לדלג לתוכן

שיחת משתמש:Gambit~hewiki

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת יחסיות האמת בנושא חסימתי על ידי Pacman
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Gambit~hewiki, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,Hummingbird 20:42, 16 באפריל 2007 (IDT)תגובה

מנה חמה[עריכת קוד מקור]

המדובר במותג פרסומי שהפך לסוג של מאכל. צריך להפריד בין המותג לסוג המאכל.

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, דרור 00:18, 17 באפריל 2007 (IDT)תגובה

סיניסטר[עריכת קוד מקור]

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, סקרלטשיחה הפתיעו אותי 21:28, 17 באפריל 2007 (IDT)תגובה

מדעי הטכנולוגיה[עריכת קוד מקור]

הנושא אינו אנציקלופדי. אנא - לפני שאתה יוצר ערכים נוספים, קרא מעט מדפי המדיניות המקושרים בתחילתו של דף זה. הדבר יסייע לך בהכרת נהלי המקום. תוכל לפנות אליי בכל שאלה. בברכה, ירוןשיחה 13:35, 23 באפריל 2007 (IDT)תגובה

ערכים לא אנציקלופדים[עריכת קוד מקור]

אזהרה אחרונה: המנע מהעלאת ערכים לא אנציקלופדים. ‏pacmanשיחה 19:41, 10 במאי 2007 (IDT)תגובה

ובפירוט נוסף : הערך "חטיף" שכתבת היה קצר מאד ולא מדויק (אי אפשר לחלק את החטיפים רק לכאלו משוקולד וכאלו שלא). לכם הוא נמחק, ולא משום אף סיבה אחרת. אם תרצה אשמח לכתוב יחד איתך במשותף ערך על חטיפים, אם אתה קורא אנגלית בקלות תוכל לעיין בערך האנגלי [http://en.wikipedia.org/wiki/Snack אליבאבא 20:18, 10 במאי 2007 (IDT)תגובה

אני לא חושב שהבנת את Pacman נכון- הכוונה שלו היא שאסור לי לכתוב ערכים לא אנציקלופדים, והוא כולל את הערך "חטיף" בקטגוריה הזו. המשתמש הנ"ל אף מזהיר אותי שבפעם הבאה בה אכתוב ערך שיחשב בעיניו ללא אנציקלופדי יקרה משהו. אני עדיין לא בטוח מה.

לא, אני חושב שאתה לא הבנת נכון. ‏pacmanשיחה 15:14, 11 במאי 2007 (IDT)תגובה
אשמח אם תסביר לי מה הבנתי לא נכון באיום המפורש שלך בדבר האיסור בהעלאת ערכים לא אנציקלופדים- אם אתה לא כולל את הערך חטיף הקטגוריה הזו, אז מדוע מצאת לנכון למחוק אותו?
(ציטוט מדוייק: "אני מבקש שתמנע מהעלאת ערכים כגון אלו")
"ערכים לא אנציקלופדיים" פירושו לאו דווקא ערכים שנושאם אינו אנציקלופדי, אלא גם ערכים שאופן כתיבתם או המידע המוכלל בהם אינו אנציקלופדי. המנע בבקשה מפיזור האשמות שווא בדפי שיחה שונים. ‏pacmanשיחה 15:20, 11 במאי 2007 (IDT)תגובה
בוודאי, דבר ראשון אחרי שתפסיק לתקוף ולאיים.
אני לא בטוח אם הבנת את דברי, אז אנסה להבהיר: אם תמשיך לפזר שקרים והשמצות בדפי שיחה (שיחת משתמש:גברת תרד), תחסם. ‏pacmanשיחה 15:25, 11 במאי 2007 (IDT)תגובה
הבנתי את דבריך, אבל נראה לי שאתה לא הבנת את דברי (או לפחות לא הפנמת אותם) לפי ההערה האחרונה שלך. אני מבקש שתקרא שוב את ההערה הקודמת שלי.

נחסמת לצמיתות[עריכת קוד מקור]

בעקבות עבירות על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה לאורך זמן, נחסמת לצמיתות. ‏pacmanשיחה 17:46, 18 במאי 2007 (IDT)תגובה

אתה יכול להסביר לי מדוע מחקת את הערך "חבל (חפץ)"? אני סבור שאין בו כל פסול. ובעניין החסימה לצמיתות- כיצד ייתכן שהחלטה כל כך מהותית וגורפת נקבעת על סמך דעתו של משתמש בודד? כיצד ניתן לערער על חומרת הענישה?

חסימתי על ידי Pacman[עריכת קוד מקור]

לפני זמן לא רב נחסמתי על ידי המשתמש Pacman. בסיבת החסימה כתב המשתמש מילה אחת ויחידה-"טרול"(?). לאחר שביררתי את משמעות המונח הרגשתי חובה לפנות לצד שלישי שילבן את הויכוח ביני לבין המשתמש הנ"ל.

