A Flock of Seagulls

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
A Flock of Seagulls
מייק סקור, סולן הלהקה
מייק סקור, סולן הלהקה
מקום הקמה ליברפול עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19791986
1988
סוגה גל חדשסינת'-פופרוק אלקטרוני
חברת תקליטים ג'ייב רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.aflockofseagulls.org
פרופיל ב-IMDb
חברים
מייק סקור
פנדו
קווין רנקין
גורד דפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

A Flock of Seagulls (באופן מילולי: להקת שחפים) היא להקת גל חדש בריטית שהוקמה בשנת 1979 בליברפול על ידי מייק סקור, אחיו אליסטר ג'יימס סקור ופרנסיס פרנק מודסלי.

Flock of Seagulls הייתה אחת הלהקות המשפיעות ביותר בשנות השמונים, בעיקר בזכות הסגנון המוזיקלי הייחודי שלה בזכות הגיטריסט פול ריינולדס.

ללהקה היו שורה של סינגלים שהפכו ללהיטים בינלאומיים, וביניהם: "I Ran (So Far Away)", "Space Age Love Song", "Wishing (If I Had a Photograph of You)" ו-"The More You Live, the More You Love".

הלהקה התפרסמה לראשונה בשנות השמונים בזכות הקליפ לשיר "I Ran (So Far Away)" ששודר ב-MTV במהלך הפלישה הבריטית השנייה (אנ').[1] היא זכתה בפרס גראמי בשנת 1983 על השיר "D.N.A" (אנ').

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1979–1986[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה על ידי מייק סקור בסוף שנת 1979 בליברפול. שמה של הלהקה נלקח מהשיר "Toiler on the Sea" של להקת הפאנק רוק The Stranglers ומהספר Jonathan Livingston Seagull.

הלהקה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Talking". לאחר מכן ההרכב הוציא את הסינגל השני שלו "Telecommunication". המהדורה השלישית של להקה הייתה ה-"Modern Love is Automatic". בשנת 1982, הסינגל הרביעי של הלהקה, "I Ran (So Far Away)" בהפקתו של מייק האולט, נגן הבס לשעבר של להקת גונג (אנ'), הפך ללהיט עולמי, והגיע למקום הראשון באוסטרליה ולטופ 10 בארצות הברית ובניו זילנד. הסינגל "Space Age Love Song" גם זכה להצלחה. הלהקה זכתה בפרס גראמי בשנת 1983 על הביצועים הטובים ביותר של הרוק האינסטרומנטלי.

ב-28 במאי 1983 הלהקה הופיעה בפסטיבל ארצות הברית יחד עם Oingo Boingo ,Men at Work ואחרים. שלושה סינגלים נוספים יצאו בשנת 1983, כולל גרסה מוקלטת מחדש של סינגל הבכורה שלהם "(It's Not Me) Talking", אך לא זכה להצלחה רבה. הלהקה הפיקה בשנת 1984 אלבום בשם The Story of a Young Heart (אנ'), עם "The More You Live, the More You Love" כסינגל הראשי. לאחר מכן יצא האלבום Dream Come True (אנ'). האלבום יצא בשנת 1985 בבריטניה וב-1986 בארצות הברית, ולא זכה להצלחה, ובכך זה הביא לפירוק הלהקה עד שנת 1988.

1988–הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה מחדש בשנת 1988 עם הרכב שהורכב ממייק סקור יחד עם מוזיקאים חדשים.

בשנת 1999 הקליטה הלהקה מחדש את השיר "This Used to Be My Playground" עבור אלבום המחווה של מדונה בשנת 2000. בנובמבר 2003, ההרכב המקורי של מייק ועאלי סקור, פול ריינולדס ופרנק מודסלי התאחדו להופעה חד פעמית בסדרת VH1 Bands Reunited. בספטמבר 2004 הם עברו רפורמה מחדש ועשו סיור קצר בארצות הברית. אף שהסיור המשיך להתפרסם כ"הרכב המקורי", הופעות מאוחרות יותר כבר לא כללו את הלהקה המקורית, אלא היה המשכו של מייק סקור בלהקה החדשה יותר; שבשלב זה כלל את סקור, רודריגז והמוזיקאים החדשים מייקל ברהם (תופים) ופנדו (גיטרה בס).

ב-3 במאי 2018 פורסם כי ארבעת חבריה המקוריים של הלהקה מתאחדים להקלטת אלבום חדש בשם "Ascension", הקלטת האולפן הראשונה שלהם מאז 1984. בהשתתפות התזמורת הפילהרמונית של פראג, זהו אלבום של 12 שירים המורכב מביצועים חדשים של להיטיהם הקודמים. הסרטון של "Song Age Love Song" הוקרן לראשונה ב-YouTube ב-6 ביוני 2018. בדצמבר 2018 יצאה הגרסה התזמורתית של "I Ran" כסינגל.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • A Flock of Seagulls (1982)
  • Listen (1983)
  • The Story of a Young Heart (1984)
  • Dream Come True (1986)
  • The Light at the End of the World (1995)
  • Ascension (2018)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא A Flock of Seagulls בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Puterbaugh, Parke (10 בנובמבר 1983). "Anglomania: The Second British Invasion". Rolling Stone. נבדק ב-11 במאי 2019. {{cite journal}}: (עזרה)