Hall of Fame (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
"Hall of Fame"
סינגל בביצוע דה סקריפט בהשתתפות וויל.איי.אם
מתוך האלבום #3
יצא לאור 20 באוגוסט 2012
פורמט תקליטורהורדה דיגיטלית
הוקלט 2012
סוגה פופ רוק
שפה אנגלית
אורך 3:22
חברת תקליטים אפיק • פונוג'ניק
כתיבה דני או'דונוהיו, מארק שיהאן, ג'ימבו בארי
לחן דני או'דונוהיו, Mark Sheehan, James Barry, ויל.איי.אם עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה דני או'דונוהיו, מארק שיהאן, ג'ימבו בארי
כרונולוגיית סינגלים של דה סקריפט
"Science & Faith"
(2011)
"Hall of Fame"
(2012)
"Six Degrees of Separation"
(2012)
כרונולוגיית סינגלים של וויל.איי.אם
"This Is Love"
(2012)
"Hall of Fame"
(2012)
"In My City"
(2012)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Hall of Fameעברית: היכל התהילה) הוא שיר של להקת הפופ רוק האירית דה סקריפט. זהו הסינגל הראשי מאלבום האולפן השלישי שלהם, #3. ברצועה משתתף אמן ההיפ הופ האמריקאי will.i.am. הרצועה זכתה להצגה ראשונה ברדיו ב-Capital ב-23 ביולי 2012.[1] השיר נכתב והופק על ידי הלהקה, והוא עוסק בהליכה אחר חלומות והשפעה על העולם. השיר קיבל רישיון לשימוש במדיות שונות מאז יציאתו.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סולן להקת דה סקריפט דני או'דונוהיו פגש לראשונה את will.i.am בזמן ששניהם היו שופטים ב-The Voice UK. או'דונוהיו אמר: "הלכנו לאולפן ההקלטות ושעה וחצי אחר כך היה לנו את השיר בשלמותו. חשבתי שהוא הולך לייצר את זה אבל הוא פשוט נתן לי ולמרק (שיהאן) את זה ואמר 'אתם הולכים לייצר את זה'."[2] משיתוף הפעולה אמר או'דונוהיו: "ניסינו לשחק את זה סופר מגניב - אנחנו עם will.i.am! שמענו אותו שר כמה מהשורות שלנו, אבל עדיין לא ידענו מה הוא הולך לעשות. דאגנו שהוא עשוי להוציא חלק מהשיר המקורי שלנו. אבל הוא פשוט שר את המילים שלנו."[3] מבנה התווים המוזיקליים משרבב את "I Hope You Dance" של זמרת הקאנטרי לי אן וומאק.

מילים ופרשנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המילים, שנכתבו על ידי או'דונוהיו, מתמקדות בהתמדה ובעשיית שינוי. כפי שפורסם ב"The Guardian", "התחום האמיתי של או'דונוהיו הוא מילים: הוא מספר-סיפורים מרשים ורגשי".[4] בילבורד מתאר את השיר כ"נאמבר מתגבר ומונע-פסנתר עם תולעת אוזן מרוממת ומוצלחת של מקהלה שממריאה, 'Standing in the hall of fame / And the world's gonna know your name / Cause you burn with the brightest flame.' ('עומד בהיכל התהילה / והעולם ידע את שמך / כי אתה בוער בלהבה הכי בוהקת')." או'דונוהיו הסביר שהשיר מדבר על הלהקה עצמה: "הכותרת בעיקר עלינו. כמו שכל מעריץ חנון של הלהקה יכול היה לומר לכם, כולנו אנשים שונים בתכלית, אבל קסם קורה כשאתם מערבבים אותנו יחד. ובכן, קסם או תאונת דרכים, שזה איך שאנו מתארים את השירים שאנו זורקים."[3] הוא גם סיפר כי: "רצינו לעודד אנשים להפסיק לנסות ולהיות מפורסמים לשם כך."[2]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרטון המוזיקלי של "היכל התהילה" הופק תחת Sony Music Entertainment UK Limited.[5] סרטון לירי לרצועה יצא לאור ב-24 ביולי 2012.[6] סרטון המוזיקה יצא לאור ב-19 באוגוסט דרך האתר הרשמי של הלהקה. בסרטון המוזיקה המלווה רואים את הכוכבים מבצעים את הרצועה במחסן נטוש, בעוד שבסצינות אחרות מופיעים מתאגרף שאפתן ורקדן בלט לקוי שמיעה באימונים.[7]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Hall of Fame" הופיע לראשונה במצעד הסינגלים האירי במקום הראשון. השיר נשאר במקום 1 באירלנד במשך 4 שבועות. זה מציין את הסינגל השני של הלהקה במקום ראשון, והחמישי של הלהקה שהגיע לעשירייה באירלנד. שיר זה נבחר כאחד מ-11 השירים האיריים הטובים ביותר.[8]

