שיחת משתמש:אוהד שקד~hewiki

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, אוהד שקד~hewiki, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

גילגמש 18:59, 23 נוב' 2004 (UTC)

בקשר למאמרים החדשים שאתה כותב[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אינני מפעיל מערכת אך שמתי לב שלאחרונה כתבת מספר ערכים חדשים בנושאים הקשורים לשואה. שים לב שהויקיפדיה היא אנציקלופדיה לכל דבד, כדאי שתשתדל לנסח את הערכים החדשים באופן מעט יותר אנציקלופדי. למשל בערך הסכם העברה אין כל הסבר על מהות ההסכם. שים לב גם לשינויי העריכה (ויקיזציה) שבוצעו בערכים שלך, כגון הערך יום החרם. ועתה גם אני אצטרף לברכות, ברוך בואך לויקיפדיה המממ 19:14, 23 נוב' 2004 (UTC)

האנציקלופדיה של השואה[עריכת קוד מקור]

לאוהד שלום - ברוך הבא ותודה על המפעל שלקחת על עצמך להוסיף מאמרים בנוגע לשואה. שאלה שאני מקווה שאין בה משום חשד בכשרים, עד כמה אתה מסתמך על "האנציקלופדיה של השואה"? היה נדמה לי (האנציקלופדיה אינה בידי) שזיהיתי בכמה מן הערכים ניסוחים שניתן לייחס לשם. אם המדובר בהסתמכות ברורה וגלויה, המדובר בהפרת זכויות יוצרים, ואני מבקש ממך למחוק ולשנות בכל מקום שיש ניסוח זהה, העתקה או שימוש אחר. אם חשדתי בכשרים - עמך הסליחה והמשך במפעלך הברוך. אלמוג 19:17, 23 נוב' 2004 (UTC)

היי אלמוג...[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם עשיתי נכון, אבל כתבתי לך בדף השיחה שלך...

אוהד.

מקובל בד"כ להמשיך בדיון בדף השיחה בו הוא החל על מנת להקל על המעקב, יחד עם זאת מספר ויקיפדים עונים בדף שיחת שואל השאלה, כך שפעלת נכון. אני מציע לך לעבור על דפי העזרה על מנת לגלות את אופן הכתיבה המקובל בויקי על מנת לעזור לך בעריכת מאמריך. גילגמש 19:26, 23 נוב' 2004 (UTC)

תודה, אני מבטיח שאשתדל לייעל את עצמי... אני עוד חדש כאן...

אוהד.

שלום אוהד. קיבלתי את הערתך בדף השיחה, ודעתי נחה בעניין זה. כמה הערות:

אנא קרא כמה ערכים (הייתי מתחיל ברשימת המומלצים) כדי לראות איך הניסוח האנציקלופדי המקובל כאן. החוסר הגדול ביותר בערכים שלך הוא הקישורים. נהוג ליצור קישורים פנימיים לכל מושג המוזכר בערך, וזו אחת המעלות של הויקיפדיה. קרא את העמודים הנוגעים לתחביר ויקיפדי. ראה כיצד אחרים עורכים את ערכיך. בדוק לפני שכתבת האם הערך אינו קיים בצורה אחרת (הרגע מחקתי את "היידריך" שכן הערך ריינהרד היידריך הכיל את אותו המידע ומידע רב נוסף). ואחרי שכתבתי לך את כל ההערות האלו - נראה לי שיש לך פוטנציאל להצטרף לשורותינו כחבר מועיל. עלה והצלח! אלמוג

היי אלמוג,

לא ידעתי שאני זה שמזין את הקישורים... אתמול כתבתי משהו ולאחר מכן צורפו הלינקים... אני אעשה זאת...

אוהד.

בודאי שאתה אמור להזין את הלינקים, אחרת מישהו אחר צריך לעשות זאת, הם לא נולדים יש מאין :-). תוכל לחתום ע"י הקשה של 3 פעמים על מקש "~", אשר נמצא בצד שמאל של המקלדת מתחת לאסקייפ. אם תרצה להוסיף גם את שעת החתימה, תלחץ 4 פעמים על מקש זה. גילגמש 19:39, 23 נוב' 2004 (UTC)

אבא קובנר[עריכת קוד מקור]

אוהד שלום,

כשאתה מוסיף תוכן לערך קיים, אנא השתדל להוסיפו במקומו. התוכן שהוספת בסוף הערך על אבא קובנר כלל דברים שכבר היו בערך ודברים חדשים, אך בוודאי לא באו במקומם הראוי בערך. נא תיקונך.

אביהו 20:37, 23 נוב' 2004 (UTC)

אולי תתענין בקישור הזה - ויקיפדיה:שילוב בהוראה. גילגמש 14:45, 4 דצמ' 2004 (UTC)

תודה, קראתי ואני אכן ממליץ לתלמידים שלי להיעזר בויקיפדיה ואף לכתוב בה...

אנא עיין בערך תכנית T4 - אותנסיה. הערך החל בתור ערך שכתבת בשם "אותנסיה". משתתף בשם הראל העיר שהשם אינו נכון מכיוון שאותנסיה הינה המתת חסד באופן כללי, ולא רק במסגרת ה"תכנית". כן העיר הראל שאין בויקיפדיה ערך המפנה לערך זה.

