Guild Wars (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גילד וורס
Guild Wars
התמונה המופיעה על אריזת המשחק האמריקנית
התמונה המופיעה על אריזת המשחק האמריקנית
כללי
תאריך הוצאה

28 באפריל 2005 (Prophecies)
28 באפריל 2006 (Factions)

28 באוקטובר 2006 (Nightfall)
סוגה MMORPG
פיתוח ArenaNet
הוצאה לאור NCsoft
שפות גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב Mike O'Brien
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחקי רשת
פלטפורמות מחשב אישי
דרישות מערכת
בקרים מקלדת, עכבר
www.guildwars.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Guild Wars (בתרגום חופשי מאנגלית לעברית: "מלחמת גילדות") היא סדרת משחקי מחשב מקוונים, מז'אנר משחקי התפקידים ההמוניים (MMORPG). המשחקים פותחו על ידי ArenaNet, חברת בת של חברת המשחקים הקוראנית NCsoft, והסדרה היא מסדרות המשחקים המצליחות ביותר בז'אנר זה. בסדרה שלושה פרקים שעומדים בפני עצמם וחבילת הרחבה אחת, שדורשת לפחות אחד מהפרקים הקודמים. המשחקים יצאו לאור בשנים 2005 - 2007.

עלילת המשחקים מתרחשת בעולם פנטסטי בשם טיריה (Tyria), וכל פרק מגלה לשחקן יבשת חדשה בעולם ומציג קו עלילה חדש. בכל פרק על השחקן להשלים משימות קואופרטיביות (4 - 8 שחקנים) כדי להתקדם, והדמות של השחקן נכנסת לנעלי הגיבור שיציל את טיריה מהאנטגוניסט התורן. המשחק מספק שתי אפשרויות למשחק קואופרטיבי: שיתוף פעולה עם שחקנים אנושיים אחרים, או חבירה לדמויות שנשלטות על ידי המחשב (Non-player characters) כדי להשלים את המשימות. בנוסף לקו העלילה הראשי קיימים קווסטים משניים רבים שהשחקן יכול להשלים על מנת לעלות ברמה (עד לרמה מקסימלית של 20), בדומה למשחקים אחרים בז'אנר. כמו כן, קיים מצב תחרותי בו על השחקן ליצור קבוצה ולהתחרות בשחקנים אחרים במגוון מצבי משחק, ואף להתחרות בטורנירים יומיים או חודשיים, וכן בתחרויות נושאות פרסים של עד $100,000.

Guild Wars שונה ממשחקי תפקידים המוניים מסורתיים בכמה תחומים. רכישת פרק בסדרה מאפשרת משחק מקוון ללא הגבלה וללא דמי מנוי, בניגוד לרוב המשחקים המסחריים בז'אנר. הרמה המקסימלית נמוכה, וניתן להגיע אליה ללא השקעה של זמן רב. ההבדל בין הדמויות במשחק לא נקבע על ידי הציוד, מאחר שגם הציוד הטוב ביותר זמין כמעט לכל השחקנים, אלא על ידי האסטרטגיה שבהם הם בוחרים להשתמש בהן בקרב, והיכולת שלהם להגיב לתנאים המשתנים בשדה הקרב.

