שיחת קטגוריה:סמלי סקס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

tיש בעיה עם הקט' הזאת. מי מחליט מיהו "סמל מין"? גילגמש שיחה 07:31, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

האנשים רואים בהם סמלי מין והם בחרו אותם. וגם יש כל מיני מגזינים שבוחרים סמלי מין.

איזה אנשים? לדעתי, הקט' לוקה בראיה מאוד חד צדדית. אני בספק אם אפשר להסתמך על מגזינים או דעות של "אנשים שבחרו" את המועמדים לקט'. אין פה נוהל ברור כמו בבחירת מלכות יופי או נוהל אחר שבו יש קריטריונים ברורים לבחירה. גילגמש שיחה 07:42, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

גם בויקיפדיה האנגלית האנשים האלה הם סמלי מין.

אני מסכים עם גילגמש שיש משהו צהוב וסובייקטיבי בקטגוריה, אבל: התופעה קיימת, הציבור והמדיה נוטים למיין ידוענים תוך שימוש ב"קטגוריה" זו, ואין זה מקומה של ויקיפדיה לאתגר את המציאות אלא לשקף אותה. רבות מהקטגוריות בויקיפדיה הן הערכות סובייקטיביות ללא קריטריונים מוגדרים. האם מוסד כלשהו קובע לנו מיהו סופר, מוזיקאי, אמן, ציוני, וכיו"ב? די בכך שהציבור תופש אותם ככאלה. הקטגוריה היא כלי עזר למיון, לא תכלית כשלעצמה ולא תואר כבוד או גנאי. אני בהחלט יכול להעלות בדעתי סיטואציות בהן אדם, כולל חוקר רציני, ימצא שימוש ברשימה נוחה עם קישורים לערכים על דמויות הנחשבות בחברה "סמל מין". Magister‏ 11:30, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
אני מסכים עם גילגמש. גם לדעתי אין טעם בקטגוריה כזו, ושיוך ערכים אליה יהיה בעייתי. יובל מדר
זה לא כל כך פשוט כמו שמגיסטר מתאר. דווקא יש הגדרה לסופר. כפי שאמר פעם דוד שי, מי שהוציא שני ספרים או יותר (אני לא זוכר אם הכוונה הייתה רק לסיפורת או גם לספרות מקצועית) הוא יכול להירשם כסופר באגודה שלהם. לכן, הורדנו את קט' סופרים מהערך של ביבי. גם אין ספק מי הוא אמן, זמר, מהנדס ורופא. כן יש ספק מיהו סמל מין. אם בעיני אישיות מסוימת לא רק שאיננה סמל מין, אלא פרצופה נראה לי מכוער וגופה דוחה אותי. האם די בכך על מנת להורידה מהקט' או לחלופין אם אישיות אחרת נראת לי כיפה ביותר, אבל בעיני חלק אחר של האוכלוסיה מדובר בתועבה, האם די בדעתי על מנת להכניסה? לכל הפחות אפשר לדרוש קריטריונים כלשהם להכללתה של אישיות מסוימת בקט' זו. למשל: מספר מסוים של אזכורים באינטרנט, תקשורת או ספרות תוך תיאורה של האישיות כ"סמל מין". כך מרלין מונרו היא סמל מין ללא כל צל של ספק, אך האם כל הדמויות שמופיעות כאן הן סמלי מין? לדעתי הדרישה להציג קריטריונים ברורים להכללתן של דמויות בקט' היא בסיסית ביותר. גילגמש שיחה 14:07, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
בזה אני מסכים איתך. אין מקום להכניס כל דמות שהכותב מוצא אותה "מושכת" לטעמו האישי. אבל יש דמויות שאין כל ספק לגביהן, היותן "סמל סקס" מקובלת אוניברסלית הן עליהן והן על הציבור בכללותו, בין אם נמשך אל הדמות והן אם לאו. סמל סקס הוא מי שהקריירה שלו נבנתה, בין היתר, על הסקס אפיל שלו. יש נשים החושבות למשל שביבי סקסי מושך - זה לא הופך אותו ל"סמל מין", זו הערכה סובייקטיבית. אבל אין ספק שמרילין מונרו, מדונה (שאגב לא נכללה בקטגוריה - הכיצד? יש כאן ספק?) ובראד פיט הם סמלי סקס אוניברסליים, והסקסיות היא מרכיב מרכזי באישיותם, חייהם, פועלם ויחס הציבור אליהם. Magister‏ 15:20, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
מדונה לא נכנסה כי ביקשתי במפורש להפסיק להוסיף ערכים לקט' שלא בטוח שתשאר. הדמויות שציינת אכן מוכרות סמלי סקס, אך לא הצעת מנגנון שאפשר ליישמו. האם אגם רודברג היא סמל סקס? אם כן, אז כל דוגמנית היא סמל סקס. נשאלת השאלה, כיצד אתה מציע להוסיף ערכים לקט' זו. הרי אי אפשר לקיים דיון נפרד על כל ערך. אגב, אני מזכיר לך שזאת הייתה הסיבה למחיקת הרשימה של ספרי מופת: לא הצלחנו להסכים על ההגדרה. קט' סובייקטיביות בעייתיות מאוד. גילגמש שיחה 15:23, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

הקטגוריה הזאת מיותרת. מאחר שסמלי הסקס מגיעים או ממגזר שחקני הקולנוע או ממגזר הדוגמניות (ובארץ, גם ממגזר מנחות ערוץ הילדים :-) ) אפשר לוותר על הקטגוריה כי הקטגוריות הללו (קולנוע, דוגמנות, מנחות טלוויזיה) מכסות אותה במלואה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:42, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

השתכנעתי מטיעוני גילגמש ומת'נייט. ויקיפדיה יכולה להתקיים בלי קטגוריה זו, מבחינתי. Magister‏ 15:51, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
זו קטגוריה סובייקטיבית למדי. לדעתי מיכל ינאי היא סמל סקס כשם שצנון הוא מאכל גורמה, אבל אני רואה שיש מי שחושב אחרת. גם את אגם רודברג ובר רפאלי אני מתקשה לראות כסמלי סקס (אולי גילי המופלג נותן את אותותיו, אבל לא כל צעירה יפה היא סמל סקס). יחד עם זאת, יש הסכמה כללית שמרילין מונרו היא סמל סקס. אני מצטרף לאלה הקוראים לביטול קטגוריה זו, ומביע את פליאתי על שבריז'יט ברדו טרם זכתה לערך באנציקלופדיה חשובה זו. דוד שי 16:50, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

אז מה הוחלט? יש או אין קטגוריה?

על פי דעת הרוב, הוחלט למחוק אותה כמובן. רק שאין לי את הזמן להוריד את הערכים. אעשה את זה יותר מאוחר אם אף אחד לא יקדימני. גילגמש שיחה 16:51, 16 אוקטובר 2005 (UTC)