שיחת משתמש:Athanasius 77

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוך בואך לוויקיפדיה![עריכת קוד מקור]

If you can't read Hebrew, click here.

שלום Athanasius 77, וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה.
ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, שיתופית ופתוחה שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לערוך אותה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר ערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך. לפני שמירת השינוי מומלץ ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי שעשית תקין. לפרטים נוספים: איך לערוך דף, סיוע לגבי עריכות "נעלמות", איך לעצב דפים.

דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף נושא חדש בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף. בדפי השיחה יש להקפיד על כללי התנהגות בין חברי הקהילה.

חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך חותמים בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~), אלו יהפכו אוטומטית בשמירה לחתימה הכוללת את שמך וקישור לדף המשתמש שלך, בתוספת השעה והתאריך.

דפי משתמש והודעות אישית: לכל משתמש רשום יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש, שאליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש, משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. בדף השיחה של המשתמש אפשר להשאיר לו הודעות. המשתמש יקבל חיווי על ההודעה הממתינה.

לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.

מומלץ לעיין במדריך הכתיבה המקוצר שמסביר את כללי הכתיבה הבסיסיים. אם ברצונך בעזרה נוספת, ניתן לקרוא את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכדומה), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק הייעוץ. אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

בהנאה!

הוספת מידע לפורטל[עריכת קוד מקור]

איך אני יכול להוסיף עוד דברים ברשימה עצמה של פורטל {נצרות} ?

תודה רבה D-:

אתאנסיוס - נוצרי גאה :-) 18:30, 13 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

ארגז החול שלך.[עריכת קוד מקור]

שלום אתנסיוס,

אני מצטער, אבל לא נראה לי שאפשר לעשות משהו עם הקטע שכתבת. התחלתי לבצע הגהה וכך נראה הקטע הראשון שלך: לאחר השינויים שלי

"הנזירות בנצרות התחילה במדבריות מצרים במאה ה-4 כצורה של סיגוף והתענות. את תנועת הנזירות החלו הנזירים המצרים אנטוניוס ופאכומיוס, שהיו הנזירים הראשונים בעולם הנוצרי. למרות זאת נחשב פאול הקדוש כנוצרי הראשון שחי חיי נזירות"

כאן נתקעתי משום שבעצם אתה לא מתאר מה עשו הנזירים במדבר?, מדוע עשו זאת? מי היה אנטוניוס? ומדוע החליט להיות נזיר? האם פאול הקדוש הוא פאולוס או שמדובר באדם אחר? אם לא, מי היה? מדוע נחשב נזיר? בקיצור, אתה מדלג על הרבה מאוד מידע חשוב.

הערה נוספת. אני מבין שבעיניך אנטוניוס, פאכומיוס ופאול הם קדושים, אבל באנציקלופדיה לא מקובל לכתוב כפי שכותבים בספרי קודש ולכן אל תחזור על התואר כל פעם שאתה כותב את השם. אביהושיחה 18:06, 16 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

באמת סליחה, והיינה עוד פרטים חשובים...

אבבא אנטוניוס[עריכת קוד מקור]

אנטוניוס היה בן למשפחה עשירה שאהבה את הכנסייה ואהבה לעזור לעניים. אנטוניוס בגיל 20 לאחר ששני הוריו מתו נותר לבדו עם אחותו. ואז ביום אחד כשהלך לכנסייה שמע את דברי ישו : "אִם רְצוֹנְךָ לִהְיוֹת שָׁלֵם, לֵךְ מְכֹר אֶת רְכוּשְׁךָ וְתֵן לָעֲנִיִּים וְיִהְיֶה לְךָ אוֹצָר בַּשָּׁמַיִם; אַחַר כָּךְ בּוֹא וְלֵךְ אַחֲרַי." (הַבְּשׂוֹרָה עַל־פִּי מַתַּי פֶּרֶק יט – 21 )

לאחר ששמע את המילים האלו, החליט לקיים את המצווה הזאת. הוא נתן את כל רכושו לעניים ואת אחותו עזב אותה עם בתולות.

