שיחת משתמש:דין תומאס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום דין תומאס, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, Freddie Mercury 22:52, 18 יולי 2006 (IDT)

חן חן.

סתירות בדף השמתמש שלך[עריכת קוד מקור]

שמת המון תבניות בדף המשתמש שלך, חלקן סותרות אחת את השנייה. לפיהן אתה חבר במנהיגות יהודית ומזדהה עם כאבם של עקורי גוש קטיף, אבל מאידך מזוהה עם השמאל הרדיקלי בישראל וסוציאליסט. כמו כן אתה דוגל במדינת ישראל כמדינת כלל אזרחיה וכמדינה יהודית בבת אחת. כמובן שזכותך לכתוב בדף המשתמש שלך מה שבא לך, כל עוד זה לא מהווה דברי הסתה, גזענות וכד', אבל בכל זאת תמוה... בברכה, Freddie Mercury 00:14, 19 יולי 2006 (IDT)

כפי שציינתי, ישנן גישות פוליטיות שונות שעימן אני מזדהה, שעשויות במבט ראשון להיראות כסותרות זו את זו, אלא שאני לא בהכרח מאמץ את כ-ל מה שמשתמע מאותה כותרת, אלא את מה שמתאים לי: למשל, אני תומך ברעיונות המרקסיזם ומתנגד בכל תוקף לצורה שבה יושמו בכל אחת מהמדינות הקוראת לעצמה "קומוניסטית". אני דוגל במדינה - שתהיה מדינת כל אזרחיה. עזמי בשארה ובני אילון החליטו שהמושגים סותרים בהכרח זה את זה. אני לא מסכים עימם. המדינה יכולה בהחלט להיות גם יהודית וגם לשקף שיוויון לכל אזרחיה. אני מזוהה עם השמאל הרדיקלי בישראל, ואין לי ספק שמי שנמצא בשמאל, אמור להיות רגיש חברתית לכאוב את כאבם של אנשים שנעקרו מבתיהם, ושוכנו בבתי קרטון. מקווה שיישבתי את הסתירות:)

