שיחת משתמש:Harhanegev/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תאריך עברי בחתימה[עריכת קוד מקור]

שלום לך, אתה כותב את התאריך בכל פעם שאתה חותם כאן, או שיש לך איזו דרך מקוצרת שזה יופיע עם החתימה? בברכה, ינבושד 07:13, 23 מאי 2006 (IDT)

לצערי הרב אני נאלץ לעשות זאת ידנית כל פעם מחדש. אומנם פניתי בקשר לזה לאחראים כאן, ואפילו הם ציינו שיש כבר פונקציה פשוטה שזה פשוט לתכנת אותה, אך משום מה האחראים על התכנות כאן בויקי לא ממש רוצים לעשות את זה. מעניין מה יש להם בדיוק נגד תאריך עברי. יום ירושלים שמח(עוד 3 ימים), יאיר בן-צבי, אילת 08:12, כ"ה באייר ה'תשס"ו

למי יש לפנות? אולי אם תהיה בקשה מצדם של כמה ויקיפדים היא תכובד. בברכה, שבוע טוב וחודש טוב, ינבושד
אכן אני חושב שהדבר נחוץ מאוד. אני ואריה א. מנסים להקים מיזם של תאריכים עבריים, שכמו שעל 28 במאי יש דף שאומר מה אירע באותו היום (לחץ כאן), כך גם על א' בסיון וכו' צריך שיהיה דף כזה. האם תוכל לעזור לנו? תודה וחודש טוב ומבורך... גבעתיים 15:23, 28 מאי 2006 (IDT) (שהוא למניינו ראש חודש סיון ה'תשס"ו)
שתי הערות:
  1. אני לא חשוב שזה פשוט לעשות דברים כאלה. אולי עם כל מיני פונקציות לוגות שנוספו זה אפשרי, אבל זה יהיה בטח משהו מאוד מאוד מסובך ומתיש.
  2. אני לא חושב שיש מה לשים בכל יום בעמוד הראשי לפי התאריך העברי. בקושי יש לפי התאריך הלועזי.
emanשיחה 15:44, 28 מאי 2006 (IDT)
לא צריך לשים כל יום, אבל אפשר שכשם שיש דף שנקרא 28 במאי, יהיה דף שנקרא א בסיון, ללא כל קשר אם הוא יאוזכר בדף הראשי אם לאו... גבעתיים 16:53, 28 מאי 2006 (IDT) (שהוא למניינו ראש חודש סיון ה'תשס"ו)
  1. אין כל קשר ישיר בין ויקיפדיה בעברית לבין מפתחי התוכנה, והיא לא מיוצגת בקרב המפתחים. (נכון, אני תורם כמה תיקונים, אבל זה רחוק מרחק רב מהרשאה לשנות את התוכנה ישירות… אבל גם זה יגיע לדעתי, בסופו של דבר.) אל תבואו אלינו בטענות על עניין התאריך העברי.
  2. בכל זאת, אני יכול כנראה לתכנת אפשרות לתאריך עברי, שתוכנס בסופו של דבר לתוכנה. רק להבהרה – הפונקציה לעולם לא תחליף את התאריך הלועזי, כל עוד זה תלוי בי, וזה תלוי בי. אני לא יודע איפה (אולי כ־Magic Word, לא ידוע לי…), או איך, ואין לי איפה לבדוק את הפונקציה (למחשב שלי אין שרת ביתי כרגע), אבל אנסה לדחוף את הנושא. אל תצפו לגדולות.
  3. רק כדי להטעים, מתוך הגישה החובבנית של המפתחים, שום בקשה של אנשים שלא יודעים לתכנת לא תכובד מן הסתם. האפשרות היחידה שלנו היא לתרום תיקון ולבקש שיוכנס, או שמישהו ייכנס לקהל המפתחים וייצג את האינטרסים של המיזמים העבריים והכותבים העבריים של מדיה־ויקי, ואת האינטרסים של כותבי שפות מוזרות מימין לשמאל ("can't you people write left-to-right like the rest of the world ?‎", רשימת התפוצה של מדיה־ויקי). כאן אתם יכולים לצפות לגדולות.
  4. אשר לחתימה, זה עסק מסובך יותר: צריך לתכנת העדפה חדשה, שתאפשר לחתום גם בתאריך העברי. אל תצפו כאן לכלום, אבל אולי ההעדפה תיווצר במוקדם או במאוחר. התאריך הלועזי יהיה ברירת המחדל, כי רוב דוברי העברית בעולם משתמשים בעיקר בו.

בקיצור, חכו ואולי תראו עוד בימיכם את התאריך העברי, אולי גם בחתימתכם אם תרצו. ‏– rotemlissשיחה 15:29, 30 מאי 2006 (IDT)

