שיניים (סרט, 2007)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיניים
Teeth
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על סיפור עם בשם "וגינה דנטטה"
בימוי מיטשל ליכטנשטיין (אנ')
הופק בידי ג'ויס פיפרולין
מיטשל ליכטנשטיין (אנ')
תסריט מיטשל ליכטנשטיין (אנ')
שחקנים ראשיים ג'ס וייקסלר (אנ')
ג'ון הנסלי (אנ')
ג'וש פאיס (אנ')
הייל אפלמן (אנ')
אשלי ספרינגר (אנ')
לני וון דוהלן (אנ')
מוזיקה רוברט מילר (אנ')
צילום וולפגנג הלד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ליונס גייט אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 19 בינואר 2007 (פסטיבל הסרטים סאנדנס
18 בינואר 2008 (ארצות הברית
משך הקרנה 94 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיית אימה (אנ')
תקציב 2 מיליון דולר
הכנסות 2.3 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו teeth
פרסים Sundance Special Jury Prize for Acting עריכת הנתון בוויקינתונים
www.teethmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שינייםאנגלית: Teeth) הוא סרט קומדיית אימה (אנ') אמריקאי משנת 2007, שבוים על ידי מיטשל ליכטנשטיין (אנ'). בסרט מככבת ג'ס וייקסלר (אנ') והוא הופק על ידי על ידי לכיטנשטיין עם תקציב של 2 מיליון דולר.[1] הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל הסרטים סאנדנס בשנת 2007, ולאחר מכן הופץ בהפצה מוגבלת ברחבי ארצות הברית ב-18 בינואר 2008 בהפצת Roadside Attractions (אנ'). שם הסרט מתייחס למיתוס "וגינה דנטטה", לפיו הנרתיק הנשי מכיל שיניים.

הסרט קיבל ביקורות חיוביות והרוויח $2,340,110 ברחבי העולם.[2] השחקנית ג'ס וייקסלר זכתה בפרס עבור משחקה בפסטיבל סאנדנס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דון אוק'יף היא נערה שעובדת עם שני חבריה, אלישה ופיל כדוברת עבור ארגון נוצרי בשם "ההבטחה" ובמסגרת עבודתה, היא מופיעה בפני נערים בבית הספר ומדברת איתם על חשיבות שמירת הבתולין עד הנישואים. בביתה של דון, דון לעיתים קרובות שומעת את אחיה החורג בראד מתווכח עם בת זוגו מלאני אודות יחסי מין, מכיוון שבראד מסרב לקיים איתה יחסי מין מסיונריים ומעדיף במקום זאת מין אנאלי.

באחד הימים, דון מעבירה הרצאה אודות "טבעת צניעות (אנ')" (טבעת שהלובש אותה מצהיר שהוא לא יקיים יחסי מין עד לחתונה) ולאחר מכן מתוודעת לבחור בשם טובי, אליו היא נמשכת כמעט מיד. חברי הקבוצה (ביחד עם טובי) מתחילים לבלות יחדיו ובלילות, דון מפנטזת על חתונה עם טובי. למרות שהשניים בבירור נמשכים אחד לשני, הם מבינים שהם לא יכולים לבלות יחדיו. למרות זאת, השניים נפגשים לאחר מכן באגם ושוחים לתוך מערה ומתחילים להתנשק. דון מתחילה להרגיש לא בנוח ומנסה להתרחק מטובי, אבל הוא כופה את עצמו עליה ומתחיל לאנוס אותה. בדיוק אז, איבר המין של טובי ננשך ונתלש מגופו על ידי שיניים שנמצאות בפות של דון. בתגובה, טובי בורח משם באימה. במהלך פגישה של הקבוצה איתה דון עובדת, דון פוגשת נער מכיתתה בשם ריאן והוא מסיע אותה הביתה.

דון חוזרת אל המערה בה היא הותקפה על ידי טובי ונבהלת למראה סרטן שמחזיק בצבתותיו את הפין של טובי. בתגובה, דון מסירה מעצמה את טבעת הצניעות ובורחת לביתה. בבית, דון מחפשת באינטרנט אחר נשים עם מצב דומה לשלה ולומדת על סיפור עם לפיו לנשים יש שיניים בפות כדרך לשמור על צנעתן עד לנישואין. דון הולכת אל גניקולוג בשם ד"ר גודפרי במטרה לגלות מה מתרחש בגופה. הדוקטור מתחיל למשש את דון ללא כפפות ולאחר מכן תוקף אותה בעזרת ידו, בתגובה, אצבעותיו נתלשות על ידי השיניים. בדרכה הביתה, דון מבחינה בניידות משטרה סמוכות אליה ובזמן ביקור באגם, דון מבחינה במשטרה מושה את גופתו של טובי מהמים. בבית, אמה של דון, קים מתמוטטת. דון מוצאת אותה בבית וזועמת מכיוון שבראד ומלאני היו בחדר כל הזמן ולא סייעו לאם. לאחר מכן, קים מפונה לבית החולים.

דון הולכת אל ריאן כדי לבקש עזרה. מכיוון שהיא בטראומה בגלל טובי, הגניקולוג וההתמוטטות של אמה, ריאן במקום זאת מענג אותה בעזרת ויברטור. דון מגלה שכאשר היא לא לחוצה, השיניים שלה לא תוקפות והשניים שוכבים. לאחר מכן, מתברר שריאן התערב עם חבר שהוא יצליח לשכב עם דון ודון, שהבינה שהיא מסוגלת לשלוט בשיניים, כורתת את הפין של ריאן בעזרתן כנקמה ויוצאת משם לאחר מכן.

ביל, אביה החורג של דון מנסה להעיף את בראד מהבית, אבל בראד משסה על ביל את כלבו ולאחר מכן מתוודה שהוא מאוהב בדון. דון פוגשת את ביל ומלאני בבית החולים ודון לומדת ממלאני שהם שמעו את קים זועקת לעזרה, אבל בראד הפציר בה להתעלם. דון הזועמת חוזרת אל הבית, מתחילה לפלרטט עם בראד. במהלך האקט, בראד נזכר שבילדותם של השניים, בראד דחף את אצבעו לפות של דון והשיניים שבו נשכו אותה וכרתו חלק מאצבעו. למרות זאת, בראד נזכר מאוחר מידי והשיניים תולשות את הפין שלו מגופו. לאחר מכן, דון משחררת את כלבו של בראד והוא אוכל את הפין של בראד, שזרוק על הרצפה. דון עוזבת את בראד בזמן שהוא מדמם למוות.

דון רוכבת על אופניה הרחק מהעיר, אבל בגלל גלגל מפונצ'ר היא מנסה לתפוס טרמפ. דון עולה על רכבו של איש זקן ונרדמת. לאחר כמה שעות, דון מתעוררת ומנסה לצאת מהרכב, אך האיש הזקן נועל את הדלתות וזומם לאנוס את דון. דון בתגובה מביטה על המצלמה בחיוך והסרט מסתיים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 80% על סמך 70 ביקורות.[3]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 57/100 על סמך 22 ביקורות.[דרוש מקור]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Teeth (2008) - Financial Information, The Numbers
  2. ^ Teeth, Box Office Mojo
  3. ^ Teeth - Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2008-01-18 (באנגלית)