שיחת ויקיפדיה:דיווחים וסיכומים מכנס ויקימניה השני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקשר עם הקרן[עריכת קוד מקור]

אני חושב שעניין הקשר עם הקרן הוא חשוב. אולי כדאי להקים איזה צוות שיפעל בנושא - למעשה יש כבר את רותםליס מול המפתחים, את דני הבכיר הישראלי בקרן (אבל הוא לא ממש חלק מהקהילה שלנו כאן). צריך פשוט להשקיע בזה יותר. (ואגב, לא בשביל לכפות על הויקינגלית נייטרליות בערכים העוסקים בסכסוך או משהו, אלא יותר בתחומים "פרוזאיים" הקשורים לויקימדיה/פדיה עצמה). Harel - שיחה 13:41, 9 אוגוסט 2006 (IDT)

אני מסכים בהחלט עם דבריך. ‏– rotemlissשיחה 13:48, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
דני לא יכול לייצג אותנו, כי הוא לא יכול לפעול גם בצוות הראשי של הארגון העולמי וגם לייצג את הקהילה הישראלית מולו. הוא לכל היותר יכול לפתוח דלתות ולעזור, ובעצם הוא כבר עושה את זה, כשמתעורר עניין כזה או אחר (דוגמה קטנה: הוא מטפל בסוגיית "תיבת משתמש: נאצי"). עלו רעיונות למסד את הקהילה בישראל בצורת עמותה ישראלית רשומה, מסונפת בצורה כזאת או אחרת לארגון העולמי, אבל זה עניין קצת מורכב שצריך ללבן בצורה מסודרת. הייתי שותף לדיון ארוך ויסודי בנושא הקמת עמותות כאלה בארצות שונות, ואני חושב שעניין כזה חייבים ללבן בפגישה מסודרת. אפשר לחשוב על רעיונות אחרים, אבל הרושם שקיבלתי הוא שאנחנו צריכים "למסד את הקשר" ולא רק להתאמץ יותר בשאלות כמו מי יוריד את הזבל, ומי ישטוף כלים (וסלחו לי על המטאפורה הקישונית הזאת). ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 17:20, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
זו רק שאלה של זמן עד שתוקם "ויקיפדיה ישראל (ע"ר)", עמותה רשומה כחוק, וטוב שכך. Harel - שיחה 17:22, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
אם לדעתך זו רק שאלה של זמן, אז כדאי לזרז את העניינים כי הגיע הזמן. מצד שני, אולי יש נימוקים טובים נגד הקמת עמותה כזאת. בכל מקרה עכשיו הזמן לדבר על זה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 17:44, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
אולי הגיע הזמן לפתוח דף משנה מיוחד של המזנון ולדון בזה. מצד שני, זה מסוג הנושאים שמוטב אולי לדון בהם במפגש גדול. Harel - שיחה 21:06, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
אני מסכים, הקשר עם הקרן הוא חשוב. רגע, למה בעצם? Yonidebest Ω Talk 23:00, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
בקשר לעמותה, אני פותח דיון נפרד בדף נפרד. קישור יהיה מהמזנון. Yonidebest Ω Talk 23:40, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
חכו רגע. אל תקדימו את המאוחר. לפני שפותחים דיון ציבורי רחב, צריך ללבן כמה דברים. אני מציע שקודם כול נקיים מפגש פנים-אל-פנים של כל מי שהייתה לו נגיעה לרעיון בעבר, או כל מי שרוצה להיות מעורב באופן רציני. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 01:09, 10 אוגוסט 2006 (IDT)