תחילתו של הויכוח מתוארת באי-מייל שנשלח לדוד שי, שהיה באותה עת הבירוקרט היחיד בויקיפדיה. הודעה זו לא זכתה למענה ראוי משום שהייתה ארוכה מדי לטענתו, אך בחרתי להביאה בפניכם בכדי שתוכלו ללמוד על תחילתה של הפרשה:

לאחרונה נחסמתי מוויקיפדיה לאלתר על ידי משתמש המתקרא Pacman. חסימתי נעשתה על סמך אירוע בודד בו הבעתי את מורת רוחי ממחיקתו של הערך חטיף שנכתב על ידי. מאחר וחשבתי שלערך זה מקום בוויקיפדיה, בחרתי לשכתב אותו ולשלוח אותו בשנית, אך הוא נמחק שוב על ידי אותו משתמש. לפתע פתאום הבחנתי בהודעה הקופצת על המסך ומפנה אותי לדף השיחה שלי. כאשר נכנסתי לדף השיחה ציפתה לי הפתעה: הודעה מ-Pacman המזהירה אותו מהעלאת ערכים לא אנציקלופדיים, לדבריו. בשיחה עם אותו משתמש טענתי כי ערך זה הוא דווקא כן אנציקלופדי לדעתי, ואם קיים ערך בשם ממתק, גם ערך זה ראוי להיכתב. טענותיי נפלו על אוזניים ערלות. לאחר ימים מספר שבתי על מנת לבחון מה עלה בגורלו של הערך הנ"ל גיליתי, להפתעתי המרובה, כי ערך הנושא את השם קיים, וכי הודעה מופיעה בראשו "הערך בשיפוצים, נא לא לערוך". מייד בדקתי מיהו אותו אדם שהעז להתחיל את הערך בניגוד להוראותיו של פקמן. כאשר התברר לי כי כותבת הערך היא הגברת שניצל, חיש נכנסתי לדף השיחה שלה וכתבתי בו עד כמה אני מרוצה על כך שהיא כותבת ערך זה. אך בצד השבחים הוספתי גם אזהרה לפיה המשתמש פקמן לא יראה זאת בעין יפה, וקישור לדף השיחה שלי על מנת שתיווכח בזאת בעצמה. תגובתו של פקמן לא איחרה לבוא ובא איים עלי בצורה חריפה שלא אפיץ "שטויות" כדבריו בדפי השיחה של משתמשים בוויקיפדיה. כאשר כתבתי לו שלא שטויות בפי אלא הזהרה תמימה הוא החל משתלח ומאיים והבנתי שמשהו בשיחתנו לא תקין. חשוב לציין כי בשום שלב לא עברה השיחה לשפה לא נאותה וכי ניסיתי לשמור על תרבות דיון אל מול השתלחותו של פקמן (כפי שניתן לראות בדף השיחה שלי). לאחר שפקמן לא השיב להודעתי האחרונה חשבתי לתומי כי העניין הסתיים. כאשר ניגשתי, שמח וטוב לב, להוסיף ערך חדש בשם "חבל (חפץ)" לא תיארתי למה הדבר יביא. למרות שניסחתי ערך זה בקפידה הוא נמחק בשלמותו על ידי לא אחר מאשר פקמן. רוגזי היה רב כאשר שוטטתי בפיזור דעת ברחבי וויקיפדיה על שנתקלתי בערך הלא קיים "123" הסתבר לי שמשתמש רשום כתב בו שטויות והוא נמחק. ניגשתי לבדוק את הדף של המשתמש הנ"ל והתגלתי בפני הודעה מבדחת שכתב המשתמש לפיה הוא כתב עד כה מאות ערכים שעשרות מהם הפכו למומלצים- רק שאינו זוכר אילו בדיוק ולכן אינו נוקב בשמות. משועשע ניגשתי לדף השיחה של המשתמש ושאלתי אותו בבדיחות הדעת אם היה ממליץ על הערך 123. לאחר שחמדתי לצון רציתי לעבור ולבדוק מדוע מחק המשתמש פקמן את הערך חבל (חפץ) עליו שקדתי. לפתע גיליתי שנבצר ממני לערוך שינויים בדף. הודעה גדולה בישרה לי שנחסמתי לצמיתות על ידי Pacman על עבירות חוזרות ונשנות על חוקי ההתנהגות בקהילת וויקיפדיה (בעבירות חוזרות ונישנות הוא כנראה התייחס להודעתי האחרונה ולהודעה נוספת בה שיבחתי את גברת שניצל על פועלה). למותר לציין כי חסימה זו התבצעה בניגוד גמור להמלצות זמני החסימה המומלצים לכל סוג עבירה, במיוחד לאור תרומתי הרבה לוויקפדיה. השארתי הודעה בדף השיחה שלי ובה שאלתי את פקמן מדוע נחסמתי לצמיתות ומדוע נמחק הערך עליו שקדתי. שתי השאלות נשארו ללא מענה. התברר לי שכאשר אני מנותק מחשבוני, יש באפשרותי לערוך דפים מסויימים. ניצלתי זאת על מנת לכתוב את הערך "פונקציית זמן ריצה" בתחום מדעי המחשב. מייד לאחר שסיימתי לכתוב את הערך הוא נמחק. ניגשתי ליומני המחיקה על מנת לברר מדוע, ומה גיליתי שם? המשתמש שמחק את הערך הוא לא אחר בפקמן, ובסיבת המחיקה נכתב "חסום זה חסום". התברר לי שגם כתובת ה-IP שלי נחסמה. אך האם זו סיבה מספקת למחוק ערך שלם? לפקמן הפתרונים.

