תוכנית משחק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכנית משחק
The Game Plan
לוגו הסרט
לוגו הסרט
בימוי אנדי פיקמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גורדון גריי, מארק קיארדי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Nichole Millard, Kathryn Price עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מיכאל יבלוו עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דוויין ג'ונסון
לורן סטורם
Robert Torti
Kate Nauta
Gordon Clapp
Jamal Duff
Rob Williams
קריסטין לקין
פייג' טורקו
הייז מקארתור
מדיסון פטיס
בריאן וייט
קירה סדג'וויק
מוריס צ'סטנאט
רוסלין סאנצ'ס
Elizabeth Chambers עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה נייתן וונג עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גרג גרדינר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, Mayhem Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה בואנה ויסטה
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 בספטמבר 2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 110 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ילדים, סרט קומדיה, American football film עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 22 מיליון דולר
הכנסות 146 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו gameplan
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תוכנית משחקאנגלית: The Game Plan) הוא סרט קומדיה משפחתית אמריקאי שיצא בשנת 2007. את הסרט ביים אנדי פיקמן, וכתבו אותו קת'רין פרייס, אודרי וולס וניקול מילארד. דויין ג'ונסון מככב בתפקיד הראשי, בתור ג'ו קינגמן, קוורטרבק בקבוצת בוסטון רבלס שמגלה בשיא תהילתו שיש לו ילדה בת 8 בשם פייטון.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק האחרון בסדרה בין הבוסטון רבלס לניו יורק דוקס, ג'ו קינגמן (דויין ג'ונסון) עושה טאצ'דאון ומנצח את המשחק, תוך כדי התעלמות מהשחקן שהיה אמור למסור לו את הכדור, טראוויס סנדרס (מוריס צ'סטונס). בבוקר למחרת, ילדה בת 8 בשם פייטון קלי (מדיסון פטיס) מתדפקת על ביתו של ג'ו ומספרת לו שהיא בתו הביולוגית מגרושתו, ששלחה אותה לפגוש אותו. סטלה (קירה סדג'וויק) מנסה להניא את ג'ו מהרעיון לגדל אותה, וחושבת שזה לא יהיה טוב לתדמיתו לקראת תחילת משחקי הפלייאוף.

ג'ו משיק את מסעדתו החדשה, הוא הגיע להשקה עם פייטון אך יוצא ממנה בלעדיה. והעיתונים ושאר התקשורת משמיצים את ג'ו על כך שלקח ילדה בת 8 להשקה של מסעדה באמצע הלילה. סטלה מחליטה שהוא צריך תדמית אבהית חדשה ומכנסת עבורו מסיבת עיתונאים, העיתונאים לא חוסכים בביקורת על ג'ו, אך פייטון מצילה את המצב בכך שאומרת שג'ו מנסה ומשתדל, ושהוא האבא הטוב ביותר בעולם. לאחר מכן אומרת לג'ו שהוא חייב לה, והוא רושם אותה בתגובה לחוג בלט מקצועי אצל מוניק ואסקז (רוזלין סאנצ'ז). ג'ו מצטרף לאימוני הבלט לאחר שמוניק רוצה להוכיח לו שבלט לא פחות אתלטי מאשר פוטבול. לאחר מכן, ג'ו לוקח את פייטון וחברותיה לחוג לקניון.

בפלייאוף, בוסטון רבלס אמורים להתמודד נגד דנבר, לאחר מכן אינדיאנפוליס ואז בולטימור. הם מנצחים את המשחקים ומגיעים למשחק הגמר שנערך שוב נגד הניו יורק דוקס. סטלה מציעה לג'ו עסקה עם "הבורגרים של בלייק", מסעדת בורגרים מצליחה. כל מה שהוא צריך לעשות זה להזכיר את המוצר בריאיון לאחר הזכייה באליפות. במהלך ארוחת צהריים במסעדה עם מוניק ופייטון, מגלה פייטון בטעות שאמא לא יודעת שהיא איתו, ושהיא הייתה אמורה ללכת לתוכנית בלט למשך החודש, אך בסוף ברחה אליו. לאחר מכן יש לפייטון תגובה אלרגית לבוטנים, והיא נלקחת לבית חולים אך לבסוף התברר שנפגעה יחסית במידה קלה. ג'ו נפגש עם קרן, גיסתו והאפוטרופוס החוקי של פייטון, ובכך הוא מתוודע למותה של שרה (אשתו לשעבר ואמו של פייטון) שנהרגה בתאונת דרכים לפני חצי שנה. בעודה שוכבת בבית החולים, שומעת פייטון את סטלה אומרת שפייטון היא הסחת דעת לג'ו. לאחר מכן, בוחרת ללכת עם קרן ולעזוב את ג'ו. במשחק האליפות, ג'ו לא במיטבו ומשחק בצורה חלשה מאוד, לאחר מכן הוא נפצע לאחר תיקול אגרסיבי של אחד משחקני הקבוצה היריבה, מוחלף ויוצא מן המשחק. בעודו יושב בחדר ההלבשה, קרן ופייטון חוזרות והוא מחבק את שתיהן, וקרן מאפשרת לפייטון לעבור לחיות עם ג'ו. הוא מקבל כוחות מחודשים, חוזר למשחק, ומוסר את המסירה המכרעת לסנדרס שמנצח את המשחק. בריאיון של אחרי המשחק, ג'ו לא ממש את האופציה העסקית עם הבוגרים של פאני, ובמקום זה הוא אומר שהוא לוקח את פייטון הביתה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ו קינגמן (דויין ג'ונסון) - הדמות הראשית בסרט והקווטברק של בוסטון רבלס, מתחיל בתור שחצן ויהיר, אך פייטון מרככת אותו עם הזמן.
  • פייטון קלי (מדיסון פטיס) - בתו של ג'ו בת ה-8. אמה, שרה, שהיא גם אשתו לשעבר של ג'ו, נהרגה בתאונת דרכים. רגישה וחובבת בלט.
  • סטלה פק (קירה סדג'וויק) - הסוכנת של ג'ו. תחמנית ומנסה להסית את ג'ו כנגד פייטון, חושבת רק על כסף.
  • מוניק ואסקז (רוזלין סאנצ'ז) - מאמנת הבלט של פייטון. מתחילה לאמן גם את ג'ו בבלט כדי להוכיח לו שבלט הוא גם ענף ספורט ולא פחות אתלטי מאף ענף אחר.
  • קרן קלי (פייג' טורקו) - גיסתו של ג'ו והאפוטרופוס החוקית של פייטון.
  • טראוויס סאנדרס (מוריס צ'סטונס) - חבר קבוצתו של ג'ו (בוסטון רבלס), מלמד את ג'ו לגבי אבהות ואב בעצמו.
  • קייל קופר (הייז מקארתור) - חבר קבוצתו של ג'ו, לא חכם במיוחד ונוהגים לרדת עליו.
  • ג'אמל וובר (בריאן ג. וויט) - חבר קבוצתו של ג'ו.

מדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא בדיסני די.וי.די ובדיסני בלו ריי ב-22 בינואר 2008. והצליח להישאר ברשימת ה50 הראשונים של השירות, בזמן שמכניס יותר מ48 מיליון דולר[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]