SimCity (משחק מחשב, 2013)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סים-סיטי
SimCity
עטיפת המהדורה המוגבלת
עטיפת המהדורה המוגבלת
כללי
תאריך הוצאה Windows
5 במרץ 2013 (צפון אמריקה)
8 במרץ 2013 (אירופה)

OS X
אוגוסט 2013
סוגה סימולציה, משחקי בניית ערים
פיתוח Maxis
הוצאה לאור Electronic Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Electronic Arts
סדרה סים סיטי (סדרת משחקים)
דרישות תוכנה
מנוע משחק GlassBox
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה-משתתפים.
פלטפורמות OS X, Microsoft Windows
המשחק הקודם SimCity Societies
www.simcity.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סים סיטיאנגלית: SimCity) הוא משחק מחשב מסוג סימולציה בו השחקן מנהל עיר. המשחק פותח על ידי Maxis, חברה בת של Electronic Arts. זוהי הגרסה השישית של סדרת SimCity. המשחק יצא לראשונה ב-5 במרץ 2013 ל Microsoft Windows, ול-OS X המשחק יצא באוגוסט 2013[1].

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחד עם רבים מהשינויים סים סיטי כולל את מנוע ה-GlassBox שאמור להעצים את רמת הסימולציה במשחק. בניגוד למשחקים קודמים בסדרה, במשחק הזה יהיו כבישים מעוקלים ואזורי תכנון ובנייה שיכולים להתאים לסוגי דרכים שונות. סוגי האזורים יכללו מגורים, מסחר ותעשייה. הצפיפות תהיה מונעת על ידי סוגי הכבישים ותנועה כללית סביב אזורים אלה. הערים במחוז מחוברות זו לזו באמצעות רשתות אזוריות כגון כבישים, מסילות ברזל, ותעלות מים.

מצב Multiplayer[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה זו של סים סיטי היא הראשונה עם מצב משחק מקוון מלא. מהדורת הרשת של Maxis, מאפשרת לאזורים לאכלס ערים מרובות משחקנים שונים. סים סיטי ידרוש מהשחקנים להיות מחוברים לשירות EA's Origin כדי לשחק את המשחק. החיבור הוא סינכרוני, לכן הפרעות רשת קצרות לא יפסיקו את המשחק.

שיתוף פעולה - הערים באזור יכולות לעבוד יחד כדי לבנות "עבודות גדולות". ערים שונות יכולות גם להחליף משאבים שונים ביניהן כגון כוחות משטרה או נפט.

מבנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסים סיטי ישנם שלושה סוגים עיקריים של מבנים: מגורים, עסקיים ותעשייתיים. את אלה בונים באמצעות פיתוח אזורים מתאימים והם נבנים באופן אוטומטי. בניגוד למשחקים קודמים בסדרה לא תהיה חלוקה לסוגי מבנים (נמוך, בינוני וגבוה) אלא המבנים ישתנו בהתאם לסוגי הכבישים. חוץ מאלה, ניתן לבנות מבנים יותר גדולים, כגון מפעלים ומגדלים. המבנים בסים סיטי יוכלו לצרף לעצמם הרחבות שונות, כגון חניון נוסף לתחנת כיבוי אש שיספק מקום לכבאיות נוספות להגנה מוגברת. התוספות למבנים ניתנות להוספה מכל מקום וכיוון של המבנה שהמשתמש חפץ בו, בניגוד למשחקים הקודמים.

התמחויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים יכולים להתמחות בתעשיות מסוימות, כגון ייצור, תיירות, חינוך, או אחרים. לכל אחת מהן יש מראה ייחודי, התנהגות סימולציה, ואסטרטגיות כלכליות. לשחקנים יש את האפשרות להתמחות מוגברת בתחום אחד או לבנות התמחויות מרובות בכל עיר.

כלכלת העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולל כלכלה עולמית מדומה. המחירים של המשאבים העיקריים כמו נפט או מזון ישתנו בהתאם להיצע והביקוש של עולם המשחק.

תאריך הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 באוקטובר 2012 הודיעה חברת EA, שסים סיטי יהיה זמין בצפון אמריקה ב-5 במרץ 2013. הוא יהיה זמין בחנויות ולהורדה באינטרנט. המשחק זמין באירופה החל מ-8 במרץ ובאוסטרליה החל מ-7 במרץ. בטא סגור הוכרז ב-14 אוגוסט 2012, על ידי הרשמה באתר הרשמי.

סטים וחבילות הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת "הרחבה ערים של מחר" (Cities Of Tomorrow) היא חבילת ההרחבה היחידה במשחק, שמוסיפה אפשרות לבניית גורדי שחקים מיוחדים, זימון אסון חדש, בניית מערכת תחבורה בעזרת כלי תחבורה מיוחדים וכולל גם שתי התמחויות חדשות. נמכר לבדו במחיר של 30 אירו, או ברכישת החבילה ביחד עם סים סיטי במחיר של 60 אירו.

סט פארק שעשועים (Amusement Park) מאפשר בניית לונה-פארק כאטרקציה תיירותית, חלק אחר חלק כרצון ראש העיר. נמכר לבד במחיר של 10 אירו.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-E3 2012, ביוני 2012, סים סיטי זכתה ב 8 פרסים מבין 24 מועמדויות.

ב-23 באוגוסט 2012, סים סיטי זכתה בפרס של Gamescom "משחק המחשב הטוב ביותר". Gamescom תארו, משחק וידאו כבעל "גרפיקה מדהימה".

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא SimCity בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]