לכן אני מבקש ממך שידוע כאישיות בכירה מבין העורכים כי תעזור לי להוציא את הצדק לאור, ותאפשר לי להמשיך לתרום לוויקיפדיה מבלי להיות מוטרד ממפעיל מערכת העוקב אחר כל מעשי ומבטל אל כל עריכותי ללא סיבה (פקמן).

ההפניות לדף המשתמש שלי מתייחסות למשתמש Gambit


כשהשתחררה החסימה שלי החלטתי שלא אתן למשתמש בודד למנוע ממני מלתרום לויקיפדיה, אך לא יכולתי להימנע מלהגיב על היחס הגרוע של משתמש זה לתורמים אנונימים ולמשתמשים חדשים, ולכן יצרתי ארגז חול נוסף בשמו של המשתמש, ובו הבעתי את שאת הנפש שלי מהתנהגותו. ייתכן שלא הייתי צריך לעשות כן, אך לא יכולתי להביט מהצד במעשיו של זה.

הדבר גרם לחסימתי על ידיו, שיתכן שהייתה מוצדקת לאור העבירה על החוקים, אך לא כן סיבת החסימה ("טרול").

בנקודה זו אני רואה לנכון לציין שמעולם לא השחתתי ערכים. להיפך- יצרתי עשרות רבות של ערכים, ואני רואה בהשחתת ערכים מעשה חמור ולא מוסרי. משום כך בחרתי למחות בארגז החול של המשתמש- מקום אליו לא יגיע הגולש המצוי, ואפילו המשתמש הותיק. מטרתי הייתה אחת- להסב את תשומת ליבו של המשתמש לדרכים בהן הוא משתמש בסמכויותיו כמפעיל בכדי למחוק ערכים חדשים, ובכך מרתיע גולשים מזדמנים מלהמשיך לתרום לויקיפדיה.

כפי שציינתי חסימתי במקרה זה הייתה מוצדקת לפי חוקי ויקיפדיה, אך אני מעוניין למחות נגד סיבת החסימה.

אסכם את הנקודות העיקריות:
1. המשתמש Pacman חסם אותי לצמיתות
2. העירעור שהגשתי לבירוקרט דוד שי נותר ללא מענה
3. המשכתי לתרום ערכים רבים לויקיפדיה בצורה אנונימית
4. הבעתי את מחאתי על התנהגותו של Pacman במקום נסתר במתחם דף המשתמש שלו (ארגז חול 4).
5. נחסמתי לתקופה מסויימת (חסימה רגילה לתקופה מקסימלית, שלדעתי הייתה ארוכה מדי, אך לא על כך אני מעוניין למחות).
6. סיבת החסימה הייתה "טרול".
7. למפעיל יחיד אין הסמכות להכריז על טרול (לשם כך דרושים לפחות שני משתמשים לפי חוקי ויקיפדיה.
8. לא ניתן להכריז על משתמש שלא השחית אפילו ערך אחד (ואף תרם עשרות רבות של ערכים) כעל טרול. ההשחתה היחידה שנעשתה על ידי (אם אפשר לכנותה כך) הייתה במקום נסתר (ראה 4).
9. אני מבקש שיובהר למשתמש Pacman שעשה מעשה שאין בסמכותו לעשות (ראה 8), המבוסס במידה רבה על טיב יחסינו עליו ניתן ללמוד בהודעה שנשלחה לדוד שי.
10. אני מבקש מגורם בעל סמכות להכריז כי איני "טרול".

בתקווה שהצדק יעשה.

כנראה שאינך יודע להתנהג כפי שניתן לראות בחלק מהערות שלך. סקרלטשיחה הפתיעו אותי 16:23, 10 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
תראה, לאור העובדה שאינך מבקש לבטל את חסימתך, אז סקרלט צודקת ואין מקום בקשתך בבירורים. ממילא לאף אחד זולת הקהילה במזנון אין סמכות להכריז על איש כטרול והוא גם כנראה לא התכוון באמת לומר זאת עליך, עובדה שלא ניסה להוסיף שמך ל"רשימת הטרולים". אם תרצה לבקש את הסרת חסימתך מסיבות שונות (למשל, חלפו 4 חודשים ולמדת לקח) תוכל לעשות זאת כאן, אם תרצה לבקש את הסרת חסימתך משום שהיא בוצעה שלא על פי הנהלים, תוכל לפנות לדף הברבורים, אך תצטרך לעקוב היטב אחרי ההוראות המפורטות בו לגבי אופן כתיבת התלונה. יחסיות האמת 17:14, 10 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

השם של חשבונך ישונה[עריכת קוד מקור]

03:53, 18 במרץ 2015 (IST)

חשבון לאחר שינוי שם[עריכת קוד מקור]

10:47, 19 באפריל 2015 (IDT)