iOS 13

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
iOS 13
מסך הבית של iOS 13 באייפון XR
מסך הבית של iOS 13 באייפון XR
מפתח אפל
משפחה iOS
מודל קוד סגור, עם רכיבי קוד פתוח
מחזור חיים 19 בספטמבר 2019 – הווה (4 שנים ו־26 שבועות) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 13.6.1 (17G80) ב־12 באוגוסט 2020
סוג ליבה היברידית (XNU)
סוג רישיון רישיון קנייני עריכת הנתון בוויקינתונים
מבוססת על Darwin עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות

אייפון:
אייפון 6S
אייפון 6S פלוס
אייפון SE
אייפון 7
אייפון 7 פלוס
אייפון 8
אייפון 8 פלוס
אייפון X
אייפון XS
אייפון XS מקס
אייפון XR
אייפון 11
אייפון 11 פרו
אייפון 11 פרו מקס

אייפוד: אייפוד טאץ' (דור שביעי)
אתר אינטרנט https://www.apple.com/ios/ios-13/ עריכת הנתון בוויקינתונים
IOS 12
IOS 14
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

iOS 13 היא הגרסה ה-13 של מערכת ההפעלה iOS של אפל. הגרסה הוצגה בכנס המפתחים העולמי של החברה ב-3 ביוני 2019.

החידוש העיקרי בגרסה הוא מצב כהה, ושאר השיפורים הם בעיקר שיפורי מהירות ויציבות. גרסת המפתחים של המערכת שוחררה ביום ההכרזה עליה, והגרסה הציבורית שלה שוחררה יום לפני השקת אייפוני 11 ו-11 פרו החדשים בעולם ב-20 ספטמבר 2019 - ב-19 בספטמבר, ו-9 ימים אחרי אירוע ההכרזה השנתי של אפל שהתקיים ב-10 בספטמבר 2019.

חידושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין לשמאל: אפליקציית התמונות עם גלריה המחולקת לפי שנים, מצב פורטרט, הקלדה באמצעות החלקה

מערכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

iOS 13 כוללת "מצב כהה" ("Dark Mode"), אשר יהפוך את תפריטי המערכת ויישומי אפל לכהים יותר ועם רקע שחור. המקלדת הווירטואלית של iOS כוללת תכונה הנקראת "QuickPath", המאפשרת למשתמש להקליד על ידי החלקת האצבע על המקלדת. התכונה דומה לזאת שמציעות גם מקלדות צד שלישי.

הודעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביישום ההודעות ניתן להגדיר את פרטי המשתמש, כגון תמונה ושם, ולשתף זאת עם משתמשים אחרים. ניתן ליצור תמונת פרופיל גם באמצעות Memoji ‏(Animoji מותאם אישית), שכעת ניתן להשתמש בו כ"סטיקר" בדמות המשתמש: לאחר יצירת Memoji אישי, המכשיר יוצר עבור המשתמש חבילת ‘רגשות’ אותן ה-Memoji יציג, ובהן יוכל להשתמש במקום האימוג’ים המוכרים. לראשונה, ניתן להשתמש ב-Memoji בכל המכשירים התומכים בגרסה, ולא רק במכשירים שכוללים מערך Face ID.

אפליקציות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפליקציית המפות עוצבה מחדש, וכעת היא מפורטת יותר. המפות החדשות כוללות הדמיות תלת מימד של ציוני דרך, ומשלבות תכונה שמדמה נהיגה לאורך הרחוב (בדומה ל-Street View של גוגל מפות). גם אפליקציית התזכורות עוצבה מחדש, והיא מסוגלת להבין מתי להזכיר למשתמש על אירוע.

ביצועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפל הצהירה כי Face ID מהיר יותר ב-30%, וכי יישומים נפתחים מהיר יותר פי 2. בנוסף, עדכוני המערכת העתידיים צומצמו, ונפחם יהיה קטן יותר ב-50%.

אחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Sign in with Apple – אפל תאפשר למשתמשים להירשם לשירותים ואפליקציות שונים באמצעות חשבון ה-Apple ID, בדומה לאפשרות ההתחברות באמצעות חשבון גוגל או פייסבוק. התחברות באמצעות אפל תאפשר למשתמש לבחור להסתיר או לחשוף פרטים מזהים בפני האפליקציה. אם המשתמש יבחר להסתיר את כתובת המייל שלו, אפל תיצור בשבילו כתובת מייל אקראית וייחודית שתפנה את ההודעות מהאפליקציה אליו.
  • Find My – היישומים "Find My Friends" ו-"Find My iPhone" אוחדו ליישום אחד בשם "Find My".
  • תמונות – אפליקציית התמונות קיבלה מספר פיצ'רים חדשים, כגון עורך תמונות משופר והפרדה של הגלריה לימים, חודשים ושנים.
  • סירי – העוזרת הקולית סירי מדברת בקול טבעי יותר ובעלת אינטליגנציה משופרת. היישום Siri Shortcuts מגיע לראשונה כחלק ממערכת ההפעלה.
  • AirPods – ניתן לצרף זוג אוזניות AirPods נוסף לאייפון וכך לשתף את האודיו של המכשיר עם אדם נוסף. בנוסף, העוזרת הקולית סירי תומכת בהקראת הודעות כשלא ניתן להביט במסך המכשיר, וגם להשיב להן באמצעות דיבור.
  • מרכז הבקרה – נוסף מצב חדש בווילון מרכז הבקרה של האייפון, בשם "Low Data mode", שיחסוך בחבילת הגלישה בעת שימוש בנתונים, יחד עם האפשרות לבחור רשת אלחוטית היישר ממרכז הבקרה.
  • מוזיקה – באפליקציית Apple Music נוספה תכונה שמציגה את מילות השיר המתנגן בסנכרון עם השיר.
  • שבב NFC – רכיב ה-NFC יהיה נגיש לקריאה וכתיבה גם עבור אפליקציות צד-שלישי מלבד Apple Pay. בישראל יהיה ניתן לטעון כרטיסי רב-קו באמצעות הרכיב עם מכשירי אייפון תומכים, בעזרת אפליקציה ייעודית שתהיה זמינה לגרסה זו של מערכת ההפעלה.[1][2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא IOS 13 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]