שיחת משתמש:Chen raz

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, Chen raz, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

ערן 19:55, 11 אוק' 2004 (UTC)


שלום חן. למרבה הצער יש בעיה בין האי מייל שלי לבין הויקיפדיה, וכל מה שנשלח בעברית מתקבל כג'יבריש גמור. אני כתבתי במפורש שלשלוח אלי רק באותיות לועזיות, אבל כנראה שזה לא מספיק, ואני אצטרך למצוא סידור אחר. בינתיים או שתשלח מהדואר שלך, או תכתוב פה, או בשיחה של הערך. מצטער.

כמו כן, לא מקובל מה שעשית, למחוק מה שמישהו אחר (במקרה הזה אני) כתב, בלי שום דיון לפני זה. eman

נייטרליות[עריכת קוד מקור]

אנא הקפד על כתיבה נייטרלית בערכיך. תודה. גילגמש שיחה 17:24, 23 פבר' 2005 (UTC)

נייטרליות[עריכת קוד מקור]

שלום,
אנא הקפד על כתיבה נייטרלית בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 20:23, 24 מרץ 2005 (UTC)

קצת על עצמך[עריכת קוד מקור]

יהיה נחמד אם תכתוב כמה פרטים על עצמך בדף המשתמש שלך. זה עשוי להועיל לאנשים בעלי תחומי ענין דומים או אנשים שקראו מה שכתבת ומתענינים מי הכותב. אורי מוסנזון 01:58, 16 מאי 2005 (UTC)

כן אני יודע אורי, אתה צודק. כבר כמה זמן אני מתכנן לעשות את זה. בקרוב ההשקה...--Chen raz 19:00, 16 מאי 2005 (UTC)

קראתי את דף המשתמש החדש שלך ומאד ניהנתי. אני חושב שאתה כותב מאוד יפה ושתוכל לתרום הרבה לויקיפדיה. חסרה בדף המשתמש שלך קצת ויקיזציה, הייתי מוסיף אותה בעצמי אבל נהוג להתייחס לדפי משתמשים כשטח פרטי. כל טוב אורי מוסנזון 09:41, 21 מאי 2005 (UTC)

תודה אורי, כבר כמה זמן רציתי לכתוב, אבל אתה נתת לי פוש לזה. למה בדיוק אתה מתכוון ב-"וקיזציה?" --Chen raz 10:43, 21 מאי 2005 (UTC)

אני שמח שהיתה לי הזכות לתת פוש. ויקיפדיה:ויקיזציה - הוספת קישורים מתוך הדברים שאתה כותב. לדוגמה (קישור לפאלון גונג) "...ובשיפור עצמי, בעזרת שיטה שנקראת פאלון גונג." אורי מוסנזון 11:29, 21 מאי 2005 (UTC)

שלום חן,
תשים לב בבקשה, אחת התמונות שהעלת לשרת מועמדת למחיקה. הנה לינק לדיון: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/Faluntortures.jpg. גילגמש שיחה 06:50, 21 מאי 2005 (UTC)

שלום חן,
אני מבקש ממך לציין את הרשיון לכל תמונה ותמונה שהעלת לשרת. אנחנו מקפידים על זכויות היוצרים וזהו תנאי הכרחי להשארתן של התמונות. לא די בכך שאתה מתרגל את השיטה. צריך אישור בכתב מבעל זכויות היוצרים המקורי להשתמש בתמונה. בחלק קטן מהמקרים אפשר לטעון לשימוש הוגן, אבל אלו מקרים ספורים. במקרה של פאלון גונג, תמונת הסמל היא בגדר שימוש הוגן, אך לא תמונות שמתארות את התירגול. תודה. גילגמש שיחה 10:29, 21 מאי 2005 (UTC)

בסדר גמור - ביקשתי רשיונות מבעלי התמונות ובקרוב יהיו לי תשובות --Chen raz 10:40, 21 מאי 2005 (UTC)

ברגע שיביאו לך, תוסיף אותן בבקשה לכל תמונה ותמונה. גילגמש שיחה 10:41, 21 מאי 2005 (UTC)

גילגמש - התמונות נלקחו ממספר אתרים, למשל: [1]. אם תדפדף עד למטה, תראה שיש אישור מפורש לעשות שימוש בתמונות (כאמור - זו הסיבה שאנשים סכנו חייהם כדי להוציא אותן מסין, כדי שאחרים יוכלו לראות אותן). --Chen raz 18:21, 24 מאי 2005 (UTC)

