שיחת משתמש:היהודי/ארכיון תשסו א

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אולי תרצה לכתוב?[עריכת קוד מקור]

לכרך 8 בבית השיטה לא נותר עוד הרבה, ותהיתי אם תרצה לכתוב על ריב"ל. בברכה, Yanivreg 14:20, 1 נובמבר 2005 (UTC)

אני אענה בשם היהודי, הוא בחופשה ולא נגיש למחשב. A&D- עדי שיחה 18:27, 1 נובמבר 2005 (UTC)

תחומין מן התורה היא מחלוקת רבי עקיבא וחכמים המופיעה פעמים רבות גם בבבלי (שבת סט, א, עירובין יז ב,לה ב,נא א) כולל הפסוק, ויש לשכתב את הערך. נא שקול אם לשלב בתוכו את הערך עירוב תחומין. נא לא להכניס פסוקים עם שם השם במלואו מחשש למחיקת השם.--יעבץ 15:52, 8 נובמבר 2005 (UTC)

ברכות לחוזר (גם אם זה בינתיים רק לגיחות)[עריכת קוד מקור]

אני מזמין אותך להשתתף במיזם תרי"ג. כמה שתוכל לעשות - יהיה נחמד. הלל 07:38, 5 פברואר 2006 (UTC)

אנא עבור על הערך שכתבתי. A&D - עדי 21:14, 7 פברואר 2006 (UTC)

עברתי ונחמד מאוד. קצת מוזר ש"מה לי לשקר" מופנה למיגו, אולם הפה שאסר הוא הפה שהתיר זה ערך בפני עצמו - הרי זה חלק (דוגמא שונה במקצת אולם שייכת) לטענת "מיגו". הייתי מוסיף זאת בתור תת פסקה (תוך כדי שהייתי מסדר בכלל את כל הערך שהוא מבולגן למדי וחוזר על עצמו מספר פעמים). אם אני מבין נכון אתה שמת את תבנית "עבודה כרגע" ולכן לא אפריע לך בינתיים. מה עם בהצלחה בחידון מחר (עכשיו זה כבר "היום")? היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 00:23, 8 פברואר 2006 (UTC)

שלום רב, תחילה, לא שאלתי את משתמש:אריאל סחייק אם הוא למד אי פעם במעלות חיים. עכשיו, אינני אוהב להזדהות באינטרנט. בברכה, Oriiz 18:25, 23 פברואר 2006 (UTC).

מחקתי את המייל (אפשר לשלוח לך גם בלי שתאמר אותו). תומ"ר. גיט נאכט! היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 21:41, 26 פברואר 2006 (UTC)

אני השבוע בטיול שביל ישראל אי"V ובהשתדלותנו, ושבוע הבא פורים (תענית אסתר וכיצ"ב) כך שייתכן ולא נתראה (שורש "ר.א.ה"?!). אז שוין, להתראות בינתיים. היהודי

מקבץ ערכים לפורים[עריכת קוד מקור]

לא מדובר בדף הלכתי או משהו כזה והתוספות שלך לא מתאימות לאופי תבנית המוצגת בקדמת העמוד הראשי. את השינויים תוכל אם תרצה להעביר לערך פורים מקומם בכל מקרה לא בתבנית. A&D - עדי 12:45, 13 מרץ 2006 (UTC)

תבנית:משתמש יהדות[עריכת קוד מקור]

1. למה הוספת את ההתחייבות: "ומשתדל לכתוב ערכים בנושא בויקיפדיה" , שלא מופיעה באף דף משתמש מקביל?

2. אם כבר, למה לא הוספת את המקבילה הנשית של התוספת?

DGtal 22:06, 14 מרץ 2006 (UTC)

מחילה, לא הבנתי. שלא מופיעה וכו'?! מה כוונתך?! וכ"כ, אם אתה מצדיק הודע לי ואוסיף למין השני. היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 15:03, 16 מרץ 2006 (UTC)
אני לא מצדיק. אם תשווה לתבנית:משתמש מתמטיקה, תבנית:משתמש היסטוריה, תבנית:משתמש מדע המדינה וכו' תראה שבעלי ידע בתחום לא "נדרשים" להתחייב לכתוב ערכים בתחום. מה שבאמת הפריע לי זה ששינית את זה אחרי שכבר שמתי את התבנית הישנה, ופתאום צץ השינוי הזה. אבל גם לגופו של עניין, המשפט מיותר. לא כל מומחה רוצה לכתוב כרגע על התחום שלו, אבל לרוב ישמח לעזור (ולכן שם את התבנית). DGtal 17:30, 16 מרץ 2006 (UTC)
מחילה. אחזיר לקדמותו. הבנתי שהעסק כולו די לינצי ולא רציני במיוחד, אבל אם אתה אומר... היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 16:20, 19 מרץ 2006 (UTC)

שים לב. אולי זה יעניין אותך: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:גלעד זר.

