The Inner Circle (היאבקות מקצועית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Inner Circle
קבוצה
חברי הקבוצה ראה למטה
שם The Inner Circle
תאריך הקמה 9 באוקטובר 2019
תאריך פירוק 9 במרץ 2022
שנות פעילות 2019–2022

The Inner Circle (בעברית: המעגל הפנימי) הייתה קבוצת היאבקות מקצועית אשר הופיעה בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW), שאותה הוביל כריס ג'ריקו וכללה במקור את ג'ייק הייגר, סמי גווארה, סנטנה ואורטיז.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת The Inner Circle, אוקטובר 2019

באירוע All Out, שנערך ב-31 באוגוסט 2019, כריס ג'ריקו הפך לאלוף העולם הראשון בתולדות AEW. באותו האירוע, סנטנה ואורטיז ערכו את הופעת הבכורה שלה בארגון לאחר שתקפו את ניק ג'קסון והלוצ'ה בראדרס (פנטגון ג'וניור וריי פיניקס). ב-2 באוקטובר במסגרת פרק הבכורה של התוכנית השבועית של הארגון, המוכרת בשם Dynamite, ג'ייק הייגר ערך את הופעת הבכורה שלו בארגון כאשר עזר לג'ריקו, סמי גווארה, סנטנה ואורטיז בתקיפתם על היאנג באקס, דאסטין רודס וקודי. שבוע לאחר מכן בפרק של התוכנית Dynamite, ג'ריקו חשף את קבוצת "The Inner Circle" (בתרגום לעברית: "המעגל הפנימי").[1] הקבוצה עזרה לג'ריקו להגן על תוארו נגד דארבי אלין ב-16 באוקטובר בפרק של התוכנית Dynamite.

הצלחתה של הקבוצה המשיכה לאירוע Full Gear, שנערך ב-9 בנובמבר, ובו סנטנה ואורטיז גברו על היאנג באקס, בזמן שג'ריקו הגן בהצלחה על התואר נגד קודי. בפרק העוקב של התוכנית Dynamite, ג'ריקו וגווארה איתגרו את SoCal Uncensored (פרנקי קאזריאן וסקורפיו סקיי) לקרב על אליפות הזוגות של AEW, שבו הם לא הצליחו במשימתם, זאת לאחר שסקיי הצמיד את ג'ריקו לניצחון, שסימל את הפסדו הראשון של ג'ריקו ב-AEW.[2] ב-27 בנובמבר בפרק של התוכנית Dynamite, ג'ריקו הגן בהצלחה על אליפות העולם נגד אותו סקיי. בחודש דצמבר, הקבוצה החלה לנסות לגייס לשורותיה את ג'ון מוקסלי. ב-8 בינואר 2020 בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי הסכים להצטרף לקבוצה, לעומת זאת, לאחר מספר דקות של חגיגות בזירה, מוקסלי הודיע שהוא התבדח והוא לא מעוניין להצטרף לקבוצה. לאחר מכן, הוא הטיח בקבוק שמפניה בראשו של ג'ריקו וביצע עליו את מהלך הסיום שלו, ה-Paradigm Shift, כמו גם לסמי גווארה, התחמק מג'ייק הייגר וברח אל אזור הקהל. חברי הקבוצה שמה לעצמה למטרה לפגוע במוקסלי ולדכא את ניסיונותיו להשיג את אליפות העולם שבה החזיק ג'ריקו. חלק מניסיונות אלה כללו את פציעת העין של מוקסלי אשר גרמה לו להרכיב רטייה, ואת שכירת המתאבק ג'ף קוב כ"מתנקש". למרות זאת, מוקסלי ניצח את ג'ריקו וזכה באליפות העולם של AEW באירוע Revolution, שנערך ב-29 בפברואר, מה שקטע את 182 ימי הכהונה של ג'ריקו כאלוף העולם של AEW. באירוע Double or Nothing, שנערך ב-23 במאי, קבוצת The Inner Circle הפסידה בקרב סטדיום סטמפיד למאט הארדי והאליט (אדם פייג', קני אומגה, מאט ג'קסון וניק ג'קסון). ב-29 ביולי בתוכנית Dynamite, חברי הקבוצה הפסידו בקרב חמישה נגד חמישה לבסט פרנדס (צ'אק טיילור וטרנט), אורנג' קאסידי וג'וראסיק אקספרס (ילד הג'ונגל ולוצ'סאורוס).

