Unreal Tournament 2004

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנריל טורנמנט 2004 (טורניר לא מציאותי 2004)
Unreal Tournament 2004
כללי
תאריך הוצאה 16 במרץ 2004
סוגה משחק ירי בגוף ראשון
פיתוח Epic Games
הוצאה לאור Atari, Inc. עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, איטלקית, גרמנית, צרפתית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה אטארי
סדרה Unreal (סדרת משחקים) עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 2.5
מצבי משחק מרובה משתתפים, שחקן יחיד
פלטפורמות Windows, מקינטוש, לינוקס
מדיה CD-ROM
המשחק הקודם Unreal 2: The Awakening
המשחק הבא Unreal Tournament 3
דרישות מערכת
מעבד פנטיום 3 או תואם במהירות 733MHz (מומלץ מעבד 1.2GHz)
זיכרון 128 מגה בייט (מומלץ 256MB)
כרטיס מסך בעל 32MB זיכרון (מומלץ 64MB)
מקום פנוי 5.5 ג'יגה בייט
בקרים מקלדת ועכבר
www.unrealtournament.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Unreal Tournament 2004 ("אנריל טורנמנט 2004", ידוע גם בתור "אנריל 2004", UT2004 או UT2K4) הוא משחק פעולה בסגנון יריות גוף ראשון, והמשחק השלישי במספר בסדרת המשחקים Unreal. המשחק פותח על ידי חברת Epic Games והופץ על ידי חברת GT Interactive למחשב האישי ולמספר קונסולות שונות. המשחק פותח על ידי חברת Epic Games והופץ על ידי חברת אטארי למחשב האישי ולמערכות ההפעלה Windows, Mac OS X ולינוקס ובדומה למשחקים הקודמים מסדרת Unreal Tournament גם משחק זה מתמקד במשחק מרובה משתתפים ברשת האינטרנט.

המשחק, שפותח בעקבות אי הצלחה יחסית של הכותר הקודם בסדרה, הכיל בתוכו את רוב התוכן של הכותר הקודם בתוספת של אפשרויות חדשות ומצבי משחק חדשים ומשופרים, ביניהם מצב משחק חדש, Onslaught, שהציג לראשונה נהיגה על רכבי לחימה (ואף כלי טיס ובחלל) לצורך קרבות על מפות ענק[1]. עם השקתו החליף המשחק ברוב המדינות את UT2003 על המדפים.

תכונות ומשחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו קודמיו בסדרת UT, המשחק מתמקד במשחק מרובה משתתפים ברשת האינטרנט. השחקן יכול להגדיר לעצמו שם שחקן ומראה חיצוני מתוך שלל דמויות, חלקן לקוחות ממשחקים קודמים. כמשחק רשת שפועל על מודל לקוח-שרת, השחקן יכול לבחור עם כניסתו למצב מרובה המשתתפים שרת משחק, כאשר לכל שרת יש את מצב המשחק שלו, וכמה משתתפים הוא מכיל. כמו כן, ניתן לשחק גם במצב Off-line, נגד בוטים במקום נגד שחקנים אחרים וניתן גם להגדיר בוטים בתוך שרת המשחק. בנוסף לכך יש מערכה לשחקן יחיד שעלילתה המצומצמת כוללת טורניר בין כוכבי שממשיך את הטורנירים שהתקיימו בUT99 ו-2003. המשחק מכיל מגוון של מצבי משחק, ביניהם Deathmatch. Capture the Flag וAssault הקלאסיים לצד מצבי משחק כגון Onslaught (מצב משחק בו שחקנים רכובים על כלי רכב וכלי טיס צריכים להרוס מקורות כוח של הקבוצה העוינת), Invasion (בו קבוצת שחקנים נדרשים להתמודד נגד פלישת חייזרים מאסיבית בפרק זמן מסוים) ועוד.

כלי רכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מציע מגוון של כלי רכב וכלי טיס איתן ניתן לקיים קרבות במצבי המשחק Onslaught, Vehicle CTF ולעיתים יותר נדירות גם ב Assault הוותיק. יש גם 2 ספינות חלל איתן ניתן לשחק רק במפה רשמית אחת במצב Assault, ובניגוד לרוב הרכבים במשחק עם החלליות ניתן גם לירות בכלי הנשק שלהן.

מודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לקודמיו, ובמיוחד לUnreal Tournament 99, במשחק קיימת גמישות מבחינת יצירת תוכן מותאם אישית, החל ממפות וכלה במודים שאפשרו שלל דברים כגון מודלים חדשים לשחקנים וכלי נשק, מצבי משחק חדשים ועוד. המשחק מציע מערכת גמישה שאפשרה שילוב בין תוכן מותאם אישית לתוכן המקורי.