הסינגל עלה לראשונה במקום השני במצעד הסינגלים הבריטי, כשהוא מפסיד את המקום הראשון ל"Let Me Love You (Until You Learn to Love Yourself)" של הזמר ני-יו, זאת לפני שהגיע למקום הראשון שבוע לאחר מכן, ומסמן את הסינגל הראשון של דה סקריפט שמגיע למקום ראשון בבריטניה. השיר בילה שבוע שני במקום הראשון בבריטניה, כשהוא חוסם את "Say Nothing" של אקסמפל מלהגיע למקום הראשון. הוא מכר 529,000 עותקים בשנת 2012, הסינגל ה-21 הנמכר ביותר בבריטניה.[9] הוא גם הגיע לשיא במקום 25 בארצות הברית וקיבל מעמד של פלטינה, והגיע באותו המקום גם בקנדה. השיר הגיע לשני מיליון מכירות בארצות הברית ביולי 2013,[10] ונכון לאפריל 2016, מכר השיר 2,912,000 עותקים בארצות הברית.[11]

באוסטרליה "Hall of Fame" הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים של ARIA, והפך ללהיט השני שלהם שהגיע לחמישייה שם. השיר קיבל מעמד של פלטינה 3x באוסטרליה. השיר הפך לסינגל הלהקה שהשיג את המקומות הגבוהים ביותר בניו זילנד במצעדים, כשהגיע למקום מספר 3 בתרשים RIANZ.

שימוש בתקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Hall of Fame" שימש לפרסום חזרתן של הדרמות הסדרתיות כל ילדיי ו-One Life to Live.[12] השיר כוסה בפרק Glee "All or Nothing" ("הכל או כלום"). ב"מאסטר שף אוסטרליה: המקצוענים" השתמשו בו כשיר הנושא בכותרות הפתיחה. השיר פורסם גם בקטע המודעות לדרמה בפריים טיים של NBC, שיקגו FIRE.[13] השיר שימש גם כשיר הנושא של טקסי Hall of Fame של Impact Wrestling ו-WWE. הוא שימש גם במשחקי Hall of Fame האחרונים של ה-AFL וה-NFL. השיר שימש בפרסומת של אומגה בשנת 2014, בהשתתפות שחקן הגולף המקצועי רורי מק'לרוי. בשנת 2016 השתמשו בשיר זה כשיר הנושא בסדרת הפרקים הקצרים של נסיכות דיסני "Dream Big, Princess" ("תחלמי גדול, נסיכה") המשודרת בדיסני ג'וניור. השיר נבחר כשיר הנושא לסרט "Life Without Limits" ("חיים ללא גבולות"), סרט קצר על העיר סינסינטי המארחת את המשחקים הלאומיים השנתיים ליוצאי צבא בכיסאות גלגלים ה-37.

רשימת הרצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סינגל CD[14] / הורדה דיגיטלית[15]
  1. "Hall of Fame" - 3:22
  2. "Hall of Fame" (רמיקס של ג'ימבו) - 3:02

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Hall of Fame hits RadioMonday 23rd". אורכב מ-המקור ב-2013-02-16. נבדק ב-2020-02-24.
  2. ^ 1 2 Dean, Sarah (30 באוגוסט 2012). "The Script's Danny O'Donoghue On Pouring His Heart Out And Working With 'Genius' Will.i.am For Album #3". The Huffington Post. נבדק ב-17 בנובמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Wright, Jade (1 במרץ 2013). "Writing their own Script". Liverpool Echo. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Sullivan, Caroline (6 בספטמבר 2012). "The Script: #3 – review". The Guardian. נבדק ב-13 באפריל 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "The Script - Hall of Fame ft. will.e.am". Youtube.
  6. ^ Hall of Fame, סרטון באתר יוטיוב
  7. ^ "The Script unveil new music video - watch". 23 באוגוסט 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ News International Trading Limited. (2013-01-13). "Pitched off the airwaves: LIST OF 100 SONGS PLAYED MOST ON IRISH RADIO REVEALS LACK OF EXPOSURE FOR HOMEGROWN TALENT [Eire Region]". Sunday Times.
  9. ^ Dan Lane (2 בינואר 2013). "The Official Top 40 Biggest Selling Singles Of 2012 revealed!". Official Charts Company. נבדק ב-5 בינואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Paul Grein (17 ביולי 2013). "Week Ending July 14, 2013. Songs: Seven For Jay-Z". Chart Watch. Yahoo. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ "Nielsen SoundScan Charts". Nielsen. 4 באפריל 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Fairman, Michael (10 באפריל 2013). "FIRST LOOK: One Life to Live Preview Of All-New Episodes!". Michael Fairman On-Air On-Soaps. אורכב מ-המקור ב-2016-05-02. נבדק ב-22 באפריל 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ PR Newswire. "Multi-Platinum Dublin Rockers The Script Release Third Album Today; First Single "Hall of Fame" (featuring will.i.am) Inspires Global Audience: Headlining Tour Kicks Off Tonight at Radio City Music Hall". PR Newswire Association LLC.
  14. ^ "Hall of Fame". 11 בינואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "Hall of Fame (feat. will.i.am) - Single by The Script on Apple Music". 19 באוגוסט 2012. {{cite web}}: (עזרה)