שיחת משתמש:דורית/ארכיון3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בעקבות פנייתך בדף שיחתו של רועי[עריכת קוד מקור]

כן, בודאי שנשתף את מי שכתב את הפורטל המקורי. בדיוק רציתי לנדב אותך לשכתב את פורטל מדע המדינה :) אני אשמח לדון איתך על הענין במסנג'ר או בצ'ט, כי זאת שיחה ארוכה יחסית ומערכת של ויקי לא ממש בנויה לזה. גילגמש שיחה 21:14, 26 ינו' 2005 (UTC)

אין בעיה, למעט הבעיה שאין לי כ"כ זמן פנוי בימים האחרונים והקרובים. לדעתי עדיף שתשלח לי מייל לגבי השינויים שאתה רוצה לעשות, ואם אין לי הסתייגויות מהותיות, מבחינתי תוכל לשכתב את הפורטל כרצונך. אגב, שמתי לב להפרדה בין הפורטל לקטגוריה. ההערה היחידה שיש לי היא שאולי כדאי להשאיר הודעה בפורטל שרשימת המאמרים המעודכנת והמלאה היא בתוך הקטגוריה. למי שלא מכיר את התנהלות הויקי, זה לא מובן מאליו. מה דעתך? דורית 21:22, 26 ינו' 2005 (UTC)
אני אשכתב פורטל אחד שאני כן מבין בו - פורטל ההיסטוריה ותראי את הדוגמא הכללית. אחרי זה אני אצטרך מעט עזרה, כי אני לא תמיד יודע מה שייך לאן היות ולא למדתי אף פעם מדע המדינה ואף לא התעיניינתי בספרות מיוחדת לנושא זה וכל ידיעותי נובעות מהרקע שלי בהיסטוריה וספרות כללית. כעקרון הרעיון הוא "שגר ושכח". כלומר, הפורטל יכתב פעם אחת ולא יעבור ערכיכה הנוספת למעט הגהה וכו'. זה יושג ע"י אוטומטיזציה מלאה בעזרת הקטגוריות והתבניות. כך שהצורך בעדכון ידני של הפורטל יעלם לו. אני מקווה שאוכל להתחיל בשכתוב פורטל ההיטוריה מחר בבוקר או בצהריים. אני לא בטוח בקשר לתת פורטל לפורטל, אבל אולי נשאיר את הפורטלים הקיימים. אני אדבר עם רועי בקשר לזה. מה שברור הוא, שרק פורטלי על יופיעו בעמוד הראשי במספר שלא יעלה על 6-8. ולא 20 ומשהו כמו שיש עכשיו.
גילגמש שיחה 22:04, 26 ינו' 2005 (UTC)
נשמע טוב, לאחר שאצפה בפורטל ההיסטוריה (אגב זה לא תת פורטל? הרי זה שייך למדעי הרוח, לא?) יהיה לי יותר מושג מה אתה מנסה לעשות ולפעול בהתאם. אני מקווה שיתפנה לי זמן בסוף השבוע, ואז נוכל לבחון את כל הפרטים. בכל זאת, אם יהיה דיון על סגירת תת הפורטלים הקיימים, אנא הודע לי. אישית אני חושבת שזו טעות, הם הרי ממילא לא יופיעו בעמוד הראשי, ויש להם פוטנציאל טוב לעזור למתחילים בתחום, וגם חבל על כל העבודה שתרד לטמיון. דורית 22:32, 26 ינו' 2005 (UTC)
כן, זה תת פורטל, אבל יש הרבה קישורים לשם. אני בטוח עדיין בקשר לזה. אני אדון על הענין עם רועי, יכול להיות שאוותר על הרעיון. הבעיה היא שאם יוצרים את זה, אז למה לא סוצ', פילוספיה, מדע המדינה, ג"ג, מזון, פנאי, בידור וכו'. בסוף נגיע ל-100 פורטלים ומי יעקוב אחריהם? אולי נסתפק רק בפורטלים ראשיים. בכל אופן, אני אשכתב פורטל כלשהו ואז תראי. אני עדיין לא מבטל אף פורטל. גילגמש שיחה 22:36, 26 ינו' 2005 (UTC)
מצויין, אני מקווה שלקראת סוף השבוע או תחילת שבוע הבא יהיה לי יותר זמן. ואם תסיים את פורטל ההיסטוריה, אני אוכל להתחיל לשכתב את פורטלי מדע המדינה ומדעי החברה. דורית 22:44, 26 ינו' 2005 (UTC)

דורית יקירתי!

