שיחת משתמש:ערכן/בירורים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת ערכן בנושא חסימת ערכן

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

חסימת ערכן

ערכן נחסם ע"י Odedee היום ב-2:24, בתקציר החסימה "מפריע" ובהודעת החסימה בדף השיחה - "מאחר שאינך מקשיב לאף פנייה ואתה ממשיך להפריע לכתוב את האנציקלופדיה, חסמתי אותך ליום. אני מקווה שזה יספיק." שיחת משתמש:ערכן#צעקות.

למרבה הצער, בשל העובדה שהחסימה התבצעה דקה לאחר שעודדי שחזר הודעה לגיטימית לגמרי של ערכן בלוח המודעות, נראה שהחסימה (כמו גם השחזור המהיר בלוח המודעות) לא הייתה מוצדקת. אבקשכם לשקול את שחרורו והחזרת דבריו ששוחזרו, הן בלוח המודעות והן כאן. יחסיות האמת 18:12, 2 ביולי 2007 (IDT)

למה לא פנית לעודד לפני שכתבת הודעה זו? ‏pacmanשיחה 18:13, 2 ביולי 2007 (IDT)
פניתי אליו בדף שיחתו לפני שלוש שעות, לצערי לא זכיתי לתגובה, ולאור העובדה שהחסימה תפוג בעוד כ-4 שעות אני לא רואה אפשרות להמתין יותר. אחרת המשמעות היא שאי אפשר יותר לפנות לבירורים בעניין חסימות קצרות מועד, ואני מאוד מקווה שלא הגענו לכך. יחסיות האמת 22:28, 2 ביולי 2007 (IDT)
בניגוד לרושם שעשוי להיווצר פה, יחסיות פנה לעודדי רק לאחר שההודעה הנ"ל נמחקה מפה. בינתיים התברר כי בזמן שבוזבז על כתיבת ההודעה במקום הלא נכון עודדי סיים את פעילותו בוויקיפדיה להיום - דוגמה קלאסית למדוע כדאי לפנות קודם כל למפעיל האמור. טרול רפאים 23:35, 2 ביולי 2007 (IDT)
ממש לא, עודדי ערך לאחרונה ב-11 בבוקר, את הודעתי הראשונה בבירורים כתבתי ב-6 בערב. יחסיות האמת 00:37, 3 ביולי 2007 (IDT)

האין כאן מפעיל אמיץ אשר יסיים את הפארסה הזו? האם זהו שיקול הדעת הראוי בפעילות מפעילים? קרני שיחהמשהו אחר 22:58, 2 ביולי 2007 (IDT)

האם ההתעלמות מקובלנה זו מעידה על פחדנות או על גישה כללית של הפניית מבט? האם מפעיל שניצל לרעה את סמכויותיו אינו צריך לתת דין וחשבון? האם זו הדרך החדשה בה אנו צועדים? קרני שיחהמשהו אחר 00:13, 3 ביולי 2007 (IDT)
אין כאן שום התעלמות. כפי שניתן לראות עודדי לא פעיל מהבוקר. משתמש לא חייב להיות בוויקי 24\7. בברכה סקרלטשיחה 00:18, 3 ביולי 2007 (IDT)
אין ספק, אבל במידה והוא אינו זמין, אפשר לשחרר מחסימה לפי שיקול דעתו של מפעיל זמין. קומולוסשיחה 00:21, 3 ביולי 2007 (IDT)
כמו כן, יש להזהיר את עודדי כי חריגה נוספת מסמכויות מפעיל תגרור חסימה ואף שלילת הרשאות. קרני שיחהמשהו אחר 00:22, 3 ביולי 2007 (IDT)
ואני סברתי לתומי שרדיפת אדם לא זמין והשמצתו גם היא איננה מקובלת בוויקיפדיה, או שלדעתך משום שהוא מפעיל מערכת דמו מותר!? אם אין לך מה להגיד פשוט תשתקו, האיומים הללו מבחילים אותי. טרול רפאים 00:32, 3 ביולי 2007 (IDT)
זה אסור, אבל העלאת טענות נגדי כשאני חסום ולא יכול לענות היא לגיטימית. איפה משפט בוזגלו? ערכן 02:55, 3 ביולי 2007 (IDT)
מה הכוונה "יש להזהיר את עודדי"? מי צריך להזהיר? קרני עדיף שבמקום לאיים פשוט תפנה ישירות לעודדי ותגיד לו את זה. אני לא חושב שחסימה פועלת על מפעילים, כך שהאפשרות הזו כנראה לא תעשה שום דבר. יתכן שהחסימה הייתה מוצדקת, אבל לטעמי מוטב במקרה כזה לחסום לזמן קצר יותר, במיוחד כשמדובר בחסימה ראשונה של המשתמש. אם לא יעלו התנגדויות אשחרר אותו בדקות הקרובות (לא שזה ממש משנה כי ממילא אוטוטו פוקעת החסימה). אגב המערכת חסמה אוטומטית 4 משתמשים נוספים שחלקו IP עם ערכן, מה שיתכן שרומז על משתמשים נוספים שערכן מחזיק בהם. ערן 00:37, 3 ביולי 2007 (IDT)
יש לבדוק מיהם אותם משתמשים? אני בטוח שיש, כי ניתן לבדוק בדפי XML מה ה-ID של כל משתמש, אבל מכיוון שמדובר ב-20GB, אני בטוח שיש דרך טוחה יותר לבדוק זאת. ‏Yonidebest Ω Talk 00:40, 3 ביולי 2007 (IDT)
בדקו ומצאו שאלו בסכ"ה כתובת המחשב שלי שכנראה משתנות כל פעם שהמחשב נדלק מחדש. ויקיפדיה:בודק/בקשות לבדיקה#משתמש:ערכן. ערכן 02:57, 3 ביולי 2007 (IDT)
אני מציע שהמתדינים יציצו בתרומותיו של ערכן ויתרשמו איזה עריכות יתכן שאבדו לוויקיפדיה כתוצאה מהחסימה... בברכה. ליש 00:41, 3 ביולי 2007 (IDT)
אני חושב שהחסימה - ליממה בסך הכל - היא בגדר הסביר. ערכן איננו איזה ויקיפד שהילך לו כך סתם בשדרות ויקיפדיה ופתאום התנפל עליו מפעיל משוגע. הוא התבקש - תחילה בנועם, ואחר כך בתקיפות - כמה וכמה פעמים, על ידי כמה וכמה ויקיפדים, לסגת מהרעיונות הגרנדיוזיים שלו לחוקק לנו חוקה. הסברתי לו בעצמי שלשם כך צריך לצבור הרבה יותר "קרדיט" בתוך הקהילה. הוא בחר להמשיך לטרטר את כולם בעניין הזה, ואחרי שראינו שלא הלך בטוב, צריך ללכת בפחות טוב. אפשר היה אולי להמשיך להזהיר, או לחסום לשעתיים בלבד, אבל אני לא חושב שזה עקרוני. זה היתרון בחסימות קטנות - עד שגומרים לריב עליהן, הן פגות מעצמן. ‏Harel‏ • שיחה 00:42, 3 ביולי 2007 (IDT)