עד התקופה הזאת, הנזירות לא הייתה קיימת, אלא כל מי שרצה להתבודד על מנת להתפלל היה מתבודד בפאתי העיר. וכך עשה אנטוניוס. אבבא אנטוניוס התחיל את חיי הנזירות (אבבא = ראש מנזר / מאבות הכנסייה) ממש במדבר ובכך כדי שיכול להתנזר ולהתרחק מכל העולם וכל מה שקשור אליו, על מנת להתפלל ולצום ולחיות חיי צניעות ולקרוא ספרי קודש - במילים אחרות להקדיש את עצמו לאל ולהליכה בדרכי ישו ושליחיו. התנסותו הרבה משך עשרות השנים בחיי הנזירות בתוך המדבר נתן לו במידה כה רבה תכונות טובות כגון צניעות וחוכמה רבה, וכו'... בנוסף לידע שקיבל, דרך התנסותו במדבר הוא יכל להדריך כמיות גדולות של אנשים שרצו גם הם להתנזר. ובכך מס' התלמידים אצלו גדלו. (התנוסתיו במדבר = בכוונה איך ללחם במחשבות רעות ולהתגבר עליהם כגון גאוותנות, הרגשות שיעמום, תשוקות מיניות...)

רצונו להיות קדוש מעונה גרם לו ללכת ולחזור למצרים (הכוונה לחזור ממדברים אל תוך מצרים) על מנת שגם הוא ימות לשם ישו כמו הרבה אנשים גם - אשר בתקופה זאת הייתה לפני שלטונו של הקיסר קונסטנטינוס הראשון שהתנצר) לפי הסיניקסאריום - (ספר שבו רשומים כל הקדושים בתאריכים מסוימים) שאלוהים שמר עליו לטובת האנשים. ובכך הפך אנטוניוס כ"כ מפורסם והתחילו לבוא עוד ועוד מרחבי העולם על מנת להיות תחת הנחיתו במיוחדד בגלל הנסים שהיה עושה. ואפילו הקיסר הרומי קונסטנטינוס הראשון שלח לו מכתב שבו מבקש ממנו להתפלל בשבילו ובשביל ממלכתו.

ובטח שמע בו פאכומיוס (אנסה לכתוב עליו גם הוא) שידוע כהראשון שייסד שיטה חדשה לנזירים והיא שיחיו יחד בתאים (מנזרים) ולחיות חיי שיטוף ולהתחלק בכל דבר.

פגישתו עם אבבא פאול[עריכת קוד מקור]

מאחד הדברים שאבבא אנטוניוס אמר שהוא חשב שהוא כן הנזיר הראשון אך בא קול משמיים שאמר לו שהוא לא. ויש איש הנקרא פאול שהוא התנזר לפניו. הצליח אנטוניוס לפגש בפאול וידע ממנו את כל פרטי חייו, ואיך התחיל את חיי הנזירות(שהורא גם היה ממשפחה עשירה). ואז בפעם השנייה כשהלך אליו, פאול היה מת ואז קבר אותו עם טוניקה שהייתה מתנה מאתאנסיוס הפתריארך (שכתב את וויטא אנטוני – סיפורו של אנטוניוס) ועד היום לא יודע איפה פאול קבור.

העולם הנוצרי חישב את שניהם אנטוניוס ופאול כהנזרירים הראשונים שייסדו את הנזירות.

אתאנסיוס - נוצרי גאה :-) 20:19, 16 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

ראיתי שאתה בעניין אז רציתי להזכיר את קיריליוס ואת התרגום שנעשה לכתביו לעברית: קיריליוס מסקיתופוליס, חיי נזירים במדבר יהודה, הוצאת יד בן צבי, ירושלים, 2005.

בברכה, talmoryair 10:40, 27 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה :)

טיפ לעורך[עריכת קוד מקור]

במקום ללחוץ כל דקה על כפתור שמור, מומלץ להיעזר בכפתור "הראה תצוגה מקדימה" כדי לראות איך תשפיע העריכה ורק כאשר תגיע לתוצאה שנראית בעיניך סבירה, ללחוץ על כפתור השמירה. בברכה, DGtal 23:55, 29 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

אא אוקי... תודה אתאנסיוס - נוצרי גאה :-) 22:27, 30 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום, כתבת שאין לך מידע על זכויות היוצרים של התמונה. אנא ראה את הדף ויקיפדיה:העלאת קובץ לשרת. אם התמונה לא עומדת בכללים שכתובים שמה, יהיה עלינו לצערנו למחוק אותה מפאת הפרת זכויות יוצרים. בברכה, צהוב עולה 22:41, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]


שלום, Copyright © 1992-2001 Copt-Net All rights reserved זה את מה שמצאתי לגבי האתר עצמו, המקור. לא משנה אם זה רק עד 2001 הזכויות?

