לדלג לתוכן

שיחת משתמש:אלמוג / משנה ויקיפדית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת ג'וגיגון בנושא מסכים בכל לב עם המשנה

"בקיצור, כמו שכתב המשורר קטולוס לאהובתו המרדנית - Nec tecum possum vivere, Nec sine te. איני יכול לחיות איתך או בלעדייך."

כמו שכתב מרטיאליס, כמובן, כפי שניתן לראות גם בערך על הביטוי. רלף פון שוונץ 18:11, 8 מאי 2006 (IDT)
שתי נקודות. אלמוג 18:15, 8 מאי 2006 (IDT)

לעיונך, רשימה של חמישים ערכים שהתקבלו מלחיצה על "ערך אקראי":

ערכי מסד נתונים או ערכים שאינם ראויים לערך אנציקלופדי

  1. 1963 - ערך שנה
  2. 1638 - ערך שנה
  3. 1482 - ערך שנה
  4. 101 לפנה"ס - ערך שנה
  5. "מישהו שומר עלי, -- סרט דרמה הודי.
  6. אוסקר (רחוב סומסום)
  7. סמוראי ג'ק (סדרת אנימציה)
  8. אקדח נורים (קצרמר)
  9. הארי פוטר: ספר שביעי
  10. משה איש כסית
  11. אריה תגר (ראש עיריית אשקלון)
  12. ארז גרשטיין (מפקד יק"ל)
  13. יהדות נורווגיה
  14. יהדות קוצ'ין
  15. כפר גלים (כפר נוער. קצרמר לשכתוב)
  16. בני עצמון (יישוב שפונה)
  17. גבעתיים
  18. דגל גיאורגיה
  19. עגורן גשר
  20. פיטר ברויגל (דף פירושונים)
  21. שבתי רפפורט (ראש ישיבת הסדר)
  22. שועל מאלוויני
  23. SDRAM - סוג של זכרון מחשב
  24. כיכר טיאנאנמן
  25. שביל ישראל

ראוי לערך, ערך לא מספק

  1. גאנה (ערך מדינה, קצרמר)
  2. ליזוזים (אנזים)
  3. מערכת הקול (קצרמר)
  4. ויליאם הולמן האנט
  5. בישול (קצרמר מלא קישורים)
  6. NBC (קצרמר מלא קישורים)
  7. מעגל אלקטרוני דיגיטלי (קצרמר)
  8. קורנפלקס (דגני בוקר, שם משובש)
  9. אבות ואמהות האומה
  10. עקב אכילס
  11. סימן מסחר (צ"ל סימן מסחרי)
  12. הקרקס המעופף של מונטי פייתון

ראוי וכתוב כראוי

  1. סרפנט (כלי נשיפה)
  2. משפט היינה-בורל (קצר, אבל נדמה לי שתקין)
  3. סמי מיכאל (קצר אך תקין)
  4. ז'אן פרנסואה דרלאן (מפקד צרפתי)
  5. יגאל ידין
  6. דברי ימי נרניה
  7. אן רדקליף
  8. קטגוריה
  9. גופי סיבוב של חתכי חרוט
  10. הערכה ומדידה בחינוך פורמלי
  11. תן
  12. פרידריך ניטשה
  13. אגרת הרדיו והטלוויזיה (רלף פון שוונץ)


אין ויכוח על כך שיש ערכים גרועים ויש ערכים טובים ויש גם ערכים בינוניים. הטענה שלי בקיצור היא שיש ערכים גרועים שנגזר עליהם להשאר גרועים. לערכים אלו תפקיד חשוב, ויש לדאוג לטפחם, אך אם הם חורגים מהמסגרת שהוקצתה להם, יש לקפוד את ראשם. אלמוג 19:38, 8 מאי 2006 (IDT)
שלום אלמוג, אני מסכים עם רוב מה שכתבת. יש לי תוספת קטנה או נקודה למחשבה, והיא שקיום הערכים הגרועים נוטה לעודד ערכים (ועורכים) גרועים אחרים. אינני יכול לספור את כמות המקרים שבהם בהצבעות מחיקה על ערכים איומים עלו הנימוקים "אם בהארי פוטר אפשר אז למה כאן לא". וכידוע יש לנו ערכים גרועים בהרבה מהארי פוטר. אני חושב שהשאיפה צריכה להיות ליישר גם את הארי פוטר לרמה אנציקלופדית מכובדת, לאחד/למחוק את ערכי ההבל על הקיפוד של רון ויזלי ואחיו, ולא להשאיר את ויקי ב' על מכונה, כי היא תזקוף את ראשה המכוער. אין לקבל את הזבל. ברור שמלחמה בו היא קשה וסיזיפית, אבל אסור להתייאש. כפי שכתבת, מחיקות ושכתובים הם מה שיעודד את הכותבים הגרועים לחפש מקום אחר. אני כבר ראיתי באחד מפורומי ההאבקות בתפוז הצעה של אחד מחברי הפורום לאחרים שיכתבו בוויקיפדיה, שהיא "אנציקלופדיה להאבקות". אין כמו מחיקת ערך נורא לדיכוי תאוות יצירת הזבל וההבל. odedee שיחה‏ 21:17, 8 מאי 2006 (IDT)
ואני תוהה, מדוע לדעת אורי הערכים יהדות קוצ'ין, יהדות נורווגיה, אקדח נורים, בני עצמון, גבעתיים, דגל גאורגיה, שועל מאלוויני, SDRAM, כיכר טיאנאנמן ושביל ישראל הם "ערכי מסד נתונים או ערכים שאינם ראויים לערך אנציקלופדי". Pacman 21:31, 8 מאי 2006 (IDT)


