תצוגות מסוימות משובשות.
 סיבה: תמיכה לא מושלמת של הדפדפן בתצוגת עברית. 

לאיזה תצוגות ושיבושים בדיוק הכוונה? והבאג במוזילה אליו מתייחסים כאן- האם הוא דווח לפרוייקט?

האם מישהו עוקב אחרי דף הבאגים?[עריכת קוד מקור]

האם מישהו עוקב אחרי דף הבאגים של ויקיפדיה? אני שואל משום שאני רואה שם בהיסטוריה רק הזנת באגים חדשים ולא דיווח על טיפול בהם. אולי אני מפספס משהו, ואם כך עמכם הסליחה. --אייתלאדאר 12:17, 26 אוג' 2004 (UTC)

בטיול בינלשוני במקומות שונים בויקימדיה נתקלתי ביצור דמוי חרק חמוד [1], אולי אפשר להפנות באגים אליו. אני חושב שאפשר להפנות באגים גם לפרויקט הCVS. אפשר גם דרך הIRC להפנות שאלות ולבקש כל מיני דברים מהמפתחים:

שרת: irc.freenode.net
חדר: #mediawiki (אני כמעט בטוח שזה זה- אבל אם לא אפשר לשאול ב#wikipedia)

לגבי דף דיווח הבאגים בויקיפדיה העברית, בעיקרון הוא היה די פעיל בהתחלה ולאט לאט הוא מתחיל להיות ישן ומעלה אבק.

ערן 12:32, 26 אוג' 2004 (UTC)

אבל זו בדיוק הנקודה: הבאג שאני מצאתי ייחודי לויקיפדיה העברית. בקיצור נמרץ, סימני פיסוק אינם נשארים צמודים למלים שלפניהם או אחריהם אם המלים הללו הן קישורים. זה מכער את הדפים של הויקיפדיה העברית. מי אחראי על הקוד של הויקיפדיה העברית, בכלל? --אייתלאדאר 12:43, 26 אוג' 2004 (UTC)

אייתלאדאר - רוב הבאגים הם מיוחדים לנו. באשר לבאג הספיציפי שלך, אני לא לגמרי משוכנע שזה באג: בקישורים מחוץ לויקיפדיה תמיד יש עוד רווח אחד, ובקישורים פנימיים זה קורה (אצלי) רק לקראת סוף השורה, ושני הדברים קורים גם בויקי האנגלית, ככה שאם הם באמת באגים עדיין אפשר לדווח עליהם שמה. מי אחראי על הקוד? אין לי מושג, גם אני לא רואה סיבה למה שלמישהו תהיה סיבה לטפל בו. אבל בדיון הקצר בעניין העברית בקישורים של הקטגוריות, עושה רושם שערן מסוגל לטפל בכל מיני דברים שקשורים לתוכנה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 12:52, 26 אוג' 2004 (UTC)
לא, בויקיפדיה האנגלית זה לא קורה, אבל כרגע הבנתי משהו אחר - זו לא אשמת הויקיפדיה אלא אשמת הדפדפן שלא מזהה שהתוים האלה צריכים להישאר ביחד. פיתרון לזה יהיה מסובך למדי, אני חושש. :-( --אייתלאדאר 13:02, 26 אוג' 2004 (UTC)
לא יודע למה אצלך לא, אבל אצלי זה קורה גם באנגלית. מילא, לי זה לא כ"כ מפריע.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 13:19, 26 אוג' 2004 (UTC)

בעיות תצוגה מעצבנות בדפדפני MOZILLA[עריכת קוד מקור]

הנושא שאני מעלה לא חדש כבר, אבל אני חושב שכבר הגיע הזמן. אני בטוח שחלקכם שמו לב שמדי פעם הטקסט בויקיפדיה "גולש" לו ימינה, תוך התעלמות מוחלטת ממבנה הדף, ותוך הסתרה של הפס המכיל את "ניווט" "חפש" ו"תיבת כלים". לאחר בדיקה קצר, גיליתי שזה קורה כשמתקיימים שני תנאים:

1) מצד שמאל ישנה תמונה או טבלה (או כל אובייקט ממוסגר אחר). 2) בצמוד אליו, מימין, ישנו טקסט המאורגן בצורה של רשימה (כוכבית בתחילת שורה) או בצורה של רשימה ממוספרת (סולמית בתחילת שורה).

ניסיתי, למען הבדיקה, לשנות רשימה ממוספרת לכך שמספרתי אותה ידנית, והבעיה נעלמה. אבל כמובן שזהו אינו פתרון - לא נשב עכשיו ונחליף את כל המספורים הבעייתים באתר, לבטח שלא את הרשימות, שאותן אי אפשר לארגן ידנית.

כמו כן, הבעיה אינה קיימת בדפדפן INTERNET EXPLORER. כיוון שאני יודע שרבים מכם מעדיפים פתרונות חופשיים יותר, אין זה פתרון גם כן.

לאחר סקירה קצרה, גיליתי שהבעיה לא קיימת בויקיפדיות אחרות (לפחות באלה שבדקתי). למען ההשוואה, ראו את הערך The_Piper_at_the_Gates_of_Dawn אצלנו ובאנגלית. המבנה של הערכים זהה, ותרגמתי רק את החלקים הדרושים. לכן, העניין מוביל אותי למסקנה, שהבעיה היא - כנראה - איפשהו בהגדרות הלוקליות שלנו. זהו עניין חשוב, שמצריך בדיקה, לפי דעתי. אני לא יודע איך הויקי הזו בנויה, אבל אני מעריך שהבעיה היא בקובץ המגדיר את התצוגה בעברית.

דבר אחרון, הבעיה נשמרת גם אחרי שמשנים את ה"סקין" לוויקיפדיה, מה שמוביל אותי למחשבה שהבעיה היא לא הCSS של סקין זה או אחר דווקא. GNU 07:37, 16 ספט' 2004 (UTC)

טוב, זה מה שקורה לכל מיני פסיכים שמתעקשים ללכת נגד הזרם ראש־בראש ולא להצמד לדפוסים הנורמליים D-:[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 07:44, 16 ספט' 2004 (UTC)
אני חושש שלא הבנתי את כוונתך, רועי. GNU
יותר טוב...--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 20:28, 16 ספט' 2004 (UTC)

GNU בדוק בויקיפדיה הערבית, אולי זה קשור לRTL. שאלה: האם אתה רואה thumbs כמו שצריך? ערן 09:18, 16 ספט' 2004 (UTC)

הבאג כבר דווח על ידי שוש [2]. אנא הצביעו לו, ו/או הוסיפו תיאור נוסף על מנת לזרז את הטיפול.
לערן, הבעיה קיימת גם בערבית, כפי שניתן לראות בדף הבא http://ar.wikipedia.org/wiki/27_%D9%8A%D9%88%D9%86%D9%8A%D9%88.

