שתינו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שתינו
Deux
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פיליפו מנגטי
שחקנים ראשיים ברברה סוקובה
מרטין שבלייה
ליאה דרוקר
מדינה צרפתצרפת צרפת
חברה מפיצה ורטיגו מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2019
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט צרפתית
סוגה סרט דרמה, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $208,723[1]
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שתינוצרפתית: Deux; באנגלית: Two of Us) הוא סרט דרמה צרפתי משנת 2019 בבימויו של פיליפו מנגטי. הסרט היה מועמדה של צרפת ברשימת 15 הסרטים המועמדים לפרס אוסקר לסרט הבינלאומי הטוב ביותר בטקס פרסי אוסקר ה-93.[2][3]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נינה דורן (ברברה סוקובה (אנ')) ומדלן "מדו" ג'ירר (מרטין שבלייה (אנ')) הן שתי נשים בגמלאות המתגוררות בשכנות בבניין דירות בצרפת, דלת מול דלת. השתיים הן מאהבות בסתר, שלמעשה חיות במשותף בדירתה של מדו ומתכננות למכור את דירותיהן ולעבור לגור יחדיו ברומא, העיר בה נפגשו לראשונה לפני עשרות שנים. משפחתה של מדו אינה מודעת לאהבתה לנינה, ומדו מתקשה לצאת מהארון בפני בתה אן (ליאה דרוקר (אנ')) ובנה פרדריק (ג'רום וראנפריין), שנוטר טינה לאמו על כך שהייתה נשואה במשך 20 שנה לאביו, עד שמת, למרות שלא אהבה אותו.

כאשר מדו לוקה בשבץ מוחי ומאבדת את יכולת הדיבור, אן שוכרת את שירותיה של מוריאל (מיוריאל בנזרף), אחות סיעודית, שנכנסת לגור בדירתה של מדו. נינה משדלת את מיוריאל להסכים לברית סודית ביניהן: נינה תדאג למדו, בעוד מיוריאל תקבל תשלום על עבודה שלא תעשה, ללא ידיעת משפחתה של מדו. אולם בטרם הברית יוצאת לפועל, מדו בורחת מהבית ונמצאת מאוחר יותר לבדה בפארק. כתוצאה מכך מיוריאל מפוטרת מעבודתה, אך דורשת מנינה את הכסף עליו סיכמו. נינה מסרבת ומיוריאל מאיימת לנקום בה.

אן עוברת לגור בדירתה של מדו על מנת לטפל בה, ומוצאת תצלום ישן של נינה ומדו שצולם ברומא. אן מגלה את האמת על מערכת היחסים של נינה ומדו, ומנסה להוציא את נינה מחייהן, ללא הצלחה. בלית ברירה, אן מכניסה את מדו לבית אבות סיעודי, שם מצבה של מדו מתדרדר בצורה מהירה. יום אחד, מדו מתקשרת אל נינה, שמצליחה לאתר אותה ולהגיע אל בית האבות. נינה מוציאה את מדו לטיול בחצר, ומנצלת את ההזדמנות על מנת לברוח איתה. נינה חוזרת לדירתה, על מנת לקחת בגדים וכסף ולברוח עם מדו לאיטליה, אולם כאשר הן מגיעות לדירה הן מגלות שהיא נפרצה וכספה של נינה נעלם. אן מגיע אל הדירה, דופקת בדלת ומבקשת סליחה, בעוד שתי הנשים מחבקות זו את זו בשמחה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
ברברה סוקובה (אנ') נינה דורן
מרטין שבלייה (אנ') מדלן "מדו" ג'ירר
ליאה דרוקר (אנ') אן בתה של מדו
ג'רום וראנפריין פרדריק בנה של מדו
מיוריאל בנזרף מיוריאל אחות סיעודית
אוגוסטין ריינס ת'יאו

תגובות וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר האינטרנט Rotten Tomatoes לסרט יש דירוג של 98% המבוסס על 87 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 7.8 מתוך 10. על פי דעת הרוב, נכתב באתר כי "סרט הביכורים יוצא הדופן של הבמאי-תסריטאי פיליפו מנגטי מספר סיפור אהבה מורכב תוך תצוגת משחק מרשימה מצד שלוש השחקניות הראשיות".[4] על פי האתר Metacritic, שדגם 20 מבקרים וחישבו ציון ממוצע משוקלל של 82 מתוך 100, הסרט זכה פה אחד לשבחים.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Two of Us". Box Office Mojo. נבדק ב-20 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Keslassy, Elsa (19 בנובמבר 2020). "Filippo Meneghetti's 'Two of Us' to Represent France in Oscar Race". Variety. נבדק ב-19 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Davis, Clayton (9 בפברואר 2021). "Oscars Shortlists Announced in Nine Categories". Variety. נבדק ב-10 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Two of Us (2019)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. נבדק ב-6 בספטמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Two of Us Reviews". Metacritic. Red Ventures. נבדק ב-6 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)