תודה דוד.

תבנית: בייניש[עריכת קוד מקור]

שים לב שהמינוח המקובל למושג 'בייניש' הינו לתלמיד ישיבה גבוהה\הסדר, בפרטיך רשום שהינך תלמיד תיכון (ישיבה תיכונית), אנא תקן את העניין (לא קריטי אבל סתם מטעה..) יש הבדל בין תלמיד ישיבה תיכונית לבין תלמיד ישיבה גבוהה הסדר\גבוהה שמקדיש את כל זמנו לתורה (ולכן נקרא 'בן ישיבה'), בכל מקרה אני לא 'מכריח' אותך לשנות כלום, רק מייעץ, אני הייתי בייניש בעבר ומכאן ומכאן אומר את דבריי. משה. 21:33, 29 מרץ 2006 (UTC)

מחילה. אם יש לך כח לשנות, שנה. אני מתדל להוסיף בלימוד יותר מבישיבה תיכונית אבל באמת ברי לי דאינני ראוי לתואר נכסף זה. אם היית בייניש, זה אומר שאתה תלמיד חוכם! שכוייח!. אין טעם בהתפרסות כזאת, מחילה, גדול שימושו יותר מלימודו! אז אשנה בהזדמנות (עכשיו פשוט אני חייבלסגור עוד כמה עניינים ולזוז (חסר לי תניא יומית). בהצלוחה. אתה עכשיו כוללניק?! היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 21:48, 29 מרץ 2006 (UTC)

אני אינני תלמיד חכם, מצד שני גם לא כ"כ טיפש... (מה רציתי להגיד בעצם?!@#) כפי שניתן לקרוא בדף האישי שלי אני דאיסט (הגדרתי חילוני), אני שמחת שנענית לעצתי, אם אתה מעוניין בעזרה בכתיבת ערכים (גם ערכי יהדות) אני אשמח שתפנה אלי. בברכה, משה. 03:05, 30 מרץ 2006 (UTC)

סקר הסקרים וכו'[עריכת קוד מקור]

ניקיתי משם את ההודעה שלך, התגובות לה, והתגובות לתגובות. הדף הוא חלק ממרחב המשתמש שלי ומרחב המשתמש שלי הוא מקום נקי מגזענות. אלמוג 04:52, 30 מרץ 2006 (UTC)

שני עניינים משמעותיים[עריכת קוד מקור]

1. אנא הפסק לחתום בחתימתך את שם ה', גם לא מכבד אותו, וגם לא אותך, זכותך המלאה להאמין ולעשות את מה שהינך מאמין בו, ברם אינך יכול לכפות על אחרים את אמונותיך, לי מפריע זה שאתה חותם בשם אל שאיני אינ י מאמין בו וכפי שאתה וודאי לא תרצה שאני אחתום בחתימתי "בראשית ברא האדם את האלקים", אנא כבד את הדעות השונות משלך.

2. ראיתי תגובה שלך ב[[[ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:גלעד זר|מועמדים למחיקה:גלעד זר]]] ציטוט ממנה: כשהטב מתקרב לשלושים, השמאלנים מפריעים...

לדעתי מה שכתבת אינו ראוי, זכותם של אחרים לחשוב לא כמותך, חובתך לכבדם, מלבד היהירות ישנה כאן פגיעה בציבור שלם בוויקי, דעות פוליטיות אינן מטרת וויקי, כמו כן מחלוקות ופירוד בין החברים כאןם, אנא שמור על תרבות דיבור נאותה ורצינית

נ.ב לידע הכללי גם אני ימני, גם אני הצבעתי לאיחוד (שלא תחשוב שאני נגדך...)משה. 23:29, 2 אפריל 2006 (UTC)

