One UI

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
One UI
סמלילה של מערכת ההפעלה One UI
צילום מסך של סמסונג גלקסי נוט 9 עם מערכת ההפעלה One UI
צילום מסך של סמסונג גלקסי נוט 9 עם מערכת ההפעלה One UI
צילום מסך של סמסונג גלקסי נוט 9 עם מערכת ההפעלה One UI
מפתח סמסונג
משפחה אנדרואיד
מחזור חיים 7 בנובמבר 2018 – הווה (5 שנים ו־23 שבועות) עריכת הנתון בוויקינתונים
מבוססת על אנדרואיד עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר אינטרנט https://www.samsung.com/us/apps/one-ui/ עריכת הנתון בוויקינתונים
Samsung Experience
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

One UI היא כיסוי למערכת הפעלה שפותחה על ידי סמסונג עבור מכשירי האנדרואיד הניידים שלה הרצים על אנדרואיד פאי ומעלה. המערכת מהווה את ההמשך ל-Samsung Experience (אנ') ו-TouchWiz (אנ') הקודמות, נועדה להיות יעילה יותר ומגיעה עם אופטימיזציות תוכנה ספציפיות המאפשרות שימוש נוח יותר במכשירים ניידים בעלי מסכים גדולים עם יד אחת. המערכת הוצגה לראשונה בכנס המפתחים של סמסונג לשנת 2018, והיוותה לראשונה כחלק מעדכוני הקושחה של מכשיריה של סמסונג למערכת ההפעלה אנדרואיד 9.0 (Pie).

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

One UI תוכננה על ידי סמסונג במטרה לגרום לחומרה ולתוכנה של מכשיריה של סמסונג "לעבוד בשיתוף פעולה בהרמוניה מושלמת", ולספק חוויה "טבעית" יותר עבור טלפונים חכמים גדולים. דפוס עיצוב בולט הכלול ביישומי המכשיר מתפרס דווקא לאורך חלקו התחתון של המסך ביישומים וכלים נפוצים וברכיבי ממשק המשתמש ולא בסמוך לחלקו העליון. הדבר מאפשר להגיע אל כלים אלו עם האגודל באופן פשוט יותר בעת שימוש במכשיר ביד אחת. מסיבות דומות, יישומי המכשירים הנתמכים מציגים כותרות גדולות יותר כדי להזיז את התוכן הראשי המוצג בהם למרכז המסך. סרגל הניווט התחתי תומך בשימוש במחוות, בעוד שהתווסף "מצב לילה" המופעל לאורך כל המערכת (מצב זה נותן לרכיבי הממשק וליישומים נתמכים ערכת צבעים כהַה). בדומה לאנדרואיד 9.0, מסך ריבוי המשימות מוצג ב-One UI בפריסה אופקית, בניגוד לפריסה האנכית של הגרסאות הקודמות.[1][2][3][4]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

One UI נכללת במכשירי אנדרואיד חדשים ששווקו על ידי סמסונג מאז תחילת 2019, כולל סדרת הגלקסי S10 והגלקסי A‏ (2019).[5]

One UI מופצת עבור מכשירי סמסונג במהלך 2019 כחלק מעדכון לאנדרואיד 9.0 (Pie), החל מהגלקסי S9 והגלקסי נוט 9 בינואר 2019, גלקסי S8 וגלקסי נוט 8 בפברואר 2019, סמסונג גלקסי נוט 7 במרץ 2019, בדגמים שונים השולטים בחלק המרכזי והתחתון של השוק (במיוחד דגמי סדרות הגלקסי A והגלקסי J ששווקו מאז 2017) במהלך אמצע השנה, ודגמי גלקסי טאב נבחרים בסוף 2019.[6][7]

סמסונג השיקה גרסת בטא ציבורית עבור עדכוני מערכת ה-One UI בנובמבר 2018.[8]

היסטורית הגרסאות של הממשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

One UI 1.0[עריכת קוד מקור | עריכה]

