שיחת משתמש:אביהו/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צהריים טובים אביהו. תודה על שהקדשת מזמנך לתקן... אני חדש בעסק. התיקונים יבוצעו בהקדם. רק שאלה קטנה: אני מניח שמתמשים בעתיד יכתבו מאמרים בנושא הצילום ויצינו את הTTL, שהוא מושג נפוץ בצילום. כיצד יגיעו למאמר שכתבתי אם שמו הוא לא "TTL" ?

בברכה, איתי

תודה אביהו על תיקון מיקום החמשיר! אולי תוכל בהזדמנות זו להסביר בפשטות , איך מדביקים תמונה לערך! ההסבר של דוד מאד מסובך להבנה! תודה!

בצע "ערוך דף זה" לכל ערך שבו יש תמונה והעתק את השורות המתחילות ב:TABLE ונגמרות בTABLE/. התמונה מצויה בפנים כ-URL.אביהו 16:43, 10 דצמ' 2003 (UTC) אביהו ע"פ הערתך התצלומים יורדו , רק איך יראה ערך על סטיבן הוקינג בלי תצלום?

mars volta הרכב שהמרכזיים בו הם הבסיסט והסולן (אני חושב) שהיו חברים בלהקה שנקראת at the drive in (בתוספת flee מRHCP ועוד כמה "שחקני חיזוק") הוציאו דיסק שלדעתי הוא אחד משני הדיסקים הכי טובים שהוצאו השנה ואולי מאז תחילת העשור (שם ממש מסובך תסלח לי אם אני לא ארשום אותו כאן) דיסק פרוגרסיב מטאל מדהים כך שאפילו שהם הוציאו רק דיסק אחד הרגשתי צורך לציין אותם אני חושב שדיסק זה יהפוך להיות אבן דרך בסגנון זה YMIBleeding 15:14, 15 דצמ' 2003 (UTC) נ.ב - אחלה תמונה.... לא , לא קיבלתי אישור לגבי התצלומים! לאביהו אולי תוכל למקם את התצלום של מאיה בז'רנו במקום טוב שישתלב עם הטקסט! תודה!

לא ברור לי ממי הבקשה הנ"ל (יש רק כתובת IP) אבל לא אוכל להענות לבקשתך מכיוון שלא נראה לי שהתקבל אישור מ-WALLA לגבי השימוש בתמונה.
דרך אגב רצוי מאוד להשתמש בסימנים של ויקיפדיה לעריכה, הם מאד מקילים על איתור השאלות והתשובות
אביהו 21:08, 16 דצמ' 2003 (UTC)


שלום אביהו, ראיתי שהחזרת את האוקיאונוס הדרומי, ובכן, האוקיאנוס הזה לא זכור לי, אולי אתה יכול להפנות אותי לאתר של ארגון ההידרורפיה שהזכרת או לחלופין ספר כלשהו שיציין את האוקיאנוס הנ"ל, כי זכור לי שיש רק 4. תודה מראש גילגמש 19:47, 22 אפר' 2004 (UTC)~

אביהו, אני מבחין שאתה מוסיף קישורים לויקי:EN. אני שמח על כך וחושב כי זוהי פעילות חשובה ומועילה. (גם אני עשיתי כך, ולא כולם מסכימים איתי). אבל מניסיוני למדתי כי כדאי להעתיק את הקישורים לכל הויקי'ס. הם נמצאים בד"כ בויקי:EN ואז ב"מכה אחת" אפשר להעתיק את כולם.
שמח על הצטרפותך ותרומתך KEEP ON ^^ דוד1 17:36, 18 דצמ' 2003 (UTC)