את ככל הנראה הבחורה הכי מנומסת בעולם. את כל כך טובת לב שאני לעיתים חושש מה קורה איתך שם בחוץ, אם בחממה המוגנת של ויקיפדיה את נותנת אמון בסוטי מין דוגמת שמעון וחנוכה שמעודדים יום ולילה הכנסת פורנוגרפיה קשה לאנציקלופדיה. F אינה אפרת אלא הטרול המטומטם. אבקשך לא לברך עוד טרולים למיניהם בברכת ברוכים הבאים, ואם הפושע שמעון רוצה לעזוב את ויקיפדיה כי הוא נלכד בעת ביצוע שוד ערכים, אל לך לפנות אליו בבקשת הישארות עימנו. מדובר ביצורים מסוכנים ביותר שככל הנראה מתעללים בחתולי רחוב ואולי אף חברים בכת השטן. הקהילה שלנו, כידוע לך, פתוחה לכול ולעיתים, בעל כורכה, היא נותנת במה למסוכנים שבפושעי ישראל. משום שהבוקר קראתי כי מישהי שהכירה אלמוני דרך הצ'אט נאנסה שלשום בפגישה עימו, עליי להזהירך שלא לפגוש פה אף ויקיפד ללא ליווי של אדם נוסף. יתכן שאחד החברים "הטובים" שעדיין אנו נותנים בהם אמון הוא גם כן חנוכה, ולכן עלייך להיזהר שבעתיים. אם את חשה שמישהו מאיים לתקוף אותך, אל תהססי לפנות למשטרה. חשתי צורך לפנות אלייך משום תמימותך המיוחדת לאור ההתפתחויות האחרונות. היי נא קשוחה. כולנו פה אוהבים אותך ודואגים לך.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 11:33, 27 ינו' 2005 (UTC)

בן הטבע היקר,
שמחתי לקרוא על דאגתך לי, וצר לי שהטרולים הנודניקים לא מפסיקים לחבל במאמצינו. יחד עם זאת, אל תבלבל נימוס (מופלג לדעתך ככל שיהיה) עם אמון. איני כה ענוגה ותמימה כפי שעולה מדבריך, וודאי שנוקטת באמצעי זהירות אלו ממילא.
תודה על האזהרה, ובאופן חד פעמי אסיים בו'יליאם. דורית 13:16, 27 ינו' 2005 (UTC)

אני שמח על תשובתך. אשמח אם תפני למשטרה כדי להגיש תלונה כנגדו על הטרדה מינית. זו הדרך היחידה שלנו לגרום לו להסתלק מכאן. כדאי להתחיל לפעול בטרם יהיה מאוחר מדי. את יכולה להתבונן בדפי שיחות קודמות כדי להיווכח שחנוכה עודד באופן גלוי מין עם קטינות. מדובר אם כן בהפרה ברורה של החוק. אשמח אם תתחילי לחתום כמוני. ו' אינו דבר מה הנעשה לתועלתי אלא למען כל דוברי הלשון המקראית.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 15:35, 27 ינו' 2005 (UTC)

בן הטבע,
כאמור, תודה על האזהרה, אך תרשה לי לחלוק על דבריך. אני מסרבת להתרגש מ"חכמים" שהIQ שלהם שואף לאפס. תלונה במשטרה אם תהיה, צריכה להיפתח בעילה של טיפשות ולא הטרדה מינית. מאחר והדבר מטריד הרבה יותר את הויקיפדים מהויקיפדיות, אתה (או אחרים) מוזמן להתלונן בעצמך. ולצערך, מטעמי נוחות, ו'יליאם ימשיך להיות ויליאם. בברכה, דורית 16:26, 27 ינו' 2005 (UTC)

ראי בבקשה את עיצובו החדש של פורטל:היסטוריה. כל הדפים הסטטים הפכו לקטגוריות. מאמרים חדשים, מומלצים ומבוקשים הפכו לתבניות אשר מרוכזות בויקיפדיה:פורטל/מעקב אחרי הפורטלים בדף זה אפשר לערוך אחת לפרק זמן קבוע מראש (נניח אחת לשבוע) את כל תבניות הפורטלים השונים וכך לעדן את כולם בעריכה בודדת זו. גילגמש שיחה 19:24, 27 ינו' 2005 (UTC)