אין לי בעיה של תצוגת תמונה, רק הטקסט שזז לו ימינה. ראיתי את הדיווח בבאגזילה, אבל נראה שהוא לא מעניין שם מישהו חוץ מאיתנו גם ככה. אין לנו שום שליטה על אופן הצגת הטקסט בויקיפדיה?! GNU 09:49, 16 ספט' 2004 (UTC)

הקוד פתוח והמקלדת רושמת... אני בספק אם הם יסרבו לפאצ' בנידון, אם אתה שולט מספיק ב-CSS כדי לכתוב אותו... -רונן
יש לי מושג וחצי בCSS, השאלה אם הבעיה היא בכלל רק בCSS או משהו יותר רציני. בכל אופן אין לי מושג איך מגיעים לCSS הזה בכלל כיוון שכפי שאמרתי אין לי מושג איך הויקיפדיה עצמה בנויה... GNU

אולי זה יהיה שימושי להבנת המבנה של הויקיפדיה (והתיקיות שמעל זה). אפשר גם לשחק בCSS דרך משתמש:GNU/monobook.css. הסברים מקיפים יש בmeta:Help:User style217.132.49.171 10:54, 16 ספט' 2004 (UTC)

הקוד נמצא כאן [3]. הרצה של הנ"ל היא פרוצדורה קצת ארוכה (צריך לדאוג ל-LAMP רץ.. ואז מעט הגדרות) אבו אולי אפשר לעשות את זה אונליין... זה דף נסיון. צריך לברר אם אפשר לערוך או הקוד אונליין, או שהפרודצודה מסובכת יותר... אם אתה רוצה לנסות לסדר את זה, ומסתבך עם פרישת התוכנה, אני יכול לנסות לפרוש את הגרסא האחרונה של המערכת אצלי, ולתת לך הרשאות עבודה במקומות המתאימים... -רונן
תודה לכל המגיבים. בחרתי בשיטת המשחקים עם משתמש:GNU/monobook.css. נעזרתי ב [4] בשביל דוגמאות קוד, ופחות או יותר מצאתי איפה הבעיה. כרגע אין לי יותר מדי זמן לשחק עם זה, אבל מה שהצלחתי לעשות בינתיים זה לגרום לרשימה לחזור למקומה הטבעי, רק שנוצרה לי בעיה אחרת - השורות מן "התכווצו" להם קצת, ונכנסות היישר לשאר הטקסט שבא אחריו. מי שרוצה, מוזמן לנסות את הCSS שלי כדי לראות את התוצאה.. אני מניח שהיום בערב אני אמצא זמן לחפש פתרונות נוספים. GNU 12:47, 16 ספט' 2004 (UTC)

לאחר מאבק ממושך עם ההגדרות, אני יכול בוודאות להגיד שמשהו כאן לא בסדר. ניסיתי את כל מה שאני יודע, וכל מה שיש ברשת ועדיין יש בעיות. כרגע, הגרסא של תוספות לCSS (הנמצאת במשתמש:GNU/monobook.css), מצליחה אמנם לשים את הערכים הממוספרים והרשימות למקומן הנכון, אבל מצד שני - הורסת בצורה מאד לא נעימה את התפריט מצד ימין ואת הלינקים מלמעלה. אני אישית התייאשתי , ומקווה שמישהו אחר ישנס מותניים ויגש למלאכה (וגם יתגבר עליה). אגב, אין לי מושג ממה השגיאה נובעת. ההגיון הבריא אומר לי שזה היה צריך לקרות גם לגרסה האנגלית, כי בסה"כ הם משתמשים באותו קובץ CSS, ולשפות כמו עברית יש עוד קובץ CSS שמתפקד כמו "פאץ'" (RTL.CSS למי שיראה את הקבצים), והבעיה היא כנראה בו. זה כל מה שאני אוכל לתת לכם בנושא הזה. שגיא AKA GNU 18:20, 16 ספט' 2004 (UTC)

אני משתמש בדפדפן מוזילה והתקלה הזאת כמעט לא מופיעה אצלי (אם בכלל). אין לי מה להציע נוסף להצעות שהוצעו. הדרך המהירה ביותר לפנות למפתחים היא באמצעות הIRC- (שרת irc.freenode.net בחדר #mediawiki), ואולי להם יהיה רעיון. ערן 20:58, 16 ספט' 2004 (UTC)


באיזה גרסא של מוזילה אתה משתמש?
בדקתי קצת את עניין הגיסאות: הבעיה מופיעה במוזילה פיירפוקס 0.9.1 וכניראה שגם במוזילה 1.7 ומעלה. הבעיה לא מופיעה במוזילה 1.6. בקונקורר לא מופיעה אותה בעיה, אבל שם הרשימה יוצאת משובשת בצורה קצת אחרת. ואפרופו גזר, מה קורה עם התפריטים הקופצים המעצבנים באקספלורר, שתמיד מסתירים לי את חלון העריכה? מישהו מטפל בזה? --סלע 11:35, 18 ספט' 2004 (UTC)
תוסיף את פיירפוקס 0.8 לרשימה. נדב 12:06, 18 ספט' 2004 (UTC)

יש בעיה בקוד העמוד בכל האתר העברי (באנגלית לא).[עריכת קוד מקור]