הדיון נועד לבדוק האם יש קהל המעוניין בעמותה, ונכון להיום, נראה שאין מספיק תמיכה לרעיון. אני לא רואה איך יכול מפגש פנים-אל-פנים יכול להועיל אם, נגיד, 70% לא מעוניינים להרשם לעמותה שכזו. לכן צריך דיון מקדים קודם לפגישת פנים-אל-פנים. Yonidebest Ω Talk 09:04, 10 אוגוסט 2006 (IDT)
עמותת ויקימדיה-ישראל, אם תקום, לא תהיה תחליף לקהילת ויקי העברית. מדובר בגוף שיתמוך בקהילת ויקי המקומית ויקיים קשרים עם גופים דומים במדינות אחרות, אבל יוכל אדם להיות פעיל בוויקיפדיה העברית, בוויקימילון או בפרויקט אחר, בלי קשר ישיר לוויקימדיה-ישראל. קודם כול, העמותה, אם תקום, תהיה ישראלית, ואילו ויקיפדיה העברית, ויקימילון וכו', משרתים את דוברי העברית בכל העולם. לפי המודל הנוכחי, דוברי גרמנית בשווייץ אינם קשורים לעמותת ויקיפדיה-גרמניה (שהיא, אגב, הראשונה שהוקמה מחוץ לארה"ב). לשווייצרים, שפעילים בארבע או בחמש ויקיפדיות שונות (גרמנית, צרפתית, איטלקית, אלמנית ואולי גם רומאנש) יש עמותה אחת משלהם שנמצאת בציריך. לאור כל זאת, גם אם רק 10% מעוניינים בהקמת עמותה - יש על מה לדבר. כל האחרים ימשיכו להיות פעילים כמימים ימימה. אין כל עדיפות לחברים בעמותה - זה פשוט סוג אחר של תרומה לפרויקטים של ויקימדיה בישראל. האמת היא, שעד היום הסתדרנו היטב בלי עמותה. ארגנו כנסים מוצלחים עם הרבה משתתפים, וגם יש לנו מעין הנהלה שמטפלת בפניות של התקשורת, בקשרי חוץ וכיוצא באלה. העובדה שבישראל העניינים לא מתנהלים בצורה הכי פורמלית עוזרת לנו. אם מישהו מבקש לדבר עם "ויקיפדיה בעברית" אני מפנה אותו לדוד שי, או למישהו אחר שנראה לי פעיל ומבין עניין. ברוב המקרים זה מספיק. העניין הוא שיש מקום ליותר מזה. אני יכול להפנות עיתונאי ישראלי אל דוד שי ולהגיד: תגיד שדרור מחולון שלח אותך. קצת קשה לומר דבר כזה לפעיל תורכי ששואל אם אפשר לארגן מפגש של ויקיפדים מתורכיה יוון וישראל. ועוד משהו - אני נסעתי לוויקימניה בזכות מלגה שארגנה ויקימדיה העולמית. אם נרצה בשנה הבאה לאסוף כסף ותרומות לקרן שלנו שתממן נסיעה לויקיפדים ישראלים, נצטרך להקים עמותה עם חשבון בנק וכל הסידורים המשפטיים הנלווים. הנטייה הראשונית שלי הייתה להסתייג מעניין העמותה כי אנחנו מסתדרים בלעדיה וההיבטים המשפטיים עלולים לגרום לכאב ראש, אבל מצד שני אחרי שהייתי בבוסטון וראיתי לאילו כיוונים חדשים עניין כזה יכול להתפתח, אני נוטה עכשיו להתלהב מהרעיון. אם מישהו רוצה להחזיר לי את הסקפטיות הוא מוזמן. בכל מקרה, אני תוהה אם דף שיחה הוא פורום מספיק בשביל דיון כזה. נראה לי שצריך להיפגש פנים-אל-פנים, ואולי פגישה קטנה של פעילים ותיקים תהיה עדיפה בתור התחלה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 09:48, 10 אוגוסט 2006 (IDT)
אני מסכים עם כל מילה שלך, אך אני חושב שקודם צריך לבדוק אילו מהמשתמשים הפעילים הותיקים (והחדשים) בעניין. אני מעתיק את הדיון הזה לדף שיחת ויקיפדיה:עמותת ויקימדיה ישראל. Yonidebest Ω Talk 13:15, 10 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]