לבל יישאר הדיון הזה בלי תגובתי, גם אם המאוחרת, אוסיף אותה כאן. המשתמש הזה מפריע מזה זמן מה במין קמפיינים של חוקות, הוא לא בא לכאן כדי לתרום לוויקיפדיה. אם טעיתי במשהו בחסימה הזו, זה העובדה שחסמתי רק עכשיו ולא קודם, ושחסמתי רק ליום ולא ליותר מזה. ארבע החסימות הנוספות שמראות לכאורה על בובות גרב הן האינדיקציה הטובה ביותר לכוונות הטובות של ערכן, והטיפול בהן יימשך הלאה. ‏odedee שיחה 00:57, 3 ביולי 2007 (IDT)

תגובת הנחסם

ברצוני להודות ליוזמי הבירור ולתומכים בהסרת חסימתי. בהיות שאין ברצוני לפתוח את הויכוח אציין מספר דברים ענייניים כנגד הטענות שהועלו כלפי:

  • הטענה שיש לי בובות גרב נבדקה, לבקשתי בדף השיחה, ונמצא שהחשד היה מוטעה. הראל פירסם את התוצאות והתנצל בדף הבדיקות, ואני מבקש פירסום רשמי של תוצאות הבדיקה גם בדף זה , למען יוחזר לי שמי הטוב (יש מי שנכנס לדף הזה ולא לדף הבדיקות). בינתיים קישור לדף הבדיקה: ויקיפדיה:בודק/בקשות לבדיקה#משתמש ערכן.
  • העלאת טענות נגדי בדף זה, בשעה שהייתי חסום ולא יכלתי לענות, ואירכובו לפני פקיעת חסימתי יכולה להתפרש בטעות כ"סתימת פיות". קל מאוד להטיח האשמות על אדם שאינו יכול לענות. אני מבקש שתגובתי זו תובא לידיעת משתתפי וצופי הדיון שראו את ההאשמות כלפי ולא ראו את תגובתי זו, זה מינימום של מנהל תקין.
  • פתיחת טיוטה במרחב הפרטי אינה עילה לחסימה. לא עברתי על אף כלל מכללי ויקיפדיה. החסימה הגיע דווקא בעת שביקשתי את עזרת הויקיפדים בהכנת טיוטת חוקה במרחב הפרטי. אני מבין כי יש רבים שהסיון ליוזמה זו אינה לרוחם, ואני מכבד את דעתם, אולם חסימתי באילתור כזה ומחיקת הקישור וההודעה שהצבתי על כך בלוח ההודעות ובדף השיחה של הדרך החדשה יכול להתפרש בטעות כסתימת פיות וחבל.
  • בקשר לטענה "צעקות"- אני מזמין אתכם לראות את תגובותיו של ליש להמתעתק בדף השיחה על הדרך החדשה. שיחת ויקיפדיה:יציאה לדרך חדשה#נעשה.
  • בקשר לטענה שאני עוסק בפוליטיקה ולא בערכים- התעסקותי בפוליטיקה התחילה אחרי שמפעיל מערכת מסוים (רמז, זה שחסם אותי) מחק לי ערכים על שנים עבריות, ערכים שנכתבו מחדש בתוך ערכים על מאות שנים, ע"פ פשרה במזנון. לצערי למדתי בזמן הקצר שהייתי בויקיפדיה עד כה, כי לא תמיד ניתן לסמוך על שיקול דעתם הצודק של המפעילים ולכן חשוב לי האלמנט הדמוקרטי בויקיפדיה שצריך לאזן את המצב.
  • אין בכוונתי להוסיף כאן הודעות, משום שהעיקר הוא ערכים, אולם אשתדל ללקט כאן כמה קישורים מילותיו המנומסות של עודד, לעיון הציבור. ערכן 02:46, 3 ביולי 2007 (IDT)