ויל.איי.אם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
will.i.am
William James Adams
ויל.איי.אם, ינואר 2010
ויל.איי.אם, ינואר 2010
לידה 15 במרץ 1975 (בן 49)
אינגלווד, קליפורניה, ארצות הברית
שם לידה ויליאם ג'יימס אדמס
שם במה will.i.am עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988
מקום לימודים תיכון ג'ון מרשל, בית הספר התיכון פאליסיידס צ'ארטר עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק ראפר, שחקן, מפיק, כותב שירים, רקדן
סוגה היפ הופ, רוק, R&B, R&B עכשווי, פופ, פופ-ראפ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קלידים, בס, תופים, פסנתר
חברת תקליטים Ruthless Records‏, Warner Sunset, Atlantic, Geffen, A&M, Interscope, ‏קולומביה רקורדס, will.i.am music group
שיתופי פעולה בולטים בלאק אייד פיז
פרסים והוקרה
will.i.am
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם ג'יימס אדמסאנגלית: William James Adams; נולד ב-15 במרץ 1975), הידוע יותר בשם הבמה שלו will.i.am (קרי: ויל-איי-אם), הוא ראפ אמריקאי, מוזיקאי, כותב שירים, זמר, שחקן ומפיק. will.i.am החל להתפרסם בסוף שנות ה-90 כחבר להקת בלאק אייד פיז. כמפיק מוזיקלי, will.i.am הפיק לאורך השנים שירים שונים יחד עם אמנים נודעים כגון מייקל ג'קסון, Eazy-E, בריטני ספירס, U2, ריהאנה, אשר, ג'סטין טימברלייק, ג'סטין ביבר, ניקי מינאז', מיילי סיירוס, שריל קול וליידי גאגא.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעוריו ותחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאם ג'יימס אדמס נולד וגדל במזרח לוס אנג'לס. הוא מעולם לא פגש את אביו, וגדל עם אמו דברה, שעודדה אותו להתחיל לעבוד על הקריירה המוזיקלית שלו ושלחה אותו לבית הספר "Pacific Palisades". שם הכיר את בת זוגו הראשונה שהייתה יהודיה דתייה.[1] בבית הספר הפך אדמס לחבר הטוב ביותר של אלן לינדו (אפל.די.אפ; לימים אחד מחברי ההרכב בלאק אייד פיז). יחד עם לינדו הופיע אדמס במועדונים במזרח לוס אנג'לס והצטרף בהמשך לשלושה אמנים נוספים אשר ייסדו את להקת הראפ "Atban Klann". הלהקה תפסה את תשומת לבו של הראפר הנודע Eazy-E, אשר החתים אותם בחברת התקליטים שלו בשנת 1991.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנת 1991, כשהיה בן 16, החל ויליאם להופיע בשם "Will-1X" לאחר שהתגלה על ידי הראפר Eazy-E אשר החתים אותו בחברת התקליטים שלו "Ruthless Records". השיר הראשון שלו היה "Merry Muthafuckin 'Xmas" אשר הוקלט בשנת 1992 והופק על ידי Eazy-E.

זמן קצר לאחר מותו של Eazy-E, בשנת 1995, will.I.Am עזב את חברת התקליטים "Ruthless Records" והחל להתמקד בהרכב החדש: בלאק אייד פיז. will.I.Am הפך לסולן הלהקה. במקביל לפעילותו בלהקה will.I.Am התמקד גם בקריירת סולו.

בשנת 2001 יצא לשווקים אלבומו "Lost Change" (בתרגום חופשי לעברית: "שינוי אבוד") אשר היה אלבום הבכורה של will.I.Am כאמן סולו. האלבום כלל אורחים רבים וקריצה מגוונת לסגנונות שונים, ביניהם פאנק, רגאיי, מוזיקה ברזילאית וסגנונות נוספים.

זמן-מה לאחר הוצאת אלבום הבכורה שלו שיתף will.I.Am פעולה עם סרז'יו מנדז ועם אריקה באדו כאשר ביצעו ביחד את השיר "That Heat" והוציאו קליפ לשיר זה.

בשנת 2003 הצטרפה ללהקת הבלאק איד פיז הזמרת פרגי. עם הצטרפותה ללהקה הלהקה החלה לצבור הצלחה ופרסום רב ברחבי העולם. באותה שנה will.I.Am הוציא לשווקים את אלבום הסולו "Must B 21" (בתרגום חופשי לעברית: "חייב להיות בן 21"). במקביל, will.I.Am היה שותף בהפקת האלבום "The Dutchess" (הדוכסית) של פרגי, שהוקלט בלייבל הפרטי שלו.

בשנת 2006 הזמר מייקל ג'קסון יצר קשר עם אדמס וביקש ממנו שיפיק את האלבום הבא שלו. יחד השניים הקליטו שירים רבים והפיקו את אלבום האוסף שיצר ביום השנה ה-25 לאלבום "Thriller".

בשנת 2007 will.I.Am הוציא לשווקים את אלבום הסולו השלישי שלו "Songs About Girls". אלבום זה לא זכה להצלחה רבה.

במהלך שנת 2008 will.I.Am השתתף גם בהפקת הפסקול של סרט האנימציה "מדגסקר 2" בו הוא שר את השירים Traveling Song, I Like to Move It, Best Friends, She Loves Me ו-Alex on the Spot.