שלום דוד1. אני מודע ליכולת להעתיק את כל הקישורים, אבל לעניות דעתי אין בכך תועלת. מי מקוראי ויקפדיה העברית מסוגל לקרוא מלאית, טמלית, והדיאלקטים השונים של הסינים? מה הטעם בלשפוך שלוש שורות של קישורים שרק אחד (ואולי שניים) מעניינים את הקוראים, שמבזבזים זמן בלאתר את הקישור שמעניין אותם באמת? ואם באמת מישהוא מעוניין בערך בפורטוגזית שישתמש בקישור האנגלי ואז עוד צעד קטן והוא שם. המקרה היחיד שאני נוהג להוסיף קישור בשפה אחרת הוא כאשר הערך עוסק בנושא שקשור למדינה שאליה קישרתי. לכן למשל קישרתי את רוברט קוך לגרמנית. בברכת חברים
אביהו 18:34, 18 דצמ' 2003 (UTC)
מומלץ להעיף מבט בויקיפדיות האחרות לפני שפוסלים אותן, במיוחד בנושאים טכניים. לא אחת מצאתי מידע מפורט ובהיר יותר בויקיפדיה הגרמנית מבאנגלית, וזאת אל אף שאני לא יודע יותר ממילה או שתיים בגרמנית. 62.128.44.106
אני מסכים שלעתים הגרמנית טובה מהאנגלית, כמו שאולי ששמת לב גם אני כשאני חש שהערך באנגלית לא מספק נותן קישור לגרמנית או להולנדית. אבל ברוב המקרים האנגלית מספקת וכפי שכבר כתבתי, היא עוגן לשפות האחרות. וכמובן כבר ראיתי שאחרי שהוספתי קישור לאנגלית באו אחרי והוסיפו שלל קישורים בניהונגו, אסטונית, פינית ושלל שפות שאי אפשר להסתדר בלעדיהן. (-:.
אביהו 20:43, 18 דצמ' 2003 (UTC)
שיכנעת אותי, ואני להבא מוסיף רק קישורים לשפות שבהן יש לערך הסבר משמעותי והוא גם ניתן לתרגום לאנגלית ב-http://babelfish.altavista.com/
ובמחשבה נוספת, יש להוסיף זאת איכשהו לכללי הכתיבה של ערכים בויקי בעברית. ^^ דוד1 19:30, 19 דצמ' 2003 (UTC)

אביהו, אני תוהה אם אתה אביהו שאני מכירה (ואם כן מכיר אישית את חיים מאור ויכול לשאול אותו היכן לסווגו באמנים ישראלים)... אני טועה? F16 01:06, 25 דצמ' 2003 (UTC)

F16 היקרה. לפני שלוש שנים הוזמנו כל האנשים ששמם הפרטי אביהו לכנס בכפר סבא. לכנס הגיעו כ-200 אנשים וברור שאלו לא כל האביהו'ים שיש. עם כל הערכה שיש לי לשמי, מסתבר שהוא לא כל כך נדיר. ולא, אינני מכיר את חיים מאור, ולכן לצערי, כנראה שאינני האביהו שאת מכירה. אביהו 06:34, 25 דצמ' 2003 (UTC)

--- אביהו, נהוג להשאיר הודעות למשתמש ב"שיחה:משתמש" ולא בדף המשתמש כשם השהשארת הודעה לקוסתלו. -רונן



תשובה מאבי בליזובסקי[עריכת קוד מקור]

הדוגמאות ההסטוריות רק ממחישות את העובדה שהדת היא דבר מאובן, שחי בעבר ומתקשה להשתנות, ולפיכך אינה יכולה להיות הבסיס לחיים. מכיוון שהיא מתעקשת מדי פעם (ונושא לא סגור הוא ההכרה שלה באבולוציה) לעצור את העולם, אחת דינה - להיות מובסת. זו רק שאלה של זמן וכוח עמידה של הרציונלים. חייב להיות כוח עמידה כזה כי אם לא - לפנינו ימי ביניים נוספים.

תשובה מאביהו[עריכת קוד מקור]

גם אם אתה צודק (ואינני חושב כך) שאנחנו במאבק איתנים בין כוחות האור המיוצגים ע"י המדע וכוחות החושך המיוצגים ע"י כל הדתות בעולם, ויקיפדיה אינה הזירה למאבק זה. כמי שהעובדות הניתנות להוכחה הוא נר לרגליו, אסור לך (לדעתי) לערב פרשנות עם עובדות. ההחלטה אם משהו הוא חשוב או לא היא סובייקטיבית, וכמו שהעיר לך effib זה גם לא רלוונטי. כאשר נבנה ערך בויקיפדיה שאינו לרוחך (וכאלו לצערך יש הרבה לאחרונה) אתה רק יכול (לדעתי) לתקן עובדות לא נכונות. אין בערך כמו מדענות מקום להתקפה גורפת על הדתות. (למעט, הפיסקה בנוגע למוסר. שם רצוי להרחיב בנושא מוסר אוניברסלי המקובל על כולם :חילוניים ודתיים. ואז להזכיר שהיו ועודם קיימים חוקי דת שאנו רואים כלא מוסריים. היחס לאישה, היחס לבן הדת האחרת, היחס לאדם שנולד מחוץ לנישואין שלא באשמתו הן רק חלק מהם.) אביהו 09:54, 13 פבר' 2004 (UTC)


תשובה מאבי בליזובסקי[עריכת קוד מקור]

קודם כל תודה על נקודת המבט השניה שברחה לי כשכתבתי את הערך - לא רק שלחילונים יש מוסר אלא שיש גם בדת אנטי מוסר.