התופעה - כשמעבירים את העכבר מעל האינדקס העליון, האינדקס "קופץ" למיקום חדש ומסתדר בטור (בהתחלה הוא מסודר בשורה בחלק העליון של העמוד).
נתוני התוכנות שלי כרגע - מערכת הפעלה וינדוס סרבר 2003 + דפדפן אינטרנט אקספלורר 6
אם יהיה לי כוח ויהיה למי להפנות את הנתונים, אבדוק בהמשך את האתר במערכות הפעלה נוספות ודפדפנים שונים (יש לי גם שרתי יוניקס ולינוקס שאוכל לבדוק בהם וכמובן שאני מחזיק סוגי דפדפנים רבים לבדיקות התאמה שאני עושה לחומר שאני בונה.
השאלה...
למי להפנות את הנתונים ומי אחראי על הממשק עצמו שמאחורי הקלעים. אחרי הכל אין טעם להשאיר כאן "סתם" הודעות לשם הדיון אלא הודעות בכוונה לשפר. k4school 17:01, 24 אוק' 2004 (UTC)
בדרך כלל, הבעיה מתרחשת בעת עומס על השרתים. זה בהחלט מטרד. אתה יכול להעלות את הבעיה במטא-ויקי - ויקי שכל מטרתו היא לטפל בעניינים הקשורים לויקיפדיה ומיזמי האחות שלה עצמם, ושם ניתן ליצור קשר עם המפתחים. עם זאת, קשה לי להאמין שהם יתיחסו, ו/או שהם ימצאו דרך לפתור את הבעיה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 20:17, 24 אוק' 2004 (UTC)
הסבר קטן כתגובה :
אתה כותב "בדרך כלל, הבעיה מתרחשת בעת עומס על השרתים"
האם יש לך גישה לשרת ולקיבצי הלוג שלו כדי לקבוע זאת ?!?
הבעיה אינה קשורה לעומס על השרת אלא פשוט לכתיבה לא נכונה של קוד !!!
הערה : הפנייה לשרת לקבלת אינפורמציה מיותרת ו/או כתיבת קוד כבד המעמיס על משאבי המחשב בצורה מיותרת היא כמובן גם חלק מכתיבה לא נכונה.
הסבר : מהרגע בו הגולש סיים את הורדת העמוד, הגולש יכול לנתק את האינטרנט, ועדיין לעבוד עם העמוד בצורה חופשית. האינפורמציה שהגיעה לגולש היא אינפורמציה בשפות הנקראות מסיבה זו גם "שפות צד דפדפן" (אם אתה רצה הסבר יותר מלא אשמח לעזור).
הערה : הדבר כמובן נכון רק בהנחה שאין פניה לאינפורמציה נוספת מהשרת (כמו למשל בצ'אט ששם פונים לשרת כל כמה אלפיות שיניה לבדוק אם משהו השתנה) ובאתר זה אין סיבה לפניה נוספת לשרת ! אם נעשית פניה כזו מדובר על קוד לא טוב המבזבז משאבים מיותרים.
בלי לדעת (פשוט לא בדקתי עדיין) מה הבעיה אני יכול להגיד שלא צריך להיות חכם מאוד כדי לפתור את הבעיה אלא רק מפתח אינטרנט מקצועי (זו בעיה קלה מאוד) ובעיקרון הייתי יכול לעזור בכך אם היה לי יותר זמן וגישה לקוד.
כמי שמלמד פיתוח אינטרנט בין השאר אני יכול להגיד לך שסטודנט/תלמיד שלי שהיה מגיש פרויקט כזה היה מקבל ציון גבוה בשל הפרויקט באופן כללי ומאבד ציון "על סתם" בשל תקלות כמו אלו.
הערה : כן יכולה להיות בעיה הקשורה בעומס בשרת אם חלק מהנתונים שהיו אמורים להגיע מהשרת (כמו למשל סקריפט בעמוד ניפרד) לא מספיקים לרדת אל הדפדפן בגלל העומס. שוב מדובר בדבר לא סביר ואם זה כך הרי שכתיבת הקוד אינה נכונה כי לא היה צריך לעבוד עם קובץ חיצוני כזה... בקיצור לכל בעיה יש סיבה שאפשר לפתור :-) k4school 08:28, 27 אוק' 2004 (UTC)
k4school, הרשה לי להתייחס לכמה מטענותיך, כפי שהועלו בדיון הזה והקודם:
  • ראשית, זמינות הקוד. הקוד של ויקיפדיה זמין כאן [5], אתה מוזמן לבצע בו שיפורים ותיקונים כאוות נפשך, ולשלוח את השינויים לגורמים הרלוונטים. אם תצליח לתקן את הפאקים שיש, ככל הנראה, ב-CSS באתר זה (הפס העליון ב-MSIE, זליגה של רשימות שמשמאלן תמונה בגקו), אני בטוח שהמפתחים ישמחו לקבל ממך תיקון ללא שהות. בעבר ניסו אחדים מחברי אתר זה, כמו גם אני, לתקן את הפאקים הנ"ל, אך ככל הנראה, בקיאותנו ב-CSS לא הספיקה. ראוי להעיר כי עבור הבעיות הנ"ל יש באגים פתוחים בבאגזילה של ויקיפדיה: [6], ואתה מוזמן להוסיף באג עבור הבעיה השנייה, ולצרף גם תיקון, אם זה ימצא בידך. שים לב, כי ראוי שכל תיקון שכזה ייבדק לפחות כנגד גקו (של מוזילה/פיירפוקס) ו-MSIE, ואם יש לך גישה ל-KHTML (קונקורר ללינוקס או ספארי למק), ראוי שהתיקונים יבדקו גם כנגדו.
היי...
אין לי ממש זמן לעבור כרגע על הקוד אבל אולי אבצע זאת בהמשך (אני לוקח כבר חלק ביותר מדי פרוייקטים התנדבותיים וצריך לסנן כדי שיהיה לי זמן גם לעבוד:-) ). כל מי שלוקח חלק בפרויקט יודע שרק שלב הכניסה אליו וההתעמקות בקוד שמישהו אחר כתב לוקח זמן רב מאוד (לא פעם אני בוחר לכתוב משהו מחדש על פני שיפור קוד שמישהו אחר כתב).
בכל מקרה הורדתי את הקוד אבל לא יודע אם אגיע להציץ בו אפילו. בינתיים רק הורדתי.
מאוד לא אהבתי את העובדה שאין קובץ זיפ של וינדוס וכל האתר העולמי של ויקיפדיה פשוט לא פועל על יוניקס (silikon Graphics Ink) עם מערכת הפעלה irix 6.5 (אתה מוזמן להעביר את זה אם יש לך כוח :-) מדובר כנראה בבעיות זליגת זיכרון בקוד הכתוב לא טוב).
לשמחתי יש לי עוד כמה מחשבים סביבי עם מערכות וינדוס שונות אבל כדי לפתוח את הקבצים עלי לעבור שוב ליוניקס ששם יש לי את תוכנת הכיווץ המתאימה וזה ממש טרטור :-(
ראיתי שיש שימוש ב FCKeditor שהנו עורך html מאוד בעייתי, בשל העובדה שהוא תומך בתקנים החדשים כולל css2 בעוד הדפדפנים בשוק העולמי עדיין לא תומכים בכך (כמובן שיש כבר פיתוח של css3 אבל זה כבר סיפור אחר). זה בהחלט יכול להיותך חלק ממקור הבעיה.
מיותר לציין שבכל קוד הנכתב על ידי לצרכים מסחריים נבדקת התאמה שלו למערכות הפעלה שונות ודפדפנים שונים בדרך כלל. בין השאר בניהולי מחשבים עם ממערכות הפעלה יוניקס, לינוקס, וינדוס וזמין לי גם מחשב מק. לרוב אני מנסה לבדוק על דפדפנים שונים מנטסקייפ 4.7 ועד אינטרנט אקספלורר 6 (אם כי לרוב אני יודע מראש את ההבלים העיקריים).
אם תסנן (או מישהו אחר) מהקוד עמוד קוד פשוט של html עם css ושפות צד דפדפן אנסה להגיע לכך ולתקן אותו (בלי הבטחות). בלסנן הכוונה להוריד כמובן את כל מה שבטוח לא רלוונטי ולהגיע למינימום קוד שבו עדיין יש את הבעיה.
הערה : למה להסתבך עם קוד דרך אגב ולא לכתוב קוד html נקי ?!?
    • באשר לפורום - הצעה מעניינת, ובמידה ותוכל לכתוב פיצ'ר כזה עבור המערכת, אני בספק אם פרנסי האתר ימענו מהכנסתו לעץ הרשמי. אם כי, טרם הוספת פיצ'ר משמעותי כל כך, ראוי לקיים, לכל הפחות, דיון ברשימת הדיוור, במהלכו יאופיין הפורום.
כפי שכתבתי מעל אין לי יותר מדי זמן אבל אוכל להגיש לכם קישורים לקודים פתוחים או להציע לכם שימוש בשירותים של פרויקטים אלו ואחרים. את ההתאמה יעשה מישהו אחר (אני אוכל לעזור בייעוץ בהתאם לזמן שלי.
    • הערה בנוגע לפורום הזה [7]. הוא נראה לי כמו עוד ואריאציה, די סטנדרטית, לפורום שהופץ בזמנו על ידי ASPcode.co.il, שאגב, גם בו יש פאקים עיצוביים לא קטנים, במבט מתוך מוזילה פיירפוקס (ואתר, לטעמי, כדי שיהיה ראוי, ראוי כי ניתן יהיה להציגו היטב על ידי הן גקו והן MSIE (אם כי אפשר לוותר על האחרון, אם צריכים תקני W3C חדשים יותר, כמו MathML, CSS2 וכיוצא באלו (לא, לא באמת התכוונתי...)). בעיתות האפלות בהן לכלכתי את ידי בזוועה המכונה "ASP", יצא גם לי לכתוב ואריאציה על הפורום הנ"ל: [8], אבל עדיין - זה פורום די בסיסי, אם כי קונספט דומה, בשילוב ה-Parser של ויקיפדיה לעיצוב ההודעות, יכול להיות פורום משובח ביותר (כמובן, שאם הפורום יהיה חלק ממדיה-ויקי, עליו להיכתב בראש ובראשונה עבור LAMP ( Linux Apache MySQL PHP).
לתשומת ליבך, רונן
א. הפורום אינו קשור לפורום של ASPcode.co.il פרט לעובדה שבעבר עד לכתיבת הקוד עשינו שימוש בפורום שלהם. כתיבת הקוד הייתה בשלבים כשבכל שלב הוחלף הממשק בממשק מקורי. מאז נשארו סממנים של עיצוב שאין לי איתם בעיה. אם תרצה פירוט אשמח לספק :-)
מדובר בממשק מסחרי מתקדם שאיני מכיר היום ממשק ברמה זו באינטרנט העולמי (אם יש אז עדיין לא ראיתי אותו אבל יהיה מי שיחלוק עלי אולי). הממשק כולל את כל הפונקציות שאתה אולי מכיר מאתרי פורטלים גדולים (שחלקם מחזיקים ממשק זה בגרסה ישנה שלו ככל הנראה). אין זה המקום לפרט את האפשרויות אבל תוכל לבדוק זאת בפורום הניסיונות. ישנם דברים שנראים יותר יפה במקומות אחרים וישנם שפחות. לכל פורום יש היתרונות שלו וזה נבנה לצרכים מסוימים ועושה את שלו כמו שאמרתי בצורה הטובה שיותר שאני מכיר היום באינטרנט. על מנת להבין את היתרונות צריך להבין קודם להבין את ממשקי העבודה שבו. ממשקי הפורום מתחלקים ל4 רמות הירארכיות שונות (גולש/מנהל פורום/מנהל פורמים/מנהל אתר) עם אפשרויות מגוונות ושונות.
ג. הפורום פועל על כל מערכת הפעלה סבירה לגלישה. אני גולש בו מתוך מוזילה בבית ובעבודה ממחשב יוניקס עם דפדפן נטסקייפ 4.7. או משרת וינדוס 2003. הבעיה היחידה היא בקידוד שנבחר לשם הקלת כתיבת הקוד (קידוד וינדוס 1225) יוצר בדפדפנים מאוד ישנים שאין להם קידוד זה בעיה בסדר אותיות.
עם זה הפורום לא הותאם למערכות הפעלה אלו מבחינה רשמית ונבנה לקהל יעד מסוים (תלמידים ומורים) מהמקור. מראה הפורום שונה בין מערכות הפעלה שונות והעבודה בו מעט שונה.
הערה חשובה: בפורום שהבאת קישור אליו קיימת בעיה !!!
ההודעה המתקבלת היא " Operation must use an updateable query"
הסבר : מקור הבעיה קשור בדרך כלל להרשאות של המשתמש ASPNET.
לפתרון פעל לפי השלבים הבאים :
Open the file explorer -> Tools menu -> Options menu -> Click the [View] tab -> Uncheck "Use simple file sharing" -> Click OK
Find the folder in which your MDB file is kept -> Right-click the folder -> Select "Sharing and security" -> Click the [Security] tab -> Click the Add button -> Click the Advanced button -> Click the Find Now button -> Select the ASPNET user and click OK