One UI 1.0, הגרסה הראשונה של הממשק אשר מבוססת על אנדרואיד 9, הביאו לתכונות רבות שהפכו פופולריות יותר ויותר בקרב אפליקציות שונות ו-iOS. בראש ובראשונה, נוסף מצב כהה כדי להקל על עיני המשתמש את הצפייה בחללים חשוכים. תכונה זו נכללה באפליקציות רבות ובסופו של דבר הובאה אליה IOS 13 ואנדרואיד 10. הגרסה הראשונה הביאה גם כלי עריכה מקוריים של צילומי מסך, עיקולים מעודנים, חידודים ל-Always-On Display (הקש כדי להציג), Bixby משודרג עם תמיכה במיפוי מחדש של כפתור Bixby, ודרך חדשה לנווט במכשיר: מחוות. בעוד ש-Android 9 Pie אכן הגיע עם תמיכה במחוות, הוא היה זמין רק במכשירי Pixel ומכשירי AOSP במלאי ונאמר שהוא "חצי אפוי" על ידי משתמשים רבים. עם זאת, סמסונג החליטה ליצור מערכת מחוות משלהם כדי לנווט במכשירים עם OneUI מותקן. כל מה שהיה צריך לעשות זה להחליק למעלה מתחתית המכשיר בשלושת המיקומים של ה'כפתורים' כדי לנווט. היו הרבה ביקורות מעורבות על מערכת זו.

One UI 1.1,עדכון מינורי לOne-UI, הביא כמה תיקוני יציבות של מצלמה, טביעות אצבע וזיהוי פנים ואופטימיזציית ביצועים. עדכון זה אינו זמין בטלפוני הגלקסי S8, נוט 8, S9 ונוט 9, אבל היה עדכון OTA עבור הטלפונים בסדרת ה-S10.הוא הושק עם מכשירי סדרת Galaxy A, כגון A30, A50 ו-A70.

One UI 1.5, עדכון מינורי נוסף לOne-UI, היה בעיקר עבור מכשירי ה-Galaxy Smart Watches, עם זאת, מספק תמיכה מקורית של קישור ל-Windows. זה הושק עם סדרת מכשירי הנוט 10. היו לו גם 3 צלילי התראה שעברו שינויים קלים.

One UI 2.0[עריכת קוד מקור | עריכה]

One UI 2, הדור השני לממשק הOne-UI אשר מבוסס על אנדרואיד 10, מספק למשתמשי גלקסי חוויית רווחה דיגיטלית מעוטרת, ממשק משתמש מעודן יותר בחלק מאפליקציות ברירת המחדל, כגון Device Care, שינוי קל של ממשק המשתמש במיקום השעון בהגדרות מהירות, מקליט מסך מקורי, מערכת המחוות החדשה של Android 10, מסך נעילה דינמי (טפט שונה בכל ביטול נעילה), תיקיית אשפה בקבצים, Android Auto מקורי וגישה קשה יותר להרשאת מיקום. OneUI 2.0 כבר יצא אל טלפוני הS10, נוט 10, S9 והנוט 9.

One UI 2.1, עדכון מינורי לממשק, מביא תמיכה במכשירי גלקסי התומכים בקצב טרי של 120 הרץ, שיתוף מהיר, שיתוף מוזיקה, מצבי מצלמה נוספים ותמיכה מקורית בכתוביות חיות. הוא הושק לראשונה עם טלפוני הS20 והZ-Fold. זה הגיע גם למכשירים אחרים כגון ה-S9, נוט 9, S10, נוט 10 וטלפונים נבחרים מסדרת הסמסונג גלקסי A כעדכון תוכנה.

One UI 2.5 הושק לראשונה בטלפון הנוט 20, ולאחר מכן לטלפוני הS20 ומכשירים ישנים נבחרים. One UI 2.5 לא מביא שינויים קיצוניים בממשק המשתמש, אבל יש הרבה תוספות תכונות חדשות למצלמה, DeX, ניווט מחוות ושירותים אחרים.

