Love Kills

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Love Kills"
סינגל בביצוע פרדי מרקיורי
מתוך האלבום מטרופוליס
יצא לאור 10 בספטמבר 1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1984
סוגה סינת'-פופ[1]
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 4:29
חברת תקליטים CBS רקורדס
כתיבה פרדי מרקיורי, ג'ורג'ו מורודר עריכת הנתון בוויקינתונים
לחן פרדי מרקיורי, ג'ורג'ו מורודר עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ריינהולד מק, פרדי מרקיורי, ג'ורג'ו מורודר עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית סינגלים של פרדי מרקיורי
"Love Kills"
(1984)
"I Was Born to Love You"
(1985)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Love Killsעברית: אהבה הורגת) הוא סינגל של המוזיקאי הבריטי פרדי מרקיורי, והשיר הראשון שלו שיצא כאמן סולו, על אף שכל חברי להקת קווין ניגנו בשיר, בתחילה ללא קרדיט.

השיר נכתב על ידי פרדי מרקיורי וג'ורג'יו מורודר, ושימש במקור בשחזור ועריכתו של מורודר משנת 1984 של סרטו האילם של פריץ לאנג מ-1927, "מטרופוליס", כחלק מהפסקול החדש של הסרט. הסינגל הגיע למקום העשירי במצעד הסינגלים הבריטי.

רשמית, הסינגל הוא של פרדי מרקיורי, על אף שמדובר בשיתוף פעולה שלו עם ג'ורג'יו מורודר. שנים לאחר יציאת השיר אושר כי כל חברי להקת קוויןבריאן מיי, רוג'ר טיילור וג'ון דיקון ניגנו בשיר, ביחד עם ג'ורג'יו מורודר וריינהולד מק. לא ידוע מדוע השיר יצא כסינגל של פרדי מרקיורי בלבד ולא כסינגל של קווין, אך ייתכן שהחוזים של הלהקה עם חברות התקליטים EMI רקורדס וקפיטול רקורדס הם הסיבה לכך, בעוד שפסקול "מטרופוליס" היה בהוצאת CBS רקורדס.

השיר מעולם לא בוצע בהופעה חיה באף מופע או אירוע. קווין ואדם למברט ביצעו את השיר בפעם הראשונה בסיבוב ההופעות שלהם ב-2014 כבלדה. גרסה זו עובדה מאוחר יותר על ידי בריאן מיי ורוג'ר טיילור עם השירה המקורית של מרקורי עבור האלבום Queen Forever (אנ') ב-2014.

רמיקס של "Love Kills" שימש גם עבור הקרדיטים בסיום הסרט Loaded Weapon 1 משנת 1993. השיר יצא גם באלבום האוסף "The Great Pretender". בשנת 2009, יצאה גרסת כיסוי של זמרת הסינת'-פופ הבריטית ליטל בוטס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "10 Best Freddie Mercury Songs of All Time". Singersroom. נבדק ב-12 ביוני 2023. 'Love Kills' showcases Freddie Mercury's exceptional vocal range with his easily recognizable high notes and mesmerizing delivery. It features a synth-pop beat mixed with rock elements that emphasis raw emotions while adding depth to the lyrics. {{cite web}}: (עזרה)