In the checkboxes at the bottom of the form, give this user Full Control

לא מצאתי בהסברים כיצד מצמידים טקסט לשמאל ונותנים לו קידוד אנגלי (ltr) :-(

שימו לב שבבאג הראשון נאמר שיש בעיה במוזילה, ובאג האחרון נאמר שיש בעיה באקספלורר ולכן עדיף להשתמש במוזילה. לא נראה לי שיש משהו לעשות לגבי זה. זה פשוט חצי מצחיק. בכל מקרה, רציתי לשאול מה הסיבה לבאג האחרון, זאת שמשבשת את הלשוניות בראש העמוד? אני נחוש בדעתי למצוא לה פיתרון, שכן לדעתי האקספלורר הוא הדפדפן הטוב שיש בשוק. אני לא מתכוון לפתוח 4 חלונות שונים עם 4 דפדפנים שונים כדי שאוכל לסייר באתר הזה... קצת אבסורדי.. Yonidebest 15:40, 3 דצמ' 2004 (UTC)

יישור טקסטים מעורבים אנגלית-עברית[עריכת קוד מקור]

תקן יוניקוד מכיל תווים מיוחדים שאמורים לטפל בבעיות כאלו, תווים שמכריחים יישור מימין לשמאל או להיפך וכדומה. הדרך להכניס תווים כאלו היא סימן & אחריו # (סולמית) ואחריה הקוד שלהם.

