I Was Born to Love You

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"I Was Born To Love You"
סינגל בביצוע פרדי מרקיורי
מתוך האלבום Mr. Bad Guy
יצא לאור 1985, 1995 (חידוש)
פורמט תקליט, תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1984
סוגה פופ רוקדיסקו
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:37
חברת תקליטים CBS, EMI, הוליווד רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה פרדי מרקיורי
הפקה פרדי מרקיורי, קווין עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

I Was Born To Love You הוא שיר משנת 1985 שנכתב ובוצע על ידי פרדי מרקיורי ונכלל באלבום סולו שלו Mr. Bad Guy. לאחר מותו של מרקיורי בשנת 1991, קווין עיבדו מחדש את השיר לטובת אלבומם Made in Heaven שיצא בשנת 1995, כשיתר חברי הלהקה ניגנו את החלקים האינסטומנטליים שלהם בתוך השיר המקורי והפכו את השיר מסגנון של דיסקו לסגנון של רוק. הגרסה של קווין מהאלבום Made in Heaven כוללת גם קטעי שירה של פרדי מרקיורי מהשירים "A Kind of Magic" ומ-"Living on My Own".

השיר בוצע לראשונה בהופעה חיה בסיבוב ההופעות של שנת 2005 ביפן שבוצע ביחד עם פול רודג'רס, בריאן מיי ורוג'ר טיילור בגרסה אקוסטית. השיר גם בוצע במהלך סיבוב ההופעות של קווין ואדם למברט בקוריאה הדרומית וביפן וזו הייתה הפעם הראשונה בה נעשה שימוש של להקה לביצוע השיר.

הקליפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ בגרסה המקורית בביצועו של פרדי מרקיורי בוים בידי דייוויד מאלט, וצולם באולפני Limehouse ההרוסים בלונדון. הקליפ נערך כוריאוגרפית בידי ארלן פיליפס, והראה את מרקיורי שר מול קיר של מראות, ואז רץ דרך בית עם אישה (דבי אש), לפני שהוא רוקד על דוכן. הסרטון לגרסה של Made in Heaven בוים בידי ריצ'רד הסלופ עבור מכון הסרטים הבריטי ונכלל ב-Made in Heaven: The Films. הגרסה בשיר מראה דיירים בדירה בריטית עירונית. זוגות מתנשקים, ילדים משחקים ונערים גונבים והורסים מכונית בסרט מונוכרומי. האודיו משתמש גם בעריכת הוויניל. עבור ההוצאה המחודשת של 2004, נוצר סרטון המשלב קטעים של סרטון סולו מקורי של מרקיורי מהקליפ המקורי עם קטעים של קווין בהופעה חיה באצטדיון ומבלי בתוספת סרטון השיר שלו "Living on My Own". הקליפ נכלל ב-Queen Jewels, ב DVD של הלהיטים הגדולים משנת 2004, ובמהדורה היפנית של הסרט התיעודי Days of Our Lives.

הופעת השיר במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הופיע במספר פרסומות בטלוויזיה, בעיקר ביפן. הגרסה המקורית שהוקלטה על ידי מרקורי הופיעה בפרסומת לטלוויזיה של של חברת הקוסמטיקה היפנית Noevia באמצע שנות ה-80. הגרסה של קווין שוחררה כסינגל באופן בלעדי ביפן בפברואר 1986, מאחר שהשיר שימש בפרסומת טלוויזיה עבור Kirin Ichiban Shibori, אחד המשקאות הנמכרים ביותר במדינה, שהופק על ידי מבשלת קירין (kirin). השיר הפך להיות הראשון של קווין שנכנס למצעד היפני, מאז השיר "Teo Torriatte (Let Us Cling Together)", שיצא בשנת 1977. בשנת 2004 הגרסה של קווין שימשה את סדרת הדרמה היפנית המצליחה Pride בכיכובם של טקויה קימורה ויוקו טאקאוצ'י. Jewels, אלבום האוסף המחובר של קווין שיצא רק ביפן, כולל בתוכו את "I Was Born to Love You". במלזיה, הגרסה של מרקיורי ששומשה בגרסה אחרת, שימשה את חברת אסטרו (Astro) בפרסומות בטלוויזיה כדי לקדם את הסיקור שלהם למונדיאל 2018. לפרסומת, שהוזמנה על ידי הסוכנות Dentsu LHS Malaysia ונוצרה על ידי Pesona Pictures Indonesia, יש גם גרסה לא בשימוש, שהשתמשה בגרסה של קווין לשיר.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסת קווין[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]