שיחת טיוטה:טעמי המצוות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת שמיה רבה בנושא הערות

הגרסה הראשונית של הערך (טעמי המצוות) נכתבה בעבודה משותפת של המשתמשים אייל, איש עיטי, בן עדריאל, דגן דיגן, David7031, הימן האזרחי, יושב אוהל, Shlomo9080, שמיה רבה.

הערות[עריכת קוד מקור]

במחילה מכבוד הכותבים הנכבדים וממאמציהם אבל הנני מאד מוטרד מהטיוטה. לא הספקתי לעבור על כולה אבל כבר עולים ממנה בעיות מהותיות מאד החל מהפתיח ומהמתודות בהן הכותבים משתמשים ומציגים. מדובר בנושא מאד רציני ומורכב מכדי להציגו בצורה כזו. וככלל ושוב במחילה מהכותבים הערך נכתב בסגנון של מחקר מקורי גם כשכביכול מצורף לתוכן מקור בנוגע להיגדים מוחלטים כמסקנות.

הטיוטה מכילה הטעיות למשל הפרק "ספרות טעמי המצוות". בניגוד לספרי מצוות שזה מינוח קיים לסוגה ספרותית-תורנית, הרי שהדוגמאות שהוזכרו בפרק הנ"ל אינם ביסודם ספרי טעמי מצוות לא לשם כך הם נכתבו, אלא שבמסגרת מה שלשמם הם נכתבו הם מתייחסים/עשויים להתייחס גם לטעמים למצוות!. (מלבד לכך שלא כל מציאת טעם במצווה היא בהכרח טענה לסיבתה של המצווה חשוב להבדיל בין השניים!)

(אגב יש לנו דף פירושונים בשם טעמי המצוות , אינני בטוח שבהכרח כל אחד מהספרים הללו עוסק בדווקא בשאלת טעמי המצוות במובן בו עוסק ערך זה, הגם שבחרו לחיבורם את השם הזה. כך שלא די בשם בכדי לצרפו כדוגמא לכאן ללא הכרת תוכנו.) מי-נהר - שיחה 15:27, 16 באפריל 2023 (IDT)תגובה

אתה מזומן לתקן את הבעיות בגופו של הערך. לגבי מחקר מקורי, נראה שאתה קצת צודק, ולכן בינתיים משכתי ידיי מן הטיוטה עד שתהא תחת ידי ספרות מתאימה, עכ"פ תודה רבה לך על ההערות. שמיה רבהשיחה • כ"ו בניסן ה'תשפ"ג • 22:41, 16 באפריל 2023 (IDT)תגובה