אני שמח שאתה לא מפר זכויות יוצרים, אך לפי תנאי הרישיון של ויקיפדיה אתה צריך לציין במפורש את האישור שניתן לך (במקרה זה אישור כללי של האתר) ואף לספק לינק לעמוד ספציפי שממנו לקחת את התמונה. גילגמש 18:50, 24 מאי 2005 (UTC)

אוקי, אין בעיה - איפה אני אמור לציין את זה? --Chen raz 20:28, 24 מאי 2005 (UTC)

בדף התמונה. עורכים אותו בדיוק כמו שעורכים מאמר רגיל. גילגמש 20:32, 24 מאי 2005 (UTC)

בסדר גמור, עשיתי כפי שאמרת. --Chen raz 22:31, 24 מאי 2005 (UTC)

אחלה. הבנתי שאתה רוצה לכתוב מאמר על המפלגה הקומוניסטית הסינית. מאמר זה חשוב ביותר היות והמפלגה היא סין וסין היא המפלגה, אך ראיתי שרצית לציין בהרחבה את עניין הרצח - האזכור הזה חשוב, חשוב מאוד אפילו, אבל אין להפוך את הערך להצגת פשעי המפלגה. אם אתה רוצה להרחיב על עניין העינויים בסין, שזהו נושא חשוב ביותר צריך לעשות את זה במאמר נפרד. שם באמת אפשר לכתוב דברים קשים יותר ולהרחיב על כל הרדיפות והרצח. גילגמש 00:16, 25 מאי 2005 (UTC)

כן ברור זה לא רק על הרצח והפשעים, זה על כל ההסיטוריה של המפלגה וכל האופי שלה והמהות שלה. האמת היא שאני עדיין לומד את הנושא המרתק הזה, ואין לי עדיין מסקנות. אבל ממה שאני רואה בינתיים, כל חמש שנים בערך המפלגה הזו מכריזה מלחמה על מישהו אחר. פעם זה על בעלי האדמות, פעם על בעלי הממון וכן הלאה. כך שברור שלא יהיה מנוס מלתאר את הטבע של המפלגה הזו. ודרך אגב, אני חושב שזה רעיון מעולה. איך היית מציע לקרוא לערך הז? --Chen raz 16:27, 25 מאי 2005 (UTC)

הראשון - המפלגה הקומוניסטית הסינית. השני - הפשעים של המפלגה הקומוניסטית הסינית. בערך אודות המפלגה, הייתי מייחד לא יותר מפסקה או שתיים לפשעיה. בשביל זה יש את הערך המלא, אחרת העניין יוצא מהפרופורציה. גילגמש 16:31, 25 מאי 2005 (UTC)

ערך "הפעשים של המפלגה הקומוניסטית הסינית" בנפרד מהערך "המפלגה הקומוניסטית הסינית"? קצת מוזר, לא? חוץ מזה, גילגמש, נראה לי שקצת קשה להוציא דבר כזה ענק מפרופורציה, אתה מכיר עוד מישהו/משהו שרצח 80 מיליון איש? זה כמו שנגיד שבערך "פצצה גריעינית" צריך לדבר על הצבע והצורה שלה, אבל לא להבליט יותר מדי את זה שהיא מחסלת אנשים. טוב, אולי דוגמה קצת קיצונית, אבל אתה מבין למה אני מתכוון, לא? לפעמים העובדות הן כל כך קשות, שקשה לנו לקחת את הדברים בפרופרוציה, אתה מבין? --Chen raz 18:52, 25 מאי 2005 (UTC)

אתה מפספס את הנקודה העיקרית. ויקיפדיה לא באה לשפוט איש. תבין, המאמר חייב להיות נייטרלי, חף מרגשות. המפלגה הסינית רצחה 80 מיליון אנשים? או קיי, אפשר לכתוב על זה פסקה או שתיים מתוך איזה 20-30. למה? כי זאת לא הפעולה העיקרית של המפלגה הזאת. מה שאתה מנסה לעשות הוא לכתוב פתיח קצר, קצת היסטוריה, קצת פעילים בולטים ואז לייחד חצי מהערך לפשעי המפלגה. זהו כתב אישום. ויקיפדיה לא מנפיקה כתבי אישום. הפתרון הטוב ביותר הוא שני ערכים - אחד למפלגה אם אזכור קצר לפשעיה וערך נפרד שבו אפשר לתאר בצורה נרחבת יותר. אולי עדיף לתת למאמר את השם "פשעי המשטר הסיני". אסור לערבב בין הדברים.
אם תעשה כמו שאתה רוצה, אתה שוב תכנס למלחמת עריכה. לא חבל? תנסה לכתוב בצורה נייטרלית. כתיבה מתלהמת מתאימה לעיתון, לא לאנציקלופדיה. כאן המקום להזכיר ויקיפד אחד, אולי אתה אפילו מכיר אותו. מדובר באבי בליזובסקי. הוא מבעלי האתר "הידען" ואיש רב אשכולות שמתמצא בעיקר במדעים המדויקים. לצערי הרב, הוא גם אתאיסט לוחם. לדידו, האלוהים לא רק שלא קיים, אלא עצם אזכור שמו הוא פשע. הערך שלו על אלוהים התחיל עם שלילתו כמעט בלי הסבר על המושג שאותו הוא מנסה לשלול. הבחור נכנס למלחמות עריכה אינסופיות ובסוף פרש. שוב, לא סילקנו אותו, אני מצטער מאוד שהוא פרש, אך זאת התוצאה הצפויה של ההתנהגות הזאת. זהו פרויקט שיתופי, יש כללים ונהלים שנועדו לאפשר לכולם לעבוד ביחד ללא השתלחות האחד בשני ובלי מריבות מיותרות. מסע הצלב שלך נגד הסינים לא יצליח. אתה רק תתאכזב וחבל. גילגמש 19:02, 25 מאי 2005 (UTC)