לעצם העניין. קודם כל אם לא יינתן ביטוי לצד המדעי, גם בהיבט הפילוסופי של מאבק בחושך כלשונך של הדתות, אין לויקיפדיה זכות קיום. ברגע שאתה לא מאפשר זאת, אתה אומר בעצם שכל אחד יגיד מה שהוא רוצה. זה פוסט מודרניזם במיטבו וכפי שמכנה זאת פרופ' יובל נאמן - קץ העידן המדעי השני (כמו שקץ העידן המדעי הראשון של העת העתיקה גרר אחריו את ימי הביניים). בברכה. אבי Avibliz 10:09, 13 פבר' 2004 (UTC)


תודה[עריכת קוד מקור]

אביהו, תודה על תרומתך ועזרתך בערך אמנויות הלחימה. על הכיתוב היפני. כמו כן אני מודה (לך? לאלון?) על המרת הערך מ- "אומנויות לחימה" ל- "אמנויות לחימה". ו- שאלה: האם יש דרך לקשור בין ערכים המופיעים בדפים שונים (למשל: 'דני וקסמן' מופיע גם בערך ג'ודו וגם ב-נינג'יטסו. האם ניתן לבצע פעולה שהצבעה על שמו תקפיץ/תציג בפני את כל הערכים בהם מופיע שמו?? ועוד שאלה: הערך "נינג'יטסו" מופיע בדף אמנויות לחימה, אז למה אני לא יכול "לקפוץ" אליו כאשר אני מבצע קישור???? 'תודה!!' Budo-Shai


  1. בבקשה.
  2. אלון הוא זה שהמיר את הערך - "אומנויות לחימה" ל- "אמנויות לחימה".
  3. ועכשיו לשאלותיך: אם תלחץ על הקישור 'דני וקסמן' שבאחד הערכים תגיע לערך. מכיוון שהערך עוד לא נוצר(משום כך הוא עדיין באדום) תגיע לדף העריכה שלו. עכשיו לחץ על הקישור "דפים המקושרים לכאן" ותקבל את התשובה לשאלתך הראשונה.
    את שאלתך השניה לא הבנתי. הדף אמנויות לחימה הוא דף ריק. הדף שבו מופיע נינג'יטסו הוא אמנות לחימה. ומשם אין בעיה להגיע לנינג'יטסו.

אביהו 18:21, 16 פבר' 2004 (UTC)


אביהו שים לב, מישהו חיבל בערך קיסרי רומא. תוכל להחזיר את המצב לקדמותו? פיני


תודה רבה על תיקון הקישור שביצעת במתכת אלקלית, לרוב אני בודק את הקישורים אבל הפעם בצעד רשלני מצידי לא בדקתי ודילגתי על זה מהר. ערן 20:12, 19 פבר' 2004 (UTC)

תור היירדאל[עריכת קוד מקור]

תור היירדאל ניסה להוכיח שניתן היה להגיע מדרום אמריקה לפולינזיה... הוא לא אמר כלום על גזע ולא ניסה להוכיח שבני הגזע הלבן הגיעו מדרום אמריקה... לא היו שם בני הגזע הלבן.. מנין אתה לוקח שהפולינזים הם בני "הגזע הלבן"? הם לא נראים כאלה... הנושא הרבה יותר מורכב והבעיה לא פתורה עיין ב http://members.optusnet.com.au/~mkfenn/index.html

____________________________________________________________________ הפולינזים נחשבים כגזע בפני עצמו. חידת מוצאם אינה פתוה כלל. הן אכן יותר "לבנים" מתושבים אחרים של האיים... אבל המונח "הגזע הלבן" - מטעה עיין סיווג " גזעים" ב http://www.census.gov/population/www/cen2000/SF4-race.html





אביהו תודה על שסידרת את תבנית:Kaiser ואת שמות הקיסרים בזה. תודה מקרב לב! עדן קוגן (אני משתמש לא רשום אך אני רושם את שמי).


