FlightGear

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ציוד טיסה
FlightGear

מטוס בואינג 747-400 של סינגפור איירליינס ממריא מנמל התעופה לונדון גטוויק בגרסה 2.5.0. של המשחק
מטוס בואינג 747-400 של סינגפור איירליינס ממריא מנמל התעופה לונדון גטוויק בגרסה 2.5.0. של המשחק
מטוס בואינג 747-400 של סינגפור איירליינס ממריא מנמל התעופה לונדון גטוויק בגרסה 2.5.0. של המשחק
כללי
תאריך הוצאה 17 ביולי 1997
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק PLIB עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות לינוקס, macOS, Microsoft Windows, Mac OS Classic עריכת הנתון בוויקינתונים
www.flightgear.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

FlightGear ('ציוד טיסה' בתרגום חופשי) הוא משחק סימולציה חינמי שמפורסם תחת הרישיון הציבורי הכללי של גנו. במשחק זה ניתן להטיס מטוסים, להמריא, לנחות, ולדמות תקלות שונות במטוס. משחק זה מתוכנת בשפת C++ בין השאר על ידי ג'ון בנדט. בנוסף להטסת מטוסים, במשחק יש אפשרות להפעיל את המטוס עצמאית על ידי הפעלת תהליך הצתה, הפעלת APU ועוד.

חסרונות FlightGear[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד ל-Flight Simulator X ו-X-Plane, שנחשבים לסימולטורים מהרמה הגבוהה ביותר שנמצאים בשימוש על ידי חברות תעופה ובתי ספר לטיסה, FlightGear הוא סימולטור חובבני בלבד, שלא מכיל את הפיזיקה המתקדמת הקיימת ב-FSX וב-X-Plane. בנוסף, המטוסים בסימולטור FlightGear הם לא מדויקים ואף לא קרובים למציאות, לעומת זאת, לסימולטורים FSX ו-X-Plane קיימות חברות פיתוח שמתמחות בפיתוח מטוסים לסימולטור הקרובים ככל האפשר למציאות כדוגמת חברת PMDG.

מזג אוויר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזג האוויר ב-FlightGear ניתן לשינוי על פי מזג אוויר מעודכן און-ליין, או שניתן לשנותו בהגדרות טרום-טיסה. מזג האוויר יכול להשפיע בצורה רצינית על פעולת המטוס ויכול להפריע בהטסה שלו, וכך להוות אתגר לטייס.

נוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-FlightGear מגיע עם נוף המותאם למיקום המטוס בעולם, על ידי גוגל מפות של חברת גוגל. ניתן לאפשר בהגדרות הטרום טיסה בנייה אוטומטית של מבנים, עצים ואובייקטים נוספים, על מנת לאפשר אתגר גדול יותר. בנוסף ניתן למצוא ב-FlightGear סירות ומטוסים נוספים על ידי הפעלת 'AI Modules' בהגדרות הטרום-טיסה.

סוגי מטוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בואינג 737 של KLM במשחק

סוגי המטוסים מגיעים עם המשחק, ואינם מכילים באגים. מטוסים כגון: בואינג 777-200, בואינג 777-300, מטוס ביצ'קראפט 1900, A6M זירו ועוד.

בנוסף, מתכנת המשחק הוסיף מודולים והגדרות פיזיקה מתוכנת הקוד פתוח בשם JSBSim. תוכנה זו תרמה רבות למשחק ואפשרה לו לצאת לפועל.

קוד המקור של FlightGear[עריכת קוד מקור | עריכה]

ל-FlightGear יש קוד מקור אותו ניתן לשתף, אך הם אוסרים על פרסום הקוד הערוך תחת השם FlightGear. בנוסף, הם אוסרים לפרסם את אותו קוד המקור תחת שם אחר, אלא לשנותו במידה ניכרת ואז לפרסמו. קוד המקור שלהם משתמש ב-OpenAL,‏ OpenGL ו-c++ על מנת לפעול כראוי.

MultiPlayer[עריכת קוד מקור | עריכה]

ל-FlightGear יש קהילת Multiplayer קטנה שניתן להתחבר אליה בכל עת על ידי בחירת שרת בכרטיסייה Multiplayer. ניתן לדבר חברים בקהילה בצ'אט, לטוס לצדם, ולראות את המטוסים של האחרים. בנוסף, קיימת מפת Multiplayer.

MultiPlayer Co-Pilot[עריכת קוד מקור | עריכה]

FlightGear החליטו לאפשר למשתמשיהם להתחבר למטוס ולקבל שליטה בנוסף למטיס הראשי. לטייס המשנה יש שליטה מלאה על המטוס אך אינו יכול להזיז את ההגה כל עוד הטייס הראשי מתנגד לפעולה של טייס המשנה. אותו הדבר פועל הפוך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא FlightGear בוויקישיתוף