התווים השימושיים ביותר הם - 8207 LRM (מכריח כיוון מימין לשמאל) 8206 RLM (מכריח כיוון משמאל לימין). תווים נוספים מאותה משפחה

שימוש מושכל בתווים אלו יכול לפתור את רוב בעיות העברית גם בטקסטים מורכבים. ראו דוגמא כאן. לכן, כדאי להוסיף כפתור או קיצור מיוחד שיוסף את התווים הללו.

פירוט על השימוש בתווים האלו באתר של ארגון יוניקוד

--Landmn 08:38, 9 מרץ 2005 (UTC)

דוגמאות לבאגים[עריכת קוד מקור]

רוב הבאגים לא מכילים הפניות לדוגמאות, מה שמקשה מאד על הבנת הבאג ובדיקת אפשרויות לתיקונו.

--Landmn 08:40, 9 מרץ 2005 (UTC)

הסבר למחיקת באג[עריכת קוד מקור]

הסרתי את הבאג הבא:

סקריפט החיפוש לא מתפקד טוב בעת חיפוש מילה המופיעה בשם של ערך קיים אך לפניה סימן פיסוק (כמו מקף). למשל, בתוצאות החיפוש של "חרירי" לא ניתן למצוא את הערך "רפיק אל-חרירי".

ב־99.9% מהזמן, חיפוש שלנו במילא לא עובד. לעומת זאת, החיפוש של גוגל (שאליו יש הפניה בימים שבהם החיפוש לא עובד) מוצא את "רפיק אל-חרירי" ללא שום קושי. יש לחיפוש שלנו מספיק בעיות, הבאג הזה זניח מכדי שנטריד את עצמנו בו. רועי | שיחה | 13:41, 3 אפר' 2005 (UTC)

הבאגים במוזילה[עריכת קוד מקור]

האם הבאגים במוזילה /פיירפוקס דווחו לפרוייקט מוזילה, או שאנחנו מחכים למעשה שמישהו שם על דעת עצמו יגלה ויתקן אותם? הכי טוב יהיה שמישהו כאן יבודד את הקוד הבעייתי ב-HTML/CSS שלנו שגורם לבאג, ידווח למוזילה, וישים כאן קישור לבאג המתאים אצלם כדי שיהיה אפשר לעקוב אחרי ההתקדמות.

עריכת ערכים עם מרכאות[עריכת קוד מקור]

ערכתי את הערך יע"ף ובכל פעם ששמרתי הופיעה ההודעה: "ארעה שגיאת תחביר בשאילתא לבסיס-הנתונים. השאילתה האחרונה שבוצעה לבסיס-הנתונים היתה: (SQL query hidden) מהפונקציה "EditPage::getLastDelete". בסיס-הנתונים החזיר את השגיאה: "1064: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ף") AND (log_type="delete") AND (log_action="delete") AND (use (10.0.0.101)" " מה עלי לעשות? יונתן דוד 10:06, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

אין לי מושג אמיתי, אבל נשמע לי שהבעיה היא בויקיפדיה ולא אצלך. נסה שוב לערוך את הערך? יובל מדר
הבעיה חוזרת ונשנית לא רק בערך זה אלא גם בערך "כפר הרי"ף". אם מישהו יודע מה עלי לעשות אנא הסבר/הסבירי לי בבקשה. יונתן דוד 15:34, 22 אוגוסט 2005 (UTC)
בבירור יש כאן בעייה עם המרכאות. לא נעים לחשוב שויקי לא מנקה כמו שצריך את סימני ה-SQL המיוחדים. (אם זה נכון) זאת בעייה אבטחה חמורה שיש לטפל בה בדחיפות. פכידרם 15:45, 22 אוגוסט 2005 (UTC)
מישהו מצליח לשחזר את זה אצלו? פכידרם 15:49, 22 אוגוסט 2005 (UTC)
מעניין שהבעיה קורית בערכים שיש גרשיים בשמם, אבל לאחר שמחקתי את הערך ממר"ם ושחזרתי אותו, הבעיה נפתרה בו. דוד שי 17:28, 22 אוגוסט 2005 (UTC)
זה רק אני, או שיש תקלות רבות בויקיפדיה לאחרונה? יובל מדר
זה נוגע לשדרוגים התכופים, עברנו 5 גרסאות בחודש האחרון... טרול רפאים 17:49, 22 אוגוסט 2005 (UTC)
זה לא סתם "מעניין" או "בעייה טכנית", לכאורה יכול להיות שיש שם בעייה של SQL Injection שקורה מדי פעם, זאת פרצת אבטחה רצינית ואני מניח שהמפתחים ירצו לדעת מזה. לצערי אצלי לא הצלחתי לשחזר את זה. פכידרם 19:56, 22 אוגוסט 2005 (UTC)
עכשיו יש באג זה. טרול רפאים 21:11, 22 אוגוסט 2005 (UTC)
עפ"י הדיווח הבעיה נפתרה, בעקבות התקנת גרסה. נראה לי שאי העקיבות של הבעיה נבעה מהשאלה איזה שרת הגיב לנו. טרול רפאים 13:52, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

האם יש מנגנון מסודר להעברת באגים מכאן למקום שבו יוכלו לטפל בהם? נדב 07:45, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

באג חתימות (הועבר מדלפק היעוץ)[עריכת קוד מקור]

יש לי וכפי שאני רואה לא רק לי בעייה בחתימה- היא לא מופיעה כמו ששמור בהעדפות אלא בצורה מופשטת (A&D). בהעדפות רשומה ההערה הבאה מתחת לחתימה- Invalid raw signature; check HTML tags החלפתי לפחות חמישה נוסחים, ברוב הפעמים זה לא משתנה וההערה הזו ממשיכה להופיע, פעם אחת זה שינה וגם אז לצורה מאוד לא ברורה ולא דומה למה שקבעתי בהעדפות. אני רואה שגם חתימות של אחרים מופיעות באותה צורה, מה פה קורה פה? A&D 22:26, 17 נובמבר 2005 (UTC)