המשחקים בסדרה זכו להצלחה ביקורתית ומסחרית. המבקרים ציינו לשבח את הגרפיקה והעיצוב האמנותי של המשחק, הערך הרב שהוא נותן תמורת המחיר, היעדר דמי המנוי החודשיים והגישה המקורית שלו לז'אנר משחקי התפקידים ההמוניים. באפריל 2009 הודיעה NCsoft שיותר מ-6 מיליון יחידות של משחקי Guild Wars השונים נמכרו עד כה. ArenaNet ו-NCsoft הכריזו על פיתוח משחק ההמשך, Guild Wars 2, במרץ 2007, ב-28 ביוני 2012, הודיעה ArenaNet שהמשחק שוחרר ב-28 באוגוסט 2012 ואלו שהזמינו מהדורה מוקדמת של המשחק יכלו לשחק החל מ-25 באוגוסט.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סביבת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מציג סביבה תלת־ממדית עם תנועה מוגבלת של הדמויות - לא ניתן לעבור מעל "מכשולים" במפה, והדמות מוגבלת לחלקים מסוימים שלה. האזורים בעולם המשחק מתחלקים לשני סוגים: ערים (Outposts) ואזורי משחק (Explorable areas). בערים, השחקנים יוצרים את הקבוצה, מקבלים משימות מדמויות ממוחשבות (non player characters), עוסקים במסחר ומתקשרים ביניהם בצ'אט המקומי; באזורי המשחק נמצאים האויבים והקרבות שמהווים את המטרות של קו העלילה הראשי והקווסטים המשניים. כל אזורי המשחק ב-Guild Wars הם ארעיים - כאשר שחקן עוזב את העיר נוצר "עותק" (Instance) של האזור במיוחד בשביל הקבוצה שלו, שאינו נגיש לשחקנים אחרים. כתוצאה מכך אין במשחק תחרות על משאבים או על הזכות לבצע משימה מסוימת, אך גם לא ניתן להצטרף לקבוצה לאחר שעזבה את העיר.

כל הערים בעולם המשחק נגישות לכלל השחקנים שרכשו את המשחק, ללא הגבלת אזור גאוגרפי, אולם קיימים מחוזות ("עותקים" של עיר מסוימת) נפרדים לאזורים גאוגרפיים ושפות שונות, לנוחות המשתמשים. גם המעבר בין מחוזות אלו חופשי. ירידה במספר השחקנים באזורים מסוימים בעולם גרמה לכך שמחוזות רבים נטושים כמעט לחלוטין, והשחקנים מתרכזים בעיקר במחוזות האמריקאים והאירופיים, בהם עדיין קיימת קהילה גדולה. במשחק לא קיימת מערכת שמחלקת את השחקנים לשרתים באופן שרירותי ומונעת מעבר דמויות משרת משחק אחד לאחר (דוגמת מערכת ה-"realms" של World of Warcraft), אלא רשת שרתים שמתנהגת כמו שרת אחד גדול. כתוצאה מכך, המשחק זמין באופן רציף, בניגוד לרוב המשחקים בסוגה בהם שרתים יכולים "להתמלא" ולמנוע כניסה של שחקנים, ויוצאים לתקופות תיקונים ועדכונים לעיתים תכופות. ב-Guild Wars, לעומת זאת, נערכים "עדכונים חיים" - כאשר יוצאת גרסה חדשה של המשחק השחקנים יכולים להמשיך לשחק, והמשחק יעדכן את עצמו בפעם הבאה שמפעילים אותו.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך יצירת הדמות השחקן בוחר מקצוע ראשי מתוך עשרה מקצועות אפשריים. לדמויות ששייכות לכל מקצוע מבנה גוף ואנימציה משותפים שמגדירים אותן, וכן תווי פנים ייחודיים למקצוע זה, כך שקיים הבדל ויזואלי ברור בין המקצועות. השחקן יכול לבחור את צבע העור, המין, תווי הפנים, הגובה ושמה של הדמות במהלך יצירת הדמות. הרמה המקסימלית של הדמויות היא 20, וכל רמה מעניקה לדמות נקודות אפיון (Attribute points) נוספות שמאפשרות לה להגביר את כוחותיה ולהתקדם במשחק, עד למספר מקסימלי של 200 נקודות אפיון, וכן נקודות חיים ונקודות אנרגיה נוספות. המצב התחרותי של המשחק (PvP) מתקיים רובו ככולו לאחר הגעה לרמה המקסימלית, 20.

במשחק קיימים שני סוגים של דמויות: דמויות PvE ודמויות PvP. דמויות PvE נוצרות ברמה 1, ויש להן גישה לכל חלקי המשחק, אולם על השחקן לעלות ברמות ולרכוש ציוד אם ברצונו להיות תחרותי במצב ה-PvP. דמויות PvP נוצרות ברמה המקסימלית, ויש להן גישה אך ורק למצב התחרותי במשחק. לדמויות PvP גישה מיידית לציוד המקסימלי במשחק, ואפשרות לקבל יכולות וציוד מותאם אישית, ללא צורך בביצוע משימות או קווסטים. מטרתן של דמויות ה-PvP היא לאפשר משחק תחרותי מיידי בכל המקצועות ללא השקעת זמן רב מצד השחקן בפיתוח הדמות, בניגוד למשחקי תפקידים המוניים אחרים.

מקצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקצוע הוא סיווג דמות שקיים ברוב משחקי התפקידים, ויש לו תפקיד מרכזי במשחקיות של Guild Wars. המקצוע הראשי (Primary proffesion) נקבע במהלך יצירת הדמות ולא ניתן לשנותו, ואילו את המקצוע המשני (Secondary proffesion) ניתן לשנות באופן חופשי. בכל מקצוע קיימים כמה אפיונים (Attributes), וכ-100 יכולות, כולן ייחודיות למקצוע זה, כך שכל יכולת קשורה לאפיון מסוים. ככל שיותר נקודות אפיון מושקעות באפיון מסוים, היכולות הקשורות לאפיון זה אפקטיביות יותר במהלך הקרב. בדרך כלל יבחר השחקן ב-2 - 3 אפיונים וישקיע בהם את נקודות האפיון העומדות לרשותו. למרות שאפשר לשנות את המקצוע המשני בכל שלב, באופן כללי היכולות שמקושרות למקצוע הראשי אפקטיביות יותר, כך שההפרדה בין התפקיד שכל מקצוע ממלא נשמרת במידה רבה.

שלא כמו במשחקים אחרים, במהלך קרב כל דמות יכולה להחזיק בשמונה יכולות בלבד, מתוך מגוון של יותר מ-1,000, ובחירת היכולות האלו לפני הקרב קובעת את מידת ההצלחה. אלמנט זה מוסיף רובד של אסטרטגיה, שכן על השחקן לבחור יכולות שפועלות היטב זו עם זו, וכן משלימות את היכולות של שאר הדמויות בקבוצה. כל מקצוע משמש תפקיד אחר בקבוצה ולרוב צירוף של מספר מקצועות שונים בקבוצה הוא האפקטיבי ביותר.

ב-Guild Wars קיימים עשרה מקצועות שונים: שישה מקצועות שמשותפים לכל הפרקים, שניים שדורשים רכישה של הפרק השני בסדרה, Guild Wars Factions, ושניים שדורשים את רכישת הפרק השלישי, Guild Wars Nightfall.

עשרת המקצועות במשחק. הדמויות משמאל לימין: Warrior, Ranger, Monk, Necromancer, Mesmer, Elementalist, Assassin, Ritualist, Paragon, Dervish.
רשימת המקצועות
  • Warrior - ניתן לקרוא לו בעברית לוחם או אביר. ללוחמים יש את רמת השריון הגבוהה ביותר במשחק, ויכולים להשתמש במגוון יכולות כדי לשפר את ההגנה על הדמות. נשקם של הלוחמים הוא חרב, גרזן או פטיש קרב, והם מתמחים בקרב בטווח קרוב.
  • Ranger - ניתן לכנותו סייר או קשת. הסיירים משתמשים בעיקר בקשת, לכל סוגיה. לפי המשחק, הם אנשים המקושרים לכוחות הטבע והאדמה, ומתמחים בשרידה בטבע. הסיירים יכולים לאלף חיה כדי שתילחם לצידם, ומסוגלים לגרום לנזק ממרחק.
  • Monk - נזיר. הנזיר הוא קוסם שמשתמש בקסמי מרפא, קסמים שמגנים מפני אלמנט מסוים במשחק, או קסמים הפוגעים ביריב. הנזיר הוא מקצוע הריפוי הראשי, והוא מספק מענה לכל סוגי הנזק הקיימים במשחק, ויכול להחזיר לחיים שחקנים שנפלו בקרב באופן אפקטיבי.
  • Necromancer - 'נקרומאנסר' (בעברית בעל אוב) הוא מקצוע המשתמש בקסמי דם, קסמי מוות וקללות. הם יכולים לזמן אל-מתים תוך ניצול גופה של דמות שנהרגה בקרב.
  • Mesmer - ה'מסמר' (אין מילה בעברית ל'מסמר', אך ניתן לכנותו 'קוסם רעל', 'מהפנט' וכו') הוא קוסם שמתמחה בנזק פסיבי - נזק התלוי בפעולה של היריב וכך מונע מהיריב להילחם לתקופת זמן, או גורם לו לאבד נקודות אנרגיה או נקודות חיים. כמו כן יש לו את היכולת הייחודית להפריע להטלת קסמים של היריב, לבצע מניפולציות בנקודות האנרגיה של עצמו או של היריב, ולסיים קסמים מתמשכים של האויב (Enchantments). מקצוע זה ייחודי לסדרת Guild Wars.
  • Elementalist - קוסם היסודות. מקביל למקצוע Mage ברוב משחקי התפקידים. לקוסם זה היכולת לגרום לנזק רב בזמן קצר, ועל שטח גדול. הוא משתמש בקסמי ארבעת היסודות - אש, מים, אוויר ואדמה. כמו כן יש לו יכולות שמסייעות לשמור על נקודות אנרגיה לאורך זמן ולהגן על הדמות מנזק.

