Birdland (ביג בנד)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תזמורת הג'אז Birdland בהופעה במועדון הBirdland

The Birdland Big Band (בתרגום חופשי: להקת "ארץ הציפור") היא תזמורת ג'אז אמריקאית בעלת 15 חלקים (ארבעה סקסופונים, ארבעה טרומבונים, ארבע חצוצרות, פסנתר, בס ותופים) שבסיסה בניו יורק, ומופיעה באופן שבועי במועדון הג'אז "בירדלנד". מאז היווסדה, מנחה את התזמורת המתופף טומי איגו (תומאס רוברט איגו; נולד ב-1964).

לעיתים מנחה את התזמורת רוב מידלטון, אחד מנגני הסקסופון-טנור של התזמורת.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התזמורת, שנקראה במקור "The Friday Night Big Band" (בעברית: "תזמורת הג'אז של שישי בערב" או "הביג בנד של שישי בערב"), הוקמה בשנת 2006 על ידי טומי איגו. שבעת המוזיקאים המובילים בה היו חברים זמן רב בביג בנד במועדון הג'אז בירדלנד ביום שישי, אשר הוקמה ונוצחה על ידי לו אנדרסון (נפטר ב-14 במאי 2006).

כמה חודשים אחרי ההשקה, בשלהי 2006, איגו מתג מחדש את הלהקה עם שמו של המועדון והחל לבנות ספרייה ורפרטואר של "סטנדרטי ג'אז", אשר חלקם עובדו מחדש, חלקם עיבודים מקוריים וחלקם קטעים היסטוריים שנשכחו או קטעים נדירים.

אמנים רבים הבולטים בניו-יורק הגיעו כאורחים מפתיעים, כולל וויל לי (הבסיסט של דייוויד לטרמן), ג'יימס סוג (הבסיסט של תוכנית המערכונים "סטרדיי נייט לייב"), קונרד קורש (הבסיסט של רוד סטיוארט).

התזמורת מופיע ביום שישי במועדון הג'אז בירדלנד במנהטן, בעיקר מול מועדון מלא[1] — המועדון בעל 238 מקומות, כולל הבר[2].

טומי איגו הוא בנו של המתופף סוני איגו (né Owen Joseph Igoe; 1923–2012)[3].

דיסקוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Birdland Big Band, The Lew Anderson Tribute Concert (live), I.E.G. Inc. ( ביוני, 2007); OCLC 271753259
הוקלט בהופעה חיה במועדון הבירדלנד, 23 במרץ 2006, ניו יורק
נגנים:
כריס ג'אודס (חצוצרה מובילה), ניק מרצ'יונה, ג'ו מוסלו, ליאון פטרוזי, גלן דרוז (פלוגלהורן, חצוצרה), ליאו אורסיני, ויני ריצ'יטלי (סקסופון אלט), מייקל בושן, בנג'מין טאבר גריפין, ווין וולש (טרומבון), דייל טורקי (טרומבון בס), קני אשר (פסנתר), פול אדמדי (בס), טומי איגו (מנצח, תופים).

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Esther L. Callens, "Musical Notes", Birmingham Times, February 23, 2012
  2. ^ Tim McClelland, "Eleven – Tommy Igoe and the Birdland Big Band", Jazz Fidelity, May 22, 2012
  3. ^ Biography Index. A cumulative index to biographical material in books and magazines, volume 18: September 1992 – August 1993, H.W. Wilson Company, New York (1993)