One UI 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

One UI 3, המבוסס על אנדרואיד 11,שוחרר עבור טלפוני הS20 מדצמבר 2020. העדכון כולל כמה תיקונים ראויים לציון, כגון לוח הודעות שקוף, בקרות עוצמת קול חדשות הממוקמות בצד ימין או שמאל של המכשיר לצד מקשי עוצמת הקול הפיזיים, ווידג'טים משופרים מעט, ואנימציות ומעברים חלקים יותר בכל ממשק המשתמש.

One UI 3.1, עדכון מינורי לממשק, שהושק לראשונה בטלפוני הS21, החלה להתגלגל למכשירי גלקסי נתמכים אחרים, כגון הS20 בפברואר 2021. אין שינויים בולטים בממשק המשתמש. הוא מכיל שיפורים רבים בתכונות המצלמה החדשות כגון מיקוד אוטומטי משופר במגע ובקר חשיפה אוטומטית ושיפור תכונת Single Take והטמעות תוכנה כגון Object Eraser, Multi Mic Recording, Eye Comfort Shield, Private Share ואחרים.

One UI 3.1.1עדכון מינורי נוסף לממשק, הושק לראשונה בטלפון הZ-Fold 3 באוגוסט 2021.

One UI 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

One UI 4, המבוסס על אנדרואיד 12, הוא הדור הרביעי לממשק המשתמש, והוא הושק לראשונה לטלפון הS21 בנובמבר 2021. One UI 4 מתמקד בהתאמה אישית, פרטיות וגישה למערכת האקולוגית המתרחבת של סמסונג.

One UI 4.1, עדכון מינורי לממשק הבסיס, הושק מאוחר עבוד מכשירים ביינהם, והוא מובנה כתוכנת ברירת-מחדל למכשירי מסדרת ה גלקסי S22 והגלקסי טאב 8. העדכון כלל שיפורים לתוכנות שנוספו בOne UI 4.

One UI 4.1.1, עדכון מינורי נוסף אך הייחודי לסדרת הגלקסי טאב והגלקסי פליפ ופולד, הושק בספטמבר 2022. תוכנה זו גם מובנת אוטומטית בטלפונים של הגלקסי Z פליפ 4 והגלקסי Z פולד 4. אין שינויים גדולים בממשק זה.

One UI 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

One UI 5, המבוסס על אנדרואיד 13, הוא הדור החמישי לממשק של סמסונג, והוא הושק לראשונה כעדכון למכשירי סדרת הגלקסי S22 באוקטובר 2022. העדכון כולל יותר שינויים במסך הנעילה ותכונות חדשות נוספות. העדכון הגיע למכשירי גלקסי נבחרים בהדרגה עד פברואר 2023.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא One UI בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Marrian Zhou, Samsung's One UI, which will power the Galaxy S10, makes US debut on the Galaxy S9, CNET (באנגלית)
  2. ^ Galaxy S10 preview: One UI is the clean break from Android Samsung has always wanted, PCWorld, ‏2019-02-19 (באנגלית)
  3. ^ Dieter Bohn, Samsung’s One UI is the best software it’s ever put on a smartphone, The Verge, ‏2019-02-19
  4. ^ Shara Tibken, Samsung redesigns its smartphone user interface with One UI, CNET (באנגלית)
  5. ^ Stefan Etienne, Samsung’s new Galaxy Tab S5e is its lightest and thinnest tablet ever, The Verge, ‏2019-02-15
  6. ^ Dieter Bohn, Samsung begins US rollout of Android 9 Pie and One UI, but slowly, The Verge, ‏2019-01-29
  7. ^ SamMobile, Galaxy Note 8 Android Pie update may come before the Galaxy S8’s, SamMobile (באנגלית)
  8. ^ Jason Cipriani, Samsung opens registration for the One UI beta, ZDNet (באנגלית)