אציין רק שב-PHP (השפה בה נכתבת מדיה ויקי) יש פונקציות סטנדרטיות המטפלות בתאריך עברי, דבר זה נובע מההיסטוריה של השפה, כך שלפחות מהבחינה הזאת אין בעיה. טרול רפאים 18:17, 30 מאי 2006 (IDT)
בשורה התחתונה, אותה מסקנה חוזרת: אין שום בעיה לאפשר חתימה בתאריך עברי למעוניינים להימנע מחתימה בתאריך נוצרי, זה רק עניין של רצון של המשפיעים כאן. ירצו יהיה, אך אם יעדיפו להמשיך לתמוך במונופול של התאריך הנוצרי, לא יהיה. אני בכל מקרה ממשיך לזכור מי אני ולאיזה עם אני שייך ולבטא את זה בגאווה בחתימה ששלי. לילה טוב, יאיר בן-צבי, אילת 00:55, אור ל-ד' בסיוון ה'תשס"ו (תאריך יהודי עברי מחושב לפי בריאת העולם)
אני חושב שזה לא קשור לכותב אלא לקורא - וזה לא קשור רק לחתימות אלא לתאריכים בכלל גם בערכים. יש אנשים הרגילים להשתמש בתאריך עברי וכאלה שלא. בכל מקרה יש ב"העדפות משתמש" אופציות לגבי הצגת תאריכים. כאשר יוסיפו את הפונקציה הזאת צריך להוסיף בהעדפות אפשרות להציג עברי או לועזי או גם וגם. ככה הקורא יכול להחליט. כמובן צריך לסדר את החתימות האוטמטיות ככה שיעבדו לפי העדפות משתמש ולא סתם יהיו כתובות האותיות קשות. נדמה לי שצריך לעשות את זה עם תבנית תאריך לא?
להבהרת הבעיה, אם חלק מהאנשים יחתמו בתאריך עברי וחלק לועזי יהיה מאוד קשה לסדר כרונולוגית את מה שקוראים. והרבה אנשים לעולם לא יקראו את התאריך העברי אם הוא יהיה כתוב והוא רק יאריך מאוד את החתימות. אלו יוכלו לבחור בהעדפות משתמש שלהם להציג רק את הלועזי. וכן אדם כזה שקורא חתימה עם תאריך עברי בלבד לעולם לא ידע מתי כתבו אותה. --איתי שרמן 13:24, 1 יוני 2006 (IDT)
זה מה שעצוב בדברים שלך : "לעולם לא ידע מתי כתבו אותה". כלומר, זה לא לגיטימי לצפות מיהודים להכיר את התאריך שלהם. זה לא הגיוני. יותר הגיוני להכיר את התאריך של העם הנוצרי ששפתו אינה עברית ועויין אותנו מאז ימי מסעי הצלב (ואולי קצת קודם) דרך ימי הנאצים ועד עצם היום הזה. אנחנו צריכים להיות עבדים נרצעים וכנועים שלהם ולהשתמש בתאריך שלהם, הם הרי מלכי העולם. יאיר בן-צבי, אילת 08:43, ח' בסיוון ה'תשס"ו (תאריך עברי, התאריך המקובל בעם היהודי אלפי שנים ומונה את השנים לפי בריאת העולם)
לא צריך להגזים. אפשר לחיות גם עם לוח השנה של בני המאיה. אין שום דבר קדוש בתאריכים. מה שכן, מעט אנשים מכירים את הלוח העברי. זכור לי מקרה שבו עלתה בכיתה שאלה "מתי יהיה צום גדליה" כולם ידעו כמובן שזה בג' בתשרי, אבל רצו לדעת מתי זה נופל בלוח השנה הרגיל. פנו לדתי היחיד שישב בכיתה וגם הוא לא ידע. מה זה בא להראות? שגם הדתיים או לפחות חלק מהם חיים על פי הלוח הרגיל. יחד עם זאת, אני לא רואה שום דבר פסול בחתימה עברית, ציון יום על פי הלוח העברי בעמוד הראשי, כולל "אירועים שקרו ביום זה" והרכבת לוח שנה שלם ללוח העברי. גילגמש שיחה 08:53, 4 יוני 2006 (IDT)
אולי זה מסובך, אהבל אי אפשר לעשות משהו בהעדפות, שכל משתמש יבחר אך להראות את התאריך - וכך ארבעת סימני הזרקא יתורגמו ע"י כל משתמש באופן שיבחר בהעדפות? (אפשר להכין דף - אני מתנדב - בו יהיה כתוב כל תאריך לועזי אפשרי לשנה הקרובה ולידו תאריך עברי ככה שהמחשב/תוכנת התכנות תוכל לדעת שהיא מחליפה את תאריך X בתאריך Y (העברי) שכתוב בהמשך השורה). אולי? היהודי ּה' הוא המלך!ּ שיחה 18:21, 8 יוני 2006 (IDT) י"ב סיוון ה'תשס"ו

שלום איש יקר !![עריכת קוד מקור]

אני חייב להודות לך על הרחבת ערכי מנחתי התעופה, אני תמיד שמח למצוא אנשים שמבינים בתעופה (או לפחות מתעניינים),

כל טוב, חג שמח.

<< משה § באג >> 22:42, 31 מאי 2006 (IDT)

מבינים קצת קשה לומר עלי, הרי כתבתי מידע ממש מועט ואפסי, בכל מקרה עבורי כתושב אילת זה חלק מהחיים. בברכה, יאיר בן-צבי, אילת 23:14, אור ל-ה' בסיוון ה'תשס"ו (תאריך עברי)
האם בתור תושב אילת אתה לא מתבייש בזה? עיר התיירות מספר 1 בישראל ראוייה לערך רחב ומעניין יותר. האם תהייה מעוניין להרחיב אותו? אסף 18:26, 8 יוני 2006 (IDT).
אתה צודק לחלוטין, אך זמני מוגבל, אני גם אבא וגם סטודנט וגם מורה בבי"ס וגם מורה פרטי, ולכן ההשקעה שלי כאן מוגבלת מאוד בזמן. לכן אני לא עושה דברים רבים שהייתי יכול במגוון תחומים, לא רק לגבי אילת. לילה טוב, יאיר בן-צבי, אילת 01:53, אור ל-י"ג בסיוון ה'תשס"ו (תאריך עברי)