שיחת קטגוריה:פיתוח יישומי ווב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שינוי שם הערך למשהו עברי יותר[עריכת קוד מקור]

מדוע "יישומי ווב" ולא "יישומי רשת"? עוזי ו. 08:17, 2 מרץ 2006 (UTC)

כי התייחסנו במקור דווקא ליישומי ווב, ולא ליישומי רשת למיניהם. כלומר: מדיה-ויקי - כן; ICQ - לא. מזה התחלנו.
אבל זה לא סתם "כי ככה עשיתי", יש פה רציו. פיתוח של יישומי רשת "סתם" נעשה בדיוק כמו פיתוח של כל יישום אחר. אין בו משהו מיוחד באופן עקרוני, אין שם שיטות מיוחדות, כלים מיוחדים, תקנים מיוחדים, וכו'. (או ליתר דיוק - בכל יישום מסוג ספציפי יש, ולכן אם יהיו לך מספיק ערכים תוכל לפתוח קטגוריה:פיתוח יישומי זמן-אמת, קטגוריה:פיתוח משחקי תלת-מימד בגוף שלישי, קטגוריה:פיתוח יישומי קרטוגרפיה, וכו').
הערכים הקטגוריה הזו(DOM‏, DHTML‏, עוגיות וכו') הם ספציפיים ליישומי ווב. מספר ערכים אחרים אינם מיוחדים רק ליישומי ווב(XML‏, XSD)‏ אבל משמשים בעיקר להן, ולכן נכנסים גם לקטגוריה הזו. conio.h ‏• ‏שיחה‏ 08:27, 2 מרץ 2006 (UTC)
עדיין לא ברור לי מדוע שם זה, ולא קטגוריה:פיתוח יישומי דפדפן המובן יותר, פשוט יותר ועברי יותר. דוד שי 18:27, 3 מרץ 2006 (UTC)
שם סביר לגמרי, שלא ברור לי אם זוכה לאיזשהו שימוש בעולם האמיתי. למרות זאת וספציפית בנושא זה, נראה לי סביר לעשות שימוש בשם הזה, אפילו אם אין בו שום שימוש בעולם האמיתי. עיקר מה שגורם לי לחרוג כך ממנהגי הוא העובדה ששם זה מובן הרבה יותר למי שאינו מכיר את התחום. (יצא ניסוח מסורבל באופן מגעיל, אבל אזל הזמן, אז מילא) הא? 20:34, 3 מרץ 2006 (UTC)
אכן, שם עברי, אך בלתי-מדוייק. ווב זה מונח רחב יותר מאשר דפי HTML שמוצגים בדפדפן.
אנא שים לב לערכים Web service‏, WSDL‏,ו- SOAP. מדובר בערכים שמתאימים לקטגוריה:פיתוח יישומי ווב ואינם מתאימים לקטגוריה:פיתוח יישומי דפדפן. אתה יכול להעביר את שאר הערכים לתת-קטגוריה קטגוריה:פיתוח יישומי דפדפן, אבל בעיני זה מיותר. הקטגוריה הנוכחית נחוצה עבור הערכים הללו. ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 19:40, 4 מרץ 2006 (UTC)
זאת בדיוק התשובה שנתתי לעצמי כשאלתי את עצמי אם אפשר למצוא אלטרנטיבה למילה 'ווב' כשהגינו את הקטגוריה במקור. מאז הספקתי לשכוח. כמה מטריד. הא? 19:46, 4 מרץ 2006 (UTC)
מזל שאני נמצא כאן כדי להזכיר לך P:‏ ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 19:55, 4 מרץ 2006 (UTC)
כמו שכתב יהונתן גפן: אני חושב על זה ואחר כך שוכח. הא? 21:56, 4 מרץ 2006 (UTC)
אני מתקשה מאוד להבין את המקום שבו אתם מעבירים את קו הגבול: אם Web service כן, מדוע ICQ לא? אפשר להרחיב לקטגוריה:פיתוח יישומי אינטרנט, ואפשר לצמצם לקטגוריה:פיתוח יישומי דפדפן, אבל למה להיתקע בקטגוריה:פיתוח יישומי ווב? מה זה ווב (שכמובן, לפי הכללים, יש לאיית וב)? דוד שי 04:37, 5 מרץ 2006 (UTC)
גם את השאלה הזאת כבר שאלתי את עצמי בעבר, והתשובה היא HTTP. מה שעושה שימוש בפרוטוקול זה לצורך התקשורת הוא ישום וב, מה שלא - אינו כזה. הא? 08:49, 5 מרץ 2006 (UTC)
הא? כבר ענה, ואני אוסיף מספר דוגמות: XML-RPC(שחסר אצלנו), כמו גם תקנים כמו RSS ו-ATOM. "יישומי ווב" הם כל היישומים והשירותים ברשת שרצים על פרוטוקול HTTP, אבל הדפדפן הוא לאו דווקא תכנת הלקוח. ל-Web services וכל הקשורים אליו(גם XML-RPC נכנס לפה) תכנת הלקוח יכולה להיות כל תכנה. ל-RSS ו-ATOM יש תוכנת קריאה ייעודיות, ודפדפנים דווקא לא יודעים להציג אותם כראוי(FF לדוגמה סתם מציג מבנה עץ, כמו של כל קובץ XML).
למה להיתקע על זה? כי זה קיים. אתה יכול לפתוח תת-קטגוריה:פיתוח יישומי דפדפן, ועל-קטגוריה:פיתוח יישומי אינטרנט, רק שאני חושב שהראשונה מיותרת, כי היא תיצור פיצול מיוצר לשתי קטגוריות קטנות, והשניה מיותרת מהסיבה שכתבתי לעוזי ו. למעלה. ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 11:34, 5 מרץ 2006 (UTC)
אני עם אלכס. הא? 11:43, 5 מרץ 2006 (UTC)
אני לא מבין החלוקה בין „יישום ווב” ל„יישם רשת”. „יישום רשת” זה התרגום של „Web Application” ו־„יישום ווב” זה תעתיק שגוי (כפי שדוד שי ציין - צריך להיות „יישום וב”) מכוער במיוחד, ובטח שלא ראוי לשימוש. כל חלופה אחרת, הכוללת מילים בעברית בלבד, תהיה ראויה. יוסף אורשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ד • 00:39, 6 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]