מקצועות שניתן ליצור רק ב-Guild Wars Factions:

  • Assassin - מתנקש. מקביל למקצוע Rogue במשחקי תפקידים אחרים. הנוכל משתמש בסכינים כנשק העיקרי שלו, ומהירות ההתקפה שלו היא הגבוהה ביותר מבין המקצועות. הוא מתמחה במכות קריטיות (נזק כפול), ויש לו את היכולת לשגר את עצמו למיקום קרוב.
  • Ritualist - ה"ריטואליסט", או המזמן, הוא קוסם עם מגוון יכולות. הוא מתמחה בזימון רוחות נייחות שיגנו על חברי הקבוצה שלו, יתקפו את האויב או ייצרו אפקטים סביבתיים שונים כדי לשנות את שדה הקרב. בנוסף, הקסמים שלו יכולים לרפא את בעלי בריתו, ליצור אפקט מסוים על בעל ברית למשך זמן וגם לגרום נזק ישיר לאויב.

מקצועות שניתן ליצור רק ב-Guild Wars Nightfall:

  • Paragon - "פארגונים" הם אבירי קודש שיכולים להשפיע ביכולות הפיקוד שלהם על כל חברי הקבוצה, ולספק בונוסים שונים לתקופת זמן שמשפרים את השרידות של הקבוצה או את יכולת ההתקפה שלה. הם משתמשים בחנית (רומח לזריקה מטווח בינוני), ויש להם את רמת השריון הגבוהה ביותר במשחק, כמו ללוחם.
  • Dervish - דרוויש (איש דת מוסלמי) הוא מקצוע שמשלב בין הטלת קסמים ותקיפה מטווח קרוב. הדרווישים יכולים להפוך לאוואטר של אחד האלים, וכך לקבל תוספות לזמן מסוים. הם מתמחים בהטלת קסמים מתמשכים על עצמם - קסמים המסייעים לשחקן ונשארים פעילים למשך זמן מסוים (Enchantments).

קרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרבות ב-Guild Wars הם מהירים יחסית לז'אנר המשחקים ההמוניים, והם דורשים זמני תגובה מהירים, אסטרטגיה ותכנון מראש, במיוחד במצב ה-PvP. קרבות לא נמשכים יותר מכמה דקות בדרך כלל, ומוות יכול להיגרם לדמות תוך כמה שניות. השחקן משפיע על הסביבה במהלך הקרב באמצעות ה-יכולות (Skills) שעומדות לרשותו. לכל יכולת מצורף תיאור קצר שמתאר במדויק את האפקט לו היא גורמת, ואת הנזק או הריפוי שהיא מייצרת, או האפקטים שהיא מייצרת. ניתן להשתמש ביכולות על הדמות עצמה, על בעלי ברית או על אויבים, בהתאם לסוג היכולת ולתיאור שלה.

