G4S

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
G4S plc
נתונים כלליים
בורסה
תקופת הפעילות 2004–הווה (כ־20 שנה)
מיקום המטה לונדון
ענפי תעשייה חברת אבטחה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים שירותי אבטחה
מנכ"ל Ashley Almanza עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 618,260 עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.g4s.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

G4S plc (בעבר: Group4Securicor) היא חברת שירותי אבטחה בינלאומית, אשר הוקמה בשנת 1901 ובסיסה בבריטניה. היא נחשבת לחברת האבטחה הגדולה בעולם והיא פועלת ביותר מ-125 מדינות ומעסיקה יותר מ-625,000 עובדים. אחרי החברות וולמארט ופוקסקון, היא המעסיקה הפרטית השלישית בגודלה בעולם מבחינת כמות מועסקים. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בלונדון ובבורסה של קופנהגן.

אודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הוקמה בשנת 1901 בקופנהגן על ידי מריוס הוגרף ופיליפ סורנסן. שמה המקורי היה Kjøbenhavn Frederiksberg Nattevagt (משמר הלילה) והוא שונה בהמשך. בשנות השלושים החברה פתחה נציגות בשוודיה ובשנות החמישים החלו לפעול גם בבריטניה.

משנות השישים החברה בבריטניה פעלה תחת השם Group4 ונוהלה על ידי אחד מהנכדים של פיליפ. בשנת 2000 חברת Group4 מוזגה עם החברה הדנית Falck ונקראה Group4Falck. בשנת 2004 החברה מוזגה עם החברה הבריטית Securicor ושמה שונה ל־Group4Securicor.

החברה מספקת שירותי אבטחה למגוון אתרים בהם נמל התעופה לונדון הית'רו. היא עוסקת גם בשמירה על מאגרי נפט ואנרגיה וכן עוסקת בשירותי לוגיסטיקה שונים.

בשנת 2002, רכשה החברה כמחצית ממניות חברת האבטחה הישראלית הוותיקה חברת השמירה, ואחר כך החזיקה ב-90.5% מבעלות על החברה. בשנת 2016, נכנעה לתנועת חרם על ישראל ומכרה את פעילותה בישראל.[1]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הייתה מעורבת במספר תקריות אבטחה בארצות הברית, בריטניה ודרום אפריקה.

כמו כן מספר פעמים נמתחה ביקורת על פעילויות החברה בישראל. G4S מספקת ציוד ושירותי אבטחה לשימוש בבתי כלא, מחסומים והתנחלויות ביהודה ושומרון. בין השאר, דזמונד טוטו ואחרים מחו בחודש יוני 2014 על מעורבותה של G4S בפעילויות אלה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Security Beyond the State: Private Security in International Politics, Rita Abrahamsen,Michael C. Williams

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא G4S בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]