אגודת מועדוני מודל האו"ם בישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
הארגון מודל האו"ם בישראל (ע"ר)
פעילות קידום הדור הבא של המנהיגות הדיפלומטית וההנהגה בישראל דרך תוכנית לפיתוח מנהיגות דיפלומטית מעשית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
נשיא שמואל שניידר
מנכ"ל ארי קראפ
תקופת הפעילות 2012–הווה (כ־12 שנים)
https://www.imuna.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הארגון מודל האו"ם בישראל ע"ר (IMUNA) היא עמותה ללא כוונת רווח המוקדשת לקידום הדור הבא של המנהיגים והדיפלומטים בישראל. אימונה מורכבת מהמועדונים היוקרתיים והמובילים של מודל האו"ם, הפועלים באוניברסיטאות ובמכללות השונות בישראל, מנהלת את ומפקחת על פעילותם, עם מעל ל-500 סטודנטים ואנשי מקצוע צעירים הלוקחים חלק בפעילות הארגון בכל שנה. המועדונים נמצאים במוסדות אקדמיים הכולל האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר-אילן, האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת אריאל, אוניברסיטת רייכמן, הקריה האקדמית אונו, והמסלול האקדמי המכללה למינהל.

מודל האו"ם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מודל האו"ם הוא תוכנית אקדמית חוץ לימודית לפיתוח מנהיגות והקניית כישורי דיפלומטיה, המובלת על ידי סטודנטים למען סטודנטים. התוכנית מתבצעת בצורה של סימולציות בוועדות וגופים שונים של האו"ם. הלימוד מתבצע דרך משא ומתן, דיון ודיבייט. כל סטודנט מייצג מדינה אחרת במועצה מסוימת של האו"ם, שהיא לא המדינה ממנה הוא בא. הדבר מתבצע תוך כדי דימוי דיפלומטיה לצד עשייה מעשית של כתיבת מסמכים בעלי אופי משפטי דוגמת הצעות החלטה של האו"ם, על מנת למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות גלובליות.

מודל האו"ם מלמד את המשתתפים על אירועי דיומא במערכת העולמית, נושאים עדכניים ביחסים בין-לאומיים, דיפלומטיה, משפט בינלאומי וסדר היום של האו"ם. לצד למידה זו מפתחים המשתתפים מיומנויות שונות, כאומנות הנאום, הצגת נושא בקצרה, יכולת בניית קואליציות, משא ומתן ,שכנוע, ניתוח מצבים, מחקר וחשיבה ביקורתית. מודל האו"ם הוא תוכנית עולמית המונה כ-200 אלף סטודנטים המשתתפים בתוכנית בבתי ספר ואוניברסיטאות ברחבי העולם. ישנם למעלה מ-300 כנסים המתקיימים ברחבי העולם במהלך השנה.

פעילות מודל האו"ם בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות מודל או"ם קיימות בישראל כבר מ-2008. התוכנית הראשונה שהוקמה במרכז הבינתחומי הרצליה, כללה 20 סטודנטים שהשתתפו בכנסים ברחבי העולם. עם השנים, גדל מספר המועדונים בישראל והתרחבה הפעילות של התוכנית כך שב-2012 הוחלט על הקמת הארגון מודל האו"ם בישראל. כיום, 9 מועדוני מודל או"ם פועלים באופן שוטף לאורך השנה כחלק מהארגון. בנוסף, מתקיימים כ-5 כנסים ארציים במוסדות השונים וחברי המועדונים השונים יוצאים לייצג את ישראל במספר רב של כנסים בעולם.

פעילות הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון מודל האו"ם בישראל קמה ב-2012 לאור התרחבות פעילות מודל האו"ם בישראל. הארגון פועל בשני מישורים. המישור הראשון מקיף מודל האו׳׳ם. מטרת הארגון היא לאגד, לנהל ולפקח על מועדוני מודל האו"ם בישראל ולתאם את פעילותם. כמו כן, הארגון פועל למען יצירת והבטחת סטנדרט אקדמי וחוקי השיפוט לאומי בכל כנסים ומועדונים, למען הקמה ותמיכה במועדונים חדשים בישראל ולמען ייצוג המועדונים בפני ארגונים ממשלתיים ולא ממשלתיים. הארגון גם אחראי על תיאום הכנסים הארציים והבינלאומיים ותיאום מפגשים בין יו"ר המועדונים. המישור השני מקיף הכשרה מקצועית והקניית מיומנויות והתנסויות דיפלומטיות. הארגון פועל למען קידום משתתפים על ידי אירוח סמינרים וסדנאות בנושאים דיבור מול קהל, תקשורת, שפת גוף, וכתיבת קורות חיים. בנוסף, הארגון פועל למען קידום משתתפים ישראליים שרוצים לפתח קריירה באו"ם, בדיפלומטיה ובשירות ציבורית על ידי יחסים עם ארגונים כולל משרד החוץ של ישראל, האו׳׳ם, ושורה של שגרירויות. הארגון מספק למשתתפים המעוניינים לקחת בעיצוב עתידה של מדינת ישראל את הכלים, המיומנויות והניסיון להיות יותר יעילים ומודעים כאנשים, ובכך להעצים את תרומתם.

מועדוני מודל האו"ם החברים בארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008 - המרכז הבינתחומי הרצליה/ אוניברסיטת רייכמן
  • 2009 - האוניברסיטה העברית
  • 2010 - אוניברסיטת חיפה
  • 2011 - אוניברסיטת בר-אילן
  • 2011 - המסלול האקדמי המכללה למנהל
  • 2011- המכללה האקדמית תל אביב-יפו
  • 2013 - אוניברסיטת בן-גוריון
  • 2014 - אוניברסיטת אריאל
  • 2015 - האוניברסיטה הפתוחה
  • 2016 - הקריה האקדמית אונו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]