שלישיית מודוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלישיית מודוס הוא הרכב קאמרי ישראלי, שייסדו בשנת 1992 שלושה נגנים, שעשו להם שם הן כסולנים והן בנגינת מוזיקה קאמרית. השלושה הם הכנר יאיר קלס, הצ'לן צבי הראל והפסנתרן ויקטור דרביאנקו. השלושה חתרו לבצע יצירות מופת לשלישיות פסנתר.

חברי ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאיר קלס נולד בארץ ישראל בשנת 1940. הוא למד באקדמיה למוזיקה תל אביב, אצל ישראל עמידן, ואצל אנדרה גרטלר בקונסרבטוריון המלכותי של בריסל, בלגיה. הוא הופיע בישראל, באירופה, בארצות הברית ובאוסטרליה, כן כסולן והן בנגינת מוזיקה קאמרית והיה חבר בהרכבים קאמריים שונים בישראל ומחוצה לה. בשנים 1989–1993 היה מנהל האקדמיה למוזיקה בתל אביב.

ויקטור דרביאנקו נולד בברית המועצות, שם למד אצל פרופ' נ. נויהאוז ואצל מריה יודינה. הוא לימד פסנתר ומוזיקה קאמרית בבית הספר למוזיקה ע"ש גנסין במוסקבה והופיע עם "שלישית וידום" ברחבי ברית המועצות ואירופה. הוא עלה לישראל בשנת 1974 ומלמד פסנתר באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל אביב. כמו כן, הוא מנחה כיתות אמן באוניברסיטת מרילנד ובאוניברסיטת מקגיל שבמונטריאול, קנדה.

צבי הראל נולד בברלין ועלה ארצה בגיל צעיר. בשנים 1965–1976 היה הצ'לן הראשי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית. ניגן כסולן וכחבר בשלישייה הישראלית ברחבי העולם. בין הקלטותיו שש הסוויטות לצ'לו סולו של באך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.