בהמשך החל אדמס להפיק שירים לאמנים אחרים בהם פלו ריידה, אשר, U2, ריהאנה, מייקל ג'קסון, בריטני ספירס, שריל קול וניקול שרזינגר.

החל משנת 2012 משמש אדמס כשופט בגרסה הבריטית של תחרות השירה הטלוויזיונית The Voice.

ביולי 2011 יצא לאור, בהשתתפותו, הסינגל "Forever" מתוך אלבומו של יוצר המוזיקה האלקטרונית והדי ג'יי וולפגנג גארטנר "Weekend in America". מאוחר יותר באותה השנה, בנובמבר 2011, הוציא ויל.איי.אם שני סינגלים נוספים: "T.H.E (The Hardest Ever)" (ביחד עם ג'ניפר לופז ומיק ג'אגר), ו-"Great Times".

ב-1 ביוני 2012, יצא לאור הסינגל: "This Is Love", בשיתוף אווה סימונס.

ב-20 בנובמבר, יצא לאור הסינגל השני: "Scream & Shout", בשיתוף: בריטני ספירס. ב-29 בנובמבר, שוחרר הקליפ לשיר בהופעת בבכורה ענקית בתוכנית X פקטור בארצות הברית שם ספירס משמשת כשופטת בתוכנית. מיד לאחר הבכורה בתוכנית שוחרר הקליפ גם לעמוד היוטיוב הרשמי של will.I.Am, ותוך יממה בלבד זכה הקליפ לכ-4 מיליון צפיות.

ב-18 במרץ 2013 יצא לאור הסינגל השלישי שנקרא: "thatPOWER#", בשיתוף ג'סטין ביבר.

ב-7 באפריל 2016, הוציא סינגל בשם "Boys&Girls"' אותו ביצע יחד עם הזמרת פיה מיה.

ב-14 באפריל 2016 חידש ויל את השיר מ-2013 "Smile Mona Lisa", הוציא לו קליפ עם הזמרת ניקול שרזינגר, ושינה את שם השיר ל-"Mona Lisa Smile".

בשנת 2017 החל לשמש כמנטור בתוכנית המציאות הבריטית "The Voice Kids" לצד שופטים אחרים ביניה פיקסי לוט, דני ג'ונס וג'סי ג'יי, שהצטרפה בעונה השלישית ופרשה מיד אחריה.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008 השתתף בדיבוב סרט האנימציה הממוחשבת הקומי מדגסקר 2 בתור קולו של הדמות מוטו מוטו. כמו כן, הוא הפיק גם מספר שירים לפסקול הסרט. will.I.Am שיחק בהמשך את הדמות ג'ון ריית' בתפקיד הבכורה שלו בקולנוע, בסרט אקס-מן המקור: וולברין. כמו כן, הוא גם שיחק בתפקידי אורח בתוכנית הדרמה ג'ון מארקדיה בו הוא גילם את אלוהים, ובסדרה לאס וגאס בה גילם את עצמו. בשנת 2011 השתתף בדיבוב סרט האנימציה הממוחשבת הקומי ריו ודיבב בו את דמותו של פדרו.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי ריאיון עם הצהובון הבריטי סאן, will.i.am אמר שהוא סובל מטנטון, הפרעה שכיחה בקרב מוזיקאים שנחשפו למוזיקה רועשת לתקופות זמן ממושכות. הוא אחיינו של שחקן ה-NFL לשעבר לין קין.

ב-22 ביוני 2009, will.i.am תקף את הבלוגר האמריקני הנודע פרז הילטון במסיבה פרטית שנערכה לאחר טקס פרסי ה-MuchMusic שבטורונטו.[2]

הוא ידוע כיזם גאדג'אטים סדרתי. עבד בעבר עם מספר חברות טכנולוגיה, וכעתידן באינטל, ושימש כדובר בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית First. החברה שלו עוברת בפיתוח מוצרים חכמים לרכב, מדפסות תלת-ממד, ומחשוב לביש להמונים.

בשנת 2017 הפך לטבעוני, משיקולי בריאות ומצפון יחד. בריאיון ב-2018 סיפר: "עברתי לתזונה מהצומח וזה שינה את החיים שלי. הורדתי תשעה קילוגרמים, הכולסטרול שלי ירד ולחץ הדם שלי ירד".[3]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Will.i.am בהקרנת הבכורה לסרט "X-מן המקור: וולברין" בו שיחק
שנה סרט תפקיד הערות
2008 מדגסקר 2 מוטו מוטו דיבוב
2009 אקס-מן המקור: וולברין ג'ון ריית'
2009 ארתור ונקמתו של מלטזארד Snow דיבוב
2010 דייט לילי עצמו הופעת קמע
2010 Bouncing Cats עצמו
2011 ריו פדרו דיבוב
2014 ריו 2 פדרו דיבוב

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה תוכנית תפקיד הערות
2005 ג'ון מארקדיה Three Card Monte Guy God פרק:"יום העצמאות"
2007 Cane עצמו פרק:"מורשת חדשה"
2011 The Cleveland Show ברנרד דיבוב
2012 The Voice UK עצמו מאמן ומנטור לאמנים
2012 טופ גיר עצמו הופעת אורח
2014 The Voice אוסטרליה מנטור בעונה השלישית

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה משחק תפקיד הערות
2009 אקס-מן המקור: וולברין ג'ון ריית' דיבוב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויל.איי.אם בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]