רכבות מהירות[עריכת קוד מקור]

אביהו,

ראשית אני מוחמא שאתה מצפה ממני להכיר את כל פרויקטי הרכבות המהירות בעולם. אני מכיר בעיקר את הפרויקטים האירופים משום שיצא לי לנסוע ברובם (Thalys, TGV, Eurostar, ICE). מעולם לא הייתי במזרח אסיה.

אשמח אם תוכל להוסיף על הפרוייקט הזה ולהוסיף קישור לערך הזה באנגלית. באופן כללי, לדעתי הם הגזימו באנגלית עם הפרטנות שלהם. יש להם ערך לכל שטות. בדיוק סיימתי לקרוא את הערך על IMDB ויש שם ערך מיוחד על המייסד של IMDB...

מאיר מ 10:03, 9 אפר' 2004 (UTC)


אביהו,

לא התכוונתי ברצינות שאני כותב רק על רכבות שנסעתי בהן. התכוונתי להגיד שהידע שלי הוא בעיקר על רכבות שנסעתי בהם. עובדה שבמאמר יש מידע על רכבות ביפן, בספרד ובשבדיה, מדינות שמעולם לא הייתי בהם (בשבדיה דוקא כן הייתי אבל פיספסתי את הרכבת אז דהרתי במונית משדה התעופה במקביל למסילה...).

בכל מקרה אני אוסיף על הרכבת הקוריאנית (במקרה שמעתי עליה אתמול ממקור נוסף).

חג (שני) שמח,
מאיר מ 08:02, 11 אפר' 2004 (UTC)


הי אביהו, תודה על הודעתך בנוגע לבן הטבע. התחלתי להוסיף הערות אם כדאי למחוק, וכבר ראיתי את בן הטבע מתחיל להתנהג כמו דרקון-ירוק-מצוי ואת העשן עולה בנחיריו... ולכן טרחתי לכתוב לו בדף השיחה... אנחנו בהחלט נהנים (ומזיעים בוראנסי, ומתכננים כרגע איזה טרק בנפאל. F16


שלום אביהו

יש סיכוי שבשוונג תתרגם גם את הערך על צ'ארלס לינדברג שיהיה מה לשים בדף הראשי ב21 במאי?

תודה, eman


שינוי שמם של ערכים[עריכת קוד מקור]

תודה על שינוי הערך יד רמב"ם - לא ידעתי איך משנים שמו של ערך. כדאי אולי בהזדמנות זו לשנות אוטומאטית (אפשרי?) את כל הקישורים השגויים בעמוד כל ישובי ישראל שבהם יש גרשיים או מרכאות למינהן. כמו כן, כדאי לדעתי לשנות את הערך "בית הספר התיכון למדעים ואמנויות" ל-"בית הספר התיכון למדעים ולאמנויות" - הראשון לא נכון מבחינה לשונית.

תודה, Arie


שלום Arie

  1. בבקשה.
  2. גם אתה יכול (השתמש ב"העבר דף זה").
  3. היופי בויקיפדיה שכל אחד יכול לתרום. אם ראית טעות בערך, חסוך זמן ואל תבקש ממישהו אחר לתקנה, אלא עשה זאת בעצמך. הדבר היחיד שלא תוכל לעשות הוא לבטל דפים ולשם כך תצטרך לפנות לאחד ממפעילי המערכת (ויקיפדיה: מפעיל מערכת).
אביהו 14:22, 28 מאי 2004 (UTC)

לאביהו תודה על ההערה בנוגע ל"פרגואי" / "פרגוואי" (קצת מזכיר את ענין ויקי / וויקי... אם ייכתב ערך ראוי (וההבנה שלי בתבניות של הויקיפדיה וכו' לא מאפשרת לי לכתוב ערך של מדינה בעצמי), אקח על עצמי לנכש את כל עשבי "פרגואי" השוטים לאורך כל הויקיפדיה. כרגע השם הוא הבעיה הכי קטנה בערך זה.