ב-2004 אפיק הכריזה על תחרות מודים למשחק והציעה פרסים לזוכים דוגמת כסף, חלקי חומרה כמו כרטיסי מסך ורישיון לשימוש במנועים Unreal Engine 2 ו- 3[2]. המוד המנצח, משחק בשם Red Orchestra שהיה שינוי טוטאלי של המשחק המקורי ליצירת משחק פעולה ריאליסטי מבוסס קרבות הצבא האדום בחזית המזרחית של מלחמת העולם השנייה, הפך למשחק עצמאי שמשווק באופן מסחרי בסטים[3]. מוד נוסף - Alien Swarm שפותח על ידי Valve, זכה במקום הראשון של המודיפיקציות שאינן משחקי יריות גוף ראשון, ובדומה לכמה משחקים של Valve גם הוא זכה לחידוש ב 2010 תחת מנוע הסורס.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח ברובו על ידי Epic Games, תוך כדי שימוש במנוע Unreal Engine 2.5. הפיתוח כלל הכנסת כל התוכן של 2003 לצד המנוע החדש ושלל אפשרויות חדשות שפותחו הן על ידי אפיק והן על ידי אולפני פיתוח משחקים אחרים.

אפיק הציגה ממשק משתמש חדש למשחק, בקרת שליטה קולית (באמצעות VoIP) שיפורים במנוע המשחק Unreal Engine 2, ביחד עם 31 דמויות חדשות, 31 מפות חדשות, שיפור במצב המשחק Assault והתאמתו למשחק על כלי רכב וחלליות, ורובה צלפים חדש.

בשיתוף עם אפיק, גם אולפנים אחרים תרמו לפיתוח של UT2004. אולפן Psyonix תרם את מצב המשחק Onslaught, ביחד עם 7 מפות למצב משחק זה, כלי נשק דוגמת משגר רימונים, סמן מטרות ומטול נגד כלי רכב, ועיצוב חדש לTranslocator הוותיק. Digital Extremes פיתחו 13 מפות חדשות, עיצוב חדש לממשק המשתמש ועיצובים חדשים לכלי נשק: לתת המקלע, לASMD ולרובה הפלזמה. Streamline Studios עבדה על סרטוני הפתיחה לקמפיין לשחקן יחיד וכן על מפת Assault אחת ומפת Onslaught אחת.

במקור, המשחק היה אמור לתמוך אחורנית בUT2003, אך בעיות שונות ושינויים רבים מדי שנעשו במשחק גרמו להזנחת הרעיון לפני שיווק המשחק.

שחרור המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בפברואר 2004, הדמו של Unreal Tournament 2004 התאפשר להורדה דרך האינטרנט. לאחר מספר שבועות שבהם הופץ הדמו באינטרנט והורידו אותו מעל 1.5 מיליון גולשים, הוא הפך לאחד המשחקים המקוונים הפופולריים ביותר. מספר ימים יותר מאוחר הוצאו גרסאות דמו גם למקינטוש וללינוקס.

בסופו של דבר המשחק שוחרר ב-16 במרץ 2004 למחשב האישי (Windows/לינוקס) וב-31 במרץ של אותה שנה למקינטוש. עם שחרורו, המשחק שווק בכמה גרסאות: הגרסה הרגילה, שכללה את המשחק בלבד, וגרסת אספנים שכללה גם מיקרופון ואוזניות של לוג'יטק (שלא שווקו באירופה) וDVD נוסף עם מדריך כיצד להשתמש בעורך המפות UnrealEd. המשחק היה אחד הראשונים שפותחו עבור מעבדים בארכיטקטורה של 64 סיביות וב-2005 יצא טלאי שהוסיף תמיכה כזו.

כמו כן שוחררו ב-2004 ו-2005 גם חבילות הרחבה שכללו תכנים חדשים, ומהדורות מיוחדות של המשחק ביניהן Editor Choice 2004 edition שזכו לעדכונים האחרונים (בדומה לגרסת GOTY של UT99)

ב-2006 שוחררה החבילה Unreal Anthology שכללה את Unreal Gold, Unreal Tournament, Unreal 2 בנוסף לגרסת 2004 המעודכנת ביותר, בנוסף לגישה לתוכן שהופץ דרך הסטים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לביקורות חיוביות כאשר הממוצע באתר Metacritic עומד על 93%[4]. כמו כן, המשחק היה מועמד למשחק השנה של 2004 וזכה במשחק הרשת מרובה המשתתפים הטוב ביותר של 2004. המשחק זכה לדירוג M (גילאי 17+) מידי ארגון ESRB עקב אלימות ושפיכות דם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]