שבירה[עריכת קוד מקור]

בהנחה שיישום וב הוא תרגום לעברית של en:Web application, קראתי את הערך בוויקי האנגלית, והוא עוסק באופן חד-משמעי ביישום דפדפן, בשונה מהגישה שאלכס והא מציגים כאן. בהתאם לכך, קטגוריה:פיתוח יישומי דפדפן היא הצורה העברית של קטגוריה:פיתוח יישומי ווב, ואת היישומים בפרוטוקול HTTP שאינם בדפדפן יש להעביר לקטגוריה הרחבה יותר קטגוריה:פיתוח יישומי אינטרנט. דוד שי 17:32, 5 מרץ 2006 (UTC)

בתור מי שטען לא פעם שויקיפדיה העברית איננה תרגום לעברית של ויקיפדיה האנגלית, ההסתמכות שלך על השגיאות הגסות שלה רק כדי להשתמש במינוח עברי שגוי נראית קצת מצחיקה.
לשיטתך, Web service לא ישתייך לקטגוריה שעוסקת ביישומי ווב(דפדפן, לשיטתך), שהרי Web services אינם קשורים לדפדפן בשום דרך ו/או צורה שהיא. אז שירותי ווב בעצם אינם יישומי ווב. מעניין... ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 17:40, 5 מרץ 2006 (UTC)
במקרה זה, אינני רואה את הערך האנגלי כשגיאה גסה, אלא כמקביל לערך העברי יישום דפדפן. הרי אינך מכחיש שיש יישומי דפדפן. אני מציע שלא נזלזל בוויקיפדיה האנגלית בתחום זה. לאחר שראיתי את הערך en:HTTP cookie שם, התביישתי מאוד על דלותו של הערך העברי, ועל כך שאתה ואני (וגם הא?) מכלים זמננו בדף השיחה במקום לתרגם את הערך מוויקיפדיה האנגלית. איני רואה כל אסון בשיוך Web services לקטגוריה:פיתוח יישומי אינטרנט. דוד שי 18:29, 5 מרץ 2006 (UTC)
אני מסכים עם דוד שי. חי ◣ 15.11.2007, 13:31 (שיחה)
„יישום רשת” או „יישום דפדפן” הם שמות מוצלחים יותר מכל בחינה. ולו רק כי קל יותר לקרוא אותם מהמילה „וב”, שמראית מוזר למדי בעברית. לפעמים אי־אפשר להתחמק ממנה, אבל זה לא המקרה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 12:35, 27 ביולי 2014 (IDT)[תגובה]