לא לא ישבת אותם... אם אתה תומך ברעיונות המרקסיזם אתה אמור בהכרח לתפוש את הלאומיות כמבנה-על שיש לפרק, דבר זה סותר את העובדה שאתה מגדיר את עצמך "בן ללאום היהודי" ועוד יותר מכך את העובדה שאתה תומך במדינת ישראל כמדינה יהודית (כאשר גם אם יהודית במשמעות הדתית ולא הלאומית המרקסיזם יתפוש גם דבר זה כלא לגיטימי כי גם הדת לפי המרקסיזם היא מבנה-על שמשמש את הבורגנות כדי לדכא את ההמונים). כמו כן נראה כאילו יש סתירה בין היותך דוגל בליברטריאניזם להיותך סוציאליסט. אולי תחליף את שתי התיבות האלה במשתמש סוציאל-דמוקרט, שמבטא במובן מסויים סינתזה בין שתי הגישות? אה כן, ועוד לא התייחסתי לסתירה הקיימת בין מדינת כלל אזרחיה אל-לאומית לבין מדינת לאום יהודית. בתיבה של מדינת כלל אזרחיה ברור בעליל מהתמונה שאכן מדובר במדינה ללא סממנים לאומיים כלשהם ולא פשוט במדינה שמקיימת "שוויון חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין". הסתירה האחרונה והברורה ביותר היא העובדה שאתה טוען להיות חבר בקבוצת ימין קיצוני דתית("מנהיגות יהודית"), דבר שסותר חד משמעית את היותך בשמאל הרדיקלי ובמידה פחותה את אמונתך באחווה בין יהודים וערבים. לסיום, ההזדהות שלך עם "כאבם" של "עקורי" גוש קטיף אינה סותרת בהכרח אף אחת מן התיבות האחרות, אך ניתן היה לשאר שאדם בעל רגישות חברתית (מרקסיסט, שמאל רדיקלי, סוציאליסט, מאמין באחווה בין יהודים וערבים וכו') היה מודע לצביעות הנוראה של אתם מפונים, שזכו לפיצויים מעל ומעבר למה שמגיע להם, שבהתנחלויות שלהם שחו בבריכות שחייה כשלשכניהם הפלסטינים לא היו מים, שהיו בעדיפות לאומית א' כל השנים כששכניהם בערי הפיתוח סבלו מקיפוח מתמיד, שקיבלו פיצוי נדיב על פינוי מבתיהם כששכניהם הפלסטינים גרים במחנות פליטים וכששכניהם בארץ מפונים מבתיהם בכוח לרחוב בלא כל פיצוי כי אין להם כסף לשלם שכר דירה ומשכנתא, בין השאר כי לא קיבלו את אותם הטבות דיור שהיו וישנם למנתחלים כל השנים. אה, וכל זה בלי להזכיר את השימוש הציני שלהם בשואה ואת העובדה שטענו שזרקו אותם "לכלבים" (הב! הב!). טל :) 11:19, 20 יולי 2006 (IDT)
אז אעשה ניסיון נוסף. מרקסיזם הוא תורה שנוסחה על פני ספרים עבי כרס ביותר - שכוללים תורת חיים שלמה, שכבר הבהרתי שאיני מתלהב מכולה (בטח לא מהדרך המופלאה שבה היא יושמה בגני העדן הסוציאליסטיים באשר הם...). אני אכן בן הלאום היהודי, בדיוק כשם שמרקיסט סיני, חבר מפלגה, הוא בן הלאום הסיני, ומרקסיסט קובני הוא בן הלאום הקובני. אני, בניגוד אליהם, לא התיימרתי למלא אחר כ-ל הכתלוב בתורתו של מרקס... כפי שציינתי בהתחלה, מלבני המשתמש א-י-נ-ם משקפים במאה אחוז אותי, ואני בחרתי בהם רק מתוקף העובדה שלא מצאתי משהו קרוב יותר. אני לא ח-ב-ר באף קבוצה (מאותה סיבה שציינתי קודם - אני לא מזדהה באופן מוחלט עם אף קבוצה), אבל בהחלט שאין לי התנגדות לחלק מהרעיונות שמעלה קבוצת מנהיגות יהודית, שאתה בחרת להגדירה כ"קבוצת ימין קיצונית דתית", שזו הגדרה שיפוטית שלילית שאין כלל טעם להתייחס אליה (מי קובע מהו

"קיצוני"?). אני אכן רואה עצמי כסוציאל דמוקרט, אלא שההגדרה המקובלת של סוציאל דמוקרטיה, לוקחת דווקא את מה שאני רואה כשלילי בליברטריאניזם ובסוציאליזם, ועל כן העדפתי את שתי הגישות המבטאות ביתר דיוק מה שאני מרגיש: לאזרח הזכות לחופש-פרט מוחלט, אבל זה לא מוריד מאומה מאחריות המדינה לדאוג לרווחתו. דאגה לרווחת האזרח לא צריכה לבוא על חשבון חירויותיו ועל חשבון העובדה שברוב התחומים, על הממשלה להיות כמה שפחות מעורבת בחיי האזרח. ה"מפונים" (עוד מילה שיפוטית) זכו בפיצויים שלדעתך הם "מעל ומעבר למגיע להם" (עוד שיפוט?). אני סבור שהגיע להם הרבה יותר, לא רק מבחינה כספית, אלא גם בכל הנוגע ליחס הבריוני והמתעמר שזכו לו מהממשלה, והתאכזבתי מרה שעמיתיי למחנה השמאל רדיקלי, לא הרימו קול זעקה על העוול הנוראי שנעשה להם, והוליד תופעות חברתיות קשות בעיקר בקרב הנוער של משפחות המגורשים. כפי שציינתי, איני מקבל במאה אחוז את הכתוב בתיבות, אלא מפרש אותן לפי המשמעות הלוגית של אותו מושג, והמשמעות הלוגית של המושג "מדינת כלל אזרחיה", קרובה יותר למה שאני נתתי לה, מאשר לזו שנתן לה עזמי בשארה... מקווה שכעת הובהרה עמדתי. אם עדיין אינך מוכן לקבל את ההגדרות שבחרתי לעצמי, לא נותר לי אלא להצטער על כך.דין תומאס 19:39, 20 יולי 2006 (IDT) הערה: שני הקטעים האחרונים הם שלי - ולא ברור לי איך יצאו כ"כ מבולבלים...דין תומאס 19:39, 20 יולי 2006 (IDT)