אלמוג 16:30, 12 יוני 2004 (UTC)

עמדתי במילתי והכחדתי את "פרגואי" ו"אורוגואי" מתחת לשמי הויקיפדיה, (כולל בערכים כמו תוכנית החלוקה שלא אני הוא שכתבתי)והחלפתים ב"פרגוואי" ו"אורוגוואי" עכשיו רק נותר צורך להכחיד את הערך "פרגואי" עצמו ולהחליפו בערך נאה הכולל טבלה, כמו של שאר המדינות (דבר שאיני יודע, כאמור לעשות).

שבוע טוב

אלמוג 19:57, 12 יוני 2004 (UTC)

בוקר טוב אביהו. קיבלתי את הערתך בנוגע לקישורים בויקי האנגלית ואשתדל לעבוד בהתאם. אלמוג 03:05, 22 יוני 2004 (UTC)

שיחה: אי הפסחא[עריכת קוד מקור]

הרשיתי לעצמי להעתיק את מה שכתבת בדף הבית שלך לערך אי הפסחא - לידיעתך, ^^ דּוֹד1 18:46, 3 יולי 2004 (UTC)

איקליפטוס[עריכת קוד מקור]

ערך נפלא אקליפטוס. הגב בבקשה לדיון בעניין שם הערך בשיחה:אקליפטוס. דוד שי 19:42, 17 יולי 2004 (UTC)

האם זה אתה?[עריכת קוד מקור]

האם אתה אביהו שהיה מנהל פורום בתפוז?...

לצערי (או לשמחתי, תלוי על איזה פורום אתה מדבר) לא. אביהו 03:40, 25 יולי 2004 (UTC)

משגה היסטורי[עריכת קוד מקור]

שלום אביהו, ראיתי שתיקנת "מיני-השחתה" בערך "משגה היסטורי". אם אתה כבר מציץ שם, שמא תוכל להתייחס (בתור ויקיפד ותיק) לתהייה שהעליתי בדף השיחה של אותו ערך? --אייתלאדאר 13:20, 25 יולי 2004 (UTC)

שלום אייתלאדאר,
ראשית, לי אין ידע שיאמת או יכחיש את שני הסיפורים הנ"ל. שנית, לי ולבן הטבע היו בעבר התנגשויות שעברו מצידו לפסים אישיים. אני מעדיף להשאיר לאחרים לטפל במורשתו. אביהו 15:08, 25 יולי 2004


לאביהו שלום[עריכת קוד מקור]

לא הבאתי רצח זה בחשבון, אך עתה אשתדל לכתוב משהו.

בברכה, אדר. 30 ביולי 2004. 15:00 (UTC)

שלום אביהו - הקדמתי את אדר! אתה מוזמן להציץ בז'אן ז'ורס. (הוא עוד יתחשבן איתי, אבל נסתדר בסוף...) אלמוג). 16:25 30 ביולי 2004.


לאביהו שלום[עריכת קוד מקור]

הוספתי לערך של אלמוג מספר פרטים על הרצח והמשפט.

בברכה, אדר. 31 ביולי 2004. 07:20 (UTC)

מקפים ושמות ערכים[עריכת קוד מקור]

אני לא בטוחה האם בהערתך בדף המשתמש "לורש" התכוונת למה שבוצע בסופו של דבר (לא רק שינוי סוג המקף, אלא הכלת המקף בשם המאמר). רק להבהרה, על פי כללי ויקי אין להכליל מקפים בשמות ערכים. F ---

תיקנתי את ריו כהצעתך. אגב, בלקסיקון הגיאוגרפי ובאטלסים הם קרויים האיים המרקיזיים. האיים נחמדים אבל לא כמו איי טואמטו הדי פראיים עדיין. שמע, אם תרצה פעם, הטיסה מצ'ילה לאוסטרליה נוחתת באי הפסחא ובטהיטי. בהחלט שווה. בן הטבע.


