Virgin Prunes

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Virgin Prunes
מקום הקמה דבלין עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1977–1987 (כ־10 שנים)
זרם רוק
סוגה פוסט פאנק
סוג קול אלטרנטיב
חברת תקליטים Mute
www.virginprunes.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Virgin Prunes הייתה להקת פוסט-פאנק אירית שפעלה מ-1977 עד 1987.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצע שנות ה-70 נוסדה בדבלין חבורה סגורה בשם Lypton Village.[1] בין המייסדים היו פול היוסון (המכונה בונו, כיום סולן U2), פיונאן מרטין הנווי (המכונה גאווין פריידי) ודרק רואן (המכונה "גוגי"). החבורה יצרה לעצמה עולם פנימי עם מוסכמות משלה וניסתה להתנער מהחברה הבורגנית. תנועת הפאנק והגישה שלה ש"הכל הולך", כולל הקמת להקה בלי שאף אחד מחבריה לא יודע לנגן, הולידו מהחבורה שתי להקות: U2 וה-Virgin Prunes (בז'רגון אירי: "אאוטסיידרים", "פריקים").

את השירה של Virgin Prunes, שלכל חבר בה היה שם במה,[2] ביצעו גאווין פריידיי, גוגי ודייב-איד בוסאראס סקוט (דייוויד סקוט ווטסון). הבסיסט היה סטרונגמן (טרבור רואן), נגן הגיטרה היה דיק אוונס (שמו האמיתי: ריצ'רד אוונס והוא אחיו של דייוויד אוונס, גיטריסט U2 הידוע בכינוי The Edge), המתופף היה פוד (אנטוני מרפי), שהוחלף מאוחר יותר במרי ד'נלון (דייוויד קלי) הקלידן היה דניאל פיגיס.

ההופעות המוקדמות של Virgin Prunes היוו יותר מיצג אמנותי שלעיתים קרובות עבר את גבולות הטעם הטוב של הקהל. הסיבה לכך נבעה פחות מניסויים מוזיקליים שונים בהופעותיהם עם פאנק/פוסט-פאנק, רוק תעשייתי, גותי, קברט אפל ומוזיקה אוונגרדית, אלא דווקא מהמשחק החופשי עם תפקידי מיניות ומגדר. הלהקה פיתחה אסתטיקה אידיוסינקרטית, שבעיקר ביטאה גאווה על היות חבריה אאוטסיידרים בכל מובן. עד סוף ה-70 הצליחה הלהקה לבנות מעמד קאלט בקרב מעריציה.

הסינגל הראשון של הלהקה, Twenty Tens, יצא ב-1981. בשנת 1982 יצא האלבום... [3]If I Die, I Die. שהיה פחות ניסיוני ומכוון יותר לסאונד של הפוסט-פאנק, האלבום הופק על ידי קולין ניומן (מהלהקת Wire). באותה שנה יצא סינגל מתוכו Pagan Love song.

באלבום הבאים הלכה הלהקה לכיוון חדש בעיקר עם ההופעות החיות לקטעים מלודיים יותר ובלדות, שעם זאת עדיין שיקפו את האווירה האפלה של הלהקה. גאווין פריידי הושפע במיוחד מזמרי שאנסון קלאסיים. המילים נשארו אפילות, תיאטרליות ודרמטיות באופן עקבי.

הלחץ הפסיכולוגי והפיזי בזמן סיבובי ההופעות והתסכול שנגרם על ידי תעשיית המוזיקה הובילו לחילוקי דעות בתוך הלהקה. גוגי היה הראשון שעזב (ולאחר מכן הפך לצייר מצליח), דיק הלך אחריו מהר מאוד. כשגאווין פריידיי עזב את הלהקה ב-1987,מה שהוביל להתפרוקותה הסופית.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד היום הלהקה שומרת על השפעה רבה על מוזיקאים כגטו ביורק, בילי קורגן ו-Nine Inch Nails.

בשנת 2004 הוציאה [4]Mute Records אנתולוגיה של Virgin Prunes בחמישה תקליטורים. שגווין פריידי לקח על עצמו את הפיקוח על הדיגיטציה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Brainwashed Virgin Prunes, "A New Form of Beauty
  2. ^ Nostalgia central
  3. ^ Discography Virgin prunes
  4. ^ עמוד הלהקה באתר חברת התקליטים Mute