קני אומגה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קני אומגה
Kenny Omega
אומגה, 2019
אומגה, 2019
לידה 16 באוקטובר 1983 (בן 40)
ויניפג, מניטובה, קנדה
שם במה

קני אומגה

"סקוט קרפנטר"
כינוי "The Cleaner"
"The Belts Collector"
"The God Of Pro Wrestling"
משקל 103 ק"ג
גובה 1.83 מטר
מקום מגורים פלורידה, ארצות הברית
לאום קנדי
קריירה מקצוענית פברואר 2000 – הווה (כ־24 שנים)
מאמנים בובי ג'יי
דייב טיילור
ליגות AEW
תרגילי סיום "One Winged Angel"
"V- Trigger"
"Tiger Driver '98"

טייסון סמית'אנגלית: Tyson Smith; נולד ב-16 באוקטובר 1983) הידוע יותר בשם הבמה שלו, קני אומגה הוא מתאבק קנדי, המופיע בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW). כמו כן, הוא סגן נשיא בכיר של הארגון.

לפני שהצטרף ל AEW, אומגה היה מוכר בעיקר בשל תקופתו בארגון ההיאבקות היפני New Japan Pro-Wrestling‏ (NJPW) בין השנים 2014-2019. בארגון אומגה החזיק באליפות במשקל כבד של IWGP, האליפות הבין יבשתית של IWGP והיה אלוף ארצות הברית הראשון של IWGP, לצד חגורות אליפות אחרות. הוא היה חבר בקבוצת ה-Bullet Club ובינואר 2016 הוא הכריז על עצמו כמנהיגה. הוא המתאבק הלא יפני הראשון שזכה בטורניר ה-G1 Climax, ובניסיון הראשון שלו. אומגה הופיע גם בארגוני היאבקות לאומיים ובינלאומיים כמו ‏Ring Of Honor, Impact Wrestling ו- Lucha Libre AAA, בנוסף לארגוני היאבקות עצמאיים כמו DDT Pro-Wrestling ו-Pro Wrestling Guerrilla‏ (PWG).

אומגה נחשב לאחד מהמתאבקים הגדולים בעולם, ואף כונה "האלוהים של היאבקות מקצועית". הוא הוכתר למתאבק שנת 2017 על ידי המגזין Sports Illustrated ולמתאבק שנת 2018 על ידי מגזיני ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated ו-Wrestling Observer Newsletter, וזכה שוב בתואר בשנת 2021 על ידי מגזין PWI. הוא זכה פעמיים ברציפות ב-2017 וב-2018 בקרב השנה מטעם מגזין ההיאבקות PWI, כשבשניהם התאבק נגד קאזוצ'קה אוקאדה; הראשונה הייתה באירוע הדגל של הארגון, Wrestle Kindom 11, שנערך בינואר 2017, והשנייה הייתה בקרב 2 מתוך 3 הכרעות ביוני 2018. הקרב השני בין השניים קיבל את הציון הגבוה ביותר שאי פעם ניתן לקרב היאבקות מקצועית של שבעה כוכבים מהעיתונאי של Wrestling Observer Newsletter, דייב מלצר; ציון שהוא מעל שיטת הדירוג המתקבלת של 5 כוכבים. הוא הוכנס להיכל התהילה של Wresling Observer Newsletter בשנת 2020.

קני חובב מושבע של משחקי וידאו עוד מילדותו והוא משלב אותם בדמותו, במהלכיו ובתלבושותיו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייסון סמית' נולד בויניפג, מניטובה, קנדה ב-16 באוקטובר 1983. הזיקה של סמית' להיאבקות מקצועית החלה במהלך ילדותו, כשהוא צפה בקלטות התוכנית Saturday Night's Main Event של ארגון ההיאבקות WWE (באותה התקופה WWF).[1] בילדותו, סמית' שיחק הוקי קרח בתפקיד השוער.[2]