חלק ממדיניות ויקי היא שכל אחד יוסיף את הבליו לחתימתו (ע"ע קבוצות כדורגל, צבעים, תמיהות על החיים וכיוצ"ב). בבחי' זה לעומת זה עשה וגו', החלטתי לשים חתימה זו כחתימתי. באם יצאו קולות מבין הציבור האמוני יותר נגד זה. אשמח לשקול את העניין שנית עם רב כלשהו. תודה. היום 11 בעומר. היהודי ּה' הוא המלך!ּ שיחה 22:29, 23 אפריל 2006 (IDT)

ייארצייט[עריכת קוד מקור]

מחקתי את הערך הריק שיצרת, בבקשה אל תחזור על זה. odedee שיחה‏ 18:18, 2 אפריל 2006 (UTC)

עז פנים לגיהינם (קמץ קטן ב"נ") :-). רציתי לכתוב את הערך. בכל מקרה, דווח לי איפה לתכוב על מנהגי הייאר צייט? ביום זיכרון, יום זכרון, ייאר צייט או יארצייט (בכל מקרה, צריך להפנות מכולם אל הערך שבו אכתוב בסופו של דבר. העיקר הודע לי אם אפשר. כעת כנראה אזוז ללמוד קצת מסכת הוריות (אני בכור וכדי לא לצום בתענית בכורות עלי לסיים מסכת - זו הכי קצרה - י"ד דפים...). אח"כ אחזור לכתוב אי"ה ובעזרתו. חג פסח כשר ושמח לכל עמ"י בביהמ"ק תובב"א היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 19:34, 2 אפריל 2006 (UTC)
שם הערך צריך לדעתי בכל מקרה להיות בעברית ולא ביידיש. אני מניח ש"יום שנה" או "יום זכרון". odedee שיחה‏ 20:16, 2 אפריל 2006 (UTC)
בינתיים אכתוב על יום זיכרון. אם תוכל הודע לי האם עם י' או בלי (בינתיים עם). היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 20:17, 2 אפריל 2006 (UTC)
למיטב ידיעתי כותבים עם י'. כדאי לוודא עם נתנאל. odedee שיחה‏ 20:19, 2 אפריל 2006 (UTC)
עם י'. בכל מקרה, צריכה להיות הפניה מיאר צייט; ואני לא בטוח שלא הערך המלא דווקא תחת שם זה (אבל לא בשני יו"דים!). פרט טריוויה: בתימן ובעיראק השתמשו היהודים בשם הזה, שלקוח מאידיש, בלי שידעו שהוא בכלל באידיש. הם פתרו זאת בנוטריקונים שונים ומשונים (למשל, בתימן: י'ום א'סיפת ר'גלי צ'דיקים י'בית ט'וות [=ילון בתענית]). הבן איש חי כותב שגם הוא חשב בהתחלה שזה איזה נוטריקון, עד שראה שזה בכלל באידיש. הללשיחה 20:29, 2 אפריל 2006 (UTC)
לגבי מסכת הוריות כסיום מסכת לפטור תענית בכורות :סיום על מסכת קצרה הוי סיום רק אם הגיע לזה בדרך לימודו ולא כשלמד על מנת לסיים (שו"ת האלף לך שלמה סי' שפו) 20:26, 2 אפריל 2006 (UTC)
איזה ייבוש... אחרי שהתייעגתי כמעט שעתיים רק על הדף הראשון... איזה קושי זה, בלי עיין הרע. אז מה כן אפשר לסיים (פשוט אין לי כח לשמוע סיום מלאחר המניין של חמש ורבע (אני הולך בד"כ למניין של שבע ואין לי כח לקום שעה לפני כדי לשמוע סיום)? או שאולי בכלל אצום? יש עניין בלצום? ומי אתה, מחילה? היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 20:28, 2 אפריל 2006 (UTC)
הרב עובדיה לא סובר כך, וכן נהגו להקל (ולפעמים גם על משניות, או על תנ"ך). בלי קשר, מסכת הוריות היא רעיון לא טוב בשביל סיום-אינסטנט. היא מסכת קשה יחסית, וכל דף שם ארוך כמו שני דפים במסכת אחרת. בזמנו הלכתי על מכות, ויש עוד כמה מסכתות קלות יחסית (על אף שהן יותר ארוכות בדפים). הללשיחה 20:31, 2 אפריל 2006 (UTC)
מכות זו לא השנייה באורכה (כ"ב או משהו?!...). אולי אקח מסכת ביצה - ארבעים דף טבין ותקלין (ארבעים חסר אחת - ללא דף א'...)?! כנראה. המשנה הראשונה די קלה. ביצה שנולדה ביום טוב וכו'. תאחל לי בהצלחה. גם אתה בכור?! זכית! (גם מחבר שלי שלידי (גם הוא בכור) והתחיל ללמוד איתי הוריות) היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 20:34, 2 אפריל 2006 (UTC)
אינני בכור. למעשה, אני סנדוויץ' (שישי מתוך אחד-עשר). אני חוזר וממליץ על מכות - נראה לי שביצה קשה יותר (מה גם שהיא ארוכה הרבה יותר, ויש לך פחות משבועיים). הללשיחה 20:38, 2 אפריל 2006 (UTC)
קודם כל מסכת הוריות היא לא הכי קצרה (יש את מסכת תמיד שהיא יותר קצרה ולא על כל הפרקים יש גמרא וצירפו אותה למסכת מעילה וקינין כך שלא מדוייק מה שכתבת שהוריות הכי קצרה), דבר שני לא כתבתי כהלכה אלא רק לעיון (מה גם שלפי מה שכתבת אתה לומד דף יומי) חוץ מזה שיש אפשרות לעשות סיום על מסכת קצרה, הסטייפלר הקיל בזה (הציע לחזור על מסכת קצרה שלמדת בעבר כמו נניח מגילה או תענית אפילו בלי רש"י בתנאי שאתה מבין את מה שאתה לומד ורק בדבר הקשה אתה מסתכל ברש"י כמובא בהדרן עלך עמ' קכג ומקורו מפניני הקהלות יעקב עמוד יג) אני כבר יצאתי סופית מויקיפדיה כמשתמש רשום ואני כותב רק כאלמוני