תראה את החתימה שלי - אין לי בעיה. אולם גם לי זה התחרבש לפני כמה ימים ונאלצתי לכתוב הכל מההתחלה. Yonidebest Ω Talk 22:45, 17 נובמבר 2005 (UTC)
כתבתי כמה פעמים מחדש, פשוט לא עוזר. [[משתמש:A&D|A&D - עדי]] 22:48, 17 נובמבר 2005 (UTC)
הצלחתי להגיע לזה A&D - עדי, בכל מקרה מה גורם לכל השיגוע שכל הזה? A&D - עדי 22:53, 17 נובמבר 2005 (UTC)

לפני כמה ימים שונה מנגנון החתימות כך שחתימות מסוגננות יופעלו רק כאשר "הצג חתימה ללא קישור לדף המשתמש" מסומן. כדי לתקן באופן קבוע את הבעיה יש לסמן את האפשרות הנ"ל בדף ההעדפות ולכתוב בשורת ה"כינוי" את החתימה המלאה (עד עכשיו אפשר היה להשתמש גם בדרך המקוצרת המתוארת בעזרה:העדפות#כינוי). רועי | שיחה | 10:30, 18 נובמבר 2005 (UTC)

הסרתי את ההסבר בעזרה:העדפות מטעמי חוסר עדכניות. רועי | שיחה | 10:42, 18 נובמבר 2005 (UTC)

בדף ההעדפות שלי אין זה ברור שניתן לסמן משפט זה ("הצג חתימה ללא קישור לדף המשתמש"). אין תיבת סימון לידו וזה נראה כמו סתם טקסט. האם כך רק אצלי? Yonidebest Ω Talk 12:04, 18 נובמבר 2005 (UTC)
אצלי זה גם הופיע ככה עד שבפעם אחת זה הציג חצי תיבת סימון. A&D - עדי 12:08, 18 נובמבר 2005 (UTC)
תיבת הסימון הזו לא מופיעה כראוי, ומקוטלגת כבאג נפרד, 03977. מיותר לציין שהבאג פוגע רק ב-IE ולא בפיירפוקס... בכל מקרה, אפשר לעקוף את הבעיה ע"י לחיצה על הטקסט שלצדו הייתה התיבה אמורה להופיע (עכשיו כתוב שם "הצג חתימה מסוגננת"). רועי | שיחה | 13:44, 18 נובמבר 2005 (UTC)

תיקון הזחה משמאל לימין[עריכת קוד מקור]

הועבר מלוח המודעות.

הוספתי קוד לתיקון הזחה כשכותבים משמאל לימין.

לדוגמה:

abc

abc
abc

כדי לראות את השינוי יש לרפרש (Ctrl+F5 באקספלורר וCtrl+R במוזילה/פיירפוקס). אם יש בעיות/תופעות לוואי הנה דווחו על כך כדי שהן יטופלו במהירות. ערן 08:43, 4 מרץ 2006 (UTC)

לי זה מראה הכל בקו אחד ללא הזחה. אני עובד עם Maxthon (אם זה רלוונטי). בברכה, אסף 09:01, 4 מרץ 2006 (UTC).
נסה לנקות את המטמון ולרענן. זה צריך לעבוד כי זה עובד גם באקספלורר ערן 09:14, 4 מרץ 2006 (UTC)
בלי שעשיתי את זה - עכשיו זה דווקא עובד. אחלה. בברכה, אסף 09:17, 4 מרץ 2006 (UTC).
אין לנהל כאן דיונים, אבל... זה מקטין את מרחב התצוגה מאוד! התגובה שלי מן הסתם תגלוש מאוד, ועוד מעט הדיונים יהפכו לדברים בלתי קריאים באמצע המסך! אז לא, תודה. ‏– rotemlissשיחה 09:18, 4 מרץ 2006 (UTC)
ולראיה: הנה תגובה, שאני כותב בה כל מיני דברים. ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
תגובה לתגובה. עוד כמה דברים... ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
תגובה לתגובה לתגובה. עוד כמה דברים... ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
תגובה לתגובה לתגובה לתגובה. עוד כמה דברים... ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
תגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה. עוד כמה דברים... ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
תגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה. עוד כמה דברים... ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
תגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה. עוד כמה דברים... ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
תגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה. עוד כמה דברים... ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
תגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה לתגובה. עוד כמה דברים... ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
ופתאום הכל ממורכז וגולש מאוד. ‏– rotemlissשיחה 09:21, 4 מרץ 2006 (UTC)
לא עובד בצד הזה של היקום (פיירפוקס, ריפרשתי). אין לי ניחוש/השערה למה. הא? 14:53, 4 מרץ 2006 (UTC)
כי זה בוטל. ‏– rotemlissשיחה 15:16, 7 מרץ 2006 (UTC)
מדוע? הא? 17:32, 7 מרץ 2006 (UTC)
כי זה עשה בעיות, ראה כמה שורות מעליך. ‏– rotemlissשיחה 06:12, 6 אפריל 2006 (UTC)

איפה מתעדים באגים שנפתרו?[עריכת קוד מקור]

גם זה חשוב. הא? 13:26, 25 מרץ 2006 (UTC)

צור דף משנה. טרול רפאים 14:00, 25 מרץ 2006 (UTC)

הגדרת השעון בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

עבר משיחה:שעון קיץ#הגדרת השעון בוויקיפדיה. הא? 18:55, 5 אפריל 2006 (UTC)

דרך אגב רותם, בתור אחד שטוב במדיהויקי ובמקרה גם מפעיל מערכת, אתה יכול במקרה לברר איך משנים שיהיה פה IST (זמן ישראל) במקום UTC, כמו שבגרמניה יש להם CET (שזה UTC+0100)? צהוב עולה 15:35, 3 אפריל 2006 (UTC)