הוא התעניין לראשונה בהיאבקות מקצועית כשאחד מחבריו החל להתאמן בארגון היאבקות מקומי בשם Top Rope Championship Wrestling‏ (TRCW). הוא סיים את קריירת ההוקי קרח שלו והחל להתאמן בארגון זה תחת הדרכתו של בובי ג'יי. לאחר שהוא התאמן ביחד עימו במשך שנה, הוא ערך את הבכורה שלו בשנת 2000, כשהיה בגיל 16. הוא התאבק עבור TRCW כשנתיים, שם פיתח דמות של גלשן מהוואי בשם "קני אומגה". דמות זו בוטלה מאוחר יותר והוחלפה בדמות המושפעת מאוטאקו. בשנת 2001, נרשם לאוניברסיטה, אך נשר עוד במהלך השנה הראשונה כשהחליט להפוך למתאבק מקצועי במשרה מלאה.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגוני היאבקות עצמאיים ו- WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 2001-2005 אומגה הופיע בארגון ההיאבקות העצמאי Premier Championship Wrestling, המבוסס בוויניפג. בארגון הוא זכה באליפות משקל כבד ובאליפות הזוגות. אומגה ניסה להשיג את אליפות מחלקת ה- X של TNA באוקטובר 2004 אך נכשל. ביוני 2005 הוא זכה בטורניר של שמונה אנשים כדי לזכות באותה אליפות. בספטמבר 2005 אומגה הוזמן לתקופת ניסיון של שבוע אצל WWE.

באוקטובר 2005 קני עזב את קנדה ונשלח ל-Deep South Wrestling, תכנית של WWE הנועדה לפתח כישרונות חדשים. באוגוסט 2006 הוא ביקש להשתחרר מהחוזה שלו. לאחר מכן אומגה סיפר שזמנו שם לא היה טוב, ושהמאמנים והמקדמים של התוכנית היו שיפוטיים, וזה לא מקום שבו הוא רוצה לעבוד ולהתאבק. מאז WWE פנו אליו מספר פעמים ב-2014, 2015 ו-2019 בהצעות לחוזים, אך אומגה סירב לכל ההצעות.

אומגה כאלוף משקל כבד של JAPW

לאחר שהשתחרר מ-WWE אומגה עבר לאומנויות לחימה משולבות, והתחרה בטורניר של ג'ו ג'יטסו ברזילאי, לפני שהחליט לחזור להיאבקות מקצועית עם דמות ומהלכים חדשים. במרץ 2008 אומגה התחרה ב- Jersey All Pro Wrestling, וזכה באליפות המשקל הכבד. לאחר מספר הגנות מוצלחות על התואר שלו אומגה הפסיד את התואר בפברואר 2009. בדצמבר 2010 קני התחרה בעוד חמישה אנשים בשביל אליפות המשקל הכבד-קל, אך הודח על ידי המנצח.

DDT Pro-Wrestling (2008-2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 אומגה גילה את המתאבק היפני קוטה איבושי, שהופיע אז ב-DDT Pro-Wrestling, ומיד התחבר אל סגנון ההיאבקות שלו והדמות שלו. אומגה העלה סרטון שלו מתאבק בסגנון היאבקות של DDT ליוטיוב, בתקווה שהסרטון יגיע אל איבושי, והוא ירצה להתאבק איתו. לאחר שראו את הסרטון, DDT החליטו להזמין את אומגה ליפן להתאבק נגד קוטה איבושי. באוגוסט 2008 אומגה הופיע בפעם הראשונה ב-DDT, אומגה ציין שלהתאבק ביפן היה אחד מהחלומות שלו, הוא הרגיש שבארגונים היפנים הוא יכול לבטא את אישיותו ודמותו באמת. אמנם אומגה הפסיד בקרב לאיבושי, אך הוא החליט להישאר ביפן ולהתאבק ביחד עם איבושי בצמד הנקרא Golden☆Lovers. בינואר 2009 איבושי ואומגה זכו באליפות הזוגות של KO-D. הם איבדו את התואר במאי של אותה השנה, אך המשיכו להתאבק ביחד ועשו לעצמם שם כאחד מצמדי ההיאבקות הטובים ביפן.