באירוע Full Gear, שנערך ב-7 בנובמבר, MJF גבר על כריס ג'ריקו וכתוצאה מכך הוא הצטרף ביחד עם וורדלו לקבוצת The Inner Circle בהתאם להתניה שנקבעה מראש. בספיישל Winter Is Coming, שנערך ב-2 בדצמבר, MJF ואורנג' קאסידי היו האחרונים שנשארו בקרב הבאטל רויאל על טבעת היהלום של דינאמייט וכתוצאה מכך הם העפילו לקרב יחידים ביניהם שהתקיים שבוע לאחר מכן. עוד באותו הספיישל, בעקבות מחלוקות חוזרות ונשנות בין חברי הקבוצה, ג'ריקו הציב אולטימטום לשבוע הבא בנושא האם הקבוצה תמשיך יחדיו או תחדול להתקיים. שבוע לאחר מכן בתוכנית, חברי הקבוצה החליטו לשים בצד את המחלוקות ביניהם ולהמשיך להתקיים; עוד באותה התוכנית, MJF ניצח את קאסידי וכתוצאה מכך זכה בטבעת היהלום בפעם השנייה. ב-16 בדצמבר בפרק של התוכנית Dynamite, כל חברי הקבוצה (למעט וורדלו) הצטוותו וניצחו בקרב שישה נגד שישה את בסט פרנדס, טופ פלייט (דאריוס ודאנטה מרטין) ו-Varsity Blondes (גריף גאריסון ובריאן פילמן ג'וניור).

בלילה הראשון של הספיישל New Year's Smash, שנערך ב-6 בינואר 2021, וורדלו ניצח את חברו לקבוצה, ג'ייק הייגר, כשלאחר הקרב השניים חלקו כבוד הדדי. שבועיים לאחר מכן, התקיים קרב זוגות משולש אשר קבע את זהות הצמד אשר ייצג את הקבוצה מעתה ואילך. בקרב זה ג'ריקו ו-MJF ניצחו את סמי גווארה וג'ייק הייגר ואת סנטנה ואורטיז. בספיישל Blood and Guts, שנערך ב-5 במאי, הקבוצה נחלה הפסד לקבוצת The Pinnacle‏ (MJF, וורדלו, שון ספירס, קאש וילר ודקס הרווד) כתוצאה מכניעה. בספיישל Road Rager, שנערך ב-7 ביולי, הייגר, סנטנה ואורטיז הפסידו בקרב שלושה נגד שלושה ל-The Pinnacle (וורדלו, קאש וילר ודקס הרווד). באירוע Full Gear, שנערך ב-13 בנובמבר, הקבוצה ניצחה את Men of the Year (אית'ן פייג' וסקורפיו סקיי) ואמריקן טופ טים (ג'וניור דוס סאנטוס, אנדריי ארלובסקי ודן למברט) בקרב רחוב בסגנון מיניאפוליס.

חברי הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבר/ת הקבוצה תקופה
כריס ג'ריקו (מנהיג) 9 באוקטובר 2019–9 במרץ 2022
ג'ייק הייגר 9 באוקטובר 2019–9 במרץ 2022
סנטנה 9 באוקטובר 2019–9 במרץ 2022
אורטיז 9 באוקטובר 2019–9 במרץ 2022
סמי גווארה 9 באוקטובר 2019–9 בפברואר 2022
MJF 7 בנובמבר 2020–10 במרץ 2021
וורדלו 7 בנובמבר 2020–10 במרץ 2021

ציר הזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling - AEW
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג את ג'ריקו במקום ה-3 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
    • PWI דירג את גווארה במקום ה-61 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
    • PWI דירג את סנטנה במקום ה-126 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
    • PWI דירג את אורטיז במקום ה-128 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
    • PWI דירג את הייגר במקום ה-176 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter - WON
    • מתאבק השנה (2019) – ג'ריקו
    • הטוב ביותר בראיונות (2019) – ג'ריקו
    • המתאבק המצטיין של ארצות הברית/קנדה (2019) – ג'ריקו
    • המתאבק הכריזמטי ביותר (2019) – ג'ריקו

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]