המיון שלי מבוסס כמובן על השקפותי. לגבי יהדות קוצ'ין, יהדות נורווגיה, דגל גאורגיה, שועל מאלוויני, SDRAM, ודומיהם -- כולם צריכים להיות חלק מערך-אב: נורווגיה, קוצ'ין (או הגירה לישראל), גאורגיה, שועל, זכרון (מחשב), וכו'. פיצול היתר הוא שמשווה לויקיפדיה מראית ותחושה של מסד נתונים. כלל דומה צריך לחול על אקדח נורים (מקומו בערך "אקדח"). גבעתיים, בני עצמון ושאר ערכים על מקומות דלי חשיבות -- מקומם אינו כאן משום שאין להם באמת חשיבות רבה.
הבעיה עם ערכים כאלו, וערכי הקיפוד של רון ויזלי (או הקיפוד של סיינפלד, לו אנו צפויים בקרוב) היא שהם מעודדים כותבים רעים, כתיבה רעה ובסופו של דבר עצלנות: במקום לכתוב ערך מלא, מנוסח היטב, המכיל את כל הדברים החשובים שיש להגיד על משהו חשוב, אנחנו מקבלים אסופה של פרטי טריוויה על כל דבר שבעולם, כשהפרטים החשובים ביותר אינם מופיעים.רלף פון שוונץ 00:15, 9 מאי 2006 (IDT)

להלן רעיון של אוריון שמזה זמן מה אנו הופכים בו אך מטעמי עצלנות וחוסר כישרון טרם עשיתי דבר:
בבסיסו של הרעיון, עומדת ההכרה שיש שני סוגי הצבעות מחיקה: הצבעה ששואלת "האם הנושא ראוי לערך אנציקלופדי?" והצבעה שאומרת "ערך זה, במצבו הנכחי, לעולם לא יהפוך לראוי".
הבעיה היא שלא משנה כיצד נציג את הבעיה, ויקיפדים רבים מצביעים רק על השאלה הראשונה.
ישנן סיבות רבות מדוע אסור שיופיעו בויקיפדיה ערכים גרועים, שתים מהן הועלו לאחרונה ע"י אלמוג ועל ידי. ערכים אלה חייבים להמחק, אבל בשיטה הנכחית אין שום אפשרות למחקם.
הרעיון אותו הציעה אוריון הוא לבנות סוג חדש של הצבעה: הצבעת איכות. בגדול, כל מצביע יצטרך להעניק לערך ציון (מה שמן הסתם יחייב את המצביעים לקרוא את הערך לשם שינוי), ואם הערך לא יעבור ציון סף מסוים, דינו להמחק.
על מנת לפתח את הרעיון, אשתמש בדימוי מתחום ההתעמלות: כאשר השופטים מעניקים ציון למתעמל/ת, יש להם חופש מוגבל: מתעמלת שנפלה מהקורה, למשל, מאבדת אוטומטית ציון.
ניתן לקבוע שורה של דרישות איכות מערכים, על מנת להעמידם בסטנדרט מינימלי. ערכים שלא עוברים ציון סף מסוים עוברים אוטומטית להצבעה.

עכשיו: יש כאן איזה עורך דין או שניים. בואו ננסח הצעת החלטה לפרלמנט, נוסח שיהיה מקובל מראש על מספר סביר של ויקיפדים, ונעביר את זה אחת ולתמיד. זאת תהיה מתקפת איכות אמיתית. עמית 09:45, 12 מאי 2006 (IDT)

אני חושש שזה לא פרקטי. מנגנון כזה הוא מורכב מדי, ויהיה בלתי אפשרי לקבוע את הקריטריונים הנדרשים. לכל אדם דרישות אחרות מערך (ויש לצערי כמה שאין להם דרישות בכלל). odedee שיחה‏ 21:44, 12 מאי 2006 (IDT)