לפני היציאה לאזור המשחק, על השחקן לבחור עד 8 יכולות (Skills), שלא ניתן להחליף עד החזרה לעיר. לכל יכולת מקושרת לאפיון (Attribute) שמשפיע על מידת האפקטיביות שלה בקרב. תחת אפיון מסוים נכללות בדרך כלל עשרות יכולות שמטרתן דומה: למשל, הגבלת כמות הנזק שבעל ברית סופג לפרק זמן קצוב, או גרימת נזק לאויבים על פני שטח רחב. רבים מאפיונים אלו משמשים למטרות דומות (גם אם במקצועות שונים), ולשחקן יש אפשרויות רבות מאוד בעת תכנון היכולות של דמות, ורבות עוד יותר בעת תכנון היכולות של קבוצת דמויות. בשל ההגבלה על מספר היכולות הזמינות לשימוש ביציאה לאזורי המשחק, על השחקן לבחור יכולות שעובדות היטב עם היכולות האחרות שלו, או עם יכולות חבריו לקבוצה, כדי להצליח במשימות.

הבנייה (Build) של הדמות הוא מושג המתאר את צירוף היכולות, הציוד וחלוקת נקודות האפיון של הדמות. מאחר שהבנייה חשובה כל כך להצלחה במשחק, הרבה מהדיונים של קהילת השחקנים עוסקים בהמצאת בניות למטרות שונות. החברה המפתחת, ArenaNet, משנה את העוצמה של היכולות והתכלית שלהן באופן תכוף (כל חודש בערך), כך שהשחקנים צריכים להסתגל לתנאים החדשים ולהמציא בניות חדשות.

עבור מקצועות אשר גורמים נזק לאויב בעיקר באמצעות כלי נשק, קיים אפיון הקשור לכלי הנשק ומשפר את יעילותו בקרב, ויכולות אשר מוסיפות בונוסים שונים למכה הבאה של כלי הנשק. יכולות שלא גורמות לנזק (או ריפוי) ישיר, גורמות לאפקטים שונים על דמות אחת או יותר, שמשפיעים על המשך הקרב: מצבים גופניים (Conditions), קסמים מתמשכים, חיוביים או שליליים (Enchantments, Hexes), ועוד. אפקטים אלו מסתיימים לאחר זמן קצוב מראש או כאשר משתמשים ביכולת אחרת שנועדה להסיר אותם. לכל יכולת יש "קטגוריה" אחת או יותר, המצוינות בתיאור היכולת, וקובעות כיצד תתרחש האינטראקציה של היכולת עם יכולות אחרות.

הגמול המיידי מקרבות במצב הקואופרטיבי (PvE) הוא זהב וכלי נשק או שריון שמשמשים בעיקר למערכת המסחר של המשחק. הבסת מפלצות חזקות יותר מספקת לשחקן נשק בעיצוב נדיר או ייחודי. כישלון במהלך הקרב בדרך כלל גורר מוות, שגורם ל"עונש מוות": ירידה של 15% במספר נקודות החיים והאנרגיה הרגיל של הדמות שנפלה בקרב. עונש זה מצטבר בכל מיתה עד לעונש מקסימלי של 60%-, ומסתיים רק כאשר הדמות חוזרת לעיר. קטילת מפלצות והרווחת נקודות ניסיון מוביל לביטול הדרגתי של העונש.

קרבות ה-PvP מספקים "Faction", מעין מטבע בעזרתו השחקן יכול לקנות יכולות או ציוד חדש עבור דמויות PvP, וכן קיימים הישגים עבור כל מצב PvP שמעניקים לשחקן תואר (Title), שמעיד על הניצחונות שצבר במצב זה. מוות בקרבות PvP לא תמיד גורר "עונש מוות", ודמויות שנפלו מוחזרות לחיים באופן אוטומטי, לאחר זמן מה, בחלק ממצבי המשחק התחרותי.