אומגה ואיבושי באיחוד מחדש של Golden☆Lovers, פברואר 2018

בינואר 2010 הצמד הופיעו בפעם הראשונה ב- New Japan Pro Wrestling. באוקטובר של אותה השנה הם הביסו את "אפולו 55" כדי לזכות באליפות הזוגות הצעירים במשקל כבד של IWGP. הם איבדו את התואר בינואר 2011. באותה השנה אומגה ייצג את DDT בטורניר צעירים של AJPW, אך לאחר שלושה ניצחונות ושני הפסדים, הוא הפסיד בחצי הגמר ולא עלה לשלב הסופי. באוקטובר של 2011 אומגה זכה באליפות העולם במשקל כבד לצעירים של AJPW, והפסיד את התואר במאי 2012. באוקטובר 2012 הוא זכה באליפות משקל חופשי של KO-D בפעם הראשונה, ובינואר 2013 הוא זכה גם באליפות האקסטרים של DDT. הוא הפסיד את אליפות המשקל החופשי במרץ 2013. במאי של אותה השנה איבושי, אומגה וגוטה היאשי זכו באליפות שש איש של KO-D, והפסידו אותה באותה השנה. באוגוסט 2013 הפסיד אומגה את אליפות האקסטרים. בינואר 2014 איבושי ואומגה זכו בחזרה באליפות הזוגות, אותה החזיקו עד ספטמבר. באפריל 2014 איבושי, אומגה וסקאי זכו באליפות שש איש של KO-D, בפעם השניה לאומגה ואיבושי, אותה החזיקו עד מאי. באוקטובר של 2014 אומגה הודיע כי הוא עוזב את DDT וחותם ב- NJPW, איפה שאיבושי היה חצי קבוע. הם התאבקו ביחד בפעם האחרונה לתקופה זו בסוף אוקטובר.

אומגה חזר ל-DDT בנובמבר 2019 וניצח ביחד עם ריהו בקרב זוגות מעורב.

Pro Wrestling Guerrilla (2008–2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2008, אומגה הופיע בפעם הראשונה ב- Pro Wrestling Guerrilla, בקרב של לוס אנג'לס 2008, שם הוא הובס בסיבוב הראשון. בלילה לאחר מכן אומגה נזרק אל חבלי הזירה, שמעוצמת הפגיעה נקרעו, וקני נזרק אל מחוץ לזירה. שלושה חודשים לאחר מכן אומגה הופיע ב-PWG שוב, והפסיד בקרב לאחר שהשופט פגע בו עם קלוזליין מכיוון שאומגה לא הפסיק להציק לו. בהופעה מספר 100 של הארגון אומגה הפסיד לבריאן דניאלסון.

אומגה בכניסה שלו לקרב של לוס אנג'לס 2008.

בנובמבר 2009 אומגה השתתף בקרב של לוס אנג'לס 2009, בו התחרו כדי להשיג את אליפות העולם של PWG. קני הגיע לגמר בו הוא ניצח את רודריק סטרונג כדי לזכות בתואר. בפברואר 2010 אומגה הפסיד את התואר בהגנה הראשונה שלו.

באוקטובר 2012 אומגה הופיע שוב ב- PWG, לאחר יותר משנתיים וחצי וחבר עם אל ג'נריקו (איכס) כדי לנצח את היאנג באקס (מאט וניק ג'קסון). אומגה חזר שוב לארגון בקרב של לוס אנג'לס 2014, והגיע עד חצי הגמר שם הובס על ידי ריקושט, שבסוף ניצח את הטורניר. הוא הופיע שוב בקרב של לוס אנג'לס 2017, וחבר עם היאנג באקס כדי לנצח את פלמיטה, פנטה וריי פניקס בקרב תג של שש איש.

New Japan Pro-Wrestling ו-Ring of Honor[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות לא סדירות (2008-2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2008 אומגה הופיע בארגון Ring Of Honor, והפסיד בקרב הראשון שלו בטורונטו, קנדה. בלילה לאחר מכון אומגה הופיע באירוע "New Horizons", שם הפסיד שוב. שנה לאחר מכן הוא ניצח בקרב נגד עוד שלושה מתאבקים. בנובמבר 2009 אומגה ניסה להשיג את אליפות העולם של ROH אך נכשל. ב- Final battle 2009 הוא התחרה שוב מול עוד שלושה מתאבקים אך הפעם הקרב נוצח על ידי קלאודיו קסטניולי.

בספטמבר 2010 אומגה התחרה ב-NJPW בשביל אליפות הצעירים במשקל כבד של IWGP, אך הובס על ידי האלוף פרינס דוויט. באוקטובר, Golden Lovers (אומגה וקוטה איבושי) הביסו את אפולו 55 וזכו באליפות הזוגות לצעירים במשקל כבד של IWGP באירוע Destruction '10. בינואר 2011 Golden Lovers הפסידו את התואר בחזרה לאפולו 55. בנוסף, אומגה התחרה ב-2010 ו-2011 בטורניר Best of the Super Juniors.

אומגה חזר ל- NJPW במאי 2013 כדי לקחת חלק בטורניר Best of the Super Juniors 2013, בו הוא זכה בחמישה מתוך שמונת הקרבות שבהם השתתף, והצליח להגיע לחצי הגמר, שם הפסיד לפרינס דוויט לאחר שקבוצתו של דוויט, Bullet Club, התערבה. בטורניר של שנה לאחר מכן אומגה ניצח שלושה מתוך שבעת הקרבות שלו, ולא הצליח להגיע לחצי הגמר.

