לדלג לתוכן

תאגיד השידור השווייצרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תאגיד השידור השוויצרי
Swiss Broadcasting Corporation (SRG SSR)
לוגו הערוץ, בשימוש מ-1991
לוגו הערוץ, בשימוש מ-1991
פרטי הערוץ
מדינה שוויץשוויץ שוויץ
סוג ציבורי
תאריך השקה 30 בספטמבר, 1922
שפה צרפתית
משרד ראשי ברן, שוויץ
https://www.srgssr.ch

תאגיד השידור השווייצריגרמנית: Schweizerische Radio- und Fernsehgesellschaft; בצרפתית: Société suisse de radiodiffusion et télévision; באיטלקית: Società svizzera di radiotelevisione; ברומאנש: Societad Svizra da Radio e Televisiun; SRG SSR) הוא תאגיד שידור ציבורי שווייצרי שהוקם בשנת 1931. התאגיד מחזיק ב-24 ערוצי רדיו וטלוויזיה. משרדו הראשי נמצא בעיר ברן, שווייץ. התאגיד הוא ארגון ללא מטרות רווח, הממומן בעיקר באמצעות דמי רישוי לרדיו וטלוויזיה (79%) ומייצר את יתרת ההכנסה מפרסום וחסות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמת ההתאגיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1931, קמו קולות רבים ברחבי שווייץ. לא קולות של הפגנות או מהומות, אלא קולות רדיו. תחנת רדיו פרטית בשם "Radio Beromünster" פרחה, והצלחתה עוררה עניין בקרב הקנטונים השונים. הם חזו פוטנציאל אדיר באיחוד כוחותיהם, ביצירת שירות שידור ציבורי חזק ובלתי תלוי שיגיע לכל פינה במדינה.

כך, בשנת 1931, נולד תאגיד השידור השווייצרי (SRG SSR). 4 חברים מייסדים ניצבו בראשית דרכו: Radio Beromünster, Société de Radiodiffusion pour la Suisse Romande (SRG SR), Schweizerische Rundspruchgesellschaft (SRG SRG) ו-Radio Ticino. יחד, הם הניחו את היסודות לארגון שעתיד לשחק תפקיד מרכזי בחיי התרבות והתקשורת השווייצרית.

התרחבות והתפתחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנות ה-30 שנות ה-40 היו עשירות בפעילות עבור SRG SSR. תחנות רדיו חדשות נוספו, קולות מגוונים הצטרפו, והשידור הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים השווייצריים. בשנת 1953, הגיע רגע היסטורי נוסף: SRG SSR פתח ערוץ טלוויזיה ראשון, ופתח צוהר לעולם חדש של צבעים, תנועה ותמונות.

עבור SRG SSR, שנות ה-60 ושנות ה-70 היו תקופה של אתגרים והסתגלות. התחרות מצד שידורים פרטיים דרשה חשיבה מחודשת, והצורך להתאים לטכנולוגיות חדשות העמיד בפני הארגון מבחנים לא פשוטים. למרות זאת, SRG SSR הצליח לשמור על מעמדו המוביל, תוך שהוא מתפתח ומתאים את עצמו לעידן המודרני.

ערוצי תוכן ותרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום, SRG SSR הוא שירות שידור ציבורי מודרני ורב-ערוצי. 4 ערוצי טלוויזיה ו-7 תחנות רדיו ארציות משדרים תוכניות מגוונות בשפות גרמנית, צרפתית, איטלקית ורומנית. חדשות, תוכניות ילדים, מוזיקה ותרבות - SRG SSR מציע קשת רחבה של תוכן לכל גיל ולכל טעם.

הארגון ידוע בתכניו האיכותיים והמאוזנים, ובהתחייבות שלו לשירות הציבור. הוא שואף לייצג את המגוון התרבותי והלשוני של שווייץ, תוך שהוא מקדם ערכים של דמוקרטיה, סובלנות וחופש הביטוי.

אירוויזיון 2025[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2024, ניצחה שווייץ באירוויזיון עם השיר "The Code" של האמן Nemo (נמו מטלר) העניק ל-SRG SSR לאחר את התחרות בשנת 2025. אירוע בינלאומי זה יהווה הזדמנות אדירה עבור שווייץ להציג את עצמה בפני קהל רחב, לחגוג את המוזיקה והתרבות שלה, ולשדר את הערכים החשובים לה. אירוויזיון 2025 יתקיים בברן, בירת שווייץ, בין 13 ל-17 במאי.

ערוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטת הדמוקרטיה הישירה של שווייץ והעובדה שלמדינה יש ארבע שפות רשמיות (גרמנית, צרפתית, איטלקית ורומנית) מביאות לכך שמבנה השידור הציבורי בשווייץ מחזיק בפועל ברישיונות השידור המאפשרים ל-SRG SSR לפעול כארבעה תאגידים אזוריים:

גרמנית: Schweizer Radio und Fernsehen (SRF)

צרפתית: Radio télévision suisse (RTS)

איטלקית: Radiotelevisione svizzera di lingua italiana (RSI)

רומנית: Radiotelevisiun Svizra Rumantscha (RTR)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]