אתנסיוס - נוצרי גאה :-)שיחה 23:42, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום, לצערי זה לא מספיק טוב, אסור להעתיק מאתר שכל הזכויות שמורות בו, בלי קשר לשנים שכתובות באתר (לפחות עד שהאינטרנט יהיה בן 50). צהוב עולה 23:44, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אתה תושב מצרים? North Korea 00:05, 18 בפברואר 2007 (IST)

אני ישראלי אבל במקור מצרי קופטי... :) אתנסיוס - נוצרי גאה :-)שיחה 00:10, 18 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
יש הרבה קופטים בישראל? North Korea 00:12, 18 בפברואר 2007 (IST)
יש מס' טוב של קופטים פה אבל לא הרבה... אתנסיוס - נוצרי גאה :-)שיחה 00:17, 18 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
אפשר לדעת באיזו דרך הם הגיעו לישראל? האם יש להם אזרחות ישראלית? North Korea 00:21, 18 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
בטח שיש להם, יש את אלה שהיו כבר לפני הקמת מדינת ישראל, ואז כשהוקמה נחשבו כערבים וקיבלו אזרחות ישראלית. בנוסף לאלה שעזבו את מצרים ובאו לפה לאחר השלום. אתנסיוס - נוצרי גאה :-)שיחה 00:26, 18 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
זהו מידע מעניין ולדעתי כדאי להוסיף אותו בערך נצרות קופטית. ובעיניין הנצרות הקופטית: הבנתי שמדובר בזרם או פלג בדת הנוצרית (כמו נצרות קתולית, נצרות פרוטסטנטית וכו') ויש את הקופטים שהם התושבים המקוריים של מצרים וצאצאים המצרים הקדומים, אבל רוב הקופטים בעולם הם דווקא לא ממוצא מצרי (אלא אתיופים ועוד), הבנתי נכון? ובנוגע לקופטים בישראל: האם כולם ממוצא מצרי? אלה שהיו בישראל לפני הקמת המדינה ישבו בירושלים? ואלה שהגיעו ממצרים אחרי הסכם השלום: למה הם היגרו לישראל וכיצד קיבלו אזרחות ישראלית, על פי איזה חוק? האם מדובר בפליטים פוליטיים? North Korea 00:34, 18 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]


בד"כ הקופטים בעולם הם כן קופטים מצרים... כי למשל הבריטים המשתייכים לכנסייה הקופטית כבר יש להם כנסייה בריטית אורתודוכסית (שמשתייכת גם כן לכנסייה הקופטית)... הדבר עצמו עם האתיופים שיש להם כנסייה אתיופית... משום כך לא קוראים להם קופטים...

בקשר לקופטים שבישראל: הקופטים רובם כן מצרים, וישבו בירושלים ובנצרת... לא מדובר במס' רב של קופטים שבאו לישראל, ת'אמת לא יודע כ"כ איך קיבלו.. את מה שכן ידוע לי שרובם התחתנו עם ערבים תושבי ישראל... ואת אלה שבאו לפה במקור הלכו קודם למדינות מערב ומשם לישראל... אתנסיוס - נוצרי גאה :-)שיחה 20:18, 18 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]


שלום, אני מחפש ישהו לתרגל איתו את הערבית שלי. צור קשר, אם אתה מעוניין לעזור לי. שונרא 13:42, 7 ביולי 2007 (IDT) אין בעיה :)אתנסיוס - נוצרי גאה :-)שיחה[תגובה]

שלום ! כתבתי את הערך על איסנא, שבה גם ביקרתי לפני שנים רבות. חסר לי תמונה וחומר על מנזר 3600 הקדושים. האם יש לך במקרה ? דףהצטרפו למיזם התאריכים העברייםשיחה 23:26, 6 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

יסמין שואלת[עריכת קוד מקור]

למה הורדת מדף השיחה שלך את מה ששלחה לך? אלירן d שיחה 18:35, 21 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]