Bullet Club ואליפויות שונות (2014-1017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומגה (הכי ימני) כחלק מ- Bullet Club ב-2015

ב-3 אוקטובר 2014 NJPW ערכו מסיבת עיתונאים בה הודיעו שאומגה יחתום בחברה כאשר החוזה שלו עם DDT ייגמר בסוף אוקטובר. אומגה הופיע בפעם הראשונה תחת החוזה שלו ב-NJPW תחת הדמות "The Cleaner", המנקה, בנובמבר באירוע מאבק כוח, שם הוא הוצג כחבר החדש בקבוצה Bullet Club, למרות שלפני כן אמר שהוא לא יצטרף לקבוצה המורכבת מזרים מרושעים (Heels), מכיוון שהוא לא רואה את עצמו כזר. אומגה זכה בפעם הראשונה באליפות העולם לצעירים במשקל כבד של IWGP בינואר 2015 באירוע Wrestle Kingdom 9. הוא הגן בהצלחה על התואר נגד שלושה מתאבקים אחרים, ואיבד את התואר ביולי באירוע Dominion 7.5 לקושידה. בספטמבר הוא זכה בחזרה בתואר מקושידה לאחר שקרל אנדרסון, שהיה גם חבר ב-Bullet Club, התערב בקרב. בינואר 2016 אומגה שוב הפסיד את התואר לקושידה באירוע Wrestle Kingdom 10. יום לאחר מכן אומגה חבר עם איי ג'יי סטיילס ויחד הם ניצחו בקרב זוגות את שינסקה נאקמורה ויושי האשי. לאחר הקרב, Bullet Club בגדו בסטיילס, ואומגה הפך להיות מנהיג הקבוצה.

בפברואר 2016, אומגה ניצח הירושי טנאהשי כדי לזכות באליפות הבין יבשתית של IWGP. שישה ימים לאחר מכן הוא והיאנג באקס (The Elite) זכו באליפות תג של שש איש של NEVER באירוע המשותף ל-NJPW ו-ROH. הם הפסידו את התואר באפריל. באותו חודש אומגה הגן בהצלחה על התואר הבין יבשתי שלו נגד אלגין, בפעם הראשונה שבה שני קנדיים הופיעו בקרב המרכזי באירוע של NJPW. במאי אומגה והיאנג באקס זכו בחזרה באליפות תג של שש איש. ביוני באירוע Dominion 6.19 אומגה הפסיד את האליפות הבין יבשתית של IWGP לאלגין בקרב הסולמות הראשון של NJPW. ביולי אומגה והיאנג באקס הפסידו את האליפות שלהם.

בין יולי לאוגוסט אומגה השתתף בטורניר G1 Climax, בו הגיע לגמר אחרי שניצח בבלוק שלו עם 6 ניצחונות ו-3 הפסדים. בגמר אומגה הביס את הירוקי גוטו וזכה בהזדמנות להילחם כדי להשיג את אליפות משקל הכבד של IWGP. אומגה זכה את הטורניר בניסיון הראשון שלו, ואף היה המתאבק הלא-יפני הראשון שזכה בו. מאחר ש-NJPW ביקשו מאומגה לא להופיע ב-ROH עד Wrestle Kingdom 11 הוא לא חזר לשם למרות שהייתה לו את האפשרות. באירוע אומגה הפסיד לאלוף העולם במשקל כבד של IWGP, אוקדה, בקרב שנמשך 46 דקות ו-45 שניות, מה שנחשב אז לקרב הארוך ביותר בהיסטוריה של האירוע. הקרב זכה בניקוד של שש נקודות על ידי עיתונאי הספורט דייב מלצר, שאמר שאומגה ואוקדה "אולי הופיעו בקרב הכי טוב בהיסטוריה של היאבקות מקצועית". בנוסף, הקרב הולל על ידי מתאבקים כמו בריאן דניאלסון, מיק פולי וסטון קולד סטיב אוסטין.