לפי דבריך בויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 1:"למרות הידע המועט שנצבר לי מהישיבה, אני לומד בנוסף דף יומי בשכונה בפתח תקוה (כבר כ-20 מסכתות), סיימתי ש"ס משנה" זכור לך משהו כזה?

אשתדל לענות ראשון ראשון ואחרון אחרון (למען לא אהיה חלופיהן...). מחילה, שכחתי את ההמסכתות הנ"ל (מסכת תמיד זה שמונה דפים נ"ל. לא?!). אם זה אכן אתה, אז הבט נא בויקיפדיה:פרלמנט והצבע בקשר להשם המפורש. פסוק לי הלכה! אבד חסיד מן הארץ (גם פטר רחם איננו...).

בקשר לדף יומי (היום, פסחים ע"ה), המגיד שיעור שלנו (ר' ד. הרשלר מבני ברק תובב"א) אמר לנו שלא ראוי לדחות סיום מסכת בשביל פסח (ז"א ללמוד רגיל ולהשאיר דף אחרון). היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 20:50, 2 אפריל 2006 (UTC)

אכן, לגבי להשאיר דף ליום האחרון, זה די מקובל שזה לא מקובל. אבל אפשר ללמוד בקצב שלך, ולהגיע לערב פסח. הללשיחה 20:55, 2 אפריל 2006 (UTC)
אפשר להתערב? מסכת ביצה - קצת קשה, ואם כבר עדיף מגילה או תענית. אפשר גם מכות, אבל בפרק שלישי הסוגיות שם קשות במקצת. אינני יודע אם אפשר לסיים במסכת תמיד, כיוון שעל חצי ממנה אין כלל גמרא. ינבושד 20:57, 2 אפריל 2006 (UTC)
מחילה, ההצבעה עברה הרגע לארכיון 12 של הפרלמנט. אולי תשפר אבל את יום זיכרון?! משתמש:היהודי
בנימין, שכחת? כל ימיך בעמוד והחזר (על פי האמור במכות פרק שלישי אותה אמור ללמוד) לגבי תמיד תלוי איך אתה סופר את הדפים עם משנה או לא (בש"ס יש בין 2683 ל2711 דפים תלוי איך אתה סופר אותם, וגם על זה יש תשובה בשו"ת אור המאיר סימן עה) זה אכן אני וסגרתי לעצמי את האפשרות להכנס תחת הכינויים שנכנסתי לפני כן (RL, כרם יהושע, כרם-יהושע) כדי לשמור את עצמי שלא להגרר יותר מדי לכתיבה בויקיפדיה, איני רוצה להשתתף בשום דיון והצבעה כאן, (וראיתי כבר את הדיון) לגבי פסיקת הלכה איני פוסק הלכה (לא הגעתי לזה) בקשר לדף היומי אכן ראוי לא לדחות סיום מסכת אבל כבר כתבתי לך דברי הסטייפלר שניתן ללמוד מסכת קצרה, ומה שכתבתי שלמדת דף יומי לעניין שאתה יכול לסיים יותר מסכתות ואם אתה רוצה ללמוד הוריות יש לך אפשרות דרך האתר של הדף היומי יש להם שיעורים על כל המסכת תשמע את כל השיעורים ותחזור, בהצלחה!
תכנס לכאן (דרך אגב יש להם גם שיעורים ביידיש, יכול לעזור לך אם תשמע שיעור בגמרא ביידיש גם תלמד תורה וגם תשפר את היידיש שלך אבל זה תעשה אחרי סיום הוריות)