ראיתי, אבל זה די משנה את הטבע של הפורטלים. מה עוד שאין כ"כ הרבה קטגוריות כמו בפורטל ההיסטוריה. השאלה היא, האם כאשר ישנם פורטלים שויקפד פעיל יצר אותם, ומעדכן אותם בעת הצורך, רצוי לשנותם בצורה הזו? אם תשווה בין הפורטל של מדע המדינה למשל להיסטוריה, תראה שהוא הרבה יותר מלא מבחינת ערכים. דורית 19:33, 27 ינו' 2005 (UTC)
הבעיה היא שכאן אנחנו חייבים לסמוך על הרבה מאוד ויקיפדים, כאן רק על עורך אחד שיערוך אותם. לגבי בעיית הקטגוריות - אין בעיה כלל. פשוט צריך ליצור את הקטגוריות המתאימות. מרקסיזם למשל יכנס לקט' "אידיאולוגיות". כך לא יהיה צורך לעדכן את הפורטל. בעיני זה עדיף. גילגמש שיחה 19:35, 27 ינו' 2005 (UTC)
ממה שאני רואה בינתיים, זה לא מספיק. הפורטל של מדע המדינה אמור להביא את מיטב המאמרים, וכרגע הוא עושה זאת. מאחר ואין הרבה מאמרים חדשים טובים, הוא לא מתעדכן תדיר, אבל זה לא אומר שאני מעדכנת כשצריך. לעומת זאת פורטל ההיסטוריה אולי לא דורש תחזוקה גבוהה, אבל דורש שיטוט רחב בין קטגוריות עד מציאת מאמרים ראויים בין שלל הקצרמרים למשל. דורית 19:42, 27 ינו' 2005 (UTC)
ראי, עיצובם של הפורטלים הוא קריטי למען עיצובו של העמוד הראשי. בעקבות הדיונים עם רועי הוחלט לבטל לחלוטין את מרבית התכנים של העמוד הראשי העוסקים בניווט ולהמיר אותם בניווט דרך הפורטלים, לכן חשוב מאוד שיהיה קישור מהפורטל לקט'. בלי זה לא נוכל להמשיך בעיצוב העמוד הראשי. לגבי מיעוט קט', אני מוכן לעזור ולשים קט' לכל המאמרים הדורשים זאת וליצור קט' נוספות עבור הפורטל של מדע המדינה. גילגמש שיחה 19:46, 27 ינו' 2005 (UTC)

מרוב קטגוריות לא נמצא כלום, ושנית בדף שיחה של רועי הוא טען שהוא לא רואה שום בעיה בפורטלים הקיימים וממילא זה יהיה רק אחרי שתצליחו לשנות את העמוד הראשי. ונקודה שלישית וחשובה, האם בררת אם כל מקימי הפורטלים מסכימים לשינוי? מצטערת על הטירחה, אבל כרגע העיצוב של הפורטל שאתה מציע לא נראה נוח, וכידוע שנינו מנסים לפעול לטובת הויקי. דורית 19:55, 27 ינו' 2005 (UTC)