מחלוקות ב- Bullet Club ועזיבה (2017-2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 בינואר 2017 אומגה אמר שהוא "יתרחק מיפן כדי לחשוב מחדש על עתידו" והוסיף שהוא "שוקל את כל האפשרויות". ב-26 בינואר הוא הודיע בתוכנית רדיו של Wrestling Observer שהוא יחזור ליפן בפברואר כדי לדון בעסקה חדשה עם NJPW, שתימשך לפחות לשנה. אומגה חזר בלילה הראשון של האירוע Honor Rising בפברואר. ביוני באותה השנה, באירוע Dominion אומגה התחרה באוקדה בקרב בשביל אליפות המשקל הכבד של IWGP, הקרב הסתיים בתיקו בעקבות מגבלת הזמן של שעה. הקרב זכה ב-6.25 כוכבים מדייב מלצר, הקרב בעל מספר הכוכבים הגבוה ביותר אז.

במהלך האירוע G1 Special in USA, אומגה ניצח בטורניר של שמונה איש כדי להיהפך לאלוף ארצות הברית במשקל כבד של IWGP הראשון. במהלך האירוע היו סימנים של מחלוקת בין אומגה לבין החבר החדש ב-Bullet Club קודי רודס. באוגוסט אומגה הגיע לגמר של טורניר ה-G1 Climax, לאחר שניצח בבלוק שלו עם שבע ניצחונות ושני הפסדים, אך הפסיד בגמר לנאיטו. אומגה הגן בהצלחה על התואר שלו נגד ג'וס רובינסון באירוע Destruction בספטמבר, ושוב נגד יושי-האשי באירוע Global Wars באוקטובר.

קודי תוקף את אומגה לאחר שהפסיד את אליפות ארצות הברית, במהלך המחלוקות שלהם כלפיי הנהגת ה-Bullet Club.

באירוע Wrestle kingdom 12 בינואר 2018 אומגה הגן בהצלחה על אליפות ארצות הברית שלו כשניצח את כריס ג'ריקו בקרב ללא פסילות. קרב זה נחשב שהביא הרבה עניין ל-NJPW, בעיקר מאמריקה הצפונית. בסוף ינואר אומגה הפסיד את התואר לג'יי וואייט באירוע The New Beginning. לאחר הקרב אומגה עצר את חבר Bullet Club אדם פייג' מלתקוף את וואייט, לאחר מכן קודי הגיע לזירה. לאחר חודשים של מתח בקבוצה, קודי תקף את אומגה עם מהלך הסיום שלו. כשפייג' ניסה לעזור לקודי להמשיך בתקיפה על אומגה, קוטה איבושי חזר לזירה ,לאחר שהתחרה מוקדם יותר באותו הערב, כדי להציל את השותף הקודם שלו, דבר שהוביל לחיבוק ממושך בין אומגה לאיבושי והצתה מחדש של הקשר ביניהם. אומגה חזר ל-ROH באפריל 2018 באירוע Supercard of Honor XII, בו הפסיד לקודי.

ביוני של אותה השנה, באירוע Dominion, עם איבושי לצידו אומגה הביס את אוקדה בקרב של שתיים מתוך שלוש נפילות ללא הגבלת זמן, בה זכה אומגה באליפות המשקל הכבד של IWGP, והפך להיות הקנדי הראשון שזה בתואר. קרב זה זכה לשבע כוכבים מדייב מלצר, ועד היום (דצמבר 23) זה הציון הגבוה ביותר שאי פעם ניתן לקרב. ביולי אומגה הגן בהצלחה על התואר נגד קודי רודס. לאחר הקרב אומגה וקודי התפייסו, יחד עם שאר חברי Bullet Club.

בספטמבר אומגה הופיע באירוע העצמאי All In, שם הביס את פנטה אל זירו. הוא הגן בהצלחה על התואר שלו באירוע Destruction מאוחר יותר באותו חודש, ושוב נגד קודי ואיבושי בקרב משולש באירוע King of Pro-Wrestling באוקטובר. מאוחר יותר באותו חודש התגלה שקודי, אדם פייג' ומרטי סקורל הצטרפו לאומגה והיאנג באקס כחלק מה- Elite, ולא היו חלק יותר מ- Bullet Club. מגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated בחרו באומגה כמספר אחד ברשימתם של 500 המתאבקים הטובים ביותר ב-2018. אומגה איבד את האליפות שלו להירושי טנהאשי באירוע Wrestle Kingdom 13, לאחר 209 ימים שבהם החזיק באליפות. בסוף ינואר אומגה ו-NJPW הפרידו את דרכיהם לאחר שהחוזה של אומגה נגמר.