אה באמת? איך עושים זאת? H2O 15:38, 3 אפריל 2006 (UTC)
לא יודע, אני מניח שצריך להיות מפעיל מערכת ולדבר עם המפתח (Brion WEBBER או משהו). תראה בוויקיפדיה הגרמנית, השעון שלהם הוא CET ולא UTC כמו שאמרתי. בעצם עכשיו זה CEST (כנראה שעון קיץ). כנס ל-[9] ותכתוב שם ~~~~~ ותעשה תצוגה מקדימה (הכפתור האמצעי), תראה שזה כמו אצלנו מינוס שעה וכתוב CEST. צהוב עולה 15:42, 3 אפריל 2006 (UTC)
השיחה הועברה מהפרלמנט, כיוון שהערתי על שעונים. אגיב עוד שנייה. ‏– rotemlissשיחה 15:58, 3 אפריל 2006 (UTC)
האמת שזה לא ממש קשור לשעון קיץ, כי אני התלוננתי על זה גם בחורף (שיהיה IST - GMT+2 במקום UTC - GMT+0) צהוב עולה 16:01, 3 אפריל 2006 (UTC)
אני יודע, אבל אין דף טוב יותר. ‏– rotemlissשיחה 16:06, 3 אפריל 2006 (UTC)

ידוע לי היטב איך עושים זאת - להלן הקטע הרלוונטי בקובץ DefaultSettings.php של מדיה ויקי:

/**
 * Fake out the timezone that the server thinks it's in. This will be used for
 * date display and not for what's stored in the DB. Leave to null to retain
 * your server's OS-based timezone value. This is the same as the timezone.
 *
 * This variable is currently used ONLY for signature formatting, not for
 * anything else.
 */
# $wgLocaltimezone = 'GMT';
# $wgLocaltimezone = 'PST8PDT';
# $wgLocaltimezone = 'Europe/Sweden';
# $wgLocaltimezone = 'CET';
$wgLocaltimezone = null;

/**
 * Set an offset from UTC in hours to use for the default timezone setting
 * for anonymous users and new user accounts.
 *
 * This setting is used for most date/time displays in the software, and is
 * overrideable in user preferences. It is *not* used for signature timestamps.
 *
 * You can set it to match the configured server timezone like this:
 *   $wgLocalTZoffset = date("Z") / 3600;
 *
 * If your server is not configured for the timezone you want, you can set
 * this in conjunction with the signature timezone and override the TZ
 * environment variable like so:
 *   $wgLocaltimezone="Europe/Berlin";
 *   putenv("TZ=$wgLocaltimezone");
 *   $wgLocalTZoffset = date("Z") / 3600;
 *
 * Leave at NULL to show times in universal time (UTC/GMT).
 */
$wgLocalTZoffset = null;

כלומר, אם נגדיר את מה שמתואר שם ב-LocalSettings.php שלנו, זה יסתדר. אבל יש איזושהי בעייה קלה: אין ביננו אף מפתח עם גישה כזו למערכת, ואני מתאר לעצמי שלעולם לא יהיה, כי גישה כזו היא עניין מסוכן. (אני מתכנן לבקש גישה ל-CVS... סליחה, עכשיו זה Subrevision - אבל זה רק לשינוי התוכנה, בניגוד לזה, שזה ממש שינוי השרת עצמו.)

בקיצור, יש לפנות ל-Brion VIBBER או לאחד המפתחים בעלי הגישה הזו, ולבקש מהם. השאלה היא האם אנחנו באמת רוצים זאת, שכן נצטרך לפנות אליהם בכל שינוי שעון. כמו כן, זה משפיע כרגע על החתימות בלבד ולא על יתר חלקי הממשק. ‏– rotemlissשיחה 16:06, 3 אפריל 2006 (UTC)

בטח שאנחנו רוצים את זה. אני בטוח שאנחנו לא היחידים שנפנה אליהם פעמיים בשנה בשביל לעדכן את השעון. צהוב עולה 16:19, 3 אפריל 2006 (UTC)
אם לא תהיינה התנגדויות, או שהן תיושבנה, עד מחר - אפנה למפתחים. ‏– rotemlissשיחה 16:37, 3 אפריל 2006 (UTC)
אם אתה כבר פונה בעניין זה, נסה לבדוק אם אפשר לשנות את התאריך כך שיהיה כתוב "3 באפריל" במקום "3 אפריל". תודה, נתנאל 17:19, 3 אפריל 2006 (UTC)
לאיחוד האירופי יש כמה אזורי זמן. CET הוא הגדול שבהם - הוא כולל את מרבית ארצות האיחוד. CET הוא השם באנגלית (Central European Time). שעון הקיץ נקרא באנגלית CEST (Central European Summer Time). האלגוריתם של שעון הקיץ באיחוד האירופי הוא פשוט יחסית והוא קבוע לכל אזורי הזמן. כל אזורי הזמן עוברים לשעון קיץ באותו רגע ממש (באנגליה מאחת לשתיים בלילה, בגרמניה משתיים לשלוש, בפינלנד משלוש לארבע בלילה, וכיוצ"ב). רוב המדינות השכנות לאיחוד האירופי אימצו את אזורי הזמן וכללי שעון הקיץ שלו, מה שהופך את אזורי הזמן האלה לרחבים עוד יותר. ישראל היא מקום קטן עם כללים משלה, ועוד כללים די מסובכים. אני לא יודע אם יש גישה ללוח השנה העברי מתוכנות שמתאמות את השעה, אבל אולי אפשר לעבוד עם רשימת תאריכים שתורכב לפי האלגוריתם הישראלי. Dror_K 17:35, 3 אפריל 2006 (UTC)
או זה, או פעמיים בשנה להטריד את מנוחתו של המפתח. צהוב עולה 17:37, 3 אפריל 2006 (UTC)
מעיון בקוד, אני לא משוכנע שהאלגוריתם של האיחוד האירופי מיושם - למיטב הבנתי, הם צריכים בכל זאת להחליף ידנית. ‏– rotemlissשיחה 17:49, 3 אפריל 2006 (UTC)
צריך בכלל למסד את כל עניין תצוגת התאריכים והשעות, לפי שפות ולא לפי העדפות. ‏– rotemlissשיחה 17:49, 3 אפריל 2006 (UTC)
זה בלתי אפשרי, מכיוון שיש שפות שנפוצות במספר אזורי זמן, למשל אנגלית וספרדית וצרפתית ופורטוגזית. וחוץ מזה, למה שדובר עברית שחי באמריקה יכוון את השעון שלו לפי שעון ישראל? מה שצריך זה אפשרות להגדיר את אזור הזמן של ישראל, שיעבור אוטומטית לשעון קיץ כאשר השעון מתחלף בישראל.
ייתכן שזה מחייב שינוי באלגוריתם של תאריך המעבר לשעון קיץ, מכיוון שבישראל התאריכים שונים כל שנה ולא מקבילים לאף מדינה אחרת. אני מניח שניתן להכניס למאגר הנתונים את התאריכים ב-5 או 10 השנים הקרובות (תיאורטית אפשר גם 100, אבל לך תדע אם לא ישנו את החוק...) ואז לא יהיה צורך להטריד את המפתחים במשך כמה שנים...--ניצן 01:19, 4 אפריל 2006 (UTC)
התכוונתי לתצוגת השעה - בעברית, "$1 ב$2 $3", ובאנגלית, "$2 $1 $3". בשני המקרים, $1 = יום, $2 = חודש (בשמו, לא במספרו), $3 = שנה.
אני לא חושב שזה יעבוד - אם כי באופן מעניין, אני יכול להגדיר את הלינוקס שלי ל-Tuesday 6 Nisan 5766, ואולי גם השעון שלהם שומר על מעקב. (למען האמת, אין לי מושג אם זה התאריך היום, אבל החודש מתאים...) אפשר להגדיר, עקרונית, החלפת שעון קיץ ביום שישי האחרון לפני ה־2 באפריל, וביום ראשון שבין א' בתשרי לי' בתשרי, אבל אני לא בטוח שאפשר להגדיר את זה ברמת תוכנת מדיה ויקי. בכלל, כל נושא אזורי הזמן במדיה ויקי נראה לי כרגע די מסובך, ולא ברור לי אילו הגדרות מגיעות מאיפה - זה נראה לי תלוי במחשב (שכן גם בעברית וגם באנגלית אצלי, ~~~~~ יוצא IDT - שעון ישראל), אבל באתר שלי זה גם יוצא IDT (בכתיב EEST), למרות שהשרת מאוכסן בכלל בארה"ב. אבדוק הכל בקרוב. ‏– rotemlissשיחה 09:32, 4 אפריל 2006 (UTC)
דיברת כבר עם בריון? בקשר לחודשים העבריים, לפי מה שאני הבנתי יש ב-PHP פונקצייה שמגלה תאריך עברי (בגלל שהמפתחים של זה ישראלים). צהוב עולה 09:34, 4 אפריל 2006 (UTC)
אשלח בקרוב בקשה בבאגזילה. ולמיטב הבנתי, ככל הנראה שעון הקיץ כן קשור למחשב איכשהו, ולא ל-PHP. ‏– rotemlissשיחה 09:38, 4 אפריל 2006 (UTC)
באג 5443. ‏– rotemlissשיחה 06:14, 6 אפריל 2006 (UTC)
באיחור אופייני, תוקן. ‏– rotemlissשיחה 10:55, 18 אפריל 2006 (IDT)