אני דיברתי איתו היום במסנג'ר, הוא הסכים לישנוי. את מעצבת הפורטל הראשונה שפיניתי אליה עד כה. מה לא נח בעיצוב החדש? אשמח מאוד לשמוע הערות. לגבי בעיית הקטגורית, מה בדיוק הבעיה, אשמח לשמוע גם על זה ולפעול למיגור הבעיה. גילגמש שיחה 19:59, 27 ינו' 2005 (UTC)
הבעיה היא שאני רואה רק קטגוריות ולא ערכים. לי למשל אין צורך בערכים מבוקשים או מומלצים. וממילא היכן שרק אפשר יש הפניה לקטגוריות המשנה. לגבי ההפרדה בין הפורטל לקטגוריה, זה דווקא צעד מבורך. דורית 20:09, 27 ינו' 2005 (UTC)
לא הבנתי מה הבעיה שיראו את הקטגוריות ולא המאמרים? גילגמש שיחה 20:14, 27 ינו' 2005 (UTC)
בעיני הבעיה המרכזית, שרוב המאמרים לא עומדים בסטנדרט אחיד. בנוסף, לא כל מי שבא לפורטל יש לו ידע מקצועי בתחום, ולמעשה התפקיד של הפורטלים זה להראות לו את המיטב. בקטגוריות אין בקרה של ערכים טובים יותר או פחות, אין מן יד מנחה אלא שיטוט בין קטגוריות שלא תמיד אומרות משהו למשתמש הלא מנוסה. דורית 20:18, 27 ינו' 2005 (UTC)
בשביל המיטב יש את המאמרים המומלצים. ראי, אני חש שאת מדברת מתוך האהבה למקצוע וזאת נקודת מוצא שגויה. את צריכה להסתכל דרך עיני הקורא. יש כמה סוגי קוראים הראשון זקוק למשהו ספציפי והגיע אלינו דרך גוגל או דרך העמוד הראשי והלך לתיבת החיפוש, הקליד את המילה, קרא את המאמר, גלש לכמה קישורים והלך. אי אפשר לשפר את הניווט בשבילו, אלא בעזרת ההפניות. הסוג השני, שגולש לקט' ומעוניין לגלות רשימת ערכים קרובים יהיה מעוניין ברשימות דינמיות וזה השירות שנותנות לו הקטגוריות. העיצוב שלך הוא יפה ונכון, אך הוא סטטי ומתאים יותר לקורא מהסוג הראשון. אני רוצה לבטל עד כמה שאפשר לינקים למאמרים קיימים ולאפשר לכל קורא לגלוש למאמר דרך הקטגוריה, תוך כדי שהוא נחשף למאמרים נוספים בנושא זה. בעיית האיכות לא מטרידה אותי, להפך אולי הקורא יראה קצרמר וירחיבו. זה באופן כללי על העיצוב. הבעיה בסטטיות היא קשה יותר, כי יש פורטלים לא מתוחזקים ואף קשה לדרוש ממישהו לתחזק 20 ומשהו פורטלים. חוסר האחידות פוגע בניווט ואף בעיצובו המחודש של העמוד הראשי.
נ.ב. מספר הפורטלים של העמוד הראשי יעמוד על 10. רעיון ביטול פורטלי המשנה ירד מהפרק, לא מעט בזכותך.
גילגמש שיחה 20:32, 27 ינו' 2005 (UTC)
OK, יש לך טיעונים כבדי משקל, אבל עדיין קשה לי להחליט. לטעמי, לא נעשה דיון מהותי בזה עדיין (הדיון במזנון רובו על העמוד הראשי), והרבה מבוני הפורטלים לא חיוו את דעתם על הנושא. הייתי מעדיפה שתצא החלטה מסודרת יותר, המקובלת על הרוב. זה גם יוריד את ההתנגדות של בוני פורטלים סוררים (כמוני) ויצור את האחידות שלה אנו זקוקים. דורית 20:46, 27 ינו' 2005 (UTC)
אני מעדיף לפני כן לדבר באופן אישי עם בוני הפורטלים. סך הכל הם מעטים. השאר לא צריכים להתערב בהחלטה זו. מי שלא בנה ולא השקיע אין לו גם בד"כ מושג במה מדובר. אני אבדוק מי עוד בנה את הפורטלים ואפנה אליהם גילגמש שיחה 20:52, 27 ינו' 2005 (UTC)
מצויין, ככה תהיה לך הסכמה רחבה יותר, ופתרונות קונקרטיים לשיפור. בהצלחה (לכולנו), דורית 20:56, 27 ינו' 2005 (UTC)

מצטער שאני נדחף לדיון הארוך שלכם. אבל רציתי להגיד שאני מסכים עם גלגמש, יש צורך לבצע שינוי מהותי בפורטלים שלנו ומצד שני אין צורך לערב את כל המשתמשים (גם ככה הייתה הסכמה במזנון). ואת השלב המעשי יש לבצע על ידי בוני הפורטלים (בשלב הראשון) ומאוחר יותר לקבל הערות והצעות משאר המשתמשים - שבוני הפורטלים יבנו שלד, המשתמשים יוסיפו את הבשר!