הלל, דרך אגב - כ"י (כן ירבו) אמן! אנחנו בינתיים רק שבעה ילדים (אני הבכור). ולכרם-יהושע, אתה מדר בלימוד בצורה מאיימת, מה זה הגמרא הזו? נתקע לך הפסיק והנקודה?! תודה על כל המקורות! ממש שכוייח! מתי תהיה פוסק?! ואיפה אתה לומד עכשיו?! כולל?! באיזו עיר?! (זהו, לא אחדור יותר לפרטיות...). לא הבנתי את "עמוד והחזר" (יש לרב מזל שהר"ם שלי ער ויכול להכווין אותי - דף טז), עדיין לא הבנתי למה כוונתך. ותודה על הקישור אבל השמע לא עובד במחשב. מחילה. |היהודי]] ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה
לגבי הפסיק והנקודה לא הבנתי למה התכוונת, פוסק אני יהיה כשאני אדע לפסוק (כרגע אני יותר "רבים חללים הפילה" ולא "עצומים כל הרוגיה...") הכוונה היא לסיפור המפורסם שהגר"ח מוולוז'ין פנה לרבו הגר"א ואמר לו שלמד כל סדר מועד ט"ו או כ' פעמים (גרסאות שונות לסיפור) ועדיין הדברים לא מחוורים אצלו ענה לו הגר"א וכי בטו (או כ) פעמים רצונך להיות בקי? שאל אותו: אלא מאי מאה ואחת? (כדברי הגמרא חגיגה ט:) ענה לו "כל ימיך בעמוד והחזר קאי" תמיד יש לחזור על לימודו, מקור הדברים כמו שציינתי ממסכת מכות (דף טו.) מה פירוש המשפט שם? מחלוקת רש"י ותוס' (ד"ה כל) מצטער שלא יכלתי לעזור עם השיעורים, למדתי לא רחוק ממך (בפתח תקוה אצל הרב גריינמן) תקופה קצרה, תיאורטית אולי הייתי פוגש אותך שם...
התכוונתי שלא פיסקת את הטקסט. אמש קראתי את הספר "חבלים" על קורות ילד יהודי בישיבת החפץ חיים ואני נזכר שראיתי שמה את הנוסח של ה"כ' פעמים". אוסיף שהיה כתוב שם שהגר"א אמר לו שמאה ואחת זה המינימום ומאז זה נחשב לימוד. סיפור מעניין נוסף ששמעתי מהחזון איש נ"ל: פעם בא יהודי ושאל את החזו"א שהוא לא מקבל א גישמאקע בלימוד הגמררא. ענה לו החזו"א - אחרי שעה מתחילים ללמוד, אחרי שעתיים... אחרי שש שעות מקבלים רוח הקודש ולומדים איך ללמוד. מדהים! כדי לא לבטל תורה מחר (יש לנו יום עיון בהלכות הפסח אני אלך לישון אי"ה (קריאת שמע ראיתי שצריך לומר בחצות אבל בכ"ז אני צריך לחזור על פרשייה ראשונה ולומר ברכת המפיל). לילה טוב. את תגובתך אראה אי"ה מחר. אם אפשר רק ענה לגבי האם תענית בכורות היא דין או מנהג (או"ח ת"ע בשו"ע הרב) - בשיחה שם. ודו"ק. גיט נאכט. מיזה הרב גריינמן אם יורשה לי לשאול? ואיפה אתה לומד עכשיו?