לאחר מכן לקחתי הערך, הרחבתי אותו (במיוחד בהתבסס על הויקי האנגלית) וקישרתי אליו מערכים שונים.

מה בדיוק אני רוצה ממך?

ראשית - בתור אדם שמבין בנושא וכותב הערך המקורי, האם יש לך הערות?

שנית - בעתיד כאשר תכתוב ערכים מומלץ לקשר מערכים אחרים לערכים שכתבת. ערך שאינו מקושר מאף ערך נקרא "יתום", וההתייחסות אליו בין העורכים היא כערך בעייתי. לא יזיק לחפש את המאמר המקביל מהויקי האנגלית, ולו רק בשביל למצוא תמונה שתתאים לערך (אם לא מידע שיעזור בכתיבתו). בברכה אלמוג 15:38, 15 דצמ' 2004 (UTC)

קראתי את שכתבת. המבצע T4 הוא שם קוד למה שנקרא "מבצע המתות החסד". נכון שהיום "המתת חסד" היא בעלת אוריינטציה חיובית (כשאדם סובל ומעדיף למות - מנתקים אותו ממכשירי ההחייאה), אך בעבר, בתקופת הנאצים, הם ראו באותם נכים, חלשים, עיוורים, פסחים ובעלי מומים אחרים כפגם שיש להמית אותו המתת חסד - כדי שלא יסבול בעולם, כביכול. מבצע "אותנסיה" הוא מבצע ידוע והוא נקרא כך עד 1.9.1939 אם אני לא טועה - אז, בשל ביקורת על היטלר, הוא החליט "להפסיק" את המבצע, אך המשיך אותו הלכה למעשה תחת שם קוד אחר - T4. כדאי לדעת.

אוהד.

שלום אוהד. בעריכתו מחדש של הערך הסתמכתי על הויקי האנגלית, ועל כמה מקורות אחרים שאינם מפרטים את שלבי המבצע וכיצד נקרא בכל שלב. אם יש לך מידע יותר טוב - אנא תקן הערך בעצמך (ואתה יכול לעשות כך גם מבלי לקבל לכך רשותו של איש). אני עדיין סבור ש"אותנסיה" היא שם כללי להמתת חסד, ולכן הערך "אותנסיה" צריך להיות הפניה לערך "המתת חסד" (שטרם נכתב), ואילו הערך העוסק ברציחות החולים בגרמניה צריך להקרא בשם אחר. כך סבורות גם הויקי האנגלית והויקי הגרמנית. אלמוג 17:16, 15 דצמ' 2004 (UTC)

מקבל

)

לוח הזמנים של השואה[עריכת קוד מקור]

אוהד - קבל ברכות על רעיון נהדר. באשר ליישום - לדעתי מאד יעזור אם התאריכים יהיו בצורה ויקיפדית (במקום 5/1 - 5 בינואר). הייתי משנה בעצמי אבל לא רציתי לפגוע בעריכתך. דבר נוסף - חלק מהלינקים האדומים נובעים משגיאות (כגון "ליל הסכינים הארוכות - ליל הסכינים הארוכים), או מרשימת שם משפחה ללא שם פרטי. אני מעביר עכשיו ויש קטן, אבל שים לב בהמשך עריכת הערכים. אלמוג 18:44, 16 דצמ' 2004 (UTC)

היי אלמוג, ראשית זה ליל הסכינים הארוכים כיוון שסכין הוא ארוך ולא ארוכה... כך שצריך לשנות את זה במאמר. שנית, אני אשנה את התאריכים לאחר שאסיים להציב את הכול, אני רוצה שלפחות כרגע אספיק להכניס את הכול.

אוהד.

אני לא רוצה להיות קטנוני אבל סכין בשפה העברית הוא זכר או נקבה, ובכל הספרות המוכרת לי האירוע מ 20 ביוני 1934 מוכר כ"ליל הסכינים הארוכות". אלמוג 18:54, 16 דצמ' 2004 (UTC)
גם אני לא מכיר את ליל הסכינים הארוכים. גילגמש 18:56, 16 דצמ' 2004 (UTC)

אוקי... אני לא משוכנע, אבל אתקן זאת... האמת היא שככה זה מופיע ביד ושם וגם אני לא הייתי סגור על זה... זה אותו הסיפור כמו עט שזה רק זכר וכולם אומרים נקבה...

אוהד.

תנוח דעתך... על פי מבחן גוגל הביטוי "הסכינים הארוכות" מופיע 127 פעמים בעוד שהביטוי "הסכינים הארוכים" מופיע רק פעמיים. המשך עבודה פוריה על הערך החשוב שאתה כותב. אלמוג 19:01, 16 דצמ' 2004 (UTC)

ראה דיון בשיחה:השואה 1919-1939. דוד שי 18:01, 19 דצמ' 2004 (UTC)

ראה הערתי בשיחה:השואה 1939 - 1941. דוד שי 07:01, 22 דצמ' 2004 (UTC)

השם של חשבונך ישונה[עריכת קוד מקור]

04:17, 18 במרץ 2015 (IST)

חשבון לאחר שינוי שם[עריכת קוד מקור]

10:58, 19 באפריל 2015 (IDT)