חזרות ל-NJPW (2022 ו-2023)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2022 אומגה חזר ל- NJPW באירוע Historic X-Over בסרטון וידאו בו הוא איתגר את אלוף הארצות הברית במשקל הכבד של IWGP, וויל אוספריי, לקרב באירוע Wrestle Kingdom 17. באירוע אומגה הביס את אוספריי, וזכה בתואר בפעם השנייה בקריירה שלו. הוא איבד את התואר בחזרה לאוספריי באירוע Forbidden Door ביוני.

All Elite Wrestling‏ (2019–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 בפברואר 2019, אומגה חתם על חוזה לארבע שנים בארגון All Elite Wrestling‏ (AEW).[3] ביחד עם קודי והיאנג באקס (מאט ג'קסון וניק ג'קסון), הוא משמש כסגן נשיא בכיר בנוסף להיותו מתאבק פעיל. את קרב הבכורה שלו ב-AEW רשם באירוע הראשון של הארגון, Double or Nothing, שנערך ב-25 במאי, ובו הוא הפסיד לכריס ג'ריקו לאחר ששניהם; לאחר הקרב, שניהם הותקפו על ידי ג'ון מוקסלי, שערך את הבכורה שלו. חודש לאחר מכן באירוע Fyter Fest, אומגה תקף את מוקסלי בתגובה לתקיפתו הקודמת עליו. קרב בין השניים נקבע לאירוע All Out, לעומת זאת, מוקסלי נאלץ לוותר על השתתפותו בקרב לאחר שאיבחנו אצלו זיהום במרפק, והוא נאלץ לעבור ניתוח כדי להסיר זאת. במקום זאת, אומגה התמודד מול פאק בקרב שבו אומגה נחל הפסד. ב-2 באוקטובר במסגרת תוכנית הבכורה השבועית של הארגון, המוכרת בשם Dynamite, אומגה והיאנג באקס התמודדו בקרב שלושה נגד שלושה מול כריס ג'ריקו, סנטנה ואורטיז, שבו קבוצתו הפסיד ובמהלכו הוא הותקף על ידי מוקסלי. בקרב המרכזי של האירוע Full Gear, אומגה נוצח על ידי מוקסלי במסגרת קרב ללא סנקציות.

