CallApp

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
CallApp
מחזור חיים 2011–הווה (כ־13 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה אנדרואיד
סוג רישיון קנייני, Freeware
callapp.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

CallApp היא אפליקציית מובייל המאפשרת זיהוי מתקשר, חסימת שיחות והקלטת שיחות. היא מספקת מידע רקע על המתקשר העומד מאחורי שיחות נכנסות או יוצאות, על ידי שימוש בתוכן שנוצר על ידי קהילה ובשירותי הרשתות החברתיות של המשתמש[1].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

CallApp פותחה על ידי חברה בעלת שם זהה בשנת 2011, על ידי המנכ"ל לשעבר שלה, עודד וולוביץ והמנכ"ל הנוכחי, עמית און. הם גיוסו הון ראשוני בסך 1.6 מיליון דולר מקרן ההון סיכון גיזה ממשה ליכטמן, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל ומהיזם סער וילף, שמכר את Fraud Sciences לפייפאל. היא הוצגה לראשונה בפומבי באירוע TechCrunch Disrupt New York במאי 2012[2], ואחר כך בתערוכת Mobile World Congress ובכנס הטכנולוגיה האמריקאי – DEMO באותה שנה, בכנס זה גם הכריזה החברה כי כבר צברה מידע על 500 מיליון מספרי טלפון ברחבי העולם[3].

בינואר 2013 זכתה בתואר "הסטארטאפ הנולד של ישראל 2012", של אתר Geektime[4].

בקיץ 2014 פרץ סכסוך משפטי בין המייסד עודד וולוביץ, למשקיעים בחברה, הוביל לכך שהחברה הועמדה אתמול למכירה במכרז. וולוביץ טען שהמשקיעים סיכלו הצעות רכישה והשקעה לפי שווי של עשרות מיליוני שקלים, שאותן קיבלה החברה והובילו אותה לחדלות פירעון. המשקיעים מצדם אומרים שהחברה מעולם לא קיבלה הצעות כאלה[5]. בדצמבר 2014 הסתיים הסכסוך כאשר קרנות ההון סיכון גיזה וסוסקהאנה רכשו את חלקו של וולוביץ בחברה והשקיעו בה 4 מיליון דולר נוספים[6].

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

CallApp מספקת שירות שיחה מזוהה, שמאפשר למשתמשים את האמצעים לזהות מראש שיחות טלמרקטינג, שיחות ספאם ומספרי שיחות רובוטיות. האפליקציה מאפשרת חסימת שיחות ויצירת רשימה שחורה של מתקשרים לא רצויים. האפליקציה מספקת למשתמש מידע בזמן אמת על הישויות העומדות מאחורי שיחות נכנסות או יוצאות, על ידי שימוש במידע שאנשים ועסקים חולקים על עצמם ברחבי האינטרנט יחד עם מידע שקהילת משתמשי CallApp מחליטה לשתף[7]. האפליקציה מסנכרנת עם האימייל והיומן של המשתמש, מציגה אנשי קשר הדדיים וכוללת מידע עסקי. הוא מציע גם אפשרות הקלטת שיחות, יצירת ספר טלפונים, ספריית טלפונים הפוכה, גלישה בפרטיות, תזכורת שיחות ומצב רכב, כמו גם אפשרויות שדרוג בתשלום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]