Ramiy 22:59, 27 ינו' 2005 (UTC)

אתה לא נדחף, הרי ביקשנו את דעתך. ולא הבנתי, מה הכוונה "בשר"? ולמה שהמשתמשים שממילא לא מתערבים (או מבינים) בפורטלים יוסיפו זאת? יכול להיות שכדאי לשקול למזג את הגישות, קטגוריות + ערכים. או שכפי שמציע גילגמש, למחוק אותם. כל האופציות צריכות להישקל. דורית 23:03, 27 ינו' 2005 (UTC)

שאי ברכה על עבודתך החשובה בטיפול בערכים שנערכו מעט. לצערי, ערכים שנתרמו ע"י משתמשים רשומים זוכים לעתים למעט מאוד תשומת לב. ישנם כמה ערכים שתרמתי שרק אני ערכתי. עבודתך חשובה ומועילה. --Harel 14:33, 29 ינו' 2005 (UTC)

תודה :-)
למרות שאני מודה שזו עבודה בלתי נסבלת לעיתים, אבל מצד שני כל יום אני לומדת משהו חדש. אגב, כל עזרה בנושא תתקבל בברכה, דורית 14:37, 29 ינו' 2005 (UTC)

אם את כבר עוברת על המאמרים שנערכו מעט פעמים, תוסיפי להם בבקשה קטגוריות תקופתיות. כלומר, אם את עורכת המצאה של המאה ה-19 תוסיפי לו קט: "המצאות המאה ה-19" או אולי "מלחמות המאה ה-19" אם זה מדען, אז "מדען המאה ה-X". לאנשי רוח - "איש רוח של המאה ה-X". סופרים וכו צריכים קט' נפרדת. החלוקה הזאת הולכת עד המאה ה-16. אחרי זה אין טעם לפצל ואפשר לצרף ל"אנשי המאה ה-15" ו"אירועי המאה ה-15" וכך הלאה ללא הבחנה בין סוגי האירועים והדמויות. זה נחוץ לי לצורך פרויקט ההיסטוריה - היסטוריה לפי מאות.

בנוסף אני רוצה לקבל ממך הדרכה לקט' ראשיות בפורטל מדע המדינה. הקט' יכולה להיות עתידית או קט' בת מאמר אחד או שניים. הסיבה היא הצורך להמיר את הקישור הסטטי אל הקט'. גם אם זה לא יקרה, הקטגוריה עדיין נחוצה. גילגמש שיחה 15:12, 29 ינו' 2005 (UTC)