חס ושלום נגד הסינים, אין לי שום דבר נגד הסינים ולא נגד אף אחד, ובטח שאין לי שום מסע צלב. אני מסכים איתך שצריך לכתוב בלי רגשות ובצורה עניינים ולא מתלהמת ואני אקח לתשומת לבי את כל מה שאמרת. לדעתי צריך לכתוב את מה שרלוונטי לערך. מה שמעניין לדעתי זה ההיסטוריה של המפלגה, המעשים שלה בהווה, האידיאולוגיה שלה, המטרות שלה וכד'. בכל מקרה, נראה לי שהדיון הזה קצת מקדים את המאוחר, בוא נחכה ונראה מה אכתוב, כי אני בעצמי עדיין לא יודע ועדיין רק לומד את הנושא, כל הזמן אני לומד עוד דברים, ולך תדע, אולי גם לך זה יחדש דבר או שניים. --Chen raz 20:49, 25 מאי 2005 (UTC)

אני בטוח שזה יחדש. גילגמש

בקריאה שניה[עריכת קוד מקור]

קראתי שוב את דף המשתמש שלך וחשבתי שוב על העובדה שכולנו מוזנים באינפורמציה ממקורות תקשורת בעלי אינטרסים. האינטרנט בכלל וויקיפדיה בפרט הן, כידוע, תקווה למילוט מהעניין. האם תוכל להוסיף לויקיפדיה מידע ממקורות חדשים? אורי מוסנזון 09:00, 24 מאי 2005 (UTC) כן, זה בדיוק מה שאני שואף לעשות. למשל, ראיתי שאין שום ערך "המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס)", ויש על זה המון מיד, למשל מידע שפרסם העיתון "אפוק טיימס", שזה העיתון הגדול ביותר המופץ חינם בסינית בכל העולם. העיתון הזה יצא בסדרה של 9 כתבות ענק על ההיסטוריה של המק"ס שעוררה סנסציה בסין. מסתבר שרוב הסינים (ולדעתי גם רוב הציבור בעולם), בכלל לא מודע לכך שהמפלגה הזו רצחה 80 מיליון בני אדם מיום שהוקמה (בסין בלבד). וזו רק דוגמה. אגב - מיום שפורסמו הכתבות, בתחילת השנה, ועד היום, פרשו כבר למעלה ממיליון וחצי סינים מהמפלגה הקומוניסטית. זה כל כך מבהיל את השלטון שם, שבמקומות מסוימים הוכרז משטר צבאי. (אם זה מעניין אותך, אני יכול לשלוח לך קישורים...) --Chen raz 18:15, 24 מאי 2005 (UTC)

תודה על ההצעה לשליחת הקישורים, אבל אני מעדיף שתישלח לי את שמות הערכים שתכתוב בויקיפדיה בנושא.. אורי מוסנזון 18:58, 24 מאי 2005 (UTC)

כרגע אני עובד על הערך "המפלגה הקומוניסטית הסינית" שעדיין לא קיים בויקיפדיה. זה ערך מאוד מורכב והאמת היא שלוקח לי די הרבה זמן ללמוד את הכל - פשוט המון המון חומר. מקווה להתקדם --Chen raz 20:19, 24 מאי 2005 (UTC)

יופי, בהצלחה! אורי מוסנזון 04:31, 25 מאי 2005 (UTC)

יצירת קשר[עריכת קוד מקור]

חן שלום, האם יש אפשרות ליצירת קשר עמך באופן מעט פחות פומבי, שלא מעל גבי האתר?