שעבאן עבד א-רחים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שעבאן עבד א-רחים
شعبان عبد الرحيم
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 במרץ 1957
El Sharabia, מצרים עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 3 בדצמבר 2019 (בגיל 62)
אל-מעאדי, מצרים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות מצרים, מצרים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אמנות עממית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת ערבית מצרית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שעבאן עבד א-רחיםערבית: شعبان عبد الرحيم, תעתיק מדויק: שעבאן עבד אלרחים; 15 במרץ 19573 בדצמבר 2019), כונה גם שעבולא (شعبولا), היה זמר פופ מצרי, ששילב בשיריו מסרים פוליטיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבד א-רחים, יליד קהיר, עבד במשך שנים רבות במכבסה בטרם הפך לזמר פופולרי. בשנת 2000 הקליט את השיר "אני שונא את ישראל", שכלל גם דברים בגנותם של אריאל שרון ושמעון פרס, אך גם את השורה "אני אוהב את עמר מוסא". השיר הפך ללהיט גדול במצרים והגיע לפסגת מצעדי הפזמונים, אף שהטלוויזיה המצרית סירבה לשדר את הקליפ שלו. מאוחר יותר טען משורר מצרי כי השיר הוא פלגיאט, וכי עבד א-רחים האנאלפבית לא מסוגל לכתוב טקסטים כאלה[1]. בשנת 2001 השתתף עבד א-רחים במסע פרסום לפלאפל שנמכר ברשתות מקדונלד'ס. הוא שר ג'ינגל המבוסס על לחן השיר "אני שונא את ישראל". מסע הפרסום בוטל בסופו של דבר, ועבד א-רחים האשים בכך גורמים יהודיים בארצות הברית, ואף טען כי המוסד מנסה להתנקש בחייו[2].

בהמשך הקליט עבד א-רחים שירים פוליטיים נוספים. לאחר פיגועי 11 בספטמבר הקליט שיר שכלל את השורה "זה היה רק מגדל, ואני נשבע שהם הפילו אותו בעצמם". ב-2003 הקליט את השיר "אל תפגעו בעיראק", ב-2005 שיר שהתייחס לפרשת קריקטורות מוחמד, ב-2006 שיר על מלחמת לבנון השנייה (בעקבותיו הגישה ישראל מחאה רשמית למצרים) וב-2008 שיר מחאה נגד המאבק בין פת"ח לחמאס.

נפטר ב-3 בדצמבר 2019 בבית חולים צבאי בקהיר[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]