הבעיה היא שיש לנו גישות כ"כ שונות, אני בעד פחות קט' ואתה בעד ככל האפשר. אז ראשית, אשתדל אבל אני לא מכירה כ"כ את הקטגוריות שכבר יש, אז אני אצטרך דוגמאות נוספות. לגבי מדע המדינה, לא ברור לי, בשביל מה עוד קטגוריות? יש מספיק (11 כמדומני). דורית 15:18, 29 ינו' 2005 (UTC)
11 זה מספיק? 11 זה כלום :-) צריכים לפחות 50. תחשבי מנקודת מבטו של הקורא. מה אם הוא רוצה רק את המאה ה-19 במדעי המדינה? וכו'. אני חושב שיש צורך בקטלוג כפול גם לקט' ספציפית נניח המחשבה המדינית במאה ה-20 וגם לקט כללית יותר - המחשבה המדינית ככה כולם יצאו מרוצים. הבעיה עם קט' מועטות היא הנפח של הקט' ונוחות השימוש. לגבי קטלוג לפי תקופות - נניח את עורכת מאמר על מלחמה כלשהי וכתוב שם שהיא התחרשה במאה ה-18 , אז תוסיפי לה קט' "מלחמות המאה ה-18" אם זה נניח מאמר הוגו אז סופרי המאה ה-19 וכך הלאה. כשאת מגיעה למאה ה-15 אין צורך בפירוט רב כל כך ואפשר לקשר לקט ראשיות "אנשי המאה ה-12" ו"אירועי המאה ה-12". גילגמש שיחה 15:24, 29 ינו' 2005 (UTC)
50?! חלילה וחס! יש בקושי 160 מאמרים והגישה של יתר קטגוריות מסבכת את זה מאד, לא הופכת את זה לפשוט. אתה טוען שאתה מסתכל מבחינת הקורא, אבל לקורא הממוצע אין כוח או רצון לשוטט בכל כך הרבה קטגוריות שיש בהן בקושי 5 פריטים. לכן כ"כ הרבה קטגוריות בפורטל קטן, מוריד את רמת שמישות הפורטל. ולגבי היסטוריה- אשתדל לעזור ככל האפשר. דורית 15:31, 29 ינו' 2005 (UTC)
כמובן, כמובן. לא זאת הייתה הכוונה. התכוונתי שיהיה קטלוג כפול גם לקט' ראשית וגם לקט' מצומצמת. כך מי שירצה מידע מצומצם על הפילוסופים של המאה ה-19 ילך לקט' הזאת. מי שירצה את שלל המאמרים על הפילוסופים ילך לקט' הראשית. מה רע בכך? ותודה על העזרה בהיסטוריה. גילגמש שיחה 15:35, 29 ינו' 2005 (UTC)
אז ראשית הבעיה היא שיש אולי 2 פילוסופים כי מדובר במדע המדינה ולא פילוסופיה :), ושנית, הקטלוג שלך מושפע מהיסטוריה, מדע המדינה הוא מדע צעיר והחלוקה הזו בין תקופות וכו' אינה ממש נחוצה כרגע לדעתי. ולגבי היסטוריה, אין בעד מה, ונקווה שלא אטעה. דורית 15:40, 29 ינו' 2005 (UTC)
המ.. מענין מאוד. מענין מאוד. את יודעת שזה אומר שצדקת בקשר לפורטל מדע המדינה ואני טעיתי, וזהו לא מצב הגיוני! שאני אטעה?! ועכשיו ברצינות. את בטוחה שאי אפשר לאסוף כמות סבירה של מאמרים (נניח במצב האופטימלי, שכל המאמרים האפשריים כתובים) והקטגוריות ישארו מיותמות עם כמה מאמרים בכל אחת? כשאני מפריד בין התקופות ההיסטוריות אני יודע שיש לי אלפי מאמרים פוטנציאליים לדחוף לכל קט' בכל מאה היו כמה עשרות מלחמות ועימותים מזוינים, רובם ארוכים ומסועפים דיים לפתוח להם קטגוריה עצמאית. ראי לדוגמא הקט' של מלחמת העולם הראשונה. מצב דומה מתרחש במלחמת 30 השנה ובודאי שהוא חוזר על עצמו במלחמת 80 שנה. אבל אם אין אפילו אפשרות תיאורתית למצב בו בכל קטגוריה יופיעו 20-30 מאמרים לפחות, כמובן שאין טעם לפתוח אותן ובמקרה ספציפי זה, שלא משליך כהוא זה על אף מקרה אחר ובהסתייגויות רבות נוספות, הפורטל של מדע המדינה יכול לקבל את התפקיד של הפורטל הסורר ולצאת נגד הנורמה ובלבד שלא יקומו המתריסים וינסו להוריד את הקטגוריות מפורטלים מסועפים כמו מוסיקה, מדעים, ספורט וכו'. גילגמש שיחה 15:50, 29 ינו' 2005 (UTC)