מצב ה-PvE[עריכת קוד מקור | עריכה]

Player versus enviroment - PvE - הוא מצב המשחק הקואופרטיבי, והוא דומה מאוד למקובל בז'אנר ה-MMORPG. השחקן חוקר את עולם המשחק והורג מפלצות, משלים משימות וקווסטים כדי לקדם את העלילה, עולה ברמה ומקבל גמול בצורת זהב, נשק ושריון, יכולות ונקודות ניסיון. את רוב הדברים שהשחקן מרוויח ניתן לחלק בין הדמויות השונות של השחקן, או לחלופין למכור לדמות ממוחשבת תמורת זהב.

קו העלילה של כל משחק נחשף באמצעות דיאלוגים בין הדמות לבין דמויות ממוחשבות, וכן באמצעות סרטונים במהלך המשימות. הסרטונים משתמשים במנוע המשחק בזמן אמת, ואינם סרטוני אנימציה. המשימות מקדמות את קו העלילה, ומאפשרות לשחקן להשתתף בקרבות עיקריים נגד האויב המרכזי של כל אחד מהפרקים. הקווסטיים המשניים משמשים בעיקר כדי לספק רקע על העלילה, ונקודות ניסיון אותן צוברת הדמות כדי לעלות רמה.

בדומה למשחקים אחרים בז'אנר, קיימים אזורים מאתגרים יותר שמיועדים לשחקנים ברמה המקסימלית, שסיימו את קו העלילה הראשי ומחפשים אתגר נוסף. עבור חלק ממשימות אלו ניתן ליצור קבוצה של 12 שחקנים, והן דורשות יכולת ארגון וכן תיאום מוקדם של הבנייה שכל שחקן מביא לקרב. כמו כן, קיים "מצב קשה" (Hard Mode), מצב בו לכל המפלצות יכולות נוספות ורמה גבוהה מאוד (22 ומעלה), והן נעות מהר יותר. ניתן לבחור לשחק במצב קשה לפני היציאה למשימה, והוא זמין עבור כל תוכן ה-PvE, בכל המשחקים בסדרה. הצלחה חלקים המאוחרים ובמצב הקשה של המשחק דורשת תכנון מראש של הקבוצה ואסטרטגיה ברורה, אולם קיימים גם אובייקטים חד-פעמיים שניתן לרכוש, אשר נותנים לקבוצה בונוסים של חצי שעה בכל פעם, והופכים את ה-Hard Mode לידידותי יותר.

מצב ה-PvP[עריכת קוד מקור | עריכה]

Player versus player - PvP - הוא מצב המשחק התחרותי במשחק. חלק זה של המשחק נפרד כמעט לחלוטין מעולם ה-PvE, וניתן למעשה לשחק בו בלי לגשת לעולם ה-PvE כלל. יחד עם זאת מצב ה-PvP מספק פרסים רבים בהם ניתן להשתמש בעולם ה-PvE, כך שהתמקדות ב-PvP לא פוגע בהישגי השחקן בתחומי ה-PvE. המשחק התחרותי ב-Guild Wars הוא קבוצתי, ומוגבל לאזורי PvP בלבד. ברוב מצבי ה-PvP ניתן לשתף דמויות ממוחשבות, המצוידות ופועלות באופן זהה לשחקנים אנושיים. דמויות אלו נשלטות על ידי המחשב, אך שחקן אנושי יכול לפקד על עד ארבע דמויות.

ב-Guild Wars קיימים מספר מצבים תחרותיים:

