Ace Attorney

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Ace Attorney
כללי
סוגה רומן חזותי, הרפתקה
פיתוח קפקום
הוצאה לאור קפקום
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה הראשון:
Pheonix Wright: Ace Attorney

האחרון:
Dai Gyakuten Saiban 2: Naruhodō Ryūnosuke no Kakugo
דרישות תוכנה
פלטפורמות גיים בוי אדוונס, נינטנדו DS, ווינדוס, Wii, iOS, אנדרואיד, נינטנדו 3DS, נינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4, Xbox One
https://www.capcom.co.jp/gyakutensaiban/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Ace Attorneyתרגום חופשי: סנגור אלוף, ביפנית: 逆転裁判: משפט הפכפך) היא סדרת רומנים חזותיים שפותחה על ידי קאפקום. המשחק הראשון בסדרה יצא בשנת 2001, ומאז, עוד 9 משחקים בסדרה פותחו. בנוסף, נוצרו סדרת אנימה, סדרת מנגה, סרט, מחזמר, מחזה ועוד מסביב לסדרת הרומנים.

הלוגו למשחק "Dai Gyakuten Saiban"

במהלך הסדרה המרכזית, השחקן לוקח את תפקידם של הסנגורים פיניקס רייט, אפולו ג'סטיס ואת'ינה סייקס. בסדרה המרכזית השחקן חוקר תעלומות רצח ומגן על מואשמים בבית משפט. בנוסף, במשחקי הספין-אוף "Miles Edgeworth: Investigations", השחקן לוקח את תפקידו של עורך הדין מיילס אדג'וורת' ובמשחק "Dai Gyakuten Saiban" השחקן לוקח את תפקידו של אחד מאבותיו של פיניקס רייט, ריונוסקה נארוהודו.

הסדרה נוצרה על ידי הכותב ובמאי שו טאקומי. אחרי המשחק הרביעי בסדרה התחיל לכתוב אותה טאקשי יאמאזאקי. מאז, טאקומי חזר לכתוב כמה משחקי ספין-אוף.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקים בסדרה הראשית הם בעיקר משחקי הרפתקה, אם כי הם דורשים משחקן לאסוף ראיות ולהציג אותם לעדים כאשר הם נמצאים בבית המשפט. כל משחק מורכב מארבעה או חמישה תיקים, אשר מקושרים במידה מסוימת, עם דמויות חוזרות ופשעים דומים. המשחק ניתן לשמירה מכל נקודה.

ישנם שני שלבים לכל מקרה ומקרה, חקירה והמשפט עצמו. חקירה כוללת את היכולת לבקר בכמה מקומות מרכזיים בתיק ולדבר עם אנשים שהיה מעורבים בו, בעת החיפוש אחר ראיות. המשחקים השני והשלישי גם הציגו את "Psyche-Lock", מערכת שבאמצעותו הסנגור יכול לשבור מחסומים נפשיים כדי ללמוד את האמת מעדים שאינם משתפים פעולה בחקירה, על ידי הצגת ראיות ופרופילים של אנשים אשר קשורים לתיק.

המשפטים בדרך כלל מורכבים מעדויות הכוללות הצהרות על ידי עדים. לאחר מכן מבצאת חקירה נגדית. החקירה מתבצעת על ידי הצגת ראיות הקשורות להצהרות העד. השחקן יכול גם ללחוץ על העד בנקודות מסוימות, או לשאול את העד על ההצהרה. לפעמים לחיצה והצגת ראיות תוביל להצהרות שנוספו לעדות. הצגת ראיות בהצלחה עשויה גם להוביל לעדות חדשה לגמרי, וזו כמעט תמיד הדרך היחידה להתקדם במשחק. לפעמים השחקן יצטרך להוכיח טענות ספציפיות שלהם, בין אם באמצעות הצגת ראיות נוספות, או בחינה מדוקדקת יותר של ראיות קיימות. במשחק הרביעי, המשחק מציג את מערכת ה-"Perceive", הפועלת במספר חקירות נגדיות. במהלך עדות, השחקן יכול להפעיל את המערכת כדי להסתכל מקרוב על שפת גופו על העד, במטרה לאתר טיקים המופעלים כאשר הוא מצהיר על דבר שקרי, ובכך לאלץ את העדים להגיב בכנות. בנוסף לכך, המשחק החמישי מציג את מערכת ה-"Mood Matrix", המאפשרת להגנה לנתח את רגשותיו של העד במהלך עדותו, ולמצוא רגשות סותרים במהלך עדותו. השימוש במערכת מאפשר לעד להשתלט על הרגשות שלו ומאפשר לו להעיד באופן ברור ובכנות. המשחק החמישי גם כן מציג את מערכת ה-"revisualization", שבה השחקן בוחן עובדות חיוניות וקשרים בין ראיות כדי להגיע למסקנות חדשות. המשחק השישי מציג את מערכת ה-"divination séance", שבה לשחקן מוצגים הזכרונות האחרונים של הנהרג, הכוללים את כל מה שקלט עם חמשת חושיו לפני מותו, השחקן אז חייב למצוא את הסתירות בין חמשת החושים המוצגים.

כהגנה, המטרה של השחקן היא בדרך כלל להשיג את פסק הדין "לא אשם" ללקוחו. רוב המשפטים במשחק נמשכים יומיים, כאשר המקסימום המותר בחוקי המשפט המקומי הוא שלושה ימים. בין ימי המשפט השחקן יכול לבקר באזורים רלוונטיים למשפט כדי להשיג עוד ראיות או מידע. לאורך כל תהליך המשפט השחקן חייב לקבוע דרך המידע שהושג מי העבריין האמיתי כדי לפטור את הלקוח שלו מכל אשמה.

הצגת ראיות מלווה בסנגור המצביע, וצועק "התנגדות!" (!Objection), ביחד עם בועת טקסט שבתוכה המילה, שהפכה לסמל של הסדרה. אם השחקן מציג את העדות הלא נכונה, מנסה להציג בזמן הלא נכון, או לא מצליח בחלקים אחרים של החקירה, השופט מאבד חלק מאמונו בו, המיוצג על ידי סימני קריאה במשחק הראשון ובר חיים במשחקים שלאחר מכן. אם השחקן טועה כמות רבה מדי של פעמים, הוא מקבל פסק דין של "אשם" וחייב להתחיל מחדש מנקודת השמירה האחרונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Ace Attorney בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.