באירוע Chris Jericho's Rock 'N' Wrestling Rager at Sea Part Deux: Second Wave, ששודר ב-22 בינואר 2020 כחלק מהתוכנית השבועית Dynamite, אומגה ואדם פייג' ניצחו את SoCal Uncensored (פרנקי קאזריאן וסקורפיו סקיי) וזכו באליפות הזוגות של AEW. באירוע Revolution, שנערך ב-29 בפברואר, אומגה ופייג' הגנו בהצלחה על חגורות האליפות נגד היאנג באקס. ב-3 ביוני, אומגה ואדם פייג' שמרו על התואר לאחר שניצחו את ג'ימי האבוק וקיפ סביאן וב-17 ביוני, הם הגנו בהצלחה על חגורות האליפות נגד דאסטין רודס ו-QT מרשל. בלילה הראשון של הספיישל Fyter Fest, שנערך ב-1 ביולי, אומגה ואדם פייג' הגנו בהצלחה על חגורות האליפות נגד בסט פרנדס (צ'אק טיילור וטרנט), כשבלילה השני, שנערך שבוע לאחר מכן, הם רשמו הגנה מוצלחת נוספת, הפעם נגד פרייבט פארטי (אייזיאה קאסידי ומארק קוון). באירוע All Out, שנערך ב-5 בספטמבר, אומגה ופייג' הפסידו את אליפות הזוגות ל-FTR (קאש וילר ודקס הרווד). לאחר הפסד חגורות אליפות הזוגות, אומגה פצח בקריירת יחידים. בחודש אוקטובר, הוא השתתף בטורניר הדחות על המועמדות לאליפות העולם של AEW והעפיל עד לשלב הגמר, שהתקיים באירוע Full Gear ונערך ב-7 בנובמבר, ובו הוא גבר על שותפו לשעבר, אדם פייג'. בספיישל Winter Is Coming, שנערך ב-2 בדצמבר, אומגה ניצח את ג'ון מוקסלי וזכה באליפות העולם של AEW. ההגנה המוצלחת הבאה של אומגה על תוארו הגיעה בלילה הראשון של הספיישל New Year's Smash, שנערך ב-6 בינואר 2021, כשגבר על ריי פיניקס. בלילה השני של הספיישל, שנערך שבוע לאחר מכן, אומגה חבר לשורות צמד אלופי הזוגות של ארגון ההיאבקות Impact Wrestling,‏ The Good Brothers (דוק גאלוס וקארל אנדרסון) וביחד הם ניצחו את דני ליימלייט וה-Varsity Blondes (בריאן פילמן ג'וניור וגריף גאריסון). בספיישל Beach Break, שנערך ב-3 בפברואר, אומגה וה-Good Brothers ניצחו את ג'ון מוקסלי ו-Death Triangle (פאק וריי פיניקס). שבוע לאחר מכן בתוכנית Dynamite, אומגה וקנטה ניצחו בקרב ללא פסילות וספירות בכל מקום את ג'ון מוקסלי ולאנס ארצ'ר. באירוע Revolution, שנערך ב-7 במרץ, אומגה הגן בהצלחה על תוארו נגד מוקסלי במסגרת קרב מוות התפוצצות חוטי תיל. ב-24 במרץ, אומגה גבר על מאט סיידל בקרב שאינו היה על תואר האליפות שלו. ב-26 ביוני, אומגה הגן בהצלחה על אליפות העולם של AEW מול ג'ונגל בוי. ב-13 באוגוסט במסגרת פרק הבכורה של התוכנית השבועית Rampage, אומגה הפסיד את אליפות העולם של אימפקט לכריסטיאן קייג'. באירוע All Out, שנערך ב-5 בספטמבר, אומגה הגן בהצלחה על אליפות העולם של AEW מול אותו קייג'. באירוע Full Gear, שנערך ב-13 בנובמבר, אומגה הפסיד את אליפות העולם של AEW ל"האנגמן" אדם פייג'.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמית' מגדיר את סגנון חייו כסטרייט אדג' אשר נמנע מצריכת אלכוהול, טבק וסמים. סמית' מתגורר בפלורידה, ארה"ב. הוא דובר יפנית שוטפת, כשבבעלותו גם אזרחות יפנית. סמית' אומר שהוא לא מעוניין בנישואים או זוגיות, ורוצה להשקיע את כל זמנו בהאבקות מקצועית ומשחקי וידאו, אותם הוא אוהב ומשחק מגיל צעיר.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומגה הוא פעם אחת האלוף הבין יבשתי של IWGP
אומגה הוא האלוף הראשון ופעם אחת אלוף ארצות הברית של IWGP
  • הישגים בארגון ההיאבקות Front Wrestling‏ 4
    • אליפות ג'וניור במשקל כבד של 4FW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות All Japan Pro Wrestling - AJPW
    • אליפות העולם במשקל כבד לג'וניור של AJPW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Canadian Wrestling's Elite - CWE
    • אליפות הזוגות של CWE (פעם אחת) - ביחד עם דני דאגן
    • טורניר על אליפות הזוגות של CWE (2010)‏ - עם דני דאגן
  • הישגים בארגון ההיאבקות Canadian Wrestling Federation - CWF
    • אליפות במשקל כבד של CWF (פעם אחת)
  • הישגים ברשת הטלוויזיה CBS Sports
    • קרב השנה (2018) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע Dominion 6.9 in Osaka-jo Hall‏
  • הישגים בארגון ההיאבקות DDT Pro-Wrestling
    • אליפות מחלקת האקסטרים של DDT (פעם אחת)
    • אליפות השלישיות של KO-D (פעם אחת) - ביחד עם קוטה איבושי
    • אליפות במשקל פתוח של KO-D (פעם אחת)
    • אליפות הזוגות של KO-D‏ (3 פעמים) - ביחד עם קוטה איבושי (2) ומייקל נאקאזווה (1)
    • אליפות השלישיות של ניהונקאי (פעם אחת) - ביחד עם מר #6 וריהו
    • טורניר King of DDT‏ (2012)
    • פרס קרב השנה (2012) - נגד קוטה איבושי ב-18 באוגוסט
  • הישגים ב-Japan Indie Awards
    • פרס קרב השנה (2008) - נגד קוטה איבושי באירוע Beer Garden Pro Wrestling‏
    • פרס קרב השנה (2012) - נגד קוטה איבושי באירוע Budokan Peter Pan‏