  • Guild Battle - "קרב גילדות", במהלכו שתי קבוצות של שמונה שחקנים (לפחות ארבעה מהם מגילדה אחת משותפת, ועד ארבעה אורחים) נלחמים במטרה להרוג דמות ממוחשבת של הקבוצה היריבה: ה-Guild Lord. מצב משחק זה זכה לתמיכה רבה מהמפתחת, והיה זמין מאז יציאת המשחק הראשון. הקרב מתרחש ב"היכל הגילדה" של הקבוצה המארחת (Guild Hall). כדי להרוג את מנהיג הגילדה היריבה, על הקבוצה לחדור אל עומק הבסיס העוין, תוך מאבק בשחקני הקבוצה היריבה האנושיים, ודמויות ממוחשבות שמגינות על הבסיס. מצב משחק זה שימש בטורנירים נושאי פרסים שארגנה ArenaNet, וכן בטורנירים שארגנו נותני חסות. כיום יש סולם המדרג את הגילדות המתחרות לפי הניצחונות וההפסדים שלהם, ונערכים טורנירים אוטומטיים יומיים וחודשיים בתוך עולם המשחק.
  • Heros' Ascent - טורניר מתמשך, בו קבוצות של שמונה שחקנים מתחרות זו בזו על הזכות לעלות ל"היכל הגיבורים" (Hall of Heroes), שניצחון בו מעניק פרסים נדירים. בטורניר יש שרשרת קבועה של מפות, בכל אחת מהן מטרה שונה שעל הקבוצה להשלים. ניצחון במפות אלו מעניק לשחקן נקודות "תהילה" (Fame), שקובעות את "רמת הגבורה" (Rank), שיש לה יוקרה רבה בעולם ה-PvP. שחקנים ספורים הגיעו לרמה המקסימלית האפשרית של הישג זה.
  • Arena - "קרבות זירה", משחקים של 4 נגד 4 בהם המטרה היא בדרך כלל להרוג את כל שחקני הקבוצה היריבה.
  • Alliance Battle - "קרבות ברית", 12 נגד 12, הייחודיים לפרק השני בסדרה, Guild Wars Factions. לכל גילדה במשחק שיוך לאחד משני הפלגים היריבים - Kurzicks או Luxons. שחקנים מלחמים למען הפלג אליו משתייכת הגילדה שלהם, וכובשים שטח בעולם המשחק. ככל שפלג מסוים כבש שטח גדול יותר, הפלג השני יקבל יתרון לא הוגן גדול יותר בקרבות הברית.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל פרקי הסדרה עומדים בפני עצמם - אינם דורשים את רכישת המשחקים הקודמים בסדרה. הפרקים מתחברים לכדי משחק יחיד, ודמויות יכולות לעבור באופן חופשי בין פרק לפרק (כל פרק נמצא על יבשת נפרדת בעולם המשחק), לאחר ביצוע קווסט מיוחד. כל האובייקטים במשחק זמינים למי שרכש אחד מהפרקים, אולם קיימות יכולות ושירותים שונים של דמויות ממוחשבות, שדורשים רכישת פרק מסוים.

לכל אחד מהמשחקים בסדרה קיימת עלילה מרכזית נפרדת, בה יכול השחקן להשתתף באמצעות משימות וקווסטים ראשיים (Primary quests). בדרך כלל יש לבצע את המשימות בקו העלילה הראשי כדי להגיע לכל האזורים במשחק.

העלילה במשחק הראשון בסדרה - Guild Wars Prophecies - עוסקת באנשי אסקלון, ממלכה בעולם פנטסטי בסגנון ימי הביניים. בני האדם נלחמים נגד הצ'אר, יצורים חתוליים תבוניים ההולכים על שתיים, המאיימים להשמיד את ממלכת אסקלון (הצ'אר הם גזע פנטסטי ייחודי למשחקי Guild Wars). לאחר שהצ'אר גורמים לאירוע קטסטרופלי בו נהרסת רוב הממלכה, הגיבור יוצא בעקבות הנסיך רוריק אל הארצות שמעבר להרים. בהמשך המשחק, עוברת העלילה להתמקד באויב שגרם באופן עקיף להשמדת הממלכה, ה-Lich, ובנבואה המובילה את הגיבור להתמודדות מולו. השחקן יגיע לאזורים שונים ביבשת הגדולה ביותר מבין שלוש היבשות בעולם המשחק - יבשת טיריה.

העלילה במשחק השני בסדרה - Guild Wars Factions - מתרחשת ביבשת המזכירה את המזרח הרחוק. באימפריית הדרקון פורצת מגפה קטלנית, ההופכת גופות, אנשים וחיות ליצורים נתעבים וצמאי דם. השחקן נכנס לנעלי גיבור צעיר הלומד במנזר שינג ג'יי. הגיבור מתלווה אל אב המנזר הראשי ומוצא את מקור המגפה - אויב בן מאות שנים שהגיע ממלכת המתים על מנת להחריב את האימפריה. הגיבור חייב לאחד את שני הפלגים ביבשת כנגד הפולש לפני שהמגפה תשמיד את שניהם, ובמהלך מסעו השחקן בוחר לאיזה משני הפלגים להצטרף.

