שם המשחק (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שם המשחק
State of Play
עטיפת dvd של הסדרה "שם המשחק"
עטיפת dvd של הסדרה "שם המשחק"
סוגה דרמת מתח
יוצרים פול אבוט
בימוי דייוויד ייטס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור בריטניה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 6
הפקה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ניקולאס הופר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC
תקופת שידור מקורית 18 במאי 200322 ביוני 2003 (52 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שם המשחקאנגלית: State of Play) היא סדרת טלוויזיה בהפקת ה-BBC, ששודרה בשנת 2003 בטלוויזיה הבריטית. הסדרה נכתבה על ידי פול אבוט, בוימה על ידי דייוויד ייטס, וכללה שחקנים בריטים בולטים כמו דייוויד מוריסי, ג'ון סים, קלי מקדונלד, פולי ווקר, ביל ניי וג'יימס מק'אבוי.

הסדרה עוקבת אחר קבוצת עיתונאים שחוקרת את תעלומת מותה של עוזרת מחקר בפרלמנט הבריטי. במרכז הסדרה עומדת מערכת היחסים בין העיתונאי המוביל את התחקיר, לבין חברו לשעבר, חבר הפרלמנט שהעסיק את עוזרת המחקר שמתה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נפתחת ברצח של נער הנחשד כמעורב בעסקי הסמים. בו בעת, מתה עוזרת המחקר, סוניה בקר, באמצעות נפילה למסילת הרכבת התחתית בלונדון. שני מקרי המוות נבחנים על ידי קאל מק'אפרי, כתב העיתון The Herald, וחבריו למערכת. עם התפתחות העלילה מתגלה כי הרציחות אינן מנותקות זו מזו, והחקירה מובילה אותם לבכירים בממשל הבריטי.

כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הייתה הניסיון הראשון של פול אבוט לכתוב דרמת מתח פוליטית, ושודרה בימי ראשון בין ה-18 במאי עד 22 ביוני 2003. אורך כל פרק היה שעה. בשנת 2005 שוחררה הסדרה על גבי DVD בכל העולם. בעקבות הצלחת הסדרה החל אבוט לכתוב המשך לעונה הראשונה במהלך 2006. בחודש נובמבר 2006 אמר כי זנח את רעיון המשך הסדרה, מכיוון שלא הצליח לפתח את העלילה. באפריל 2007, אמר בריאיון לעיתון אחר כי הוא המשיך לכתוב את העונה השנייה, עם ביל ניי וג'ון סים בתפקידים המקוריים שלהם מהעונה הראשונה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שחקן
קאל מק'קאפרי ג'ון סים
חבר הפרלמנט סטיבן קולינס דייוויד מוריסי
דלה סמית קלי מקדונלד
קמרון פוסטר ביל ניי
דן פוסטר ג'יימס מקאבוי
אן קולינס פולי ווקר
פקד בילוש (DCI) ויליאם בל פיליפ גלניסטר
דומיניק פוי מארק וורן
ג'ורג' פרגוס ג'יימס לורנסון
פיט צ'נג בנדיקט וונג
הלן פרג'ר אמליה בלמור
גריר תורנטון דבורה פינדלי
סיד טום בורק
מפקח בילוש סטיוארט בראון רורי מק'קאן (ללא קרדיט)
אנדרו מייקל פיסט

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הפרק הראשון פרסם ה Guardian הבריטי ביקורת טלוויזיה ".. זה ממש קסם. הסיפור מרתק, המשחק הוא מעולה, והתסריט של פול אבוט יוצא מגדר הרגיל". בעיתונים אחרים ברחבי בריטניה הביעו מבקרי הטלוויזיה הערכה דומה לסדרה. ביל ניי זכה בפרס האקדמיה לטלוויזיה הבריטית בעקבות משחקו בסדרה. הסדרה זכתה גם בפרס באפט"א לטלוויזיה עבור הסאונד הטוב ביותר והעריכה הטובה ביותר. היא זכתה בפרסים נוספים מגופים כמו Royal Television Society ו Directors Guild of Great Britain.

עיבוד לסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם המשחק עובדה לסרט קולנוע שיצא אל האקרנים באפריל 2009. העלילה שמרה על המרכיבים המרכזיים של סדרת הטלוויזיה, אך הוסיפה את הנופך של עיתונאי הדפוס אל מול עולם האינטרנט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]