    • פרס קרב השנה (2014) - עם קוטה איבושי נגד קונוסוקה טקישיטה וטטסויה אנדו באירוע Dramatic General Election‏
  • הישגים בארגון ההיאבקות Jersey All Pro Wrestling - JAPW
    • אליפות במשקל כבד של JAPW (פעם אחת)
    • אליפות במשקל קל כבד של JAPW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Lucha Libre AAA Worldwide
    • אליפות מגה של AAA (פעם אחת, נוכחי)
  • הישגים בארגון ההיאבקות MainStream Wrestling
    • האליפות המאוחדת הקנדית במשקל כבד לג'וניור (3 פעמים)
  • הישגים בארגון ההיאבקות National Wrestling Alliance - NWA
    • אליפות הקנדית X של NWA (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות New Japan Pro Wrestling - NJPW
    • אליפות במשקל כבד של IWGP (פעם אחת)
    • האליפות הבין יבשתית של IWGP (פעם אחת)
    • אליפות במשקל כבד ג'וניור של IWGP (פעמיים)
    • אליפות הזוגות במשקל כבד ג'וניור של IWGP (פעם אחת) - עם קוטה איבושי
    • אליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP (פעם אחת)
    • אליפות שלישיות במשקל פתוח של NEVER (פעמיים) - ביחד עם מאט ג'קסון וניק ג'קסון
    • G1 Climax‏ (2016)
    • טורניר על אליפות ארצות הברית במשקל כבד של IWGP‏ (2017)
    • קרב השנה (2016) - נגד טטסויה נאיטו ב-G1 Climax 26‏
    • קרב השנה (2017) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע
    • ה-MVP של NJPW‏ (2017)
  • הישגים במגזין הספורט Nikkan Sports
    • פרס קרב השנה (2016) - נגד טטסויה נאיטו ב-G1 Climax 26‏
    • פרס קרב השנה (2017) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע רסל קינגדום 11
    • פרס קרב השנה (2018) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע Dominion 6.9 in Osaka-jo Hall‏
    • פרס צמד השנה (2010) - ביחד עם קוטה איבושי
  • הישגים בארגון ההיאבקות Premier Championship Wrestling - PCW
    • אליפות במשקל כבד של PCW‏ (4 פעמים)
    • אליפות הזוגות של PCW (פעמיים) - ביחד עם ראוסקילז (1) וכריס סטיבנס (1)
    • גביע הפרמייר (2005, 2007)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Pro Wrestling Guerrilla - PWG
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-1 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2018
    • קרב השנה (2017) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע רסל קינגדום 11
    • קרב השנה (2018) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע Dominion 6.9 in Osaka-jo Hall‏
    • פיוד השנה (2017) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ring of Honor - ROH
    • פיוד השנה (2018) - נגד קודי
  • הישגים בארגון ההיאבקות SoCal Uncensored
    • קרב השנה (2017) - נגד טומוהירו אישי באירוע G1 Special in USA‏
    • קרב השנה (2018) - עם קוטה איבושי נגד היאנג באקס באירוע Strong Style Evolved‏
  • הישגים במגזין הספורט Sports Illustrated
    • מתאבק השנה (2017)
    • דורג במקום ה-5 מתוך 10 המתאבקים הטובים ביותר של השנה (2020)
  • הישגים במגזין הספורט Tokyo Sports
    • פרס קרב השנה (2010) - עם קוטה איבושי נגד פרינט דוויט ורייסוקה טאגוצ'י באירוע Destruction '10‏
    • פרס קרב השנה (2017) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע רסל קינגדום 11
    • פרס קרב השנה (2018) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע Dominion 6.9 in Osaka-jo Hall‏
    • פרס טכניקה (2016)
  • הישגים ב-Weekly Pro Wrestling
    • פרס קרב השנה (2010) - עם קוטה איבושי נגד פרינט דוויט ורייסוקה טאגוצ'י באירוע Destruction '10‏
    • פרס קרב השנה (2016) - נגד טטסויה נאיטו ב-G1 Climax 26‏
    • פרס קרב השנה (2017) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע רסל קינגדום 11
    • פרס הזר הטוב ביותר (2016–2018)
    • פרס צמד השנה (2010) - עם קוטה איבושי
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter - WON
    • מהלך השנה (2016–2018, 2020) - One-Winged Angel
    • פיוד השנה (2017) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה
    • ה-MVP היפני (2018)
    • המתאבק המצטיין של השנה (2018, 2020)
    • קרב השנה (2017) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע רסל קינגדום 11
    • קרב השנה (2018) - נגד קאזוצ'יקה אוקאדה באירוע Dominion 6.9 in Osaka-jo Hall‏
    • קרב השנה (2020) - עם אדם פייג' נגד היאנג באקס באירוע Revolution
    • מתאבק השנה (2018, 2021)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קני אומגה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]