ראה, פולינזיה זה רבע משטחו של העולם: האוואי, הפסחא, חואן פרננדז של אלכסנדר סלקרק, גאלאפגוס, סאמואה, טונגה. כמעט כל האיים הרריים. לדעתי, רוב האיים באוקיינוס השקט, הם פיסות מגן העדן ולא משנה אם אלה איים געשיים או איי אלמוגים. לגבי טואמוטו, הרי לאי רארויה הגיע תור היירדל עם קון טיקי. מלבד זאת אין להם הרבה היסטוריה. בדרך כלל מתיירים באיי החברה. נראה שטהיטי שובה את דימיונם של כל בני האנוש ולכן "מוזנחים" איים אחרים בפולינזיה הצרפתית. טואמוטו ומרקיז שומרים איכשהו על צביונם. הפולינזים מרוחקים מהמערב וזה מה שמציל אותם, וגם את המיקרונזים ואת המאלנזים מכלייה תרבותית. די לראות בדנמרק (גרינלנד ואיזו טריטוריה קטנה בצפון אירופה) איך האסקימוסים גוועים מרוב שתיית אלכוהול. שלא נדבר על האינדיאנים בברזיל שמרביתם שכחו איך צדים ומקבצים נדבות מעוברים ושבים. המין האנושי דועך ואף אחד לא שם לב. אגב, לא הרחקתי עד אוסטרליה ואין צורך שאעשה זאת. כשקראתי את טאי פי ואת המרד על הבאונטי סברתי שהפולינזיות יפהפיות ולא כך הוא. יש להן שיער שחור ארוך וחלק, משאת נפשו של כל גבר, אבל פניהן לא מרשימות במיוחד. אמנם אין אלה תווי פנים גסים כמו אצל הקניבלים המלנזיים, אבל בכל זאת, יתר יפה מהן היא מלכת המכוערות של קאראקס (עיר שאי אפשר לנוע בה במהירות כי כל ארבעה מטר מסובבים את הראש). בן הטבע

16:34, 3 אוג' 2004 (UTC)

שלום אביהו, תודה על "שיחת המוטיבציה" בדף האישי. לבקשתך שיפצתי קצת את ריינהרד היידריך, במיוחד על פי הויקי האנגלית והאנציקלופדיה של השואה. מקווה שעכשיו הערך עומד בסטנדרטים. שבת שלום אלמוג 05:35, 6 אוג' 2004 (UTC)

שלום אביהו - אם לא אוכלים, לא ישנים, מתעלמים מהאישה והילדים, ומדפיסים במהירות של חמישים וארבע מילים בדקה, אז זו כנראה התוצאה... אתה מכיר פסיכולוג טוב המטפל בגמילה מהתמכרויות? אלמוג 17:00, 6 אוג' 2004 (UTC)


אל חשש אביהו, לא אזניח את פולינזיה שלך. בן הטבע 06:53, 9 אוג' 2004 (UTC)

Hello Avihu, thanks for explaining more about the problem to me. When he was not logged in, was he using similar IPs? If so, you could try blocking the range of IPs. This might help if he continues to be a nuisance, and a range block might help to prevent him creating new accounts. If it gets really bad, there are various tools that can be used against him. For example, you could prevent all new users from creating articles, or get a bot to automatically delete the pages. For these, you would need developer help. Asking in the #mediawiki IRC channel is the quickest way to do this. Sorry to see you're having these problems

אנג'לה (Angela) 10:41, 20 אוג' 2004 (UTC)


Hello. These features are not really documented as they change depending on the problem, and also so vandals can not learn about them too easily. Range blocking is explained on Meta, but for other things, you need to contact a developer. See when to get developer help. If you contact one, they will be able to decide with you what needs to be done, and maybe even try new methods that haven't been used before, so are not documented anyway. Sorry I can't offer any more help than that, but there are not currently any help pages about this other than what is at m:vandalbot.

אנג'לה (Angela) 12:02, 20 אוג' 2004 (UTC)

המאמר המומלץ[עריכת קוד מקור]

שלום אביהו,
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון ויקיפדיה:מזנון#המאמר המומלץ - הצעה

גילגמש 22:54, 20 אוג' 2004 (UTC)


אביהו שלום. אתה מוזמן להיכנס לקישור "שלח דואר אלקטרוני למשתמש זה" ולשלוח לי הודעה, מאחר שאני מעדיף לא לפרסם את הדואר שלי ברבים (בגלל קוצרי כתובות). גדי אלכסנדרוביץ' 05:34, 22 אוג' 2004 (UTC) שלום שוב. אני מתנצל, נסה עכשיו לשלוח אימייל, זה אמור לעבוד. גדי אלכסנדרוביץ' 16:07, 22 אוג' 2004 (UTC)