בהחלט קשה לי לקבל את הסבריך (אני מודה) אבל זו זכותך המלאה להשתמש באילו תיבות שאתה רוצה או אף ליצור תיבות שייצגו אותך טוב יותר. עדיין לא הבנתי איך אתה מצפה שהמדינה תדאג לאזרחיה בלי לפגוע בחירות הכלכלית שלהם (מסים) מאין יבוא הכסף? כמו כן קצת קשה לי לקבל אמונה במרקסיזם ולו בחלקו תוך קבלת הלאומיות שהיא למעשה סתירת המרקסיזם. נסיון כזה הוא בבחינת "איבר מן החי" ובעייתי בעיני שתגדיר עצמך מרקסיסט בדיוק כמו שבעייתי (מאוד) בעיני השימוש הציני שעושים מפרי זכויות האדם בסין ובקובה במרקס, שלא קיבלו את תורתו כלל וכלל. בסך הכל הנסיון שלך להגיד שלא ניתן להגדיר דבר כקיצוני וכו' נותן תחושה של בלבול מצדך וחוסר רצון ליצור לעצמך ערכים אידאולוגים מסודרים, אבל התנהגות פוסט-מודרנית כזו היא כמובן זכותך המלאה ואף הייתה באופנה עד לא מזמן.. בקיצור מוטב שאני אפסיק לקשקש, תיבות המשתמש הן בהחלט בספירה הפרטית שלך וברוח הליברטריאניזם אני לא אתערב בהן... טל :) 23:11, 20 יולי 2006 (IDT)
הבנה ורוח טובה הם הבסיס לדיון פורה. איננו חייבים להסכים על משהו, ובלבד שהדיון יישאר תמיד במסגרת הנוחה, מבלי שמישהו יחסום את זכותו של האחר להביע מחאה או התנגדות כלשהי לדבריו:) דין תומאס 23:27, 20 יולי 2006 (IDT)
לחלוטין מסכים! טל :) 23:46, 20 יולי 2006 (IDT)

רגע, רגע... ואיך זה שאתה אנטימיליטריסט שמתנדב למילואים ומחזק את ידיהם של לוחמי צה"ל? את זה לא הסברת. נראה לי שאתה עושה את זה בכוונה. Freddie Mercury 22:39, 26 יולי 2006 (IDT)

אתה בסדר[עריכת קוד מקור]

הדיון ההזוי כאן מזכיר לי את השיר מהתוכנית פלטפוס:

"אני שונא אלימות אבל מכה את אישתי, זה נשמע לכם סותר אבל זה..לא"

"אני אוהב את הצבא למרות ש... איך אומרים... בצבא לא שירתתי..., זה נשמע לכם סותר אבל זה..לא"

"אני אדם מאמין רק שאין לו במה..., זה נשמע לכם סותר אבל זה..לא"

"אני בעד דו-קיום רק שונא ערבים זה נשמע לכם סותר אבל זה..לא"

"אני אדם נורמטיבי שפועל כסוליסט, זה נשמע לכם סותר אבל זה..לא"

"אני סובל מפיצול אישיות... גם אני! גם אני! גם אני!"

--> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 22:49, 26 יולי 2006 (IDT)

היי דין תומאס גם אני אוהב הארי פוטר אבל למה דין תומאס

רועי דוגי האוזר 19:00, 31 באוגוסט 2007 (IDT)