שיחת משתמש:שי אבידן/טיוטה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת שי אבידן בנושא מלחמת הילדים של חורף

מלחמת הילדים של חורף[עריכת קוד מקור]

ב-13 באפריל כתב עמיחי בכיכר העיר, והעלה נקודה חשובה: ב-24 במאי ימלאו 20 שנה ליציאה מרצועת הביטחון בדרום לבנון. הוא קרא למתקפת איכות בנושא, וכמתעניין בהיסטוריה צבאית נרתמתי למשימה. במהרה עיצבנו את דף מתקפת האיכות, בו מיפינו את הערכים הרלוונטיים העוסקים בגורמים כמו צבא דרום לבנון, חזבאללה, אמצעי הלחימה, מרחב הלחימה ועוד.
20 שנים נותנות נקודת מבט שונה, היסטורית יותר, על מה שאירע. ויקיפדיה העברית החלה את דרכה בסך הכול שלוש שנים לאחר הנסיגה. באופן מובן, בהתחלה היה מעט חומר לכתיבת אנציקלופדיה בנושא. כעת, כחלוף 20 שנה מהנסיגה, אנחנו צריכים להתחיל לכתוב את תולדות רצועת הביטחון אל תוך האנציקלופדיה. זהו מעין מוקש.
זהו מוקש, מכיוון שבניגוד למלחמת לבנון השנייה, שהתרחשה בעיצומו של עידן האינטרנט וכן נחקרה על ידי גורמים אחרים, את השהייה בלבנון המחקר הדחיק. זהו מוקש, מכיוון שהנסיגה מלבנון הותירה סנטימנט משונה בקרב עם ישראל. מלחמה ללא אות קרא לה צ'יקו, מלחמה שזכתה להתעלמות. מיעוט המחקרים אודות התקופה מקשה עלינו להיות נייטרלים, ונוצר מצב שבו אנחנו בעצמנו ההיסטוריוגרפים, ובמקום שהאנציקלופדיה תיכתב על פי המחקר - היא נכתבת יחד איתו.
יש למתקפת האיכות חשיבות גבוהה, שכן העניין הגובר סביב ימי השהייה בלבנון מוביל, באופן הגיוני, לעלייה בצפייה בערכים השונים העוסקים בתקופה. לקראת ה-24 במאי, יום היציאה מלבנון, וכן לקראת ה-6 ביוני, שהוא בין השאר יום הכניסה ללבנון, עלינו להשקיע מאמצים רבים בשיפור ובהרחבת הערכים אודות אותה תקופה.
ההישגים כבר נראים בשטח. נכתבו למעלה מ-15 ערכים ונערכו ערכים רבים. אך המלאכה רחוקה מלהסתיים. אני קורא לכולכם - תנו יד, היכנסו מתחת לאלונקה ועזרו לנו לשפר את הויקיפדיה, אות אחרי אות, ערך אחרי ערך.

הארי פוטר 73 - בברכה, (שימנשמע?) מה, אין? 15:22, 4 במאי 2020 (IDT)תגובה

קטע קול