גילגמש, היתכן שאתה על סף שינוי דעתך בנושא הפורטלים?! קשה מנשוא הידיעה :) אבל, יש לזכור שמדע המדינה הוא תחום כמעט מיותם בויקי. אני זוכרת מאמרים רבים שסווגו כסוציולגיה בכלל כי שם יש תחום שנקרא סוציו' פוליטית. אלא אם אתה מצרף את ציונות למדע המדינה (ואני בספק אם יש מי שרוצה בזאת) קשה לי לראות עוד מאמרים מוכנסים לקטגוריה. ולנושא השני בו אנו דנים, הפורטלים. אני חושבת שיש מקום לפשרה, הכנסה של כל הקטגוריות לתוך הפורטל. אם תסתכל רגע במדע המדינה, יש אפשרות לשים את כל הקטגוריות למטה בתת תחומים. וגם, לשים חלק מהקטגוריות כסעיפים כאשר ליד כל אחד מהם רשימה של ערכים מומלצים. (שים לב למשל לתיאורטיקנים או אידיאולוגיות, הם מובילים לקטגוריה וגם מביאים את המיטב שבה). לי זה נראה פתרון טוב יותר מאשר רק קטג' או רק רשימות סטטיות. מה דעתך? דורית 16:05, 29 ינו' 2005 (UTC)
כן, ככה זה אנשי מדע המדינה, תן להם אצבע יקחו את כל היד. וכאן זה המקום להביא את הציטוט החביב עלי מ"הסוחר מוונציה" אני לא זוכר במדויק, אבל זה משהו כמו "אם תדקור את היהודי, לא יזוב דמו?" ולענינו היות ופורטל מדע המדינה הוכרז כפורטל סורר שלא משתמע מכך כהוא זה שעמדתי בפורטלים האחרים מושפעת ממנו, אני מוכן לשלב בפורטל זה תוכן סטטי ובתנאי שלא יתפרש מכך שהתגמשתי ולא לננומטר אחד וכל הויתור בא מצידי אך ורק בגלל הכרזתו של הפורטל הנ"ל "סורר". גילגמש שיחה 16:17, 29 ינו' 2005 (UTC)
אבל אני סוציולוגית הרבה יותר מאשר שייכת למדע המדינה. לכן, אני רוצה שגם פורטל מדעי החברה יוכרז כסורר. או שזה כבר הכרזת מרד ויביא לדרישה במזנון לערוך לי משפט שדה? דורית 16:23, 29 ינו' 2005 (UTC)
זה כבר מוגזם. לסוציולוגיה אין בעיה לתת עשרות קטגוריות מלאות. אני אשמור על הקטלוג הכפול וכך לא תיווצר הבעיה במידה והקורא ירצה את התמונה היותר רחבה. מדוע את רוצה להעביר באש גם את פורטל מדעי החברה? ובכלל, פורטל מדעי החברה הוא פורטל של העמוד הראשי. עיצובו הוא מחויב המציאות (הגבלה של 10 פורטלים). אני לא יכול להתפשר עליו. גילגמש שיחה 16:28, 29 ינו' 2005 (UTC)
חשבתי כך, ברגע שתהיה החלטה סופית על שינוי הפורטלים, אז, נשנה גם את מדעי החברה. דורית 16:33, 29 ינו' 2005 (UTC)
אני אסביר את נוקשותי. בגלל העיצוב החדש (אנחנו מוותרים על העיצוב המלבני) חייבים להיות בדיוק 10 פורטלים בעמוד הראשי. לא פחות ולא יותר. לכן אני פשוט לא יכול להקצות מקום לפורטלי משנה בעמוד הראשי. על מנת שהקורא בכל זאת יגיע לפורטלים אלו, יהיה קישור בנוסח הבא :[[ויקיפדיה:פורטל:מדע המדינה|מדע המדינה]]. כלומר, הקורא לא ידע שהוא נכנס לפורטל משנה וקישור יראה לו קישור רגיל למאמר. זה יהיה מבנה של כל פורטלי העמוד הראשי. לצד ההפניה לפורטל המשנה יהיו מספר מילים על התחום וקישורים לקטגוריות נבחרות וזהו זה. גילגמש שיחה 16:37, 29 ינו' 2005 (UTC)
לא ביקשתי שתקצו מקום לפורטלי משנה מעולם, אבל למה אין קישור פשוט למערכת הפורטלים כמו עכשיו ושכל אחד יכנס למה שבא לו? רק הערה למחשבה, בהצלחה בבניית העמוד הראשי. דורית 16:44, 29 ינו' 2005 (UTC)
מה זה למה? כי העיצוב הוא חדש, הוא מהפכני, הוא לא מה שהכרת וכו'. גילגמש שיחה 16:49, 29 ינו' 2005 (UTC)