הערה[עריכת קוד מקור]

לעיון מאוחר יותר, אציין ששעון הקיץ התחלף, למרבה התדהמה, בדיוק כפי שצריך – בחתימות (בהעדפות צריך, כמובן, להחליף ידנית). ברור שהמחשב אחראי לכך ולא הקוד או PHP, ואכן, מבדיקת הפקודה הבאה במחשב שלי:

/usr/sbin/zdump -v Asia/Tel_Aviv

מתברר ששעון הקיץ מוגדר בקבצים העדכניים בלינוקס בדיוק נמרץ, ולפיכך מתחלף אוטומטית. המחשב שלי היה פחות בר מזל, אבל ייתכן שזה בגלל שהוא היה כבוי בעת המעבר. שעון הקיץ מוגדר בלינוקס משנת 1901, דרך שנת 1917 (בשל חילופי השלטון? לפי הקבצים, דומה שאזור הזמן לא היה UTC+2 עד שנת 1917 – מעניין, אבל לא חיוני לענייננו, וניתן לבדוק זאת בהערות שבקבצים המקוריים), המשך במלחמת העולם השנייה, ומשם בכל תולדות המדינה (כמתואר בערך שעון קיץ) עד שנת 2038. וכל הנאום הזה לא בא רק להביע התפעלות מההגדרות כפי שניתן היה לחשוב, אלא (גם) להבהיר ששעון הקיץ מתחלף אוטומטית ואין צורך לפנות לאף אחד בנושא.

כמו כן אציין שלאחר שקיבלתי לבסוף את גישת ה־Subversion (והערך הזה עוד ייכתב), שיניתי את ההגדרות כך שמעכשיו משתמשים ב־"28 באוקטובר" ולא ב־"28 אוקטובר". ‏– rotemlissשיחה 21:28, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

טקסט שלא גולש[עריכת קוד מקור]

המצב מתקבל גם כאשר שורה מתחילה ברווח, למשל:

דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה דוגמה

האם גם באג זה הוא feature במסווה? יובל מדר 00:20, 24 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

הוספת רווח בתחילת פיסקה שקולה להוספת תגית <pre>. הוספתי את המידע. ‏– rotemlissשיחה 09:24, 24 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שינויים אחרונים של משתמשים חדשים - תקלה קשה (הועבר מלוח המודעות)[עריכת קוד מקור]

בלחיצה על "הבדל", בכל עריכה שנעשתה, ההשוואה של העריכה נעשית מול העמוד הראשי. מוזר ביותר. - שמובבה 22:45, 10 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

נדמה לי שאני נתקל כעת בתקלת ההשוואה הזו בכל דף "גרסאות קודמות" של כל ערך. שרשרשיחה 23:08, 10 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
ועכשיו כבר לא. שרשרשיחה 23:15, 10 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
תראו מה זה גרם לעודדי לעשות. כן, זה העמוד הראשי... דולבשיחה 23:30, 10 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

בעיה בעמוד[עריכת קוד מקור]

בגלל ה"דוגמה דוגמה דוגמה" בפסקה הטקסט שאינו גולש, אי אפשר ללחוץ על קישורים בעמוד (כלומר כאלה שמתחת ל"דוגמה"). ‏SuperboiTalk12:53, 27 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

רשימת מעקב[עריכת קוד מקור]

ב"ה

שלום, למה ברשימת המעקב שלי מופיע השעות שעתיים מוקדם יותר? ואני יסביר: אם מישהו כתב משהו בשעה 12:00 אז ברשימת המעקב שלי מופיע שהוא כתב את זה בשעה 10:00, ואני רוצה תיקון!!--יענקי שיחה ח' בתשרי ה'תשע"ב 12:55, 6 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

הופעה של IP במקום שם המשתמש[עריכת קוד מקור]

יש לי כבר שם משתמש, ובכל זאת מופיע בדפים IP שלי במקום שמי, וזה מציג אותי כאנונימי לכאורה, אשמח אם תוכלו לתקן את הבעיה, תודה אמיז - שיחה 13:13, 18 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]