Selena

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Mentiras)
Selena
אלבום אולפן מאת סלינה
יצא לאור 17 באוקטובר 1989
הוקלט 1988-89
סוגה טחאנופופ לטיני
שפה ספרדית
אורך 28:59
חברת תקליטים EMI לטין
הפקה א.ב. קינטנייה
כרונולוגיית אלבומים של סלינה
Selena
(1989)
Ven Conmigo
(1990)
סינגלים מ-Selena
  1. "Contigo Quiero Estar"
    תאריך יציאה: 1989
  2. "Mentiras"
    תאריך יציאה: 1989
  3. "Sukiyaki"
    תאריך יציאה: 1990

Selenaעברית: סלינה) הוא אלבום הבכורה של הזמרת המקסיקנית-אמריקאית סלינה.[1] האלבום יצא לאור ב-17 באוקטובר 1989 על ידי חברת התקליטים EMI לטין.[1] האלבום משלב מגוון של ז'אנרים עדכניים עם שילוב של קומביה וסגנונות מוזיקליים מקסיקניים אחרים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהקים להקה עם ילדיו, הפך אברהם קינטנייה ג'וניור למנהל הלהקה והחל לקדם אותה. הלהקה הקליטה אלבום עם פרדי רקורדס בשנת 1984, אך הוא מעולם לא יצא. לאחר מכן אברהם סיפק שתי הקלטות לדוגמה לבן של הבעלים של חברת התקליטים קארה רקורדס אשר החליט להחתים את הלהקה בחברה כאשר סלינה הייתה הזמרת המובילה בעוד שאר הלהקה התלוותה אליה בנגינה, כתיבה והפקה. בינתיים, מאני גוארה אשר היה חלק מהבעלים של קארה רקורדס החליט להקים חברה משלו והוא גם רצה את סלינה בחברה שלו. בעקבות כך סלינה הקליטה עבור גוארה שירים עד שנת 1988 אך ללא חוזה.

בריאיון אמר אביה של הזמרת כי הוא שכח מעניין חתימת החוזה וגוארה ניצל זאת ונתן לסלינה להמשיך להקליט שירים בעוד שהיא החלה לצבור פופולריות. באותה התקופה סוג'וזה בהאר ממייסדי סוני מיוזיק הקים חברת תקליטים חדשה תחת יוניברסל בשם EMI לטין. הוא הגיע לטקס פרסי הטחאנו של 1989 שם גילה את סלינה לראשונה בהאר רצה להחתים את סלינה בחברה בטענה שגילה את גלוריה אסטפן הבאה אף על פי שלא האמינו לו. בעקבות כך סוני מיוזיק רצו להחתים את הזמרת גם ונלחמו עליה מול EMI. בסופו של דבר, אביה של הזמרת החליט להחתים את הלהקה ב-EMI מכיוון ש-EMI האמינו שסלינה יכולה להשתלב גם בשוק הבין לאומי וגם כי הוא רצה שלידיו יהיו הראשונים לחתום בחברה זו.

מנהלי EMI הגישו בקשה לממונים עליהם שסלינה תקליט אלבום שמשלב גם שירים באנגלית. היא אף הציגה עבור מנהל חטיבת הפופ של EMI שלושה שירים באנגלית שהקליטה אך בסופו של דבר הבקשה נדחתה בטענה שהיא זקוקה לקהל מעריצים רחב יותר כדי למכור אלבום כזה. מנהלי EMI לעומת זאת היו בטוחים בהחלטתם וחשבו שההחלטה לדחות את הבקשה נבעה מהעובדה כי אף אחד לא הצליח להאמין שאישה מקסיקנית אמריקאית יכולה להצליח עם אלבום דו לשוני אם כי מנגד נטען שסלינה הוחתמה בחברה כדי לבסס את הצלחתה במקסיקו ובדרום אמריקה. במקור סלינה הייתה אמורה להקראות "Selena y Los Dinos" על שם הלהקה של אחיה אשר ליוו אותה בעבודות על האלבום והחתימו איתה ב-EMI אך EMI החליטו כי הקהל יתעניין בסלינה יותר כזמרת סולו מאשר חברה בלהקה ולכן החליטו לשווק אותה כזמרת סולו בעוד שאר הלהקה עבדה מאחוריי הקלעים על האלבום.

יצירת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור האלבום היה אמור לשלב שירים באנגלית על פי בקשת נשיא חברת התקליטים אך בסופו של דבר הבקשה נדחתה על ידי יוניברסל מיוזיק גרופ (ש-EMI הייתה חברת בת שלהם) בטענה כי "היא צריכה לבסס קודם את קהל מעריציה" ולכן זה עוד מוקדם מדי להוציא שירים באנגלית. אחיה של הזמרת, א.ב. קינטנייה השלישית שימש כמפיק של האלבום ובנוסף לכך הוא גם היה מעורב או כתב לבד את כל שירי האלבום ובנוסף לכך שאר אחיה של הזמרת עבדו גם על האלבום באספקטים נוספים תחת להקה שהם הרכיבו.

בנוסף לאחיה, סלינה גם עבדה עם הכותבים המקסיקנים אלחנדרו מונטיגלר וריינאלדו אורנלה. זו הייתה הפעם הראשונה בה סלינה עבדה תחת חברה גדולה ובכך ציפו לה הצלחה גדולה וגם תקווה לכך שתוכל להגיע אל קהלים בין לאומיים ולא רק לטינים.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הגיע למקום השביעי במצעד האלבומים המקסיקני של בילבורד ובכך הפכה לאחת מהזמרות המצליחות ששרו מוזיקת טחאנו. בנוסף הזמרת גם זכתה בפרס "זמרת השנה" ובפרס "בדרנית השנה" בטקס פרסי מוזיקת הטחאנו. בנוסף היא הייתה מועמדת לפרס "שיר השנה" על סינגל הבכורה ולפרס נוסף על עוד אחד משירי האלבום.

בעקבות יציאת האלבום הזמרת צברה פופולריות רבה והפכה לסמל מין. בעקבות הצלחת האלבום סלינה והלהקה איתה עבדה החלו להתנסות בז'אנרים נוספים של קומביה ועם השנים הקומביה הפכה לסימן ההיכר של סלינה. מתוך האלבום יצאו 3 סינגלים: "Contigo Quiero Estar", "Mentiras" ו-"Sukiyaki" שהוא גרסת כיסוי לשיר יפני.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Selena
מס' שם משך
1. Tu Eres 2:53
2. Sukiyaki 2:59
3. Contigo Quiero Estar 4:06
4. Besitos 2:23
5. Ámame, Quiéreme 2:50
6. Tengo Ganas De Llorar 3:16
7. My Love 2:48
8. Quiero Ser 2:22
9. Mentiras 2:36
10. No Te Vayas 2:28
11. La Bamba 3:52
12. Spoken Liner Notes By the Family (Selena - Selena 20 Years Of Music) 10:44
משך כולל:
43:17

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (1989)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד 200 -
מצעד האלבומים המקסיקניים האזוריים 7
‏  מצעדי סוף שנה (1990)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד 200 -
מצעד האלבומים המקסיקניים האזוריים 7

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Selena Y Los Dinos - Selena, Discogs (באנגלית)