עוד פורטלים סוררים[עריכת קוד מקור]

בצער רב וביגון עמוק, בעקבות בעיה חריפה שאין לה מזור מידי - העדר מאמרים ראויים לשמם, נאלצתי להתפשר עם קיומו של הפורטל הסורר. לצערי הבעיה התבררה כחריפה בהרבה ממה שחשבתי. היא נעוצה בעובדה שלקחנו את המודל הגרמני בזמן שהיו בו בין 100,000 ל-150,000 מאמרים כאשר אצלנו היו רק 10,000. לכן קשה לדעת אילו קטגוריות ראויות להמצא בפורטל. היות ואני בעל השכלה פורמלית רק במדעי החיים ובמידה פחותה מזה, אך עדיין סבירה בהיסטוריה, אין לי שום דרך לדעת מה היא קטגוריה חשובה בפורטל של הסוציולוגיה ואיזו לא. לכן, עם כאב לב אמיתי, נראה לי שאכזריז על כל התחום של מדעי החברה כתחום סורר ואמשוך את ידי משכתוב הפורטלים האלו. לפחות עד השנה ההבאה כאשר המצב יתבהר יותר ואפשר יהיה לתקן את העולם בקלות רבה יותר. פורטל:מדעי החברה עבר התאמה מינימלית למערכת הפורטלים החדשה (החלפת הלינק החבוי לפורטל במקום לקטגוריה) ונדמה לי שאסיים עם השינוי הזה ולא אגע בקונספט. תגידי רק אם את רוצה שאני אוציא את המאמרים החדשים, המומלצים והמבוקשים בתבנית לדף מעקב מיוחד. עשיתי את זה עם פורטל ההיסטוריה ולדעתי זהו רעיון טוב, שאמור לעזור במעקב אחרי הפורטלים ויאפשר להחליף את המאמרים החדשים, המומלצים והמבוקשים בהתאם לצורך בלי לערוך את הפוטרל. ראי את דף המעקב בויקיפדיה:פורטל/מעקב אחרי הפורטלים. גילגמש שיחה 08:38, 30 ינו' 2005 (UTC)

אכן, אפילו לבעלי השכלה מתאימה יש בעיה, אין מספיק מאמרים לקטגוריות חדשות או דינמיות. יש בהחלט הגיון בלדון שוב בנושא אחרי שנצליח להגיע למספר ערכים יותר גבוה. השאלה היא, האם ברצונך שאוסיף לכל תחום בפורטל מד"ח את הקטגוריות הנוכחיות? כדוגמת מה שעשיתי פורטל:מדע המדינה למטה? ולגבי המאמרים החדשים - בקושי יש, ואם הם טובים אני מוסיפה אותם למומלצים וזהו. לא נראה לי שיש צורך בתבנית כרגע. לגבי סוציולוגיה, זה הפורטל של נדב, אולי הוא מעוניין בזה, הוא בנה אותו בצורה שונה מהפורטלים שלי. דורית 13:45, 30 ינו' 2005 (UTC)
זה מיותר. כל פעם תוסיפי קט' שניצור אחת? זה לא מעשי. יש אפשרות להגיע לקט' בקליק אחד קטן. אילו עוד פורטלים את רוצה להכניס לרשימת הסוררים? גילגמש שיחה 13:51, 30 ינו' 2005 (UTC)
צודק. ואין לי עוד פורטלים סוררים, אבל כדי שיהיה ברור, הסכמנו עקרונית שפורטל מד"ח, מדע המדינה וסוציולוגיה (צריך להודיע לנדב בכל מקרה) מוכרזים כסוררים עד הגיע יומם, כשיהיו מספיק מאמרים בכל קטגוריה? דורית 13:58, 30 ינו' 2005 (UTC)
המ.. כן. בצער רב נראה לי שזה מה שהולך להיות. לפחות את ההיסטוריה שכתבתי.

נ.ב. תעיפי בבקשה מבט בפורטל מדעי החברה, אני לא נגעתי בו פרט לשינויים זניחים, אבל אולי תרצי להוסיף או להוריד משהו בכל זאת. גילגמש שיחה 14:02, 30 ינו' 2005 (UTC)

אולי את תקשורת. הפורטל נראה לך עמוס מדי? דורית 14:09, 30 ינו' 2005 (UTC)
האמת הפורטל של תקשורת נראה לי מיותר לחלוטין. מה כבר יכנס בו? כעקרון אני בעד מספר מצומצם של פורטלים. כל פורטל זקוק למעקב, עדכון וכו'. לעת עתה הקט' של תקשורת מצליחה לענות על הדרישה. אם יבוא מבול של עשרות מאמרים חדשים, נשקול את פתיחתו של הפורטל. ולא, הפורטל של מדעי המדינה לא נראה לי עמוס מדי. אם את לא רוצה לערוך אותו, אני מוריד ממנו את הערת העריכה. גילגמש שיחה 14:13, 30 ינו' 2005 (UTC)
אין פורטל תקשורת, התכוונתי להוריד את הריבוע של תקשורת בפורטל של מד"ח. אבל אם זה לא עמוס מדי, נשאיר ככה בינתיים, ואפשר להוריד את הערת העריכה. לצערנו, אין הרבה מאמרים חדשים, אני אשתדל לעדכן לפי הצורך. תודה, דורית 14:19, 30 ינו' 2005 (UTC)