ועוד הערה, לגבי פקודה 66[עריכת קוד מקור]

אז זהו, שהפקודה הזאת משתרבבת לה גם לערכים של ויקי א', ועוד על ידי סטודנטים למדע המדינה. עמית 00:27, 13 מאי 2006 (IDT)

פקודת העדות הדתיות (ארגון), 1926 היא מעין חוק. פקודה הוא כל דבר חקיקה (אך לא צווים ותקנות) שלא יצא מלפני הכנסת. ברוב המקרים מדובר בחקיקה מנדטורית.אלמוג 06:53, 13 מאי 2006 (IDT)
ועכשיו כתבתי במיוחד בשבילך ערך על פקודה. המשך להיזהר ממשובטים. הם עדיין פועלים לפי פקודה 66. אלמוג 07:33, 13 מאי 2006 (IDT)
חשבתי לי כיצד צריך היה להיראות הערך מלחמת ששת הימים בשיטת הפקודות וקיבלתי תוצאה נחמדה למדי:

"ב-5 ביוני 1967 בשעה 04:00 הורה שר הביטחון דאז, משה דיין, את פקודת ההתחלת ההתקפה כנגד מדינות ערב. הרמטכ"ל יצחק רבין נתן למפקד חיל האויר האלוף מוטי הוד הנחיה להפעיל את חיל האויר במבצע מוקד. סגן הרמטכ"ל, עזר ויצמן, שידר בשעה 07:30 ברשת הקשר המאובטחת את המילים "סדין אדום", שהובילו את אלוף פיקוד הדרום ישעיהו גביש לשדר פקודה זו בקשר. ישראל טל, מפקד האוגדה שקיבל פקודה זו העבירה למפקד חטיבה 7 אלוף משנה שמואל גורודיש. גורודיש מצדו שידר פקודה זו ברשת הקשר החטיבטית. פלוגות הטנקים ביצעו מיידית בדיקת קשר ולאחר שווידאו שרשת הקשר הפלוגתית תקינה, ניתנו פקודות התנועה. מ"מ 1 של פלוגה ב' הורה לנהגו "נהג קדימה מהר" וזה מצדו לחץ על דוושת הגז. טנקי הסנטוריון החלו לנוע לכיוון הגבול הבינלאומי...וכו' וכו' וכו'. מה, לא יותר טוב? עמית 16:36, 13 מאי 2006 (IDT)

"לא אתווכח אם סיריוס הורה את פקודה 66"[עריכת קוד מקור]

נראה שזה צריך להיות סידיוס, לא סיריוס. (ערבוב איזוטריות) דוד 22:21, 2 יולי 2006 (IDT)

תוקן. תודה על העירנות. אלמוג 22:49, 2 יולי 2006 (IDT)

יפה אמרת.Ijon 17:40, 4 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

מסכים בכל לב עם המשנה[עריכת קוד מקור]

על כן התפלאתי על ההשתתפות המועטה של הקהילה בהצבעת המחיקה למשחקים מבוססי כדורסל, שחורג לטעמי מויקי ב'. הדבר נוגע לערכים רבים על משחקים. עושה רושם שהתקבלה החלטה על כך שכל משחק, ולו השולי והזניח ביותר, זכאי לערך, גם אם הערך כולל בקושי את אוסף חוקי המשחק. יוסאריאןשיחה 16:11, 26 בינואר 2007 (IST)תגובה

לו היו מעירים את תשומת לבי הייתי פועל על פי משנתי. עתה משהסתיימה ההצבעה, אין אלא ללמוד לקח להצבעה הבאה. אלמוג 16:48, 26 בינואר 2007 (IST)תגובה
עדיין לא הסתיימה. אנסה להודיע במקום הראוי. יוסאריאןשיחה 17:46, 26 בינואר 2007 (IST)תגובה
הסכמתי קודם (במיוחד החלוקה לוויקיפדיה א' וויקיפדיה ב'), מסכימה גם עכשיו בלב מלא. אליזבט •• שיחה 22:27, 18 באפריל 2007 (IDT)תגובה

גם אני מסכים לחלוטין עם משנתך וכל מילה אחרת רק תגרע מההסכמה, יום נעים --ג'וגיגון - שיחה 11:33, 8 ביוני 2009 (IDT)תגובה

ושוב פקודה 66[עריכת קוד מקור]

לצערי הרב, מתברר שטעית ופקודה 66 דווקא כן מופיעה בערכים היסטוריים למהדרין. הכל פונקציה של חשיבות: ככל שמאורע פחות חשוב, כך עולה הצורך לרדת לפקודות שניתנו. זה סוג של תחליף לאמירה "הייתה שם מלחמה והיה נורא מסוכן". עמית 17:29, 19 באוקטובר 2007 (IST)תגובה