I Love It (שיר של איקונה פופ)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"I Love It"
סינגל בביצוע איקונה פופ בהשתתפות צ'ארלי XCX
מתוך האלבום This Is... Icona Pop / Icona Pop
יצא לאור 9 במאי 2012
פורמט הורדה דיגיטלית
הוקלט 2012
סוגה סינת'-פופדאנס-פופאלקטרופופ
שפה אנגלית
אורך 2:37
חברת תקליטים TEN מיוזיק גרופ
כתיבה כותבים שונים[1]
הפקה פטריק ברגר, סטייל אוף איי
כרונולוגיית סינגלים של איקונה פופ
"Mind Your Manners"
(2012)
"I Love It"
(2012)
"We Got the World"
(2012)
כרונולוגיית סינגלים של צ'ארלי XCX
"Nuclear Seasons"
(2011)
"I Love It"
(2012)
"You're the One"
(2012)

I Love It הוא סינגל של צמד הסינת'-פופ השוודי איקונה פופ הכולל שירה של הזמרת הבריטית צ'ארלי XCX. הוא יצא לאור כסינגל, ב-9 במאי 2012, בשוודיה הסינגל הגיע לשיא במקום השני בתרשים הסינגלים השוודית. השיר נוסף לאלבום אולפני הבכורה שלהם, Icona Pop, כמו כן גם למיני-אלבום Iconic ולאלבום הבכורה הבינלאומי This Is... Icona Pop.

השיר זכה לביקורות חיוביות של מבקרי המוזיקה, רולינג סטון ופיצ'פורק כללו אותו ברשימות סוף השנה לשנת 2012. השיר הפך ללהיט הראשון של איקונה פופ ושל צ'ארלי XCX, והגיע למקום השביעי במצעד הבילבורד הוט 100 ואושר לפלטינה כפולה על ידי איגוד תעשיות ההקלטות באמריקה, למעלה מ-2 מיליון עותקים נמכרו בארצות הברית. ביוני 2013, למעלה משנה לאחר שיצא ברחבי העולם, השיר הוצג במקום הראשון בתרשים הסינגלים של בריטניה. והמשיך למכור למעלה מ-4.3 מיליון הורדות מאושרות.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזמרת צ'רלי XCX כתבה והקליטה גרסה קודמת של "I Love It".

השיר נכתב במקור על ידי צ'ארלי XCX, שפגשה כמה פעמים את אייקונה פופ בלונדון. המפיק השוודי פטריק ברגר שלח לצ'רלי שני לחנים, והיא כתבה במהירות שירים לכל אחד מהם, אחד מהם הפך ל-"I love It" והשני הפך בעקבות הצלחת הסינגל לשיר "You Are the One".עם זאת, בהמשך הצהירה שהיא ידעה שהיא לא תוכל לסיים ליצור את השיר בעצמה את זה בעצמה מכיוון שהיא לא תוכל ליישב את זה עם גוון הקול שלה.[2]

בזמן הקלטת "GOOD FOR YOU" עם איקונה פופ, ברגר הציג להם את עיבודה של צ'רלי לסינגל "I love it" חברת הלהקה איינו ג'אוו אמרה שהיא חשה חיבור לשיר מכיוון שזה שיקף את חוויותיה שלה, והשורה "אתה משנות ה-70 אבל אני כלבה של שנות ה-90" הזכירה לה גבר מבוגר שהכירה.[3] החברה השנייה בצוות קרוליין תיארה את ההדגמה המקורית של צ'ארלי XCX כ"יותר חמודה, בצורה ... ממש מגניבה וחצופה ".[4] איקונה פופ פנתה למפיק השוודי Style of Eye כדי ליצור גרסה מחוספסת יותר של הרצועה.

הוצאה וקידום[עריכת קוד מקור | עריכה]

"I Love It" יצא לאור בשוודיה במאי 2012. ונכנס לתרשים הסינגלים השוודים בחודש שלאחר מכן במספר 48, ואחרי חודשיים בתרשים, השיר הגיע לשיא במקום השני במשך שלושה שבועות ברציפות. לאחר הופעתו בינואר 2013 בפרק של GIRLS השיר ביצע ביצועים טובים יותר בהורדות דיגיטליות מאשר היה עם שחרורו הראשוני. עשרה ימים לאחר מכן הוא נכנסה ל-Billboard Hot 100, בסופו של דבר טיפס למספר שבע בתרשים. ההופעה הראשונה של ג'וו והילט עם צ'רלי XCX התרחשה באפריל 2013.

ביוני 2013 נכנסו מספר גרסאות כיסוי לשיר לתרשים הסינגלים של בריטניה, כולל אחת מאת הוולוגר וונוס אנג'ליק. כאשר איקונה פופ הוציאה לאור את גרסתם, היא נכנסה בראש התרשים, ועקפה את " Blurred Lines" של רובין ת'יק בהשתתפות T.I. ופארל ויליאמס.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימות כל הזמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון רשימה מיקום מקור
בילבורד 500 שירי הפופ של כל הזמנים 163 [5]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הווידאו קליפ ביים פרדריק אטול. הקליפ צולם ביום אחד על ידי חברי הלהקה בזמן שהותם בפריז. בקליפ מוצגים ג'וו והלט מנגנים מופע לקהל שצעק את המילים ורוקדים, עם צילומים נוספים מהקלעים מאחורי הקלעים ואחרי המסיבה. וכולל גם צילומי חוץ שלהם לובשים מעילים מקושטים שהם הכינו. צ'רלי לא מופיעה בסרטון.

נכון למרץ 2020 הקליפ הגיעה ללמעלה מ-157 מיליון צפיות.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 3
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 3
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 1
יפן יפן הוט 100 12
ישראל מדיה פורסט ישראל 2
ספרד PROMUSICAE 4
צרפת SNEP 18
קנדה קנדה הוט 100 9

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ צ'ארלי XCX, פטריק ברגר, סטייל אוף איי
  2. ^ Savage, Mark (11 בדצמבר 2013). "Charli XCX: Pop, punk and synaesthesia". BBC News. נבדק ב-28 בדצמבר 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Grisham, Tyler (25 במאי 2012). "Rising: Icona Pop". Pitchfork Media. נבדק ב-27 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Charli XCX: 'I don't regret giving 'I Love It' to Icona Pop'". NME. 3 ביולי 2013. נבדק ב-29 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ The 500 Best Pop Songs (Nos. 500-301): Staff List, בילבורד, ‏17 באוקטובר 2023 (באנגלית אמריקאית)