העלילה במשחק השלישי בסדרה - Guild Wars Nightfall - מתרחשת ביבשת צחיחה הדומה לצפון אפריקה. הגיבור מתחיל כצעיר מאיסטַאן, עם שמותקף על ידי קוּרנה (Kourna), אומת לוחמים הנשלטת על ידי המצביאה וָארֶש אוֹסה (Varesh Ossa). מאוחר יותר מתברר שאוֹסה מנסה לגרום לאירוע קטסטרופלי, Nightfall, בעקבותיו ישלוט בעולם האל שסרח והוגלה על ידי האלים האחרים, Abaddon. על השחקן לצאת אל ממלכתו של האל ולהביס אותו ואת הלגיון שלו, בעזרת העם האיסטאני וחברים שפגש לאורך הפרקים הקודמים.

Guild Wars Eye of the North היא חבילת הרחבה שדורשת לפחות אחד מהמשחקים הקודמים בסדרה. המשחק מתרחש כעשור לאחר האירועים ב-Guild Wars Prophecies, ובו הגיבור מצטרף מחדש לאנשי אסקלון לשעבר, שהקימו מוצב בהרי ה-Shiverpeak. העלילה עוקבת אחר המאבק של חמישה גזעים שונים ביבשת טיריה - שניים מהם חדשים לגמרי - נגד הארכי-אויב האגדי של גזע הגמדים, ששוכן במעמקי הרי ה-Shiverpeak. במהלך המשחק השחקן מתוודע מקרוב לגזעים השונים (כולל גזע הצ'אר העוין), וכל מקצוע מקבל יכולות חדשות ועיצובי נשק חדשים. ההרחבה כוללת לראשונה מבוכים, שפזורים בכל האזורים החדשים שההרחבה מוסיפה לעולם המשחק. ההרחבה מהווה גשר עלילתי ל-Guild Wars 2, וחותמת את סדרת המשחקים.

פיתוח המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח על ידי ArenaNet, חברה שהוקמה ב-2000, כאשר מפתחים בכירים בחברת המשחקים בליזארד פרשו כדי ליצור משחק עם תפיסה חדשה לז'אנר משחקי התפקידים ההמוניים ומודל עסקי אחר. החברה הודיעה על פיתוח Guild Wars באפריל 2003. בתקופה בה מספר משחקי MMORPG היו בפיתוח, בחרה ArenaNet לתפוס את הנישה של משחק ללא דמי מנוי, מתוך אמונה ששחקנים יעדיפו שלא להתחייב למשחק אחד, אלא לנסות משחקים רבים. ג'ף סטריין, ממייסדי החברה, טען שהמודל העסקי לפיו ניתן לשחק באינטרנט לזמן בלתי מוגבל ללא תשלום נוסף, הוא האופטימלי ליצירת מותג משחקים שישרוד לאורך זמן. תחזוקת המשחק והשרתים תיתמך על ידי משחקים נוספים בסדרה שיצאו כל חצי שנה ויוסיפו תוכן.

הפיתוח של כל פרק הושפע מדעותיה של קהילת השחקנים של המשחק לאורך השנים. המשחק השתנה לעיתים תכופות מאז שיצא לראשונה ב-2005, ומעבר לתוספות התוכן התבצעו שינויים רבים למכניקת המשחק, האינטליגנציה המלאכותית והממשק. למרות שהסדרה הסתיימה באופן רשמי מלבד עדכוני תוכן מזדמנים, קבוצת מפתחים ב-ArenaNet עדיין עובדת על Guild Wars, מעדכנת אלמנטים שונים במשחק, מתקנת באגים, ומפקחת על האיזון בין הבניות והמקצועות השונים. מרבית המפתחים של Guild Wars עברו לעבוד על משחק ההמשך, Guild Wars 2.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Guild Wars בוויקישיתוף