אקרופוליס לא יכול להיות אתר מורשת עולמי, היות ויש מאות אקרופוליסים. אקרופוליס היא הגבעה המבוצרת שיש כמעט בכל פוליס. התכוונת ככל הנראה לאקרופוליס של אתונה. לדעתי יש להוריד את הקטגוריה מהערך של האקרופוליס ולשים אותו בערך המתאים (אקרופוליס של אתונה) לכשיכתב.
גילגמש 20:09, 30 אוג' 2004 (UTC)

שלום אביהו,
האם כתוב באנציקלודפיית בריטניקה במפורש שבין 955 ל-1028 העיר מץ היתה בשליטה צרפתית? העיר עברה מיד ליד הרבה מאד פעמים ויכול להיות שדווקא בתקופה הנדונה היתה תחת שליטה גרמנית. אם אכן יתברר שהיתה תחת שליטה גרמנית, יש לציין תחת איזו נסיכות או רוזנות כי גרמניה היתה כמובן מפוצלת בתקופה ההיא.
בברכה
, גילגמש 13:34, 3 ספט' 2004 (UTC)

המנון ברה"מ[עריכת קוד מקור]

אכן קוראים שם ללנין - לנין הגדול. VELIKIY הוא גדול במובן של שם תואר כמו אלכסנדר הגדול או אנטיוכוס הגדול. גילגמש 18:33, 13 ספט' 2004 (UTC)

==מיתולוגיה פרסית ומקומות מרפא - היי אביהו, אכיר לך תודה אם תביא למחיקתם של צמד ה"ערכים" הנ"ל - בברכה, SHIMONSHA

שמעון שלום,

אני איני רואה פסול בשני ערכים אלה. הם מהווים רשימה שמטרתה בניית ערכים בעתיד. יתכן כמובן שמפעילים אחרים יחשבו בצורה שונה ממני.

אביהו 11:01, 11 ספט' 2004 (UTC)

ריכרד וגנר[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על הגהותיך למאמר שתרגמתי. לפעמים אחרי תרגום ארוך, העיניים כבר לא רואות כלום, ובהגהה העצמית מפספסים הרבה. לדעתי מאמר צריך לעבור תחת ידם של שני ויקיפדים לפחות. --Harel 13:10, 15 ספט' 2004 (UTC)


אינני יודע אם זה המקום ובוודאי שלא אכעס אם אמחק מכאן. אבל הייתי חייב להודות לכותב אביהו על העבודה המופלאה והמלאה שעשה בערכים רבים. ד"ר יואל ס. ניו יורק

אין לך מושג כמה תגובות מסוג כזה מחממות את הלב, ומעודדות להמשיך. באמת שלא העליתי בדעתי שקוראים אותי בחו"ל. המון תודה רבה.
אביהו 17:43, 16 ספט' 2004 (UTC)

האם תכתוב על קפטן קוק בעתיד הקרוב ?[עריכת קוד מקור]

האם תכתוב על קפטן קוק בעתיד הקרוב ? אם כן, לא אמנע מהקוראים את האושר הכרוך בהתענגות על ערך פרי עטך (ברצינות!!) ואם לא, אטול על עצמי את המלאכה, כי בדיוק קניתי ספר מופלא בשם "קווי רוחב כחולים" שן שש זעם 15:04, 19 ספט' 2004 (UTC)


גם לי יש אותו. בזמנו הכנתי עבודה גדולה אודות קפיטן קוק שאבדה. אני חושב עצמי בר סמכא לאחר שנים של קריאת ספרים כה רבים אודותיו ו"קווי רוחב כחולים" מתנגש בידע שלי. עתה, כל מה שנותר לך לומר הוא מיהו בן הטבע בכלל לעומת יהודי אמריקני משועמם שכתב ספר בנושא שאינו בקיא בו.

אותו סופר, פנה כביכול לאותם מקומות וניסה לברר כל מיני פרטים. הוא לא הראשון. אני מכיר אחד כזה לפחות מקרוב. אז הוא הוציא ספר. הוא לא תרם שום ידע חדש. כל מה ששונה מהידע הקיים התברר כלא נכון. אז הוא טען שזה ספר. כלומר גם לדמיון יש מקום. נו, שיהיה.

אגב, דווקא לפני שבוע קניתי את הספר "קו האורך". אביהו, ראה את הספר מומלץ ביותר לנוכח חיבתך למסעות ימיים. מסופר בו על ממציא עיקש.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 15:40, 19 ספט' 2004 (UTC)